Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5420 421 422 423 424
Midrange
17.09.2013 20:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon huomannut, että vielä 3 vuotta sitten kama meni huomattavasti nopeammin kaupaksi, etenkin pedaalit. Nyt tuntuu että kiertonopeus on hidastunut ja kestää kolme kertaa kauemmin ennenkuin saa jotain myydyksi, vaikka hintakin olis jo älyttömän alhainen. Ja paljon näkee samoja kitaroita pyörivän torilla kovin pitkään vaikka hinta on toisinaan ihan älyttömän alhainen.
 
Onko muut huomanneet vastaavaa?
 
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
LaMotta
17.09.2013 20:44:20 (muokattu 17.09.2013 20:46:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No yksi Fenderin Telecaster piti myydä paloina kun ei mennyt kokonaisena. Pedaaleja myin joku kuukausi sitten yhdellä ilmoituksella 6 kpl. Niiden myynti kesti kokonaisuutena 2 viikkoa, mitä pidin ihan kohtuullisena aikana.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Alfons Åberg
17.09.2013 20:46:47 (muokattu 17.09.2013 20:47:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki ovat nykyään niin varpaillaan etteivät kuluta samaan malliin kuin ennen. Likviditeettikin isolla osalla ostajista lienee alentunut.
 
31 grams of crank and still kicking.
Type
17.09.2013 20:55:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen lisäksi, että porukalla on raha tiukilla, tuntuu että kitaroista on tällä hetkellä ylitarjontaa. Torillakin on aivan järjetön määrä jos jonkinlaista kepakkoa tarjolla, eikä se kuiten ole ainoa markkinapalsta tässä maassa.
 
Vahvistimien, kaappien ja kaiken pikkusälän kanssa ei ainakaan itellä ole ollut mitään ongelmaa. Liukkaasti ovat lähteneet uusille omistajille.
 
Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin.
edenbeast
17.09.2013 21:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun olis reippaasti ylimääräistä rahaa niin vois tehdä hyviä löytöjä. Paljon on hidastunu myynti jokaisella foorumilla, ei pelkästään mnet. torilla.
 
Artist
17.09.2013 21:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeksi myynyt kamoja pois 2011 alkuvuodesta, ja ei ihan hirveän nopeasti liikkunut. Yksi nuppikin taisi olla kuukausikaupalla myynnissä ennen kuin yksi tuttu sen osti. :)
 
Noiden aikojen jälkeen päätin etten mitään heräteostoksia tee, ettei tarvitse olla torilla myymässä, ja ihan hyvä päätös näyttää olleen. Eipä toisaalta ole tullut oikeen mitään vastaankaan, mitä olisi tosissaan tehnyt mieli ostaa.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
julkke
17.09.2013 21:08:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitään ei oo koskaan jääny myymättä, mutta nyt oon huomannu, että bout viime puolen vuoden aikana on myyminen ollut nihkeämpää kuin aikaisemmin.
 
hemmo
17.09.2013 21:09:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyl kama menee kaupaksi jos se on hinnoiteltu oikein, munsta
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
AngieRainbow
17.09.2013 21:18:06 (muokattu 17.09.2013 21:28:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: kyl kama menee kaupaksi jos se on hinnoiteltu oikein, munsta
 
Mulla on täysin uuden veroinen Bluetone kioski torilla 1000 euroa halvemmalla kuin uusi. Olen saanut jo usemman "Onko hinta tiukka?" -kyselyn. Tulee mieleen, että kuinkakohan halvalla laitteet näiden tyyppien milestä pitäisi myydä.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
iec
17.09.2013 21:20:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttavapiirissä on soitinkamppeet alkaneet menemään kaupaksi kesälomien päättymisen jälkeen. Kesällä kaupankäynti tuntui olevan selvästi nihkeämpää. Taitaa tuo valon määrä vaikuttaa harrastamiseen :)
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
hallu
17.09.2013 21:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: kyl kama menee kaupaksi jos se on hinnoiteltu oikein, munsta
 
Kyse on varmaan vähän siitä kamastakin. Jos on itse ostanut kuukausi sitten heräteostoksena härpäkkeen kolmella sadalla ja se pitäisi myydä satkulla pois, niin kyllähän se vähän kirpaisee. Toisaalta opettaahan se harkitsemaan tarkemmin mitä ostaa. Sitten jos on käyttänyt jotakin härpäkettä vaikka yli vuoden, niin ei se niin paljoa syletä myydä sitä kolmanneksen hintaan.
 
Itse en kylläkään myy mitään, koska en voi luopua tavarasta edes käypään hintaan saatikka sitten hinnalla mitä niistä voisi saada. Ehkä nihkeinä taloudellisina aikoina heräteostajat katoaa markkinoilta tai jättävät heräteostokset tekemättä ja vain pelkästän tosi ostajat jäävät jäljelle jolloin hinnankin pitää olla kerrassaan huokea.
 
Mahtaako 0,7 x thomannin hinta pitää vielä kutinsa, vai joko on jouduttu tinkimään tästä säännöstä?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
hemmo
17.09.2013 21:27:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Mulla on täysin uuden veroinen Bluetone kioski torilla 1000 euroa halvemmalla kuin uusi. Olen saanut jo usemman "Onko hinta tiukka?" -kyselyn. Tulee mileen, että kuinkakohan halvalla laitteet näiden tyyppien milestä pitäisi myydä.
 
yli tonnin kamoissa on toki pidempi EU-direktiivin mukainen myyntiaika, jos ei myy alle torihintojen
 
munsta pyyntisi on kohdillaan
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
hemmo
17.09.2013 21:28:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kyse on varmaan vähän siitä kamastakin. Jos on itse ostanut kuukausi sitten heräteostoksena härpäkkeen kolmella sadalla ja se pitäisi myydä satkulla pois, niin kyllähän se vähän kirpaisee. Toisaalta opettaahan se harkitsemaan tarkemmin mitä ostaa. Sitten jos on käyttänyt jotakin härpäkettä vaikka yli vuoden, niin ei se niin paljoa syletä myydä sitä kolmanneksen hintaan.
 
Itse en kylläkään myy mitään, koska en voi luopua tavarasta edes käypään hintaan saatikka sitten hinnalla mitä niistä voisi saada. Ehkä nihkeinä taloudellisina aikoina heräteostajat katoaa markkinoilta tai jättävät heräteostokset tekemättä ja vain pelkästän tosi ostajat jäävät jäljelle jolloin hinnankin pitää olla kerrassaan huokea.
 
Mahtaako 0,7 x thomannin hinta pitää vielä kutinsa, vai joko on jouduttu tinkimään tästä säännöstä?

 
kannattaa ostaa vain ns. pitopelejä
 
uuden hinta x 2/3 on hyvä lähtökohta hinnoitteluun
 
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Old Joe
17.09.2013 21:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mahtaako 0,7 x thomannin hinta pitää vielä kutinsa, vai joko on jouduttu tinkimään tästä säännöstä?
 

 
Eihän tuo mikään sääntö ole, paremminkin vertailukohde, joka ei sovellu läheskään kaikkiin käytettynä myytäviin musa vermeisiin.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
DooMTroopeR
17.09.2013 21:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen myynyt yhtä nuppia torilla jo kolmisen viikkoa eikä meinaa mennä millään kaupaksi,vaikka pyydän alle puolet alkuperäisestä hinnasta ja kunnoltaan nuppi on melkein uusi d:
 
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
SpeedGovernor
17.09.2013 21:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo saman mietteet. Parisen vuotta sitten meni vielä hyvin. Nyttekin on halpa ja hyvä kitara myynnissä. "Renkaidenpotkijoita" on riittänyt kyllä, mutta ei varsinaista ostajaa. Itse oon ostellu torilta kamaa kyllä. Siellä on todella ostajan markkinat nyt. Soittimia ja kalustoa uskomattomia määriä. Hyvään hintaan. Ajattelisipa kaikki näin :/
 
hevikukko
17.09.2013 21:43:09 (muokattu 17.09.2013 21:44:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo nyt toivoisin että menis kaupaksi omatkin 2:90 + Triaxis. Laitoin sen verran vähemmän huokeat hinnat jotta pitäis olla pyynti kohdallaan. En mainosta, mutta olis todellakin tarvista tehdä kaupat heti remontin takia =/
 
Torilla on aikaisemmin mennyt myydyt tuotteet todella hyvin kaupaksi ja hinnat ovat olleet todellakin noin puolet uusien pyyntöhinnasta. Toivon kaikille onnistuneita kauppoja ja hyvää syksyä! =)
 
Jos korvissasi soi, ne on vain nuotteja...
LaMotta
17.09.2013 21:43:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DooMTroopeR: Itse olen myynyt yhtä nuppia torilla jo kolmisen viikkoa eikä meinaa mennä millään kaupaksi,vaikka pyydän alle puolet alkuperäisestä hinnasta ja kunnoltaan nuppi on melkein uusi d:
 
Hö. Mulla on ollut Tele myynnissä kesäkuusta lähtien.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Vladi
17.09.2013 21:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Hö. Mulla on ollut Tele myynnissä kesäkuusta lähtien.
 
Mulla on ollut Bluetone Dusty Road toukokuun puolivälistä lähtien myynnissä.
antnis
17.09.2013 21:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki on aina mennyt saman tien paitti yks jenkki-G&L jota vois kohta taas kaupitella, onneks ei o oma. Mun vinosilmä-G&L meni just päivässä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5420 421 422 423 424

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «