Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mooerin pedaalit
1 2 3
AngryMouth
26.09.2013 00:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko käyttökokemuksia Mooerin Compact -pedaaleista?
 
http://www.mooeraudio.com/en/Product.asp?PClassID=20
 
naavanka_
26.09.2013 00:04:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On.
Kannattaa testata.
 
Old Joe
26.09.2013 00:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan toimiviahan nuo tuppaavat olemaan ja mahdutettu näppärän pieniin kuoriin.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Shredator
26.09.2013 07:40:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hämmentävän lähellä originaaleja. Laatukin mielestäni varsin hyvä hintaisekseen.
 
Musiikissa tärkeintä on se, että nuotteja soitetaan paljon ja nopeasti.
LesPaul70
26.09.2013 08:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla vain hyvin lyhyt kokemus Pure Octavesta, kun sellaista harkitsin oktaaviefektiksi lautaani. Pääasiallinen kilpailija, jota haastoi, oli Bossin OC-3, ja siihen nähden Mooerilla oli etuinaan paitsi pienempi koko myös monipuolisemmat oktaavivaihtoehdot (-1:n ja -2:n lisäksi myös +1 ja +2), joilla olisi voinut yrittää myös sellaista feikkiä "12-kielistä" soundia.
 
Oli kuitenkin hyvä että testasin ensin.
 
Oli nimittäin aika karsea äänenlaatu. Nuotit tavallaan "väpättivät" koko ajan eivätkä soineet tasaisesti. Lisäksi yläoktaavit kuulostivat niin digitaaliselta ja peltiseltä, ettei niillä tehnyt kerrassaan mitään. Ei ainakaan sellaista, mitä minä olisin halunnut tehdä. Ja alaoktaavit Boss tarjoili tasalaatuisempina, joten Boss vei voiton ainakin minun tarpeisiini. Pure Octave näytti kivalta paperilla, mutta ei kuulostanut ollenkaan kivalta livenä.
 
Jotkut ovat kuitenkin olleet ihan tyytyväisiä Mooerin joihinkin muihin pedaaleihin, eli kaiketi sieltä löytyy helmiäkin.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Vladi
26.09.2013 08:51:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy Mooer Pure Boost ja Mooer Solo. Jälkimmäinen on vielä testausvaiheessa, mutta Pure Boost on tullut jäädäkseen. Aivan mainio lisä piristämään clean-soundeja, ajamaan vahvistimen etuastetta enemmän ruvelle ja mitä kaikkea tuommoisella nyt voikaan tehdä. Hyvin toimii.
WanhaWihtahousu
26.09.2013 09:37:09 (muokattu 26.09.2013 09:39:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla sellaista ongelmaa ShimVerbin kanssa, että kun nostaa leveliä, niin pedaali alkaa säristä? Soittaessa särinää on suht vaikea kuulla, mutta nauhoitettuna särinän kuulee helposti?
 
http://www.youtube.com/watch?v=O0ws2y_d46w TEASER
A.O.K.
26.09.2013 09:51:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Mulla vain hyvin lyhyt kokemus Pure Octavesta, kun sellaista harkitsin oktaaviefektiksi lautaani. Pääasiallinen kilpailija, jota haastoi, oli Bossin OC-3, ja siihen nähden Mooerilla oli etuinaan paitsi pienempi koko myös monipuolisemmat oktaavivaihtoehdot (-1:n ja -2:n lisäksi myös +1 ja +2), joilla olisi voinut yrittää myös sellaista feikkiä "12-kielistä" soundia.
 
Oli kuitenkin hyvä että testasin ensin.
 
Oli nimittäin aika karsea äänenlaatu. Nuotit tavallaan "väpättivät" koko ajan eivätkä soineet tasaisesti. Lisäksi yläoktaavit kuulostivat niin digitaaliselta ja peltiseltä, ettei niillä tehnyt kerrassaan mitään. Ei ainakaan sellaista, mitä minä olisin halunnut tehdä. Ja alaoktaavit Boss tarjoili tasalaatuisempina, joten Boss vei voiton ainakin minun tarpeisiini. Pure Octave näytti kivalta paperilla, mutta ei kuulostanut ollenkaan kivalta livenä.
 
Jotkut ovat kuitenkin olleet ihan tyytyväisiä Mooerin joihinkin muihin pedaaleihin, eli kaiketi sieltä löytyy helmiäkin.

 
Mulla oli Pitch Box vähän aikaa, ja siinäkin oli aika metallinen ja häröinen se shiftattu ääni. Detune siinä oli tosin ihan mukava muistaakseni. Mutta pahin vika tuossa oli että jotkut sävelet oli epävireessä. En tiedä oliko vika kyseisessä yksilössä mutta vaikea sitä oil oktaaverina esim käyttää kun alaoktaavi oli välillä ihan epävireessä.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
LesPaul70
26.09.2013 10:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Mutta pahin vika tuossa oli että jotkut sävelet oli epävireessä. En tiedä oliko vika kyseisessä yksilössä mutta vaikea sitä oil oktaaverina esim käyttää kun alaoktaavi oli välillä ihan epävireessä.
 
Oh yes.
Tämä ongelma löytyi myös Pure Octavesta, olin jo unohtanut. Eli ei nyt ihan "puhdas" oktaavi, nimestä huolimatta... :/
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Myrkky Nuoli
26.09.2013 12:53:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ovat pääosin, tässä vähän omakohtaisia kokemuksia:
 
Ana Echo: Analogi Delay. Ihan ok, ei mitään ihmeellistä. Vähän jotenkin vaisun puoleinen.
 
Black Secret: RAT II ja Turbo Rat samassa paketissa kytkimen takana. Täysin rätiltä kuulostaa, oikein hyvä.
 
Blue Faze: Aika mitäänsanomaton silicon fuzz face. Volumea ihan liian vähän, äänenpaine lähes laskee kun sen iskee päälle. Pyllystä.
 
Blues Crab: Todella jees bluesbreaker-kopio.
 
Green Mile: Hyvä TS808-kopsu. Volumebuustia oisin toivonut vähän enemmän mut tää on lähellä orkkista.
 
Hustle Drive: Aivan loistava OCD-klooni, vilpittömästi suosittelen.
 
Lo-Fi Machine: Vähän hankala käyttää, mutta kiva lelu. Super Nintendo saundit lähtee.
 
Micro DI: Toimiva perus DI-boksi. Soitin yhden keikan, ei moittimista.
 
Ninety Orange: MXR Phase 90 kopsu "modern" kytkimellä lisäksi. Todella hyvä! Hustle Driven kanssa parhaat kokeilemani.
 
Pitch Box: Ihan kamala. Ei mitään level-säätöä ja träkkäys laahaa, käyttökelvoton romu.
 
Shim Verb: Shimmeri on hyvä, muut kaikumodet ihan käyttökelvottoman huonoja. Erikoispedaali.
 
Trelicopter: Vintage-henkinen tremolo, ei yhtään pöllömpi.
 
Triangle Buff: Triangle Big Muff -klooni, todella hyvä.
 
Illu
26.09.2013 17:17:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Hyviä ovat pääosin, tässä vähän omakohtaisia kokemuksia:
 
Ana Echo: Analogi Delay. Ihan ok, ei mitään ihmeellistä. Vähän jotenkin vaisun puoleinen.

 
Sellanen huomaamaton "tekee just sen minkä tarvii". Ja ehkä juuri siitä syystä ja pienen kokonsa ansiosta jäi lautaan.
 
Hustle Drive: Aivan loistava OCD-klooni, vilpittömästi suosittelen.
 
Tätä vähän kutkuttelisi kokeilla.
 
Marzi
27.09.2013 23:10:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ninety Orangen pistin omaan räkkiini kun testailin/vertailin aikani Phase90:n kanssa. Hyvä laitos. Vihreä OD kans erittäin jees.
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
tapiomarko
29.09.2013 08:34:37 (muokattu 30.09.2013 07:18:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/users/113898.jpg
 
Mooer on löytänyt paikkansa pedaalilaudasta, suosittelen kestävän rakenteen ja pienen kokonsa puolesta. Ne vain toimivat todella hyvin, tekevät sen mitä lupaavatkin. Itse käytän lähinnä äänen "maustamiseen", enkä väännä ääriasentoihin namiskoja. Häiriöttömyys ja laadukkaat äänet ja -säädöt merkkaavat paljon. Omat suosikkini ovat tällä hetkellä...no kaikki mitä laudasta löytyy, jopa tuo parjattu pitch box, josta on löydettävä ne omat jutut. Tuo P-box on kuitenkin mielestäni ainut pedaali, joka ei kaikilla säädöillä kuulosta hyvältä. "Säröpurkkeja" on kovasti kehuttu, mutta niistä ei itselläni ole omaa kokemusta.
 
Soittotaito ja kamat tasapainossa.
elon arska
29.09.2013 08:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläiseltä löytyy Ninety Orange ja Ensemble King. Molemmat aivan poskettoman hyviä versioita esikuvistaan (MXR P90 ja Boss CE-2).
 
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
Tomtom
30.09.2013 09:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapiomarko: http://muusikoiden.net/dyn/users/113898.jpg
 
Mooer on löytänyt paikkansa pedaalilaudasta, suosittelen kestävän rakenteen ja pienen kokonsa puolesta. Ne vain toimivat todella hyvin, tekevät sen mitä lupaavatkin. Itse käytän lähinnä äänen "maustamiseen", enkä väännä ääriasentoihin namiskoja. Häiriöttömyys ja laadukkaat äänet ja -säädöt merkkaavat paljon. Omat suosikkini ovat tällä hetkellä...no kaikki mitä laudasta löytyy, jopa tuo parjattu pitch box, josta on löydettävä ne omat jutut. Tuo P-box on kuitenkin mielestäni ainut pedaali, joka ei kaikilla säädöillä kuulosta hyvältä. "Säröpurkkeja" on kovasti kehuttu, mutta niistä ei itselläni ole omaa kokemusta.

 
Löytyykö Flex Boostista kommentteja? Poistin torilta tuommoisen mutta en ole vielä päässyt testaamaan. On muuten kompaktin näköinen lauta.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
darrell
03.10.2013 12:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joissain Mooereissa on ollut laatuhajontaa. Mm. kompuroita on tainnut mennä tavanomaista (ainakin vrt. normaali vikaantumisväli) enemmän.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Myrkky Nuoli
05.10.2013 16:52:46 (muokattu 05.10.2013 16:53:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomtom: On muuten kompaktin näköinen lauta.
 
Äläpä, mulla oli yhdeessä vaiheessa tämän näköinen pedaltrain nano:
 
http://s8.postimg.org/peirtkz5h/IMG_6306_2.jpg
 
Referenssinä 45-kokoinen jalka.
 
Kivijalka
05.10.2013 17:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Äläpä, mulla oli yhdeessä vaiheessa tämän näköinen pedaltrain nano:
 
http://s8.postimg.org/peirtkz5h/IMG_6306_2.jpg
 
Referenssinä 45-kokoinen jalka.

 
Siinä on kaikki tarvittava. Itse mietin samaa kakkoslaudaksi, mutta totesin että koko kakkoslaudan idea on turhuutta.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Myrkky Nuoli
05.10.2013 17:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Siinä on kaikki tarvittava. Itse mietin samaa kakkoslaudaksi, mutta totesin että koko kakkoslaudan idea on turhuutta.
 
Jeps. Itellä oli tuossa vaiheessa tilanne niin et pääbändissä soitin pelkällä tube screamerillä ja noise gate + viritin kaverina ja sillä tuli keikkailtuakin ni sille oli oma plug 'n' play setuppinsa. Sitten oli stoner-soittohommat ja sitten oli garagerock/surf/punk/erikoisvenkoilu bändi, jossa tuli käytettyä kaikennäköstä niin tuolla laudalla hoitu ne, ja kaikki muutkin kyllä.
 
Kivijalka
05.10.2013 17:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Jeps. Itellä oli tuossa vaiheessa tilanne niin et pääbändissä soitin pelkällä tube screamerillä ja noise gate + viritin kaverina ja sillä tuli keikkailtuakin ni sille oli oma plug 'n' play setuppinsa. Sitten oli stoner-soittohommat ja sitten oli garagerock/surf/punk/erikoisvenkoilu bändi, jossa tuli käytettyä kaikennäköstä niin tuolla laudalla hoitu ne, ja kaikki muutkin kyllä.
 
Sinänsä hauska juttu, että tuo paketti on ihan 100% sama mitä itse ajattelin kasaavani, "välipiuhoja" myöten.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «