Laulava Kylätohtori 27.09.2013 22:21:46 | |
---|
Samaa mieltä Pekkasen kanssa. Ei ole mitään hyötyä pitää huutoäänestyksiä täällä. Joku tykkää, joku ei, eikä sillä ole mitään vaikutusta siihen, tykkäätkö sinä vai et. Mars liikkeeseen testaamaan kitaroita, niin saat tuntumaa, mikä malli miellyttää sinua eniten. Ei sitä pysty kukaan sinulle kertomaan. Mutta tämä on jo paljon parempi ketju kuin ne aikaisemmat. Hieno homma, suunta on oikea... ;) Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jamawala 27.09.2013 22:30:54 | |
---|
Mutta tämä on jo paljon parempi ketju kuin ne aikaisemmat. Hieno homma, suunta on oikea... ;) Hahaha---> onhan tämä, mutta nyt yritän keskittyä Jelppikerho selityksiin :) ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
Laulava Kylätohtori 27.09.2013 22:41:53 | |
---|
Jamawala: Hahaha---> onhan tämä, mutta nyt yritän keskittyä Jelppikerho selityksiin :) Kannatetaan. Ja uskon, että siellä saat enemmän 'näkyvyyttä' kysymyksillesi... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jamawala 27.09.2013 22:45:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kannatetaan. Ja uskon, että siellä saat enemmän 'näkyvyyttä' kysymyksillesi... Ehkä, ehkä en :) ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
zedder 28.09.2013 10:24:41 | |
---|
On varmaankin tuo kitaran hankinta melko hankalaa jos kiinnostuksen kohde vaihtuu joka viikko. Pahempi olisi tietysti jos näistä kiinnostuksista ehtisi syntyä myös ostotapahtuma. Kannattava torikauppa kun taitaa olla taitolaji sekin. Jos ei pääse testailemaan soittimia musiikkiliikkeeseen, niin eipä sitten taida olla muuta tehtävissä kuin tilata velaksi tiun verran kitaroita T-kaupasta ja palauttaa muutaman viikon räpläyksen jälkeen ylimääräiset. Joka tapauksessa on aika kehno idea ulkoistaa oman kitaramieltymyksensä muodostus. Ihmisillä kun on erilaisia käsiä ja korvia. Tai voisihan sitä ehkä vaan soitella sillä kalustolla joka sattuu olemaan jo hallussa siihen asti kun ajatukset ovat kirkastuneet ja vakaammalla pohjalla edes soittimen ulkomuodon osalta. Mitä kävi, ketä tietää. |
Jamawala 28.09.2013 18:46:20 (muokattu 28.09.2013 18:48:56) | |
---|
zedder: On varmaankin tuo kitaran hankinta melko hankalaa jos kiinnostuksen kohde vaihtuu joka viikko. Pahempi olisi tietysti jos näistä kiinnostuksista ehtisi syntyä myös ostotapahtuma. Kannattava torikauppa kun taitaa olla taitolaji sekin. Jos ei pääse testailemaan soittimia musiikkiliikkeeseen, niin eipä sitten taida olla muuta tehtävissä kuin tilata velaksi tiun verran kitaroita T-kaupasta ja palauttaa muutaman viikon räpläyksen jälkeen ylimääräiset. Joka tapauksessa on aika kehno idea ulkoistaa oman kitaramieltymyksensä muodostus. Ihmisillä kun on erilaisia käsiä ja korvia. Tai voisihan sitä ehkä vaan soitella sillä kalustolla joka sattuu olemaan jo hallussa siihen asti kun ajatukset ovat kirkastuneet ja vakaammalla pohjalla edes soittimen ulkomuodon osalta. Ei kun olen jo melkein tilannut Epiphonen SG g400 Customin :) Sain rahat nyt kerättyä siihen :) Tuntuu kuulma samalta kuin Epiphone SG g400... ja sitä olen soittanutkin liikkeessä... ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
zedder 28.09.2013 18:49:10 | |
---|
Jamawala: Ei kun olen jo melkein tilannut Epiphonen SG g400 Customin :) Sain rahat nyt kerättyä siihen :) Kaikki varmaankin melkein uskovat ja ovat melkein helpottuneita päätöksestäsi. Mitä kävi, ketä tietää. |
mpekkanen 28.09.2013 19:00:24 | |
---|
Joko aloitetaan keskustelu siitä millaiset mikit siihen kannattaisi sitten vaihtaa. Tietysti olisi monenkinlaisia,mutta kun kitarassa on kolme humbuckeria ja haluaa ettei ulkonäkö kärsi niin mitkä olisivat hyvät. Kuitenkin soittimen hinta olisi otettava huomioon ,ettei sellaisia 100-150 euron mikkejä kappalehintaan ole oikein järkevä niitäkään ostaa. Kitaran ulkonäkö tosin muuttuu aika paljon jos siihen ei hommaa kultakuorisia ja kaikki kuoret eivät mene ihan heittämällä kaikkien mikkien päälle, että tässä on vielä monia tilanteita tulossa. Varmaan jo myöhäistä, mutta kannattaisi kokeilla jossain liikkeessä useampia soittimia. Hyvää tässä on se, että jos kitara on sellainen että se innostaa treenaamaan niin eikai sillä soundilla ole niin väliä ja kaulan istuvuudella käteen jos vaan jaksaa soittaa sillä vehkeellä. |
Jamawala 28.09.2013 19:00:38 | |
---|
zedder: Kaikki varmaankin melkein uskovat ja ovat melkein helpottuneita päätöksestäsi. Ja nyt päätin että menen hakemaan ensi tai sitä seuraavalla viikolla ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
Jamawala 28.09.2013 19:04:11 | |
---|
mpekkanen: Joko aloitetaan keskustelu siitä millaiset mikit siihen kannattaisi sitten vaihtaa. Tietysti olisi monenkinlaisia,mutta kun kitarassa on kolme humbuckeria ja haluaa ettei ulkonäkö kärsi niin mitkä olisivat hyvät. Kuitenkin soittimen hinta olisi otettava huomioon ,ettei sellaisia 100-150 euron mikkejä kappalehintaan ole oikein järkevä niitäkään ostaa. Kitaran ulkonäkö tosin muuttuu aika paljon jos siihen ei hommaa kultakuorisia ja kaikki kuoret eivät mene ihan heittämällä kaikkien mikkien päälle, että tässä on vielä monia tilanteita tulossa. Niin siihen on vaikea valita EMG mustia mikkejä... tai jotain muuta mustaa... Varmaan jo myöhäistä, mutta kannattaisi kokeilla jossain liikkeessä useampia soittimia. Hyvää tässä on se, että jos kitara on sellainen että se innostaa treenaamaan niin eikai sillä soundilla ole niin väliä ja kaulan istuvuudella käteen jos vaan jaksaa soittaa sillä vehkeellä. Joo Soud o mahtava(youtube) ja tuntuu hyvältä... jos tarve vaatii, vien liikkeeseen ja hioitan vähän pois :) ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
Jamawala 28.09.2013 20:31:51 | |
---|
...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
Laulava Kylätohtori 28.09.2013 20:36:56 (muokattu 28.09.2013 20:39:06) | |
---|
Jamawala: Haaaahaaa! Löysin :D http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=127698&o=0 Tuolla Customia kehutaan :) Kuulostaa kitaran omistajan mielestä hyvältä :) Hyvä juttu... Onko tästä siis pääteltävissä, että se kuulostaa hyvältä myös sinun mielestäsi? Aika ontuvaa logiikkaa. Tarkoitan, että jokaista myymääni pedaalia tai vahvistinta ovat monet ja taas monet ihmiset kehuneet. Silti en itse pitänyt niistä. Vinkkinä vaan, ettei kannata välittää, mitä muut sanovat, koska sillä ei ole mitään tekemistä sinun makusi kanssa. Ja toisaalta se muiden haukkuma peli voi kuitenkin olla juuri se "sinun juttu"... e. Enkä tarkoita, etteikö täällä saisi kysyä asioita tai pitäisi kysyä jotain korkinhaistelujuttuja. Kysymyksen pitäisi kuitenkin olla vähän spesifisempi, koska kenenkään on mahdoton vastata kysymykseen tyyliin: "Mikä olis paras kitara mulle?"... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
J.Nikkanen 28.09.2013 20:57:22 (muokattu 28.09.2013 20:57:31) | |
---|
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa. |
Jamawala 28.09.2013 21:08:42 (muokattu 28.09.2013 21:12:02) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onko tästä siis pääteltävissä, että se kuulostaa hyvältä myös sinun mielestäsi? Aika ontuvaa logiikkaa. Tarkoitan, että jokaista myymääni pedaalia tai vahvistinta ovat monet ja taas monet ihmiset kehuneet. Silti en itse pitänyt niistä. Vinkkinä vaan, ettei kannata välittää, mitä muut sanovat, koska sillä ei ole mitään tekemistä sinun makusi kanssa. Ja toisaalta se muiden haukkuma peli voi kuitenkin olla juuri se "sinun juttu"... -Olen vain sellainen kitarapersoona että *Ääni saa olla kaikkea muuta kuin HeavyMetal tai muuta metallia *EMG ja 24/25 nauhaa on liikaa *Kaula todella ohut *kitaraa ei saa soittaa polvissa tai varpaissa *Tilutus on nykyään kivaa kun osaa *Tilutus = Free Bird *kolme mikkiä näyttää U.F.Olta, todella hieno *SGstä ei vain pääse eroon, olen SG mies ja tulen olemaanki *Yritän mennä sen mukaan, mitä oma pää sanoo ja jos sanoo osta tuo, niin ostan:) *Toivon että opin jotain täällä Mnetissä *kolme nuottia riittää soittamiseen :) jos niitä soitettavia nuotteja vaihtaa puolen sekunnin välein Eli tuollaista :D e. Enkä tarkoita, etteikö täällä saisi kysyä asioita tai pitäisi kysyä jotain korkinhaistelujuttuja. Kysymyksen pitäisi kuitenkin olla vähän spesifisempi, koska kenenkään on mahdoton vastata kysymykseen tyyliin: "Mikä olis paras kitara mulle?"... Noniin tiedän mitä te kaikki tarkoitatte :) Mutta jos jollakin olisi ollut omia kokemuksia kitaran suhteen :) niin olisin kuunnellut mielelläni. ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
Jamawala 28.09.2013 21:09:36 | |
---|
J.Nikkanen: Olet ihan pihalla. Kannattaisi siirtyä sisälle, talvi on tulossa. Varo ettet vilustu :) Ei ole kiva olla kipeä ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
Gabe 28.09.2013 21:19:46 | |
---|
Voi jestas... |
J.Nikkanen 28.09.2013 21:28:19 | |
---|
Jamawala: Mutta jos jollakin olisi ollut omia kokemuksia kitaran suhteen :) niin olisin kuunnellut mielelläni. Kyllähän nuo Epit yleensä on ihan soitettavia peljä. Ja jos ei ole niin täyshuollolla varmasti saa soitettavan pelin. Frendi veteli ihan perus G400 mallilla vallan mallikkaasti treeneissä ja muutamia keikkojakin. Sieltä irtos suomipopit, kaljarokit ja hevitkin, saundi lienee frendillä sormissa, ei soittimessa. Veteli rokkikeikkoja sittemmin halpis Tokai stratolla ja taas toimitti. Tuommosta Customia joskus olin itselleni lähdössä hakemaan mutta kaippa tulin järkiini kun ajattelin asiaa toistamiseen. Lyhyt skaala ei vaan ole mua varten luulen? Tosin, Epin Prophecy LP oli todella maukas! Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa. |
Jamawala 29.09.2013 12:23:06 | |
---|
J.Nikkanen: Kyllähän nuo Epit yleensä on ihan soitettavia peljä. Ja jos ei ole niin täyshuollolla varmasti saa soitettavan pelin. Frendi veteli ihan perus G400 mallilla vallan mallikkaasti treeneissä ja muutamia keikkojakin. Sieltä irtos suomipopit, kaljarokit ja hevitkin, saundi lienee frendillä sormissa, ei soittimessa. Veteli rokkikeikkoja sittemmin halpis Tokai stratolla ja taas toimitti. Niin, se on soittajasta kiinni... Mutta jos hyvä soittaja yrittää soittaa halvemmalla Harvet Buttonilla niin ei se siitä iloa aikaan saa :) Tuommosta Customia joskus olin itselleni lähdössä hakemaan mutta kaippa tulin järkiini kun ajattelin asiaa toistamiseen. kun ei Soitin laineelta löydy varastosta niin se täytyy tilata sinne ensin :-/ Lyhyt skaala ei vaan ole mua varten luulen? Niin... riippuu kitarasta :) Tosin, Epin Prophecy LP oli todella maukas! Täytyypi vilkaista ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |
J.Nikkanen 29.09.2013 13:51:22 | |
---|
Jamawala: kun ei Soitin laineelta löydy varastosta niin se täytyy tilata sinne ensin :-/ Noita on aina välillä ollut mnetin torillakin suht edukkaasti tarjolla. Sinuna laittaisin ostoilmon torille, saattaisis tärpätä ellei sitten ole ihan pakko uutta kepakkoa kaupasta hakea. Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa. |
J.Nikkanen: Noita on aina välillä ollut mnetin torillakin suht edukkaasti tarjolla. Sinuna laittaisin ostoilmon torille, saattaisis tärpätä ellei sitten ole ihan pakko uutta kepakkoa kaupasta hakea. Niin... Pitäisi tuo Jaska sitten myydä... Kun muuten antaisin Soitin laineella vaihdossa ja vähän lisärahaa, että saisin tuon Customin Ja ei sillä väliä, jos uuden ostan kun ei paljoa maksa... Ja jos joku 200euroalla Turussa myy, niin se on aika ihme... Tai... sitten kerätä rahaa 50euroa lisää ja ostaa suoraan Custom (uutena) ja pitää Jackson (Nyt kädessä 300euroa) ...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin... |