HC-Audio 16.03.2004 15:44:57 | |
---|
Mulla oli eka basso Yammun RBX-370a, aktiivibasso, maksoin muistaakseni 400e, loistava saundi, mukavan rouhea alapää, noista vaihtoehdoista ehkä paras. jos sitä ei ole tiedossa niin tuo mexican jazz basso ei varmastikaan huonoimmasta päästä olisi. Myös OLP on erittäin varteenotettava vaihtoehto, Rockbass on ihan jees peukkubasso, en muuten tykkää hirveesti. Osta se RBX-370 ja et pety! "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki |
Aminohappo 16.03.2004 15:48:45 | |
---|
Mutta missä kaikki Squierit on ??? Tryptofaani on aromaattinen aminohappo, jossa on 11 hiiliatomia |
Keny 16.03.2004 15:50:28 | |
---|
Möin just Japanin Jazz Fenkun vm89 300€ pois ja ei ois pitäny oli meinaan hiton hyvä yksilö. Soundtahan myy ne MTD Kingstonit puoleen hintaan veks muistaakseni ja sillon jää esim. vitosen hinnaks n.600€. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Superbeast89 16.03.2004 17:03:07 | |
---|
Jos haluaa ostaa fenderin niin kannattaa ostaa Squier. Se on parisataa halvempi ja sopii aloittelijabassoksi kuin nyrkki perseeseen. Ei ole aitoa rakkautta...
On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon. |
basistinalku 16.03.2004 21:42:03 | |
---|
itse alotin tossa joulun aikaa vasta soittamaa ja sain lahjaksi Washburnin Syö suklaata! |
chief 16.03.2004 22:22:33 | |
---|
Möin just Japanin Jazz Fenkun vm89 300€ pois ja ei ois pitäny oli meinaan hiton hyvä yksilö. Soundtahan myy ne MTD Kingstonit puoleen hintaan veks muistaakseni ja sillon jää esim. vitosen hinnaks n.600€. Mitäs mitäs, onkos niitä siellä vielä puoleen hintaan kaupan? Täytyypä varmaan kävästä siellä joku päivä... What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
Keny 16.03.2004 22:29:42 | |
---|
Mitäs mitäs, onkos niitä siellä vielä puoleen hintaan kaupan? Täytyypä varmaan kävästä siellä joku päivä... Joo pitäis olla ja jos ei löydy niin voipi olla et pystyn järkkään jos kiinnostaa,varma en ihan oo mut kahtotaan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Mario 16.03.2004 23:53:41 | |
---|
Ostin tänään ekan bassoni. Olen aloittelija soittajana muutenkin, joten tietämys soittimista on hyvin rajallinen. Olen kyllä hetken aikaa tutkaillut eri paikkoja ja mm. täältä olen saanut hyödyllistä tietoa. Uusi vanha bassoni on Ibanez merkiltään. Siinä päällä lukee studio. Soitin on tehty 70-luvun lopulla ja on alunperin kahdeksan kielinen. Nykyään se on nelikielisenä, mutta tarvittaessa kieliä voi lisäillä (tätä tuskin itse tulen tekemään). Bassossa on alunperin aktiivimikit, mutta ne on muutettu passivisiksi. Mikit on laadukasta kotimaista käsityötä. Soitin on ruskea väriltään. Molemmille mikeille on volume ja sitten löytyy tone. Testatessani peliä sointi vaikutti jämerältä ilman ylimääräisiä rahinoita. Peli on muutenkin kaikin puolin tanakka. Myyjä sanoikin, ettei taatusti tule samanlaista heti vastaan. Hintaa soittimella laukkuineen oli 200€. Mielestäni tein hyvät kaupat...? |
Teijo K. 17.03.2004 09:07:32 | |
---|
Ostin tänään ekan bassoni. Olen aloittelija soittajana muutenkin, joten tietämys soittimista on hyvin rajallinen. Olen kyllä hetken aikaa tutkaillut eri paikkoja ja mm. täältä olen saanut hyödyllistä tietoa. Uusi vanha bassoni on Ibanez merkiltään. Siinä päällä lukee studio. Soitin on tehty 70-luvun lopulla ja on alunperin kahdeksan kielinen. Nykyään se on nelikielisenä, mutta tarvittaessa kieliä voi lisäillä (tätä tuskin itse tulen tekemään). Bassossa on alunperin aktiivimikit, mutta ne on muutettu passivisiksi. Mikit on laadukasta kotimaista käsityötä. Soitin on ruskea väriltään. Molemmille mikeille on volume ja sitten löytyy tone. Testatessani peliä sointi vaikutti jämerältä ilman ylimääräisiä rahinoita. Peli on muutenkin kaikin puolin tanakka. Myyjä sanoikin, ettei taatusti tule samanlaista heti vastaan. Hintaa soittimella laukkuineen oli 200€. Mielestäni tein hyvät kaupat...? Voi hyvinkin olla käyttöarvoa tuollaisella bassolla monen uuden halpiksen edestä. Ja sitä lisää vielä se, että jos myöhemmin tulee hinku, sen saa aina muutettua 8-kieliseksi. Mikäli puut on hyvät, kuten tuon ikäluokan soittimissa useimmiten on, ja työn jälki hyvä, niin uskon että tuo voittaisi mennen tullen kaikki nuo uudet halpikset. Eli hyvä diili... Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
Quu 17.03.2004 09:48:13 | |
---|
Laittakaas nyt joku 5-kielinenkin listaan.. Ibanez GSR205 Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Prak 20.03.2004 10:55:56 | |
---|
Yamahasta olisi vielä halvenmpi rbx-170. Kokeilin kaupassa ja mielestäni ihán hyvä. Toisaalta olen koko ikäni soittanut kaikilla halpishaloilla, että minulle nyt kelpaa kaikki. Ostin ensimmäiseksi bassokseni juuri tuon rbx-170:n ja ihan hyvin on soinut. Ostin 160e:lla käytettynä ja vastaa ihan uutta peliä. :) Öri öri |
Eikö tätä sais pysyväksi, kun kuitenkin sisältää niin paljon faktatietoa? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
2541 10.05.2004 22:12:50 (muokattu 10.05.2004 22:18:33) | |
---|
Uusi vanha bassoni on Ibanez merkiltään. Siinä päällä lukee studio. Soitin on tehty 70-luvun lopulla ja on alunperin kahdeksan kielinen. Nykyään se on nelikielisenä, mutta tarvittaessa kieliä voi lisäillä (tätä tuskin itse tulen tekemään). Bassossa on alunperin aktiivimikit, mutta ne on muutettu passivisiksi. Mikit on laadukasta kotimaista käsityötä. Soitin on ruskea väriltään. Molemmille mikeille on volume ja sitten löytyy tone. Testatessani peliä sointi vaikutti jämerältä ilman ylimääräisiä rahinoita. Peli on muutenkin kaikin puolin tanakka. Myyjä sanoikin, ettei taatusti tule samanlaista heti vastaan. Hintaa soittimella laukkuineen oli 200€. Mielestäni tein hyvät kaupat...? No voi per...Mistä tuon ostit? Aikoinaan pommitin yhtä Lappeenrantalaista tyyppiä jolla oli Ibanezin 8-kielinen (joko Studio tai Musician), sekin soitti sitä 4-kielisenä. Ostaisin ehdottomasti, varsinkin jos tuohon hintaan saa, nuo 70-luvun lopun Ibanezit ovat kuitenkin laatupelejä. Ensibassoa tuskin kannattaa pitää 8-kielisenä, mutta jos joskus tulee himo kokeilla tai ostat toisen neljäkielisen, niin pikaviestiä minulle ja voin lähettää käytettyjä oktaavikieliä ilmatteeks. Suosittelen!;) EDIT: http://www.8stringbass.com/Images/I … ez/pages/IbanezStudio8_1979_jpg.htm Onkos se juuri tuollainen? Muistelisin lukeneeni, että nuo 8-kieliset vanhat Ibanezit olisivat olleet medium scale eli 32" mensuurilla. |
balzary 11.05.2004 08:36:28 | |
---|
Eikö tätä sais pysyväksi, kun kuitenkin sisältää niin paljon faktatietoa? voisi munkin mielestä. noita alkaa olemaan joka viikko noita mikä ensimmäiseksi bassoksi-ketjuja. ja sitten vastataan papukaijoina että iban gsr-200 tai ltd:n mikäsenytoli. |
Incarnation 20.07.2005 01:03:37 | |
---|
Saataisiinko tämä topici pysyväksi tai jotain, koska tuntuu että näitä ekan basson kyselijöitä aina riittää...? Rest in peace Dime |
Aleksi-serkku 20.07.2005 09:37:41 | |
---|
Pikaviestiä pistelin. hyi vittu ku ruma naien -ICE9 |
Incarnation 20.07.2005 12:05:26 | |
---|
Päivittelin nyt hinnat ja otin pari bassoa pois, koska meni yli tuon 400 euron hintakaton. Rest in peace Dime |
haukka_ 20.07.2005 13:30:12 | |
---|
Suosittelen kyllä tuota käytetyn metsästämistä kuten itse lopulta tein. Sain pari päivää sitten tuossa postissa japanilaisen Kasugan jazz-kopion vuodelta '74 ja omasta mielestäni ainakin tein helvetin hyvät kaupat. Bodyhan on kokonaan mahonkia ja taisi olla vaahterakansi. Mukaan sain vielä hyvän leveän hihnan ja alkuperäisen kovan laukun ja koko lystin hinta oli 380e posteineen. Mitä nyt olen tässä vähän kerennyt rämpytellä niin tyytyväinen olen ollut. Kyllä tuon puiden eron huomaa vaikka mulla ei kokemusta olekkaan yhtään. Ei nimittäin tarvitse tietää mitään että huomaa miten paljon paremmin tukki soi paremmilla puilla. Suosittelen siis käytettyä ja Muusikoiden.netin torilta on hyvä aloittaa metsästäminen, sieltä tekee löytöjä niin kuin minäkin tein. :) human, all too fucking human. |
Aleksi-serkku 20.07.2005 14:08:49 | |
---|
Suosittelen kyllä tuota käytetyn metsästämistä kuten itse lopulta tein. Sain pari päivää sitten tuossa postissa japanilaisen Kasugan jazz-kopion vuodelta '74 ja omasta mielestäni ainakin tein helvetin hyvät kaupat. Helkkari, veit mun märkien unieni kohteen mun nenäni edestä. Pah;) "Katso pomo, irtotiili!" |
vinouma 20.07.2005 15:11:22 | |
---|
Suosittelen siis käytettyä ja Muusikoiden.netin torilta on hyvä aloittaa metsästäminen, sieltä tekee löytöjä niin kuin minäkin tein. :) Joo käytettyjä kannattaa ehdottomasti kattella, mutta tämän foorumin torilla on suurin osa ylihinnoiteltuja tuotteita. Ihmiset ei näköjään hiffaa rahan arvoa. Huuto.netissä on joskus hinta-laatusuhtailtaan hyviä pelejä. "En tarvitse kelloa, minulla on aikaa." |