Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Livepuolen Kysymys --> Vastaus -ketju.
1 2 3 4 517 18 19 20 21
ferodoz
17.09.2013 11:22:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska näille pienille kysymyksille on perustettava oma ketjunsa, niin koitetaampas jos tämä lähtis rullaamaan näin.
 
Aloitan itse; Onko jollain kokemusta tälläsestä hazerista?
 
http://www.thomann.de/fi/stairville_afh_600_dmx_hazer.htm
 
Kyseessä siis todella budjettiluokan kone, mutta nse onkin perimmäinen tarkoitus. Rinnalle löytyy isompi martinin Magnum hazer, mutta tälle olis tilausta pienemmille lavoille.
 
Kysymys: Mahtaakohan tolla tehdä yhtään mitään?
 
telaketju.com
Niq
18.09.2013 15:24:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Koska näille pienille kysymyksille on perustettava oma ketjunsa, niin koitetaampas jos tämä lähtis rullaamaan näin.
 
Otetaas jatkokysymys tuohon: Ei ole savukoneiden kanssa tullut puljailtua sen enempää, kun ei ole koskaan tullut sellaista edes omistettua, joten mitähän eroa on hazerilla ja savukoneella? Ja kumpi kannattaisi hankkia pieniin keikkamestoihin tuomaan rokkifiilistä hintaluokassa noin 150€?
 
Einherjar
18.09.2013 16:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Otetaas jatkokysymys tuohon: Ei ole savukoneiden kanssa tullut puljailtua sen enempää, kun ei ole koskaan tullut sellaista edes omistettua, joten mitähän eroa on hazerilla ja savukoneella? Ja kumpi kannattaisi hankkia pieniin keikkamestoihin tuomaan rokkifiilistä hintaluokassa noin 150€?
 
Hazerin ja savukoneen ero on tuolla halvemmissa hintaluokissa aika pieni. Ne monesti käyttää samoja nesteitä, jne. eikä siis siinä itse savussa ole hirveästi eroa sen puolesta. Ero on enemmänkin siinä efektissä, eli hazer puskee kokoaikaisesti vähän ohuempaa savua ulos tuulettimen läpi, kun taasen savukone töräyttää kerralla kasan semmosta kiinteämpää ja vähemmän läpinäkyvää savua ulos.
Jos on tarkoitus saada vaan valojen kiilat näkymään, niin hazer on ihan riittävä laitos, mutta jos on tarkoitus saada semmoista efektiä siitä itse savusta, niin sitten savukone. Kummallakin pääsee maaliin, mutta metodi on vähän erillainen.
 
Suosittelujen suhteen tarjoan ainakin savukoneen osalta Antaria. Ne on kestäneet tähän mennessä
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
ferodoz
19.09.2013 11:23:58 (muokattu 19.09.2013 11:25:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Hazerin ja savukoneen ero on tuolla halvemmissa hintaluokissa aika pieni. Ne monesti käyttää samoja nesteitä, jne. eikä siis siinä itse savussa ole hirveästi eroa sen puolesta. Ero on enemmänkin siinä efektissä, eli hazer puskee kokoaikaisesti vähän ohuempaa savua ulos tuulettimen läpi, kun taasen savukone töräyttää kerralla kasan semmosta kiinteämpää ja vähemmän läpinäkyvää savua ulos.
Jos on tarkoitus saada vaan valojen kiilat näkymään, niin hazer on ihan riittävä laitos, mutta jos on tarkoitus saada semmoista efektiä siitä itse savusta, niin sitten savukone. Kummallakin pääsee maaliin, mutta metodi on vähän erillainen.
 
Suosittelujen suhteen tarjoan ainakin savukoneen osalta Antaria. Ne on kestäneet tähän mennessä

 
Juuri näin. Itse haenkin pienemmissä mestoissa lamppujen kiiloja näkyviin. Hazer on tosiaan siinä mielessä helpompi ratkaisu. Sitten kun puhutaan Smokefactoryn Tour Hazerista tai Look Unique2 hazerista niin eroa savukoneeseen tai halpaan usvakoneeseen on niinkuin yöllä ja popedalla.
 
E: Antarista sen verran että niistä halvemmistakin irtoaa kyllä melkoinen määrä käryä.
 
telaketju.com
Qoshovius
19.09.2013 13:34:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz:
Aloitan itse; Onko jollain kokemusta tälläsestä hazerista?
 
http://www.thomann.de/fi/stairville_afh_600_dmx_hazer.htm
 
Kyseessä siis todella budjettiluokan kone, mutta nse onkin perimmäinen tarkoitus. Rinnalle löytyy isompi martinin Magnum hazer, mutta tälle olis tilausta pienemmille lavoille.
 
Kysymys: Mahtaakohan tolla tehdä yhtään mitään?

 
Mua kans rupes kiinnostamaan tämä vehje - mulla on tähän asti ollut käytössä Stairvillen SD-300 "hazer", jolla oon kyllä pärjännyt varsin mainiosti. Usein olen pitänyt laitteen päällä myös lisäpuhallinta/tuuletinta, tulee snadisti parempaa jälkeä ja pöhön suuntaa on helpompi kontrolloida. Tää AFH 600 kiinnostaisi lähinnä DMX-ominaisuuden vuoksi.
 
Responsible people don't go around their nipples twisted.
ferodoz
19.09.2013 13:59:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qoshovius: Tää AFH 600 kiinnostaisi lähinnä DMX-ominaisuuden vuoksi.
 
Juuri tämä. Seuraavaksi halvin dmx-ohjattava hazer maksaakin jo 600€.. Laitehan on näköjään tullut myyntiinkin vasta tässä kuussa, että ei ihme jos kellään ei ole oikein tietoa tästä.
 
telaketju.com
jorma666
20.09.2013 01:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan testannu B-Band -tuotteita? Esimerkiksi rumpuihin. Miten toimii, muuttuuko soundi rummun mukaan vai prosessoiko etuaste niin vahvasti että soundi on sama rummusta riippumatta?
 
we call it music - they call the cops
ferodoz
20.09.2013 15:33:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Onko kukaan testannu B-Band -tuotteita? Esimerkiksi rumpuihin. Miten toimii, muuttuuko soundi rummun mukaan vai prosessoiko etuaste niin vahvasti että soundi on sama rummusta riippumatta?
 
Mulla on tomeissa B-Bandin UKKO -mikit. Oli snaressa ja basarissakin mutta niillä ei tehny oikein mitään. Tomeissa toimii ihan jeshyvin, melko suoralla EQ:lla saa ajella, muutennhan sen on ihan hyvä normaali piezomikki.
 
telaketju.com
sammakko54
24.09.2013 20:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä voisin tilata erin värisiä laadukkaita merkkausteippejä? Vähän huonosti löytyy firmoilta itseltään tai sitten niitä ei koskaan vaan pakata mukaan. Voisin ostaa samalla parin vuoden teipit itselle kerralla.
 
Hippien kaveri.
LHU
24.09.2013 20:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Mistä voisin tilata erin värisiä laadukkaita merkkausteippejä?
 
http://www.minorshop.fi/category/2/teipit
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
Sytem
24.09.2013 21:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-marketista on näitä hankittu: http://www.thomann.de/fi/tesa_4671_ge.htm
 
Gaffat Telpakilta laatikoittain.
 
mouho
24.09.2013 23:34:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni minorshopille
 
Jepukka
Pauli Lappalainen
25.09.2013 09:55:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Mistä voisin tilata erin värisiä laadukkaita merkkausteippejä? Vähän huonosti löytyy firmoilta itseltään tai sitten niitä ei koskaan vaan pakata mukaan. Voisin ostaa samalla parin vuoden teipit itselle kerralla.
 
Tuolta on jotain erikoisempia teippejä tullut tilattua:
 
http://www.melodrama.fi/tavarat.htm
 
lasal
26.09.2013 14:32:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

merkkausteippi kuusi euroa per rulla oli joskus audiodivarissa
 
LHU
26.09.2013 15:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: merkkausteippi kuusi euroa per rulla oli joskus audiodivarissa
 
:D Aina kun siitä ohi kulkee niin ovi on kiinni ja mökki pimeänä, nettisivut päivitetty viimeksi tammikuussa. Minorshop is the answer.
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
sammakko54
07.10.2013 19:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisikö täältä yamaha 01v asiantuntijaa? Haluaisin julkaisujärjestyksen ja merkittävimmät erot noista eri malleista: 01v, 01v VCM , 01v96 VCM, 01v96, 01v96 v2 , 01v96i . Sen tiedän että 01v on se alkuperäinen vanha harmaa ja 01v96i se uusin, mutta mites nuo muut mallit joita näkyy löytyvän sinisenä ja mustana. Googletettu on mutta ei ole tyhjentävää vastausta löytynyt.
 
Hippien kaveri.
zouwi
07.10.2013 19:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Löytyisikö täältä yamaha 01v asiantuntijaa? Haluaisin julkaisujärjestyksen ja merkittävimmät erot noista eri malleista: 01v, 01v VCM , 01v96 VCM, 01v96, 01v96 v2 , 01v96i . Sen tiedän että 01v on se alkuperäinen vanha harmaa ja 01v96i se uusin, mutta mites nuo muut mallit joita näkyy löytyvän sinisenä ja mustana. Googletettu on mutta ei ole tyhjentävää vastausta löytynyt.
 
Jos en ihan väärässä ole niin 01V VCM mallia ei ole olemassakaan. Nuo 96-mallit tuovat mukanaan 96k sampleraten, tuplamäärän auxeja, paremman näytön ja enemmän efektikoneita.
 
96, 96 V2 ja 96-VCM erot on ainakin tietääkseni lähinnä efektikoneissa, saattoi olla että jossain kohtaa tulee mukaan yhteensopivuus studio-managerin kanssa. Google kertonee tarkemmin, itse en muista ulkoa.
 
01v96i tarjoaa taas paremman näytön, efektikoneissa taisi olla taas jotain kevyttä parannusta (en muista onko vanhemmissa x-rev engineä saatavilla, tuossa ainakin on) ja usb:n läpi saa molempiin suuntiin siirrettyä audiodataa. Mitään suurensuurta eroa noiden 96-mallien välillä ei ole, ero vanhasta oivasta 96-malliin sit taas on melkonen harppaus.
 
Einherjar
08.10.2013 15:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: ...Haluaisin julkaisujärjestyksen
 
01v, 01v96, 01v96 v2, 01v96vcm, 01v96i
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
RautiSa
08.10.2013 23:04:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Sen tiedän että 01v on se alkuperäinen vanha harmaa ja 01v96i se uusin, mutta mites nuo muut mallit joita näkyy löytyvän sinisenä ja mustana. Googletettu on mutta ei ole tyhjentävää vastausta löytynyt.
 
Kyllä ProMix 01 on se eka tuossa sarjassa, pyöritelty on tuotaki http://medias.audiofanzine.com/imag … s/normal/yamaha-promix-01-96488.jpg
 
NeliX4
09.10.2013 13:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Btw. Vaikkei kysytäkään, niin jos kiinnostaa ostaa raiderihyväksyttyä kamaa, niin ks:
 
kotimaisten Warnerin artistien raidereita löytyy mm.
https://www.google.fi/search?q=site … 3Awarnermusiclive.fi+filetype%3Apdf
 
tuo filetype:pdf toimii myös aika monella muullakin firmalla. Löydättekö muita?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «