Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oletko muusikkona eläkkeellä jäätkö muusikkona eläkkeelle
1
huilu
18.09.2013 21:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsitään Topeja joilla on yli neljänkymmenen vuoden kokemus ammattimuusikon kummallisesta ammatista.Ilmottaudu kolostasi jos olet eläkkeellä tai jäät eläkkeelle.
Olisi mukava tavata jossain merkeissä
 
En mä nukkunut...vähän vaan torkuin!
KoskPaavo
18.09.2013 22:07:14 (muokattu 18.09.2013 22:11:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä muusikon työstä 29 vuotta tein ravintoloissa ja laivoilla tuota , kuulovamman takia pääsin/jouduin eläkkeelle. Muutenkin riitti mulle , nyt voi vaan soitella.
Kokemusta rahasoitosta on kyllä yli neljäkymmentä vuotta( nuori -/amatöörikeikkaa 5 vuotta), mutta virallisena soittojätkänä on tuo 29.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
blaekie
19.09.2013 10:49:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huilu: Etsitään Topeja ......
 
Eiks ne oo Esoja ?
 
(Juu asiaton kommentti. En ole jäämässä eläkkeelle, enkä ole ammattimuusikko)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Anonymous-jazz
19.09.2013 15:38:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulo kannattaa suojata.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Qsine
19.09.2013 17:04:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Kuulo kannattaa suojata.
 
Olen ehdottomasti ja luonnollisesti samaa mieltä, mutta valitettavasti myös tullut siihen fatalistiseen tulokseen, että kuulo menee joka tapauksessa. Sen verran on planeetallamme ylimääräistä mökäsaastaa.
 
Vähän semmoinen olo on myös, että jokaiselle muusikolle tulee se päivä, jolloin se korva on kaapin edessä juuri sen puolen sekunnin ajan, kun karkaa se kierto. Eikä vain se perusvinkuna, vaan se Ab:tetta vitukkaampi kirskuna, kyllä te tiedätte.
 
Kyllähän te tiedätte.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen https://plus.google.com/111152890229847814584
hoomollinen
19.09.2013 21:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hiinä ja hiinä. Olen kai tällä hetkellä eräänlaisessa "putkessa" iän puolesta. Työhistoria ei soiton kannalta ole ihan "puhdas", kun on tullut kurssitettua itteään reilut 10 vuotta sitten ensin IT-puolelle, sitten vahvasähkön puolelle. Tehtyäni pari määräaikaisuutta päivätyön puolella, tuntui soitto kuitenkin enemmän omalta, vaikka keikathan ovat periaatteessa loppuneet maissa kuppiloissa. Pienellä downshiftauksella tässä kuitenkin toivon mukaan pärjää. Joten pyritään soittajana eläkkeelle, jos luoja suo.
 
KanttoriPiiparinen
20.09.2013 13:28:54 (muokattu 20.09.2013 13:30:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen touhunnut musiikin kanssa reilut 40 vuotta ja eläkkeelle jäin pari vuotta sitten. Yllätyin melkoisesti luettuan listan niistä työnantajista jotka olivat hoitaneet tellit ja lellit asiallisesti. Se lista oli yhtä lyhyt kuin lista saksalaisesta sotilashuumorista. Kunnat ja seurakunnat olivat oikeastaan ainoat, jotka olivat hoitaneet asiallisesti eläkkeeseen liittyvät maksuvelvoitteet.
 
Aloittaessani 70-luvun alkupolella ammattilaisena, oli valtaosa työnantajista pelkiä Liimataisia. Sopimukset tehtiin yhteyden otoilla puhelimitse, eivätkä eläkkeistä puhuneet muut kuin suurimmat ohjelmatoimistot jos nekään. Siihen aikaan soittajia kusetettiin todella rankasti ja sen saan todeta nykyisen työeläkkeeni pienuudesta mutta mihis valitat? Niitä orjakauppiaita jotka silloin juoksuttivat meitä ei enää ole. Silloin meillä nuorilla soittajilla seisoi järkikin, emmekä älynneet tarkistaa asioiden laillisuutta ja Liimataisten lupaukset olivat päätähuimaavan suuria.
 
Nykyisin kiroilen silloista omaa tietämättömyyttäni kun eläkekertymäni reilun 40v:n työuran jälkeen on vajaat 400€/kk.
 
Nuoret Muusikot: Ottakaa opiksenne.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
KoskPaavo
20.09.2013 13:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh, tuo on kyllä raakaa informaatiota. Mulla saattais olla samaa luokkaa, onnekseni tein laivakeikkaa paljon, se vähän pelasti. Merimies-Unioni hoiti soittajankin eläkejutut oikein. Vaan eipä minunkaan eläkkeessä ole kuin se yksi hyvä puoli, se tulee joka kuukausi.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
half
20.09.2013 14:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kansaneläke loiventaa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
palle3
21.09.2013 01:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en ihan neljääkymmentä vuotta kerennyt virkata. Tinnituksenhan se pukkas n. 20 soittovuoden jälkeen. Tosin välillä tein oikeitakin töitä :) Aina kuitenkin palasin paattiin. Alkoi, muuten, just sillain, että P-Pystysolisti vinkautti sitä micciään just silleen, että mulla oli korva ehkä 15 cm päässä kontrollista. Ja vinkas ihan kunnolla. Pari viikkoa oli toinen korva täysin kuuro. Kävin kuulonmittauksessa, vahinkohan oli jo ehtinyt tapahtua.
Olikohan se Myrskylyhdyn kitaristi, jolla paistaa tikut korvista ?
Totta hemmetissä jokaiselle hifi-tulpat korviin, joilla on vielä kuulo tallella !
Toisaalta kaikkihan ei välitä. Kirka-vainaahan oli sitä mieltä, että huono kuulo kuuluu tähän ammattiin...
 
Isotalo
21.09.2013 09:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Nykyisin kiroilen silloista omaa tietämättömyyttäni kun eläkekertymäni reilun 40v:n työuran jälkeen on vajaat 400€/kk.
 
Nuoret Muusikot: Ottakaa opiksenne.

 
Huh, karua on.
 
huilu
21.09.2013 11:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tinnitys taisi tulla"luontaisietuna"monellekin tulevan eläkkeen tai eläkkeen päälle.Eläkkeistä sen veran,että aikoinaan Lapin rundilla ollessamme eräs trio ,en muista nimeä, kehui:
Me otetaan liksa matkakorvauksina ja päivärahoina.Suuri osa oli siihen aikaan
tälläisiä tapauksia,joiden eläkkeet jäi maksamatta oman "hölmöyden"takia,mutta tietysti oli hankala seurata maksamista, kun ei ollut nettiä. Ja todellakin mikä määrä oli "Liimiksiä"joita ei paljon nuo eläkevelvoitteet kiinnostaneet.Myös tänä päivänä kehoittaisin nuorempia muusikoita tarkistamaan Eterasta säännölisesti,joka käy nopeasti netissä,maksetut eläkkeet.Vierelläsi saattaa seisoa estraadilla muusikkofirman pyörittäjä, joka kusettaa velvoitteissa sinua.Voit sairastua vakavasti ja pitkäaikaisesti,myös silloin tarvitset eläkettä.Pidä itsestäsi huolta eläkeasioissa.Tietysti on tuo taiteilijaeläke systeemi,mutta hakijoita oli viime vuonna säveltaiteen puolella noin.150 Ei riitä kaikille,ja ..........ei kannata mainita.
 
En mä nukkunut...vähän vaan torkuin!
baron
21.09.2013 12:16:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huilu: Me otetaan liksa matkakorvauksina ja päivärahoina.
 
Kun mä aikoinaan tulin TM-palstalle ja sain vähän infoa mitä "riviammattilaiset" saa liksaa niin mun mielestä ne oli aika pieniä ottaen huomioon että niillä pitää myös hankkia soittimet, äänentoistot, keikkakulkuneuvot ja mulle "valistettiin" että kamoja ei tarvitse laskea, ne on tulleet ja tulee taivaan lahjana ja kun liksan saa "puhtaana" käteen kulukorvauksina niin hyvin pärjää.
 
Mä tyhmänä kuvittelin että kamoillekin pitäisi laskea joku poisto mutta ne on kuulemma "ikuisia"!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
22.09.2013 02:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minä ainakin laitoin verotukseen poistoa 30% joka vuosi samoinkuin korjaus- ja kunnossapitokustannukset. Kaikki meni läpi.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
baron
22.09.2013 11:01:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Kyllä minä ainakin laitoin verotukseen poistoa 30% joka vuosi samoinkuin korjaus- ja kunnossapitokustannukset. Kaikki meni läpi.
 
Joo, mutta tuo edellytti että sulla oli verotettavaa tuloa, josta poistovähennyksen voi tehdä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
22.09.2013 17:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Joo, mutta tuo edellytti että sulla oli verotettavaa tuloa, josta poistovähennyksen voi tehdä.
 
No jooh, 200-240 keikkaa/ vuosi.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «