Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5131 132 133 134 135497 498 499 500 501
p130
20.09.2013 09:35:17 (muokattu 20.09.2013 09:38:55)

PIM: Vittumaisintahan tuossa on tietysti, että noi hintapyynnön näyttää ainakin minusta kohtuu asiallisilta.

Kunnon trokari ostaa halvalla ja myy markkinahinnalla. Palacasterien kasaamista tämä on kuitenkin harrastellut. Täällä lisää aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=66888&o=80&#p1504614

Edi: Ja nyt alko kaasuttaan toi 70-luvun alun Les Paul. Kiitti, kaverit.

Ketäpä ei moiset edes vähän... ;)

e: editoitu linkki
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Dropped C
20.09.2013 10:42:36 (muokattu 20.09.2013 10:46:52)
Myrkky Nuoli: Ristus kun haluaisin Silver Jubileen, mutta nuo hinnat on aivan naurettavia nykypäivänä. Muistan noita nähneeni jollain 600-800€ vuosia takaperin. Perskeles.

Millon on noin halpaa ollu? Jubileesta saa varmaan pulittaa nykyään tonnin ja Silveristä vielä pari sataa enemmän. (Meidän bändin kitaristilla on Jubilee, järkyttävän kovasaundinen peli kyllä.)
ReBeat
20.09.2013 18:30:05

Dropped C: Millon on noin halpaa ollu? Jubileesta saa varmaan pulittaa nykyään tonnin ja Silveristä vielä pari sataa enemmän. (Meidän bändin kitaristilla on Jubilee, järkyttävän kovasaundinen peli kyllä.)

Joskus kymmenen vuotta sitten mikään 70-90 luvun marsu ei maksanut yli tonnia. Kaikki 2203, silver jubileet ym. maksoi viissataa.
mpekkanen
20.09.2013 18:42:20
ReBeat: Joskus kymmenen vuotta sitten mikään 70-90 luvun marsu ei maksanut yli tonnia. Kaikki 2203, silver jubileet ym. maksoi viissataa.

Mulla oli 90-luvun alussa sellainen Marshall 50w jubilee nuppi jonka taisin käytettynä ostaa parilla tonnilla. Siis markkoina.
Ei ole kyllä minusta niin hyvä peli ,että ostaisin sellaista edes 500 eurolla jos se omaan käyttöön pitäisi ostaa. Sitten olisi tietysti eriasia jos sen hommaisi myyntimielessä.
Makuja on tietysti monia,mutta minä olen aina ihmetellyt noiden 800 sarjan ja jubileen hintoja ja niiden soundia. Tai oikeastaan niitä joiden mielestä nämä vahvarit ovat jotenkin ihan älyttömän hyviä.
Hyvällä kaapilla ja ehkä Tubescreamer eteen niin onhan niissä jonkinlainen soundi, mutta ainakin minusta täysin yliarvostettu. Olen kokeillut monenkinlaisilla kaapeilla ja kitaroilla. Ei ole vaan minun juttu.
Twinkle
20.09.2013 18:43:46 (muokattu 20.09.2013 18:44:25)
mpekkanen: minä olen aina ihmetellyt noiden 800 sarjan ja jubileen hintoja ja niiden soundia. ... Tai oikeastaan niitä joiden mielestä nämä vahvarit ovat jotenkin ihan älyttömän hyviä. ... Ei ole vaan minun juttu.

No tossahan se se tulikin.
naavanka_
21.09.2013 07:53:58
mpekkanen: Ei ole vaan minun juttu.

Näinpä.

Minäkään en koskaan ole ymmärtänyt überhaigein vehkeitä.
Toistaalta taas oikeanlaisessa Mursun JCM 800 2203 on ehkä yksi maailman parhata hevanderisaundeja mielestäni.
En kyllä siltikään kauheasti yli 500€ maksaisi koska näitä on tehty aivan helvetisti ja tehdään vieläkin.
Spirocore
21.09.2013 10:46:04

Tämä kepukka on ehtinyt puolen vuoden aikana kiertää varmaan jo neljällä omistajalla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=798370

Hintakehitys on ollut vähintäänkin kova. 950e faded flygarista on aika kova, kuudensadan euron korvissa noita vissiin myytiin vielä kun myytiin.. :)
When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid.
opel99
21.09.2013 18:13:00
Spirocore: Tämä kepukka on ehtinyt puolen vuoden aikana kiertää varmaan jo neljällä omistajalla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=798370

Hintakehitys on ollut vähintäänkin kova. 950e faded flygarista on aika kova, kuudensadan euron korvissa noita vissiin myytiin vielä kun myytiin.. :)

minä taisin maksaa 650e kun aikanaan tilasin niksmanneilta.
Myrkky Nuoli
22.09.2013 08:19:39 (muokattu 22.09.2013 08:21:17)
Itseä ahdistaa noi Jubileen ja JCM800:n pilviin nousseet hinnat kun just nyt oisin itse hankkimassa. Ei helvetti oikeesti, 2500€ stäkistä??? Montakohan vuotta siitä on kun Jubilee-nuppeja sai jollain 700€. Nykyään alta 1200€ turha edes haaveilla.

naavanka_: Näinpä.

Minäkään en koskaan ole ymmärtänyt überhaigein vehkeitä.
Toistaalta taas oikeanlaisessa Mursun JCM 800 2203 on ehkä yksi maailman parhata hevanderisaundeja mielestäni.
En kyllä siltikään kauheasti yli 500€ maksaisi koska näitä on tehty aivan helvetisti ja tehdään vieläkin.

Tismalleen sama täällä. Tosin saatan joutu kauheesti yli 500€ maksamaan kun ei taas irtoa alle 800€, ristus.
mpekkanen
22.09.2013 09:26:54
Myrkky Nuoli: Itseä ahdistaa noi Jubileen ja JCM800:n pilviin nousseet hinnat kun just nyt oisin itse hankkimassa. Ei helvetti oikeesti, 2500€ stäkistä??? Montakohan vuotta siitä on kun Jubilee-nuppeja sai jollain 700€. Nykyään alta 1200€ turha edes haaveilla.

Tismalleen sama täällä. Tosin saatan joutu kauheesti yli 500€ maksamaan kun ei taas irtoa alle 800€, ristus.

1. Jos tuollaisen hinnan nousun olisi tiennyt 25 vuotta sitten niin näitähän olisi kannattanut hommata kymmenittäin jonnekkin talteen. Ne olivat vielä niin tavallisen yleisiä ,ainakin nämä 800 Marshallit ettei niistä olisi voinut uskoa että noin paljon voi arvo oikeasti nousta.

2. Kyllähän tuossa marsussa se oma soundinsa on kieltämättä,mutta ei se kovinkaan monipuolinen vahvistimena ole ainakaan minusta. Jos niitä ei alle 800 euron lähde niin eihän siinä silloin paljon mikään auta. Luultavasti ovat parin vuoden päästä vielä kalliimpia.

Eli kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että teettämällä kitaravahvistimen ollaan samoissa hintaluokissa.
naavanka_
22.09.2013 16:17:31
mpekkanen: 1. Jos tuollaisen hinnan nousun olisi tiennyt 25 vuotta sitten niin näitähän olisi kannattanut hommata kymmenittäin jonnekkin talteen. Ne olivat vielä niin tavallisen yleisiä ,ainakin nämä 800 Marshallit ettei niistä olisi voinut uskoa että noin paljon voi arvo oikeasti nousta.

2. Kyllähän tuossa marsussa se oma soundinsa on kieltämättä,mutta ei se kovinkaan monipuolinen vahvistimena ole ainakaan minusta. Jos niitä ei alle 800 euron lähde niin eihän siinä silloin paljon mikään auta. Luultavasti ovat parin vuoden päästä vielä kalliimpia.

Eli kohta ollaan jo siinä tilanteessa, että teettämällä kitaravahvistimen ollaan samoissa hintaluokissa.

1. Hintojen nousu johtuu lähinnä hypestä.
Moni on palannut juurilleen ostamalla mursun jiiceeämmän kun kaiken maailman hedelmäpelit ovat alkaneet kyllästyttämään.

2. Mielummin yksi asia hyvin kuin neljä huonosti.
Vahvistimeen ei tarvitse kuin yhden kanavan, loppu lähtee ranteesta ja kitaran volumepotista sekä mahdollisista purkeista.
JaaGeRMaisTeR
22.09.2013 16:30:55
naavanka_: 1. Hintojen nousu johtuu lähinnä hypestä.
Moni on palannut juurilleen ostamalla mursun jiiceeämmän kun kaiken maailman hedelmäpelit ovat alkaneet kyllästyttämään.

Vahvistimeen ei tarvitse kuin yhden kanavan, loppu lähtee ranteesta ja kitaran volumepotista sekä mahdollisista purkeista.

Yksi kanava ilman mitään.. sillä pärjää. Muut asiat saa purkeilla. Näin homma hoituu täällä :)
mpekkanen
22.09.2013 16:35:47
naavanka_: 1. Hintojen nousu johtuu lähinnä hypestä.

Kyllä itsekkin olen samaa mieltä ,ettei vahvarissa tarvitse olla kuin yksi kanava. Käden tatsilla ja volumella saa tehtyä jo sen mitä tarvitsee. Purkkeja en juurikaan käytä.
Näinhän se on ,että mielummin yksi hyvä kuin kymmenittäin huonoja tai keskinkertaisia soundeja.
jniska
22.09.2013 18:50:13
mpekkanen: Kyllä itsekkin olen samaa mieltä ,ettei vahvarissa tarvitse olla kuin yksi kanava. Käden tatsilla ja volumella saa tehtyä jo sen mitä tarvitsee.

Soittotatsilla saa niin hitosti erilaisia sävyjä. Itse tullut siihen vaiheeseen soitossa, että nyt ei kamoja vaihtelemalla tule haluamaani muutosta. On opeteltava soittamaan eri biiseihin sopivilla tavoilla. Olisi kiva tietää mikä on suurin soittotyylin salaisuus EVH:n soitossa. Yksi asia on ainakin hemmetin kova plektrakäsi.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
mpekkanen
22.09.2013 20:08:22
jniska: Soittotatsilla saa niin hitosti erilaisia sävyjä. Itse tullut siihen vaiheeseen soitossa, että nyt ei kamoja vaihtelemalla tule haluamaani muutosta. On opeteltava soittamaan eri biiseihin sopivilla tavoilla. Olisi kiva tietää mikä on suurin soittotyylin salaisuus EVH:n soitossa. Yksi asia on ainakin hemmetin kova plektrakäsi.

Itse en soita EVH-tyylistä kamaa juurikaan,mutta jos en nyt ihan väärin muista niin Van Halen perustettiin jo 70-luvun alussa ja esikoinenhan ilmestyi 78. Jo ennen bändin perustamista oli Eddie soitellut veljensä kanssa ja osoittanut siinä erikoista lahjakkuutta.
Eddie on varmaan soittanut todella paljon,mutta luulisin ettei useammastakaan meistä tule koskaan millään treenimäärällä sen tasoista soittajaa.
Minusta on ikävää ,että David Lee Rothin jälkeinen kama ei enää oikein kuulostanut hyvältä. En tiedä laskiko musiikin taso vai oliko siihen Davidin lauluun vain niin tottunut ,ettei sen jälkeen homma enää toiminut. David oli kuitenkin todella hyvä laulaja ja myös loistava esiintyja/show-mies.

EVH on kyllä loistava kitaristi vaikka itse soitankin ja oikeastaan kuuntelenkin aika toisenlaista musiikkia. Ne ensimmäiset levyt aina 1984 on hyviä ,mutta sen jälkeiset ei oikein uppoa.
EVH soittaa kanssa kyllä todella dynaamisesti ja hyvällä maulla. Luulisin ,että siinä on kaveri jolta taittuisi monenkin tyylinen soitanto.
Chemo
22.09.2013 21:49:37

mpekkanen: Kyllähän tuossa marsussa se oma soundinsa on kieltämättä,mutta ei se kovinkaan monipuolinen vahvistimena ole ainakaan minusta.

Mun kokemukseni ovat toisenlaisia. Subjektiivisia toki, joten minään kaikenkattavana yleistotuutena en tätä esitä.

Mutta: mä olen vedellyt Jubileella paljon ramopunk-särövallia, mutta myös kaikenlaista muuta aina surf- ja rautalankajuttuihin saakka. Ikinä ei oo kukaan puristi hokannut tulla sanomaan että niissäkin biiseissä mun olisi pitänyt ymmärtää soittaa Fenderillä. Mun mielestäni nämä ovat paljon monipuolisempia styrkkareita kuin one trick pony-maineensa antaisivat ymmärtää.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
kippokaija
22.09.2013 22:17:36
Olenko mä ny iha hakoteillä mutta jacksonin rx10d:st yli 300e? Jos oikee muistan ni vajaa kk sitte MAX 300e oli pyynti. Tällä logiikalla pitäs noille rr3sille laittaa hinnaks ++450e
Terry Pantheras
22.09.2013 22:43:03
jniska: Olisi kiva tietää mikä on suurin soittotyylin salaisuus EVH:n soitossa. Yksi asia on ainakin hemmetin kova plektrakäsi.

Yksi elementti lie ainakin ohut 008-kielisetti, jotka tietty helpottaa nopeaa hammer/pulloff-soittoa... Mies vertasi jossain haastattelussa soittoansa hyppäämiseen uima-altaaseen tarkistamatta onko siellä vettä. Mielestäni Eddie vetelee tietyiltä osin sillein hassusti rytmin "välissä", eli leikittelee ja pitää rytmiä melkein pilkkanaan, tanssahdellen rytmin ympärillä kuin jokeri kulkustossuissaan, pysyen taimissa kuitenkin jollain mystisellä tavalla. Oisko se sitten jotain ultimaattisen hienoa kitaralla fraseerausta ja musikaalisuutta. Sen on varmaan pakko nähdä itsensä jotenkin ulkopuolelta, sen verran suvereenia on se tyyli- ja kokonaisuudentaju. Ainakin ennen muinoin.

Anteeksi OT! :D
Bothersome Employer Elimination Rebooter
Myrkky Nuoli
22.09.2013 23:42:33
Terry Pantheras: Yksi elementti lie ainakin ohut 008-kielisetti, jotka tietty helpottaa nopeaa hammer/pulloff-soittoa... Mies vertasi jossain haastattelussa soittoansa hyppäämiseen uima-altaaseen tarkistamatta onko siellä vettä. Mielestäni Eddie vetelee tietyiltä osin sillein hassusti rytmin "välissä", eli leikittelee ja pitää rytmiä melkein pilkkanaan, tanssahdellen rytmin ympärillä kuin jokeri kulkustossuissaan, pysyen taimissa kuitenkin jollain mystisellä tavalla. Oisko se sitten jotain ultimaattisen hienoa kitaralla fraseerausta ja musikaalisuutta. Sen on varmaan pakko nähdä itsensä jotenkin ulkopuolelta, sen verran suvereenia on se tyyli- ja kokonaisuudentaju. Ainakin ennen muinoin.

Anteeksi OT! :D

Jep, ja nuo lörppökielet vaikuttaa yleissaundiin todella paljon. Yleisesti aina hohkataan, että paksummat kielet = iso saundi, no mulla on kyllä täysin päinvastaista kokemusta. Paksuilla kielillä tulee tiukkaa ja kovaa kolinaa, mutta enempi outputtia ja tasasen läskiä jöötiä. Ohuilla kielillä taas saa sitä EVH-kirkumista ja jos kielet vähän lörpöttää ni herkästi kuulostaa kitarat aika jättimäiseltä. Tämä siis vain oma kokemukseni, ei mitään faktaa. Mutta vähän kyllä pidän myyttinä tuota SRV-kliseetä. kaseja ja ysejä on käyttäny mm. Albert Järvinen, Hendrix, Page, Iommi, EVH, Gibbons, Jeff Beck ja Santana, eikä noista kellään oo ollu kyllä ongelmaa ohuen tai munattoman saundin kanssa..

Täytyy tähän väliin vielä lisätä, että tänään sitä vielä manasin JCM:n hintoja. No kävin about pari tuntia tuon kirjotuksen jälkeen hakemassa itelleni semmosen just sillä kahdeksalla huntilla, hehheh :D Paskaakos siinä enää marmattamaan kun tietää mitä haluaa. Sit pitää myös maksaa se mitä haluaa, vaikka ärsyttäähän se kun ihan totta tuo mitä mpekkanen sano. Niin perseen paljon näitä on tehty ja on liikenteessä, että nuo hinnat jaksaa ihmetyttää. Eikait siinä, tuskinpa tässä ainakaan takkiin tulee rahallisesti jos päätyy myyntihommiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)