Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dean USA Custom Nash Vegas Telecaster Torilta
1
iwar
25.09.2013 13:43:40 (muokattu 25.09.2013 13:47:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Eli tämmösen nappasin tosta torilta 600e. Katsoin hintaa jo silloin silmät pyöreänä ja nyt kun kitara on minulla, niin en vain käsitä miten se noin halvalla läksi. Kitaran yksityiskohdat on melkoisia. Inlayt on ebeniä ja kaula tehty loimuvaahterasta kokonaan. Ei tuo värikään varmaan helpoin mahdollinen ole toteuttaa. Sointi on todella yksilöllisen kuulonen. Jotain mitä en ole normi hevikepeissä huomannut vuosien varrella.
 
Tässä linkki profiiliini jossa pari kuvaa: http://muusikoiden.net/jasenet/30180
 
Myytäväksi ostin tämän voitot mielessäni, mutta en pysty myymään tätä, kun olen sitä neppaillut. Tuntuu siltä, että sain japani importin hinnalla jenkkicustomin.
 
Tarkistin kitaran taustoja todella paljon ennen ostoa ja kaikki täsmäsi. Deanin foorumilla oli mainintaa että kyseinen telecaster on suomessa juurikin samalla ihmisellä keneltä sen ostin. Eli ei mitään hämärää sillä puolella.
 
Onko kellään tietoa näistä jenkki custom deaneistä? Teinkö kenties elämäni kaupat?
 
Jazzi on Jazzia ja kaikki muu on paskaa^^
Insane Kane
25.09.2013 14:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nooh, mie olin aikoinaan ostamassa samaa kitaraa mutta en kehannu kaulan takia. Kun otin kitaran testille, kielet oli otelaudassa kiinni. Fiksasin sen soittokuntoon ja palautin myyjälle.
Tuo kaula kun on hitusen herkkä lämpötila & kosteusvaihteluille niin sulla on odotettavissa pientä säätelyä aina toisinaan. Kaula on loivassa S-muodossa, jollei sitä ole oikastu.
 
"Arka ja hankala mies"
Decadetroll
25.09.2013 14:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä löytöjä tulee aina välillä vastaan. Viimeksikin havittelin washburn usa customia, mutten kerennyt saamaan rahoja kasaan ennen kuin meni törkeän halvalla eteenpäin. Tätä deaniakin katselin, mutta eipä nyt ollut mahiksia ostaa. Ostajan markkinat, kun kama ei mene yksinkertaisesti kaupaksi ja hinnat pitää polkea. Itsekin möin taannoin harvinaisen fernandesin sikamaisella tappiolla, kun oli vähän erikoisempi malli, eikä yksinkertaisesti löytynyt ostajaa yhtä huijaria lukuunottamatta. No, pääasia, että keppi on nyt uudella tyytyväisellä omistajalla ja saa soittoa osakseen. Mulla se vaan pölyttyi.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
iwar
25.09.2013 14:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees eli hienoa kuulla, jos joku on samaa kitaraa hiplannut. Nyt oli säädöt kohdillaan ja näppituntumaltaan juurikin jenkki customin tuntua. En ole parempaa hipelöinyt. Kitara on menossa soitinrakentajan käsittelyyn tässä kun ehdin viedä. Saa säädöt kohdilleen ja muutenkin infoa jos kitarassa olisi jotain omituista vialla.
 
Jazzi on Jazzia ja kaikki muu on paskaa^^
Krice
25.09.2013 18:33:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kaula on S-mutkalla niin eikö se ole oirehtinut mitenkään, siis kielet särisee ekoilta nauhoilta? Itselläni on Ibanezin bassossa tuo vika ja on harvinaisen ärsyttävä ongelma.
 
hallu
25.09.2013 18:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos kaula on S-mutkalla niin eikö se ole oirehtinut mitenkään, siis kielet särisee ekoilta nauhoilta? Itselläni on Ibanezin bassossa tuo vika ja on harvinaisen ärsyttävä ongelma.
 
Ei kai se oirehdi, jos vaiva on lievä ja se on hyvin saatu säädöillä kompensoitua. Käsittääkseni noissa loimuvaahterakauloissa saatta toisinaan moista vaivaa olla. Jos se alkaa ärsyttää niin soitinkorjaaja voi oikaista sen kaulan. Eiköhän loimukaulankin luulisi asettuvan joskus ja jos sen oikaiseen, niin luulisi etti vääntyile enää uudelleen.
 
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos ässä on niin lievä ettei sitä edes huomaa, niin turha sitä on lähteä oikomaan. Ei muuta kuin soittoa vaan niin perhanasti. Niin ja aloittajalle onnittelut uudesta kitarastasi. Tiedän tunteen kun se on justiinsa ihan perhanan hyvä;-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
iwar
25.09.2013 19:50:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitosh vaan kyllä tällä kehtaa huonosti soittaa. Katselin nyt tota kaulaa niin jos siinä S-mutkaa on, niin se on todella todella lievää. Ja vähän luulen, että sekin vähäinen luulo tulee siitä, kun katsomalla katson että onko se mutkalla :D
 
Joka nauha soi. Ainut ongelma mitä löysin on se kun bendaa ohuinta kieltä viidennentoista nauhan kohdalta niin se lakkaa soimasta kun on full bend. Mut kai se siitä säädöillä häviää. Onneksi tuttava on soitin rakentaja ja lupasi ilmaseks kattoo huolella onko siinä mitään. Ja hyvä tietää että S-mutkan saa oikastua. Luulin että se on sellanen mutka mille ei mahda muuta ku pitää hatusta kiinni ja katsella. EI kyllä ole tarvetta oikoa jos vaan saa ton yhden nuotin bendattua vähä säätelemällä.
 
Jazzi on Jazzia ja kaikki muu on paskaa^^
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «