Joo tämmöne keskustelu voi ol jo tääl mut en löytäny ni kertokaas mul et kun oon tekemäs itte sähkörumpu settiä miten saan lautasiin pysäytys toiminnnon? En tie asiast mtn ni kertokaas onko esim materiaalilla väliä mitä se on? |
Zinpula 12.10.2013 09:36:39 | |
---|
JaaJaaJJ: ... miten saan lautasiin pysäytys toiminnnon? ... Pelkkä kytkin lautasen reunassa. Riippuu rumpumodulista osaako se pysäyttää oikean äänen. |
JaaJaaJJ 12.10.2013 14:52:27 | |
---|
Ihan rolandin moduuli td-3 mulla on |
oksatboys 10.12.2014 12:43:33 (muokattu 10.12.2014 12:45:36) | |
---|
Ostin tuossa blackfridayna slate digitalin rumpuplugarin ja ajattelin kyhästellä jonkun moposähkösetin sen ohjaamiseen. Pöntöt tulis olemaan verkkokalvollisia kaupastaostettuja tai DIY-virityksiä ja pellit ajattelin tehdä ite. Kysymykseni on, että mikä olisi hyvä trigger->midi-muunnin? Alesis trigger IO vois ajaa asian, mutta mitä muita vaihtoehtoja on? Oisko mainita joku vanhemman rumpumoduulin malli, joka toimis muuntimena hyvin ja joita vois kytätä torilta? E. Jokerikysymys: Markkinoilla on sellaista akustoitua peltiä joka ei ollenkaan soi, kun sitä lyö. Siinä on kerrosrakenne pelti-muovi-pelti tjsp. Tietääkö joku millä nimellä tuota peltiä vois löytää netistä tai kaupasta? Mä olen unohtanut mikä sen pellin kauppanimi oli. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
paristo 10.12.2014 14:43:15 (muokattu 10.12.2014 14:44:11) | |
---|
oksatboys: Ostin tuossa blackfridayna slate digitalin rumpuplugarin ja ajattelin kyhästellä jonkun moposähkösetin sen ohjaamiseen. Pöntöt tulis olemaan verkkokalvollisia kaupastaostettuja tai DIY-virityksiä ja pellit ajattelin tehdä ite. Kysymykseni on, että mikä olisi hyvä trigger->midi-muunnin? Alesis trigger IO vois ajaa asian, mutta mitä muita vaihtoehtoja on? Oisko mainita joku vanhemman rumpumoduulin malli, joka toimis muuntimena hyvin ja joita vois kytätä torilta? E. Jokerikysymys: Markkinoilla on sellaista akustoitua peltiä joka ei ollenkaan soi, kun sitä lyö. Siinä on kerrosrakenne pelti-muovi-pelti tjsp. Tietääkö joku millä nimellä tuota peltiä vois löytää netistä tai kaupasta? Mä olen unohtanut mikä sen pellin kauppanimi oli. Itselläni juuri työnalla DIY sähkörumpusetti akustisista rummuista.. pelteinä käytän "oikeita" peltejä dempattuina.. Aivoksi Ostin juurikin tuon kyseisen Alesis Trigger I/O:on joka oli mielestäni järkevin tuohon.. Oulun soitin ja tarvike myi hintaan 119€ ja mukaan tuli vielä ezdrummer.. Selvästi pidemmälle.. |
oksatboys 10.12.2014 15:07:08 | |
---|
Laitoitko paristo verkkokalvot ja triggerit? vai jotain omia piezovirityksiä? Mites pellit teit? Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
paristo 10.12.2014 16:19:10 | |
---|
Verkkokalvot laitoin. Tomeissa ja bassarissa 1krs kalvot ja virveliin 2krs kalvo. Triggerit rakentelin itse piezoista keskelle kalvoa.. pellit demppasin pyörän sisukumista tehdyllä kuminauhalla, joka pingotetaan pellin ympäri(näistä oli jokin kaupallinenkin versio olemassa). Piezo eristetty pellistä vaahtomuovilla ja liimattuna pellin alapintaan. oksatboys: Laitoitko paristo verkkokalvot ja triggerit? vai jotain omia piezovirityksiä? Mites pellit teit? Selvästi pidemmälle.. |