Aihe: Äänityskalustomme
1
DeathBlooms
10.05.2004 22:52:25
Mielipiteitä seuraavasta äänityskalustosta, jolla tulemme parin biisin ep:n purkittamaan, kiitos.. Korg ax1000:sta otetaan suoraan pöytään säröt,delayt ja hurinat. Basso pelkästään v-ampilla.. Eli ei vahvareita ollenkaan. Nyt kovien jätkien ajatuksia kehiin..
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
ReBeat
10.05.2004 22:55:24

Mä oon kaikista kovin ja ensimmäinen. Vastaus aiheeseen: Mikäs siinä jos vaan tulee teille itsellenne mieleistä jälkeä. Maailmassa on tehty hienoja taltiointeja monin eri tavoin.
Tekemällä ei synny musiikkia.
superfly
10.05.2004 22:55:26
Itse ottaisin delayt ja hurinat jostain muualta. Tai sitten ainakin myös kuivat kitarat talteen. Aika hankala jälkeenpäin saada saundeihin mitään järkeä, jos on vain efektoidut kitarat narulla.
Harppu on alaston piano
DeathBlooms
10.05.2004 23:04:47
Niin tuosta korgista otetaan talteen myös puhtaat soundit.
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
DeathBlooms
10.05.2004 23:23:35
No ni. Sitten on vähän pelivaraakin. Onnea matkaan.

Kiitän, sitä tullaan tarvitsemaan! =)
otto_t
11.05.2004 02:59:03
Itse kyllä en mielelläni missään tilanteessa vetäisi kitaroita suoraan tiskiin, ellei ihan äärimmäinen pakko ole. Nimittäin jää silloin tuo herra Feedback kokonaan pois ja se latistaa soundia & sointia aika reippaasti.

Ja kitarat kannattaa soittaa sisään mahdollisimman yksinkertaisilla soundella (pudas/särö). Lisäilee sitten miksausvaiheessa delayt, kaiut ja muut efektit.
ReBeat
11.05.2004 07:39:40 (muokattu 11.05.2004 07:47:38)

Toisaalta joitakin kunnon tekotaiteellisia juttuja voi olla vaikea soittaa, jos ei kuule samalla sitä efektoitua ääntä. Varmaankin on kyllä yleisin ja turvallisin tapa äänittää mahdollisimman kuivana ja lisäillä kaikki jälkikäteen... mutta sekin on fakta, että pluginit on hanurista. Kaikkea ei saa jälkikäteen lisäämällä kuulostamaan siltä miltä se spesiaali analogiefekti/räkkimylly olisi mikitettynä kuulostanut. Mikitettynä vapaalla kädellä sattumanvaraisesti kaapin edestä... kuten tekotaiteen luomiseen sopii.
Tekemällä ei synny musiikkia.
D-Kay
11.05.2004 07:47:22

Mielipiteitä seuraavasta äänityskalustosta, jolla tulemme parin biisin ep:n purkittamaan, kiitos.. Korg ax1000:sta otetaan suoraan pöytään säröt,delayt ja hurinat. Basso pelkästään v-ampilla.. Eli ei vahvareita ollenkaan. Nyt kovien jätkien ajatuksia kehiin..

Siis basso basso-Vampilla vai kitara-Vampilla? Mikäli kitara vamppi on käytössä, niin kitarat kannattaa vetää sillä, jos ei niin lainatkaa jostain sellanen, ainakin itse olen havainnut sen omissa äänityksissä reippaasti tuota Korgia paremmaksi. Bassot toiminee myös ihan suoraan pöytään, niin monet isot pojatkin tekee.
OSTETAAN: Tremolo ja Delay
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)