MadMatt 09.09.2013 11:32:44 | |
---|
Kuha: Olisko Deep Blue Delay hyvä peli tuollaiseen 50's-tyyliseen Rockabilly-soitteluun, lähinnä tuo halvempi tehdas-versio? Olen itsekkin tuota samaista spedua hankkimassa. Pähkäilen juuri noiden eri versioiden välillä. Onko mitään oleellista eroa mitä esim. soundiin tulee. |
komero 09.09.2013 12:19:49 | |
---|
MadMatt: Olen itsekkin tuota samaista spedua hankkimassa. Pähkäilen juuri noiden eri versioiden välillä. Onko mitään oleellista eroa mitä esim. soundiin tulee. Ei kai niissä saundillista eroa ole, tai jotkut harvat EHKÄ kuulee jonkinlaisen eron, näin pähkäiltiin Mad Professorilta kun asiasta kysyin joskus. PCB:ssä on pomminkestävä kotelo, Hand Wired -mallissa ydinpommin kestävä. HW on täten myös vähän painavampi. Mutta en minä näistä oikeasti tiedä, saa ampua alas nämä. |
Gabe 09.09.2013 13:28:33 | |
---|
komero: Ei kai niissä saundillista eroa ole, tai jotkut harvat EHKÄ kuulee jonkinlaisen eron, näin pähkäiltiin Mad Professorilta kun asiasta kysyin joskus. PCB:ssä on pomminkestävä kotelo, Hand Wired -mallissa ydinpommin kestävä. HW on täten myös vähän painavampi. Mutta en minä näistä oikeasti tiedä, saa ampua alas nämä. Minun korvani eivät kyllä eroa huomaa. HW on kyllä painavampi.. |
Kuha 09.09.2013 16:44:06 | |
---|
MadMatt: Olen itsekkin tuota samaista spedua hankkimassa. Pähkäilen juuri noiden eri versioiden välillä. Onko mitään oleellista eroa mitä esim. soundiin tulee. Mulle on tulossa tällä viikolla tehdasversio Deep Bluesta - äänitän vaikka pari clippiä malliksi. Old Fenders never die |
antnis 10.09.2013 16:04:37 | |
---|
Ensivaikutelmat Hunaja-mallisesta äänensärkijästä ovat erittäin hyvät. |
Ziggy Bubba 10.09.2013 17:18:55 | |
---|
antnis: Ensivaikutelmat Hunaja-mallisesta äänensärkijästä ovat erittäin hyvät. Omalla kohdalla SHOD on välillä se just paras pikkumurotin, toisinaan sitä taas kaipaa perus TS-purkin värittyneempää keskialuetta. Ihan fiiliksen mukaan menee onko kiinni Sparkle Drive vai SHOD. Periaatteessa noilla tekee samat asiat, vaikka MP onkin parempi liideihin reunasärön kanssa. Kirkkautta ja alapäätä on enemmän. |
Shredator 10.09.2013 18:09:24 | |
---|
Ziggy Bubba: Omalla kohdalla SHOD on välillä se just paras pikkumurotin, toisinaan sitä taas kaipaa perus TS-purkin värittyneempää keskialuetta. Ihan fiiliksen mukaan menee onko kiinni Sparkle Drive vai SHOD. Periaatteessa noilla tekee samat asiat, vaikka MP onkin parempi liideihin reunasärön kanssa. Kirkkautta ja alapäätä on enemmän. Tämä on itsellä ratkaistu siten, että SHOD ja TS on samassa loopissa ja polkaisen jomman kumman päälle fiiliksen mukaan. Vähän mullakin vaihtelee samalla tavalla tuo käyttötarkoitus. Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti. |
Kuha 11.09.2013 17:47:05 | |
---|
MadMatt: Olen itsekkin tuota samaista spedua hankkimassa. Pähkäilen juuri noiden eri versioiden välillä. Onko mitään oleellista eroa mitä esim. soundiin tulee. Kokeilin tänään Deep Blueta ekan kerran ja oon kyllä fiiliksissä, vanhan liiton nauhakaiku vätkytystä mun makuun. Tämä on siis tehdasversio. Äänitin pari pätkää malliksi jos näistä jotain tolkkua saisi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Deep_blue_delay.mp3 Old Fenders never die |
mopar 11.09.2013 19:44:04 | |
---|
Kuha: Kokeilin tänään Deep Blueta ekan kerran ja oon kyllä fiiliksissä, vanhan liiton nauhakaiku vätkytystä mun makuun. Tämä on siis tehdasversio. Äänitin pari pätkää malliksi jos näistä jotain tolkkua saisi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Deep_blue_delay.mp3 Aivan kertakaikkiaan mahtavaa.... http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg |
johanssen 11.09.2013 23:15:42 | |
---|
Kuha: Äänitin pari pätkää malliksi jos näistä jotain tolkkua saisi Voi Juma -Taivaallista soundia! asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Jucciz 11.09.2013 23:41:10 | |
---|
Kuha: Kokeilin tänään Deep Blueta ekan kerran ja oon kyllä fiiliksissä, vanhan liiton nauhakaiku vätkytystä mun makuun. Tämä on siis tehdasversio. Äänitin pari pätkää malliksi jos näistä jotain tolkkua saisi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Deep_blue_delay.mp3 Onpa taas mureaa kuhaa, eikä soundissakaan valittamista. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
MadMatt 12.09.2013 08:53:54 | |
---|
Kuha: Kokeilin tänään Deep Blueta ekan kerran ja oon kyllä fiiliksissä, vanhan liiton nauhakaiku vätkytystä mun makuun. Tämä on siis tehdasversio. Äänitin pari pätkää malliksi jos näistä jotain tolkkua saisi: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Deep_blue_delay.mp3 Juu, erittäin mallikasta soundia on... Taidan ehkä kuitenkin vähän hifistellä ja hommata HW-version SHOD HW:n kaveriksi. |
Old Fenders never die |
komero 01.10.2013 14:42:26 | |
---|
Vaihdoin Amber OD:n Bluebird OD:hen. Bluebirdissä on delay ja sille kolme trimmeriä pedaalin sisällä, delay time 1, delay time 2 ja repeats. Noista delay timeista sanotaan, että "two independent delay times". No. Mitä tuo sitten tarkoittaa? Mun pedaalista ei ainakaan saa mitään kahta eri "toistopäätä", vaan nuo time 1 ja 2 molemmat säätää delayn aikaa, ikään kuin olisi vain yksi säädin. Kun kääntää ykkösestä ajan niin pitkäksi kuin saa, niin kakkosella voi sitten säätää siitä vähän pidemmäksi tai lyhyemmäksi (riippuu missä asennossa kakkonen oli) - eli maksimiaika tulee kun säätää molemmat täysille, minimi (slapback) kun säätää molemmat nollille. Onkohan tuo rikki? Tai itseasiassa repeats- ja time 2 -trimmerit oli rikki (pyöri tyhjää eikä tapahtunut mitään muutosta) ja ne korjattiin takuuseen. En tiedä olisiko tuossa voinut tulla jotain kämmiä, että delay käyttäytyy nyt noin(?) Miten teillä muilla, oletteko leikkineet ton delayn kanssa ja mitä olette siitä irti saaneet? Itse kyllä tykkään tuosta delaysta, hyvä lisä - ja ihan tollaisenaan erittäin mukava. |
johanssen 21.10.2013 11:19:07 | |
---|
Tänään ehti viimein testaamaan Deep Blue Delayta, vaikka se jo perjantaina putkahti postista ja kyllä se makialta kuulostaa. Telellä raavin menemään eikä kyllä tullu mieleen, että jäsen Kuhan klippi ois johdattanu harhaan valinnassa. Satuin vielä edullisesti torilta saamaan tehdasversion, jotta nam ja päivä pelastettu. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Karhukoira74 21.10.2013 11:37:19 | |
---|
Ite en kyllä käytä enkä tarvii efektejä, mutta tuntuu että näitä Proffan spedejä on pakko saada...niin makeen kuuloisia klippejä kyllä. Omalla -aika kalliilla- listalla ois Bluebird, Little Green Wonder, Mighty Red, Amber, Forest Green, Blue ja Silver Spring. Huoh. Ei taas rahaa tartteta yhtään. Ois muitakin, mutta yritin olla järkevä ja karsia pois semmoiset joita en oikeasti käyttäisi. -So many assholes, so few bullets- |
Myrkky Nuoli 21.10.2013 11:46:06 | |
---|
Karhukoira74: Ite en kyllä käytä enkä tarvii efektejä, mutta tuntuu että näitä Proffan spedejä on pakko saada...niin makeen kuuloisia klippejä kyllä. Omalla -aika kalliilla- listalla ois Bluebird, Little Green Wonder, Mighty Red, Amber, Forest Green, Blue ja Silver Spring. Huoh. Ei taas rahaa tartteta yhtään. Ois muitakin, mutta yritin olla järkevä ja karsia pois semmoiset joita en oikeasti käyttäisi. Tähän tilanteeseen ois kyllä kiva päästä takasin, mutta taitaa olla myöhästä. Just värkkäilin uutta bändiä varten 7-polkimen pedaalilaudan ja niistäkin on kaks OD:ta ja kaks fuzzia, vaikka periaatteessa pohjasaundeja on kaks erilaista. No, semmosta se on kun ei oo varovainen. Deep Blue Delay-klooni löytyy tuolta laudasta, todella hieno vehje. Oli lähellä, ettei Fire Red Fuzzikin sinne päätynyt, mutta Pharaoh vei voiton tällä kertaa. |
johanssen 21.10.2013 13:01:29 | |
---|
Myrkky Nuoli: Tähän tilanteeseen ois kyllä kiva päästä takasin, mutta taitaa olla myöhästä. Just värkkäilin uutta bändiä varten 7-polkimen pedaalilaudan ja niistäkin on kaks OD:ta ja kaks fuzzia, vaikka periaatteessa pohjasaundeja on kaks erilaista. No, semmosta se on kun ei oo varovainen. Deep Blue Delay-klooni löytyy tuolta laudasta, todella hieno vehje. Oli lähellä, ettei Fire Red Fuzzikin sinne päätynyt, mutta Pharaoh vei voiton tällä kertaa. Mulle on molempiin lautoihin päätyny Fire Red Fuzz, kun siinä on niin rutosti tota säätövaraa. Vauhdissa tietty mennää niillä säädöllä mitkä on teisteissä hyväksi havaittu ja fuzzia en käytä läheskään kaikissa biiseissä vaan enempikin mausteena. Onhan se tosin tulinen mauste, kun sen soppaan lisää... asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Myrkky Nuoli 21.10.2013 15:34:19 | |
---|
johanssen: Mulle on molempiin lautoihin päätyny Fire Red Fuzz, kun siinä on niin rutosti tota säätövaraa. Vauhdissa tietty mennää niillä säädöllä mitkä on teisteissä hyväksi havaittu ja fuzzia en käytä läheskään kaikissa biiseissä vaan enempikin mausteena. Onhan se tosin tulinen mauste, kun sen soppaan lisää... Joo, kolmen potikan fuzziksi säätövaraa on yllättävän paljon. Pedaalin luonne muuttuu tone-napista melko dramaattisesti ja jos tavan big muffiin vertaa niin aika helkkarin paljon käyttökelposempia saundeja tulee sieltä gain-napin hintsummastakin päästä. Ei yhtään hullumpi vehjes kyllä. Itellä kunnon mörssärifuzz on uuden bändin kanssa se pohjasaundi cleanin ohella ja vaatimuksetkin sen mukaiset. Pharaoh germanium-klippaus modessa on niin kaunista kuunneltavaa, etten oo löytänyt vielä vertaista. Vähän rokimpi, fuzz facempi ja häijympi fuzzi tilanteen vaatiessa tulee sitten Lunar Module Deluxesta. Kovia pelejä. Fire Red Fuzz on varsin lähellä, mutta ei ihan riittänyt meikän lautaan. |
winstoni 22.10.2013 00:32:31 | |
---|
Tahtoo MP:n "1"-pedaalin. Heti! "Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos" |