Aihe: Fishman Triple Play - langaton midimikrofoni kitaralle
1 2 3
JoeHans
16.09.2013 09:28:11
tender.insanity: Olettekos jo testanneet miten nuotinnus toimii?

Tässä innoissani odottelen omaani kun eilen tilasin.

Tuo nuotinnos toimii aivan kohtuudella, mutta esim. nopeita riffejä on aika vaikea saada nuotinnettua puhtaasti. Käytännössä taitaa melkein aina joutuu kuitenkin tekemään hieman siistimistyötä nuotinnoksiin.
tender.insanity
20.09.2013 20:09:49
Toivottavasti ensi viikon lopulle tuon saisi! =)

Tänään tuli wah, mutta siitä ei kauaa jaksa iloita :-p
tender.insanity
26.09.2013 20:58:25
Tänään tuli Fishman Triple Play ...

Nyt aletaan olla asian ytimessä: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/Triple_Play_Rokki.mp3 Kaikki, kitara, basso, syna ja rummut vedetty kitaralla ykkösellä sisään. Rummut ei oikein lähtenyt, kun en aiemmin oo kitaralla rumpuja soittanut :D

Tässä vielä träkkäyskokeilu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/Triple_Play_Tilu.mp3
tender.insanity
01.10.2013 19:41:13
No niin, eli itku pitkästä ilosta. Oma Triple Play taitaapi olla rikki ja kuinka ollakaan, eivät kanna vastuuta USAsta Eurooppaan tilatessa.

Hukkaan meni rahat.
ReBeat
01.10.2013 19:47:40

Mikä sille tuli? =(
tender.insanity
01.10.2013 20:18:52 (muokattu 01.10.2013 20:20:06)
ReBeat: Mikä sille tuli? =(

Näin kirjoittelin supportiin:

"I received a Triple Play two days ago. I'm really having problems with that thing. It works really well when it works. But now and then it keeps unlinkin the receiver and the controller and seems that it just depends on luck if it reconne cts in 5 seconds or in 15 minutes. I've tried several different USB ports and whatever comes in my mind.

The Triple Play just isn't realiable. I doubt I would do any serious recordings with it, because it can unlink in the middle of a played note and doesn't relink. Neither would I use it live.

I really do hope it starts working better because I don't wanna feel like throwing away big money.

Seems I'm not the only one who's been having issues with the Triple Play according to bugs lists in the Internet."

Kyllähän ne FAQssa vähän antaa ymmärtää, mutta kirjoittelin heille myös:

"I hope your FAQ's wouldn't say that "performance may vary" but rather "your device might not work at all",
so people would be better aware that they shouldn't take any chances like I did."
JoeHans
02.10.2013 09:32:31
Nyt kyllä tipahti Kalamiehen pisteet yllä olevan perusteella. :O

Mulla oli aikoinaan tilanne, että olin ostanut briteistä vahvarin ja sen tyyppivikainen midilankku sitten sanoi sopimuksen irti. Olin valmistajaan yhteydessä (Hughes&Kettner) ja he järkkäsivät asian niin, että mulle lähetettiin uus midilankku Suomen maahantuojalta. Taitaa sitten olla eri pelisäännöt, kun tilaa rapakon takaa? Ja Triple Pläytähän ei taida vieläkään edes saada Euroopasta?
tender.insanity
02.10.2013 11:58:46
JoeHans: Nyt kyllä tipahti Kalamiehen pisteet yllä olevan perusteella. :O

Eipä enää vastaa aiempaan keskusteluun supportin kanssa ja pistin myös suorat mailit ihmisille, joiden osoitteet joku mode laittoi minulle vguitarforumilla. Ei vastausta.

Odotellaan nyt tässä mutta pelätään pahinta.

Jollain siis oli samankaltainen probleema vguitarforumilla ja vastaanotin sitten vaihdettiin uuteen ja alkoi toimia.
JoeHans
02.10.2013 12:47:01 (muokattu 02.10.2013 12:54:02)
Ok. Sellainen positiivinen huomio tässä vaiheessa, että tuo vastaanotin ei montaa kymppiä muistaakseni maksanut varaosana. Senkin tosin joutuu tilaamaan Fishmaniltä jenkeistä.

E: http://www.fishmanstore.com/product.htm?pid=735728
Oli se kuitenkin 70$.
tender.insanity
02.10.2013 14:57:20
JoeHans: Ok. Sellainen positiivinen huomio tässä vaiheessa, että tuo vastaanotin ei montaa kymppiä muistaakseni maksanut varaosana. Senkin tosin joutuu tilaamaan Fishmaniltä jenkeistä.

E: http://www.fishmanstore.com/product.htm?pid=735728
Oli se kuitenkin 70$.

On joo. Eipä kuitenkaan ensimmäisenä huvita alkaa maksamaan tuosta. Kyllähän FTP huikeat kolme-neljä päivää toimi.
AngieRainbow
02.10.2013 16:36:20
Kiitos Tenderille päivien piristyksestä! Nyt jo usemmat naurut tullut Tenderin ja Kalamiehen kohtaamisesta :D

On muuten hieno avatar.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
tender.insanity
02.10.2013 17:06:04
AngieRainbow: Kiitos Tenderille päivien piristyksestä! Nyt jo usemmat naurut tullut Tenderin ja Kalamiehen kohtaamisesta :D

On muuten hieno avatar.

Ei mua vain naurata. Kauheasti ainakaan :D

Mutta joo, nyt sieltä lähestyttiin ja katotaanpa miten hommat etenee.
tender.insanity
02.10.2013 21:22:03 (muokattu 03.10.2013 08:04:59)
Herranjestas. Taisi kalamies elpyä kuitenkin. Koitin huvin vuoksi ekaksi laittaa kontrollerin päälle ja sitten vasta USB tikku koneeseen (eli päinvastoin mitä ohjeet käskee) ja ekaa kertaa nuo LEDit palaa ja vilkkuu miten pitääkin, mitä tähän mennessä ei ole tapahtunut.

Ihme touhua, eli kaikki - asennus ja käyttöönotto - päinvastaisesti miten ohje kertoo, niin alkoi toimimaan. Kyllä tuo support kuitenkin oli valmis ottamaan laitteen vastaan ja laittamaan sinne EU firmiksen, jos järkkää sen jonkun jenkkipostiosoitteen kautta. Jollainen minulla on myus.comin kautta kuitenkin.

Eli katsellaan miten toimii ja lähetetään sinne jos taas tulee takapakkia.

EDIT: Ja edelleen toimii vaikka buuttasin koneen ja vaihdoin USBin paikkaa. Ei voi olla totta :)
JoeHans
22.10.2013 10:29:38
Mulla oli tässä vähän taukoa Kalamiehen kans soittelusta. Nyt kun kokeilin pitkästä aikaa pianoa (Kontakt bundlen presettiä), niin se toimii jostain syystä paljon paremmin kuin muistin. Voiskohan johtua uusista kielistä? Mulla on koko kesän ollu hävyttömän loppuun hikistellyt kielet Music Manissä. Joka tapauksessa pianosounditkin irtoaa nyt nätisti ja käytännössä ei yhtään häröääniä, kunhan vaan soittokin on häiriöäänetöntä. :)
tender.insanity
22.10.2013 11:42:42 (muokattu 22.10.2013 11:43:40)
JoeHans: Mulla oli tässä vähän taukoa Kalamiehen kans soittelusta.

Taukoa tässä itselläkin on, johtuen siitä että Kalamies lähti USAn matkalle. Se vastaanotin nyt taisi rikki olla kuitenkin. Laittavat kondikseen ja lupasivat laittaa EU firmiksenkin, ettei ongelmia pitäisi tulla.

Ties vaikka vaikenisi kokonaan taajuksien takia, kuten tässäkin pelotellaan :D

http://www.talouselama.fi/uutiset/k … mimasta+ensi+vuoden+alussa/a2209881
JoeHans
23.10.2013 08:02:28
Hyvä kuulla, että takuu kuitenkin toimii Fishmanillä.

Sain muuten hyvän vinkin TriplePlayn facebook-ryhmän kautta liittyen 32bit / 64bit yhteensopivuusongelmaan, jos ei löydy Jbridgeä. Kyseessä on ns. "2nd track" -temppu, joka menee näin:

DAWin sisällä lisätään TriplePlay plugari, johon laitetaan ainoastaan "Hardware Synth". Sitten lisätään DAWiin lisäksi mikä tahansa VST ja käytetään Triple Play softaa ainoastaan laitteen säätämiseen. Tällä saadaan kierrettyä 32bit/64bit yhteensopivuusongelmat ja esim. Cakewalkin rajoitukset joihinkin Sonarin omiin plugareihin liittyen, kun niitä ei saa kaikkia lisättyä edes TriplePlayhin.

En ole tuota käytännössä vielä testannut, mutta vinkki on peräisin Fishmanin supportista, joten uskoisin toimivan.
tender.insanity
29.10.2013 16:37:17
JoeHans: Hyvä kuulla, että takuu kuitenkin toimii Fishmanillä.

Tuli sähköpostia, etteivät saaneet FTP:tä toimimaan, eli uusi tulossa tilalle.
tender.insanity
05.11.2013 16:16:17 (muokattu 05.11.2013 16:18:26)
Tänään tuli uusi Triple Play ja nyt toimii mukisematta. Kokonaan uusi paketti joten nyt on softatkin tuplana. Ja uudet kiinnikkeet kitaraan, joten voi laittaa toiseenkin kitaraan kiinni :)
raumha
21.08.2020 10:41:49
Hei!
Voisko joku asiantuntija opastaa vaihe vaiheelta softan asennuksen windows koneeseen?
Tarkoituksenani olisi käyttää vehjettä sonarin X2:n kanssa.
Toki sivustoilta löytyy opasvideoita, mutta ajattelin kysyä ennenkuin aloitan, jos vaikka jäis erehdykset tekemättä. Minulla on rautana tuo TP:n connect- versio.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)