Aihe: Telecaster- Uhka vai mahdollisuus?
1 2
Myrkky Nuoli
19.09.2013 09:38:04
Midrange: Mutta eikö se single coil tallamikki pidä olla helvetin tehokas jos meinaa heviä vedellä?

Meinaan jos puolitan Duncanin Customin, niin puolitettuna se kuullostaa heikolta pierulta ja yleismittari näyttää 7 kiloa. Humbucker moodissa taas soundi on hevissä mitä parhain.

Ei, kyllä mun mielestä hevit on nimenomaan parhaimmillaan matalatehoisilla mikeillä. Jos me nyt ei puhuta mörköosastosta. Mulle hevi = 80-luku ja siihen kasarisaundiin irtoaa kyllä vielä hönkää päälle telestä. Puolitettu humppari on aina vähän eri asia kun sitä mikkiä ei oo suunniteltu käytettäväks yhdellä kelalla kummiskaan.

Hikkis: Entä jos tiputtaa hieman volapotikalla signaalin lähtötasoa kitarasta jossa tehokkaammat mikit?

Stratossa kokeilin singlecoilkokoisia humppareita. Ei hurissut, mutta mielestäni se stratosaundi kyllä hävisi hurinan kanssa. Jotenkin uskon niin myös käyvän telessä vaikkei kokemusta asiasta olekaan.

En voi sanoa kokeilleeni, mutta oon melkein varma, ettei tuo tuu toimimaan halutulla tavalla. Kyllä siitä särmää häviää volaa pudottamalla.
Laulava Kylätohtori
19.09.2013 10:48:02
Midrange: Mutta eikö se single coil tallamikki pidä olla helvetin tehokas jos meinaa heviä vedellä?

Ei koska esim. Blackmore....
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
darrell
19.09.2013 10:53:50 (muokattu 19.09.2013 10:54:14)
Olen hieman katsonut Fenderin Classic Player Bajaa ja Roadworn 50s teleä, sekä Squierin Classic Vibe 50s teleä.

Baja telessä on vakiona se S-1 systeemi, jolla 4-asentoisella mikkivalitsimella ja volapotikan painonapilla saadaan normaalien tele-asentojen lisäksi mikit sarjaan/rinnan ja niille vaihe/vastavaihe kytkyt. Siitä saa tavalliseen yksikelaiseen verrattuna hieman lisää soundivariaatioita, vieläkin nasaalimpaa soundia tai vastaavasti hönkää.
Aika monet ovat kyllä ottaneet sen S-1 systeemin pois keikkatilanteita hämmentämästä ...
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Corto
19.09.2013 17:23:52
Vastauksena otsikkoon: Tele on aina mahdollisuus. Uhka se voi olla ainoastaan muille kitaramalleille!
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
hallu
19.09.2013 17:36:31
darrell: Baja telessä on vakiona se S-1 systeemi, jolla 4-asentoisella mikkivalitsimella ja volapotikan painonapilla saadaan normaalien tele-asentojen lisäksi mikit sarjaan/rinnan ja niille vaihe/vastavaihe kytkyt. Siitä saa tavalliseen yksikelaiseen verrattuna hieman lisää soundivariaatioita, vieläkin nasaalimpaa soundia tai vastaavasti hönkää.
Aika monet ovat kyllä ottaneet sen S-1 systeemin pois keikkatilanteita hämmentämästä ...

Eikä pelkästään hämmentämästä, vaan myös jos niitä ei tarvitse niin onhan tuollaiset "ylimääräiset" viritykset vikaantumisriskin lähde. Meinaan että kytkimethän ne siellä alkaa ajansaatossa rutisemaan ja muuta murhetta tuottamaan. Itse kylläkin pitän tuota neliasentoista mikkivalitsinta kera s-1 kytkimen erittäinkin hyödyllisenä ja miellyttävänä lisänä. Keikkamuusikolla vaan voi olla toisenlaiset prioriteetit (lue, liikaa liikkuvia osia).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
vkl
19.09.2013 20:26:33
hallu: Eikä pelkästään hämmentämästä, vaan myös jos niitä ei tarvitse niin onhan tuollaiset "ylimääräiset" viritykset vikaantumisriskin lähde. Meinaan että kytkimethän ne siellä alkaa ajansaatossa rutisemaan ja muuta murhetta tuottamaan. Itse kylläkin pitän tuota neliasentoista mikkivalitsinta kera s-1 kytkimen erittäinkin hyödyllisenä ja miellyttävänä lisänä. Keikkamuusikolla vaan voi olla toisenlaiset prioriteetit (lue, liikaa liikkuvia osia).

Kotisoitossa ainakin täydellinen! Tosin kitara ollut vasta muutaman kuukauden, niin ei ole vikoja ehtinyt ilmetä ja toivottavasti ei löydykään. Ainakin toistaiseksi ei voi kuin kehua...
LaMotta
19.09.2013 20:28:16

Tele on hyvä jos tykkää.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Myrkky Nuoli
24.09.2013 11:17:55
Hikkis: Kokeilen nyt ainakin tuon Fenderin Bajan ja Tokain tele vaihtoehdot. G&L:llä näytti myös olevan ihan mielenkiintoinen tele. Mutta mikrofoneissa pitäydyn yksikelaisissa. Jos tuntuu että yksikelaiset ei riitä, niin laitan tuplakelat mieluumin LP johdannaiseen ja ostan joskus perinteisen telen.

Kiitoksia vastanneille.

Asiapuhetta. Itse räydin sitkeästi kasarihevisaundeilla Telellä ja edelleen diggaan siitä saundista. Oon tyytyväinen, etten koskaan siirtynyt kuumempiin mikkeihin, koska nyt kun oon tykästynyt lihaisampaan saundiin niin on SG Standard ja JCM800 niitä hommia varten. Tele soikin sitten upeasti Vox AC30:n läpi kilinähommissa ja kaikki on ihanaa.
Vetehinen
24.09.2013 11:59:31
Mä mietin tässä pitäskö tehdä kahteen Teleeni ranneviisteet. Muuten noilla kai osaisi soittaa mutta pakkaa sekoittaa stratot ja jazzmasterit. Typerryttää treeneissä kun Tele-tauon jälkeen ei vaan näppäilykuviot toimi. Onko muilla samanlaisia havaintoja ja onko joku spesiaalitreeni, joka tuohon auttaisi? Eihän tässä uskalla ottaa teleä varakitaraksi keikalle.
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Myrkky Nuoli
24.09.2013 13:04:54
beliel: Mä mietin tässä pitäskö tehdä kahteen Teleeni ranneviisteet. Muuten noilla kai osaisi soittaa mutta pakkaa sekoittaa stratot ja jazzmasterit. Typerryttää treeneissä kun Tele-tauon jälkeen ei vaan näppäilykuviot toimi. Onko muilla samanlaisia havaintoja ja onko joku spesiaalitreeni, joka tuohon auttaisi? Eihän tässä uskalla ottaa teleä varakitaraksi keikalle.

Itellä ei oo kyllä koskaan tuottanu mitään vaikeuksia. Ainoastaan kuspaulista Teleen vaihtaminen oli nihkeetä, mutta nyt menee Jazzmaster, SG ja Tele ihan sujuvasti vaikka just nyt oon eniten soitellut SG:tä. En oo ite huomannut mistään viisteistä mitään hyötyä missään koskaan saatika haittaa niiden puutteesta, mutta se oon vaan mä. Kai niillä joku tarkotuskin on.
Vetehinen
24.09.2013 19:04:06
Myrkky Nuoli: Itellä ei oo kyllä koskaan tuottanu mitään vaikeuksia. Ainoastaan kuspaulista Teleen vaihtaminen oli nihkeetä, mutta nyt menee Jazzmaster, SG ja Tele ihan sujuvasti vaikka just nyt oon eniten soitellut SG:tä. En oo ite huomannut mistään viisteistä mitään hyötyä missään koskaan saatika haittaa niiden puutteesta, mutta se oon vaan mä. Kai niillä joku tarkotuskin on.

Ok, eiköhän minulla tatsi kehity, kun olen vielä verrattain vähän vasta teleillä soittanut.
yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Myrkky Nuoli
29.09.2013 21:25:38
beliel: Ok, eiköhän minulla tatsi kehity, kun olen vielä verrattain vähän vasta teleillä soittanut.

Siinä käy niin päin, että kaikki muut paitsi Tele tuntuu jotenki vähän vinksahtaneelta!
Gabe
29.09.2013 22:02:03
Myrkky Nuoli: En oo ite huomannut mistään viisteistä mitään hyötyä missään koskaan saatika haittaa niiden puutteesta, mutta se oon vaan mä. Kai niillä joku tarkotuskin on.

Sama täällä, olen miettinyt monesti olenko jotenkin hassun muotoinen ihmisenä kun en koe saavani mitään hyötyä viisteistä.
trih
29.09.2013 22:02:19
Tele on kitaramaailman vastine fiksipyörälle: ei mitään turhaa ja hienostunut meno vaatii taitoa ;)
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)