Aihe: Soundinne salat
1 2 3 4 5 6
FBJ
18.09.2013 08:43:41
Ihan sama mihin lankkuun kiinnitetty kunhan EMG 81/85
(tai 81/60). Legendaarinen EMG-saundi on mun juttu.
Ja Pod HD Pro:sta vaffari. Oikeastaan sama mikä mallinnos mutta
Mesa:lla tulee usein veivattua.
Painajaismainen
18.09.2013 08:49:44 (muokattu 18.09.2013 09:07:56)
Perinnehenkiset styrkkarit ja kitarat. Masterit täysillä, etuasteesta volaa tarpeen mukaan. Vahvistimen oma reverb ihan pienellä kokoajan. Laadukailla säröpedaaleilla lisää sepeliä ja murskaa soundiin jos tarvii. Dynamiikka ranteesta. Efekteinä digidelay ja phaser.

Simppeliä.

E: No ei se kyllä ihan noin simppeliä ole, vaikka periaate onkin edellämainitun kaltainen.

Parit viimetreenit olen nimittäin vetänyt aivan järkyttävällä monsteririgillä.

Omistan kolme vahvistinta, Fender Blues DeVillen, Vox AC15C2:n ja Rolandin JC120 Jazz Choruksen.

Laudassa mulla on tällä hetkellä Korg Pitchblack, Catalinbread Merkin Fuzz, MXR/CAE Boost, Insane Kanen tekemä 808 Tubescreamer, MI Audio Crunch Box, MXR Phase 90, TC Electronic Nova Repeater ja myöskin Kanen käsialaa oleva A/B/C-switchi.

Switchi jakaa signaalin säröllä olevaan Blues DeVilleen, Voxin Top Boost-kanavaan (master ja etuaste täysllä) ja Rolandin kakkoskanavan low inputtiin. Saan siis Fenderistä tuhtia murahdusta, Voxista leikkaavampaa särosoundia ja JC:n uskomattomat kliinit.

Eikä tässä vielä kaikki.

Stereodelayn toisesta outputista signaali juoksee kaapelia pitkin Voxin normal-kanavaan. Normal-kanavan soundi on ihan kevyellä reunasäröllä. Tällä tavalla saan levennettyä mukavasti särösoundia, kuitenkaan säröyttämättä kliinejä liikaa. Delayn hännät poukkoilee styrkkarista toiseen kuin Edgellä konsanaan. JC:n perään laitettiin vielä vanha EV:n PA-kaappi kiinni.

Setissäni on siis pikaisten laskutoimitusteni mukaan 9 kaiutinelementtiä, joista parhaimmillaan viisi yhtäaikaa käytössä.

Ei mitään järkeä. Keikkaillessa tollainen setti ei mahtuisi minkään pitserian nurkkaan, mutta mikäs siinä treenikämpillä on tollaisella setillä murjoa. Jos olisi keikkahommaa, ottaisin mukaan joko Voxin tai Fenkun ja pedaalilaudan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)