Aihe: ISP Decimator vs Boss ns-2
1 2
s8na
17.09.2013 15:39:32

Myrkky Nuoli: Tää on kyllä ankea juttu et tämä on pakko jokaisessa internetin gate-aiheisessa keskustelussa mainita. Joskus se vaan on pakollinen. Itse en tingi saundistani ja joskus SEN saundin hankkiminen vaatii keinoja, joissa vinkumiselta ei voi välttyä. Esim telecasterin tallamikki ja saatanasti gainia. Ja sitä saundia ei heru muulla tavoin. Itse tykkään, että paras high gain saundi on joko sinkuilla tai PAF-mikeillä ja rokkihenkinen vahvistin tube screamerillä äärimmilleen buustattuna. Kyllä siinä meteliä tulee oli piuhat ja muuntajat sitten mitä hyvänsä. Toki jos haluaa tinkiä saundistaan vain yhden palikan takia niin voi sitä sitten kokeilla himmailla asetuksia. Mie en viitti. Pienet vinkunat ja pörinät nyt menee ja itsekin oon juuri noise gatesta luopunut, ainakin toistaiseksi. Joskus se vaan on pakko.

Seuraava tästä on sitten aina se, että rumpalin pitää opetella soittamaan hiljempaa ni saa kamat pienemmälle. No, jos haluaa kuulostaa hiljempaa soittavalta rumpalilta ja hiljempaa soittavalta bändiltä niin ok. Sit pitää vaihella vahvistimetkin pienempiin et saa järkevät saundit. Tässäkin asiassa sama tilanne. Mökähommia soitetaan saatanan kovaa ja ei se vaan toimi bluespappa-volumella (yhtään bluespappahommia väheksymättä, kovasti diggailen sitäkin menoa).

KOmpkomp. Itse jouduin luopumaan P-90 soundista jatkuvan vonkunan ja hurinan vuoksi, ei vaan jaksanu sitä.
Midrange
17.09.2013 20:37:44
Niin...helppohan se on kevysäröjä käyttävien bluesmiesten kommentoida high-gain miehille että heittäkää ne supressorit ja gatet pois ja ostakaa niitä laadukkaampia piuhoja, ihan kuin niillä ongelma poistuisi.

Oli piuha vaikka titaanista tehty niin jos laitan tuon blackstarin ht-dualin gainit täysille niin se ulvoo kuin hullu ja sitä varten on gate.
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
Apaas
19.09.2013 01:29:31 (muokattu 19.09.2013 01:33:16)

Oon käyttänyt bossia jo muutaman vuoden ja miettinyt sen ja decimatorin eroo. Silti ei oo ollut mitään intressiä kysyä täältä kun tää saatanan tietokilpailu alkaa heti. Jos soundi on muuten hyvä mutta kiertää niin siihen geitti on tehty. Eikä muroissa ole kusta eikä komodoja, teijjän paskat vastaukset vaan vituttaa haha.

"No onks se sillon hyvä soundi jos kiertää rölöllöölrööö" :)
WWW.UNHOPEDBAND.COM
ReBeat
19.09.2013 01:36:38

Ynkkä käyttää tota bossia, ei se voi ihan kuraa olla. http://www.youtube.com/watch?v=XDzNsFjEk1E
Myrkky Nuoli
19.09.2013 09:51:21
Apaas: Oon käyttänyt bossia jo muutaman vuoden ja miettinyt sen ja decimatorin eroo. Silti ei oo ollut mitään intressiä kysyä täältä kun tää saatanan tietokilpailu alkaa heti. Jos soundi on muuten hyvä mutta kiertää niin siihen geitti on tehty. Eikä muroissa ole kusta eikä komodoja, teijjän paskat vastaukset vaan vituttaa haha.

"No onks se sillon hyvä soundi jos kiertää rölöllöölrööö" :)

No nyt oli asia hyvin sanoiksi puettuna :D
Itseäkin kiinnostas toi perus Decimator verrattuna bossiin jos tulee gateen vielä palattua.
Humanoid
19.09.2013 10:01:51
Molemmat laitteet omistaneena voin sanoa, että ainakin kovalla mättösäröllä NS-2 alkaa syödä saundia kun sen säätää tarpeeksi äkäiseksi, ja sen gate ei ole aivan niin nopea ja "tiukka" kuin ISP:llä. ISP on hoitanu hommansa hyvin. Gate sulkeutuu rivakasti eikä tunnu syövän saundia lainkaan.

Huomioitavaa toki, että signaaliketjussa pidän gatea ensimmäisenä enkä overdriven tai muiden purkkien jälkeen.
Humanoid
19.09.2013 14:44:01
Myrkky Nuoli: Ootko laittanut Bossin signaaliketjun ekaksi ja lasketellu suoraan läpi käyttämättä sitä luuppia? Se on meinaan suunniteltu käytettäväksi sen luupin kanssa samoin kuin Decimator G-string, eikä toimi oikein sillä tavoin. Geitattavat systeemit luuppiin ja kuiva signaali läpi input/output niin hyvä tulee ja on just niin tiukka kun haluaa. Itsellä on tube screamer luupissa ja muuten menee kitara läpi. X-patternilla oon joskus hiljentänyt samalla vahvistin suhisevaa etuastetta, mutta tuossa mun mielestä menettää vähän sitä gaten toimivuutta. Mulla ongelmana nimenomaan nopeat start/stop/chop riffit kun niiden välissä kierti. NS hoiti potin. Silti toi Decimator kutkuttelis. Toisaalta nyt vedän humppareilla niin ei oo ongelma ollu ihan gaten arvoinen.

Suoraan läpi. Muistan kokeilleeni sitä luuppiakin joskus enkä huomannu siinä juuri mitään eroa. Kyllähän NS-2 ajaa asiansa, mutta suositan kyllä ISP:tä jokaiselle joka haluaa hyvän gaten.
Myrkky Nuoli
19.09.2013 16:54:37
Humanoid: Suoraan läpi. Muistan kokeilleeni sitä luuppiakin joskus enkä huomannu siinä juuri mitään eroa. Kyllähän NS-2 ajaa asiansa, mutta suositan kyllä ISP:tä jokaiselle joka haluaa hyvän gaten.

Jeps, suoraan läpi se ei kyllä oo mikään erikoinen pedaali, menee vähän se pointti siinä. Täytyy joskus kun on rahoissaan ni kaivella torilta decimaattori testiin, kiinnostas kyllä.
Apaas
19.09.2013 19:48:10

Mulla on ns2 kanssa vähän kompromissitilanne ollu jo pitkään, joudun soolojen, halutun kierron ja divebombien ajaks rätkäyttämään sen aina pois päältä kun muuten leikkaa liian aikaseen ne pois. Se on säädetty pysäytyksiä katsoen hiljentämään kierron, hurinaa ei niikään ole. Olis hyvä jos ei tarvitsis polkea vähänväliä.
WWW.UNHOPEDBAND.COM
Midrange
19.09.2013 20:34:29
Laittakaa kaksi kappaletta NS-2:sia sinne signaaliketjuun kuten Ynkälläkin on. Muistaakseni eka oli särön jälkeen ja toinen aivan ketjun lopulla.
Myrkky Nuoli
20.09.2013 07:46:24
Apaas: Mulla on ns2 kanssa vähän kompromissitilanne ollu jo pitkään, joudun soolojen, halutun kierron ja divebombien ajaks rätkäyttämään sen aina pois päältä kun muuten leikkaa liian aikaseen ne pois. Se on säädetty pysäytyksiä katsoen hiljentämään kierron, hurinaa ei niikään ole. Olis hyvä jos ei tarvitsis polkea vähänväliä.
Sulla taitaa olla aika kovilla asetuksilla se threshold? Mulla se ei kyllä sustainia katkase missään vaiheessa, nuottia voi pitää kauan haluaa ja kun se muuttuu feedbackiks niin se soi edelleen. Sit ku päästää irti ni hiljenee.
Ilelee
20.09.2013 10:00:17 (muokattu 20.09.2013 10:03:47)
Mulla oli MXR:n Noise Clamp silloin vielä kun pedaaleja ylipäätään omistin. Se toimi ilmeisesti osittain samalla perjaatteella kuin tämä NS-2, eli kaikki minkä halusit hiljaiseksi piti laittaa tuon pedaalin looppiin ja mielellään niin, että kitara tulee suoraan tuohon clamppiin kiinni.

Toimi hyvin, etenkin maltillisilla asetuksilla ja voin suositella. Ei sekään mikään super nopea ollut hiljentämään, mutta ihan riittävän hyvä. Mun loopi oli semmoinen, että kitara -> Noise clamp send - > pedaalit vahvarin edessä -> vahvari -> vahvarin effect send -> Noise clamp return -> delay -> reverb -> vahvarin effect return. Loopissa olis mukana siis vahvarin preamp osuus. Mitään soundin syömistä en havainnut lainkaan.

Oon huomannut, että tiukassa hevi-riffittelyssä jengi käyttää joskus kahta rinnakkain. Eli löytyy tämmöinen looppi ja sit on vielä erikseen toinen gate joko säröpedaalissa/vahvarissa sisäänrakennettuna tai sitten erikseen siellä signaaliketjun lopussa.
Antti1
20.09.2013 13:52:25
Ilelee: Oon huomannut, että tiukassa hevi-riffittelyssä jengi käyttää joskus kahta rinnakkain. Eli löytyy tämmöinen looppi ja sit on vielä erikseen toinen gate joko säröpedaalissa/vahvarissa sisäänrakennettuna tai sitten erikseen siellä signaaliketjun lopussa.

No käyttötapojahan on varmasti niin monia, kuin mahdollisia kytkentöjäkin, mutta perusperiaate on tämä:
-ekalla gatella pätkitään soittoon tarkkuutta ja terävyyttä heti kitaran jälkeen, ennen minkäänlaista ylimääräistä kompressiota (=säröt, etuaste yms.)
-toisella gatella katkotaan kaikki hurinat ja häiriöt signaaliketjun lopussa (ehkä ennen mahdollisia kaikuja yms.), sekä voidaan aavistuksen vielä tiukentaa tota ekan toimintaa
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Myrkky Nuoli
20.09.2013 17:07:58
Tuo Noise Clamp oli ihan ok, mutta ei sit kuitenkaan passannut. Pikku hurinoitten ja kiertojen poisteluun passeli. Vaihdoin bossiin kun se ei riittänyt. Painii ihan eri luokassa.
Apaas
20.09.2013 20:34:16

Myrkky Nuoli: Sulla taitaa olla aika kovilla asetuksilla se threshold? Mulla se ei kyllä sustainia katkase missään vaiheessa, nuottia voi pitää kauan haluaa ja kun se muuttuu feedbackiks niin se soi edelleen. Sit ku päästää irti ni hiljenee.

Miltei täysillä hoho! Mulla jäi joku mielikuva aikoinaa et sitä pienentämällä kiertoki lisäänty.. Toisaalta, se toinen (decay?) taitaa olla melko minimissään..... Pitääkö niitä pedaaleja säätäkkin jos joku on perseellään? :)
WWW.UNHOPEDBAND.COM
Myrkky Nuoli
20.09.2013 21:21:44
Apaas: Miltei täysillä hoho! Mulla jäi joku mielikuva aikoinaa et sitä pienentämällä kiertoki lisäänty.. Toisaalta, se toinen (decay?) taitaa olla melko minimissään..... Pitääkö niitä pedaaleja säätäkkin jos joku on perseellään? :)

Heh :D Koitappas juuri toisin päin. Decay täysille tai melkein ja thresholdia lähet nostamaan nollasta ja lopetat heti kun se geittaa vinkumiset ja pörinät. Se on sitten siinä. Decay täysillä saa ne CHOP CHOP riffit tiukaksi jos niitä kaipaa. Threshold täysillä = gate iskee päälle heti kun sun signaali vähänkin heikkenee, eli juurikin pitkässä nuotissa.
Midrange
21.09.2013 00:50:12
Olisi joskus mukava kokeilla mitä tapahtuu kun on Säröpedaalin jälkeen 10 gatea peräkkäin. Olisko vaikutus tismalleen sama kuin vain yhdellä gatella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)