Funkånaut 04.05.2011 10:29:36 | |
---|
Peoplez: BASSOSOOLO, eli maailmankaikkeuden typerin asia. Antakaa bassolle tilaa olla se, mitä sen kuuluukin olla Millä perusteella bassosoolo on typerämpi kuin mikä tahansa muu soolo? Vai astuinko peikkoon? "Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut |
ekikoo 04.05.2011 19:50:35 (muokattu 04.05.2011 19:51:20) | |
---|
Funkonaut: Millä perusteella bassosoolo on typerämpi kuin mikä tahansa muu soolo? Vai astuinko peikkoon? Tossahan puhuttiin metalli-kontekstista, vissiinkin että sinne muhjuun jätetään lyhyt pätkä missä pasisti vetää yksinään muistuttaakseen olemassaolostaan. e: Etäisestikin funkkiin liittyvässä musassahan ne on win All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Funkånaut 05.05.2011 00:15:33 | |
---|
"Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut |
Dropped C 05.05.2011 00:20:21 | |
---|
ekikoo: Tossahan puhuttiin metalli-kontekstista, vissiinkin että sinne muhjuun jätetään lyhyt pätkä missä pasisti vetää yksinään muistuttaakseen olemassaolostaan. e: Etäisestikin funkkiin liittyvässä musassahan ne on win Ihan yhtä win ne medallissakin. Munsta. Mut mä oonkin basisti. |
Funkånaut 05.05.2011 00:40:44 | |
---|
Dropped C: Ihan yhtä win ne medallissakin. Munsta. Mut mä oonkin basisti. Onko se nyt niin, että vaa basistit ymmärtää hyvän päälle? "Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut |
DooMTroopeR 19.09.2013 09:46:26 | |
---|
Meillä on ihan sama juttu kuin monella muuallakin bändilla:basistia ei vaan prkl löydy vaikka muut soittajat ja kunnon treeniskin on olemassa.Kaikki mahdolliset turun basistiehdokkaat kun soittavat kaikkea muuta kuin metalcore/hardcorea d: Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta. |
Kummallista. Liki poikkeuksetta bändeissä, joissa olen musisoinut, on ollut myös basisti. Soittaa Musiikkia, niin ei ole basistin löytäminen ongelma. "What do you think the next happen now?" - Jari "Sporde" Porttila
Kuuntelen tämmöistä |
Lunkhead 19.09.2013 19:43:49 | |
---|
DooMTroopeR: Meillä on ihan sama juttu kuin monella muuallakin bändilla:basistia ei vaan prkl löydy vaikka muut soittajat ja kunnon treeniskin on olemassa.Kaikki mahdolliset turun basistiehdokkaat kun soittavat kaikkea muuta kuin metalcore/hardcorea d: Itse olen taas huomannut, että kaikki vapaat basistit soittavat juurikin jotain metalcorea/crabcorea täällä jyrkkien mäkien kaupungissa. Siellä missä sinä sitten asutkaan, niin tietty kaikki basistit soittavat vain rässiä? :) |
DooMTroopeR 19.09.2013 20:01:08 | |
---|
Lunkhead: Itse olen taas huomannut, että kaikki vapaat basistit soittavat juurikin jotain metalcorea/crabcorea täällä jyrkkien mäkien kaupungissa. Siellä missä sinä sitten asutkaan, niin tietty kaikki basistit soittavat vain rässiä? :) aijaa,ainakin wanted-palstan perusteella turun basistin joko haluavat bile/tanssibändin tai sitte jotain proge/fuzzjazzi-hörhöilyä d: Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta. |
Miikss 19.09.2013 21:25:27 | |
---|
Funkonaut: Millä perusteella bassosoolo on typerämpi kuin mikä tahansa muu soolo? Vai astuinko peikkoon? https://www.youtube.com/watch?v=v0MkJtI3FvU Bassosoolon sovittaminen metallimusiikkiin on vaan astetta hankalampaa, kyllä minustakin ne "muut soittimet hiljenee ja pelkkä basso jatkaa" on vähän tökerön kuuloisia useimmiten, mutta Beyond Creationissa myös bassosoolot toimii loistavasti. Tuossa nyt muutenkaan basso ei tyydy vetämään pelkästään alapäätä vaan vetää hyvinkin kitaramaisia juttuja koko biisin ajan. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Dropped C 21.09.2013 18:38:36 (muokattu 21.09.2013 18:43:31) | |
---|
Lunkhead: Itse olen taas huomannut, että kaikki vapaat basistit soittavat juurikin jotain metalcorea/crabcorea täällä jyrkkien mäkien kaupungissa. Siellä missä sinä sitten asutkaan, niin tietty kaikki basistit soittavat vain rässiä? :) Varmaan pelkkä ikäkysymys. Nuoret vaan soittaa nykyään Metalcorea. Toihan on vielä sellanen musatyyli, missä basso on monesti levyillä ja keikoilla miksattu lähes kokonaan pois. (Niin on tosin välillä rässissäkin). Kannattais varmaan muovata toi sun oma ilmoitus, että haluat liittyä bändiin. Eikä sillai, että koko bändi liittyisi sinuun. |
Punteri 24.09.2013 15:13:10 (muokattu 24.09.2013 15:13:56) | |
---|
Dropped C: Varmaan pelkkä ikäkysymys. Nuoret vaan soittaa nykyään Metalcorea. 20-25 taitaa olla ikäjakautuma tässä Doomtrooper + meikän orkassa. Kyllä sitä vähän vanhemmatkin soittaa ;) Ja nimenomaan sitä vanhempaa corea, ei uutta crabcore tavaraa :) |
Dropped C 24.09.2013 20:49:21 (muokattu 24.09.2013 21:01:44) | |
---|
No, siis ite oon nykyään 35-wee wanha pappa, niin toi 25 on mulle nuori. Ite soitankin siis waarien heavya. Helsingistä varmaan löytyy soittojat suht helposti vaikka mihkä musaan, ikään katsomatta. (Reenispula tosin on varmasti kova muihin kaupunkeihin verrattuna). Noissa Metalcore jutuissa tosiaankin basistin löytymisen esteenä voi myös olla se fakta, että useasti se basso on esikuvien levyillä miksattu käytännössä pois. Itsellenikin tämä olisi ehdoton no-go, vaikka paska pasisti olenkin. |
Rämppy 25.10.2013 09:31:10 | |
---|
Metallicassa ei oo basistia. Ainakaan And justice for all -levyn perusteella. :D En sitten malttanut olla sanomatta. |
Obsidian 25.10.2013 12:01:41 (muokattu 25.10.2013 12:02:23) | |
---|
Kukaan ei nähdäkseni vielä maininnut suomalaista Toot Toot -kokoonpanoa? Tässä basistin virkaa toimittaa kitaristin 2 alinta kieltä oktaaverilla varustettuna. Toimii näemmä tosi hienosti ja helpottaa improvisointia kun "basisti" seuraa aina perässä :) Vaatinee tosin paikoitellen lievää mega-talenttia vetää kitaralla yhtäaikaa sekä kitara- että bassostemmoja.. http://www.youtube.com/watch?v=9_Xh_mcVLWo http://www.youtube.com/watch?v=wLlPjAoSDcISo it goes.. |
Vessajono 25.10.2013 13:43:34 | |
---|
Obsidian: Vaatinee tosin paikoitellen lievää mega-talenttia vetää kitaralla yhtäaikaa sekä kitara- että bassostemmoja.. Niin, Kämäräinen. Kai se nyt siltä onnistuukin. "Vaihtovirta: Mitä tapahtuu kun moderaattori lukitsee toisen portaalin ja toisesta portaalista on tulossa Metallica-ketju 300km tuntivauhtia ja portaalien välissä sijaitsee Kuopio?" |
tender.insanity 25.10.2013 15:02:00 | |
---|
Obsidian: Vaatinee tosin paikoitellen lievää mega-talenttia vetää kitaralla yhtäaikaa sekä kitara- että bassostemmoja.. Mitäs megatalenttia tuo vaatii? Ainoastaan oktaaverin? Ainakin bossin multilootissa voi oktaaverin säätää niin, että vain paksuimmilla kielillä bassostemma tulee mukaan. |
Obsidian 25.10.2013 18:28:47 (muokattu 25.10.2013 18:32:49) | |
---|
tender.insanity: Mitäs megatalenttia tuo vaatii? Ainoastaan oktaaverin? Ainakin bossin multilootissa voi oktaaverin säätää niin, että vain paksuimmilla kielillä bassostemma tulee mukaan. Noh, lähinnä aattelin noiden sellasia kibaleita joissa esim. "basso" eli alakielet polkee rummun kanssa biittiä neljään plektralla ja muilla sormilla vedetään sitten yläkieliltä synkooppiriffejä tai lead-lirutuksia yhtäaikaa irallaan siitä. Niin ja toki siihen voi vielä laulaa päälle samalla :) Nojaano, ehkä noi jutut jazz+klasari-sankareilta menee tällaisen just ja just plektraa osaan käyttää -heebon näkökulmasta. T: basisti, joka joutuu tarttumaan plekuun epätoivoisesti ainoastaan, kun on pakko saada kitarasta rokkia irti. So it goes.. |
tender.insanity 25.10.2013 18:32:33 | |
---|
Obsidian: Noh, lähinnä aattelin noiden sellasia kibaleita joissa esim. "basso" eli alakielet polkee rummun kanssa biittiä neljään plektralla ja muilla sormilla vedetään sitten yläkielilitä synkooppiriffejä tai lead-lirutuksia yhtäaikaa irallaan siitä. Niin ja toki siihen voi vielä laulaa päälle samalla :) Näitkö sellaista noissa videoissa? Ehkä katsoin vääriä kohtia kun en huomannut. |
Obsidian 25.10.2013 18:33:39 | |
---|
So it goes.. |