Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: sg standard vai les paul studio?
1 2 3
manfred
15.11.2002 14:47:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on aivan mieletön ongelma nyt asian kanssa, kun toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen ja sit tekis mieli ostaa toi sg standard ku se on niinku "kunnon" gibson. Laittakaa kitasroiden puolia ja hyviä peusteluja miksi juuri toinen pitäisi ostaa. tokaihin etc. en suostu, koska perfektionistina rupeaisin heti miettimään, että mikit ja virittimet etc. pitää vaihtaa, juu.
 
Tumppi38
15.11.2002 14:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on aivan mieletön ongelma nyt asian kanssa, kun toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen ja sit tekis mieli ostaa toi sg standard ku se on niinku "kunnon" gibson. Laittakaa kitasroiden puolia ja hyviä peusteluja miksi juuri toinen pitäisi ostaa. tokaihin etc. en suostu, koska perfektionistina rupeaisin heti miettimään, että mikit ja virittimet etc. pitää vaihtaa, juu.
 
LP studiohan on iahn oikea LP mutta siitä uupuu nuo koristeet kun eihän studiossa kukaan sitä kattele. SG taas on SG.
 
Dr. Lazer
15.11.2002 14:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on aivan mieletön ongelma nyt asian kanssa, kun toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen ja sit tekis mieli ostaa toi sg standard ku se on niinku "kunnon" gibson. Laittakaa kitasroiden puolia ja hyviä peusteluja miksi juuri toinen pitäisi ostaa. tokaihin etc. en suostu, koska perfektionistina rupeaisin heti miettimään, että mikit ja virittimet etc. pitää vaihtaa, juu.
 
Jaa'a, pistit pahan. No, itse ostaisin tuon Studio Lespan...
Koska pidän Paulien muotoilusta enemmän.
 
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
Tumppi38
15.11.2002 14:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on aivan mieletön ongelma nyt asian kanssa, kun toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen ja sit tekis mieli ostaa toi sg standard ku se on niinku "kunnon" Gibson.
 
LP studiohan on ihan oikea LP mutta siitä uupuu nuo koristeet kun eihän studiossa kukaan sitä kattele. SG taas on SG.
 
Tumppi38
15.11.2002 14:57:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


LP studiohan on ihan oikea LP mutta siitä uupuu nuo koristeet kun eihän studiossa kukaan sitä kattele. SG taas on SG.

 
Voihan v.... tulee toistettua itseään, pahoittelen näppis häröä.
 
Bluesmies
15.11.2002 15:00:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman muuta SG!
 
Mullontele.
ASd
15.11.2002 15:02:24
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman muuta SG!
 
no minä kyllä valitsisin Gibsonin studion ja Japsi Tokai Lespaulin väliltä sen Tokain. Mutta jos ei kelpaa niin..
 
ASd
15.11.2002 15:03:19
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


no minä kyllä valitsisin Gibsonin studion ja Japsi Tokai Lespaulin väliltä sen Tokain. Mutta jos ei kelpaa niin..

 
Mut SG on kyl ihan asiaa, unohtu sanoa.
 
BaariMikko
15.11.2002 15:13:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toistan mantrani: SG on monipuolinen kitara, jota on myös helkkarin hyvä soittaa. Osta SG.
 
Bomber
15.11.2002 15:18:35
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps. Mun mielestä SG on tasapainoisempi ja kevyempi soittaa kuin LP. (NO SAATTE VITTUILLA TAKASI LP:n OMISTAJAT :)) PS. Oma on aina paras!
 
Tinmo
15.11.2002 15:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on aivan mieletön ongelma nyt asian kanssa, kun toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen ja sit tekis mieli ostaa toi sg standard ku se on niinku "kunnon" gibson. Laittakaa kitasroiden puolia ja hyviä peusteluja miksi juuri toinen pitäisi ostaa. tokaihin etc. en suostu, koska perfektionistina rupeaisin heti miettimään, että mikit ja virittimet etc. pitää vaihtaa, juu.
 
kyllä SG:eestä on vaikkaa mihinkä musamuotoon, helkkarin monipuolinen, osta Solid Guitar etkä kadu!
 
aon
15.11.2002 15:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


kyllä SG:eestä on vaikkaa mihinkä musamuotoon, helkkarin monipuolinen, osta Solid Guitar etkä kadu!

 
Kiinteä kitara... onko paljo tullut nestemäisiä tai kaasuuntuneita vastaan?
 
Eiköhän se oo Solidbody Guitar.
Tinmo
15.11.2002 15:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Kiinteä kitara... onko paljo tullut nestemäisiä tai kaasuuntuneita vastaan?
 
Eiköhän se oo Solidbody Guitar.

 
oho kato, mul on lukihärö!
 
Kalm
15.11.2002 15:36:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toisaalta tekis les paulia mieli, mutta toisaalta studio on vähän jotenkin halpiksen oloinen
 
Eikös se loimuvaahterakantinen Studio Plus ole jo aika kaukana halpiksesta? Hintaakin on reilusti yli paridonaa.
 
Samuel P.
15.11.2002 23:32:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mulla ole mitään valittamista oman Les Paul Studion suhteen. Hyvä soittaa, soundit pelittää (ja lavassa lukee että Gibson :) ). Osta se, kumpi on lähempänä ajatusmaailmaasi.
 
Voisin tähän heittää vielä, että olen soittanut SG:llä, mikä oli totaalisen P...a. Toisaalta olen myös soittanut Les Paul Standardilla, mikä oli myös ihan hanurista. Etsimällä sen hyvän löytää.
 
manfred
15.11.2002 23:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitti paljon vastauksista. on kyllä pirunvaikee asia. toisaalta ihailen sg:tä ja eric claptonin cream-aikojen vingutusta, toisaalta jimmy pagen les pauli on niin unelma, ettei mitään rajaa. voi hitto, ehkä se kuitenkin kallistuu studioon...ei helkkari onhan sg:kin ihana. Faaaaan, valinnan vaikeutta!
 
Ossi
16.11.2002 01:19:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa siltä, että puntit ovat aika tasan noiden kahden vaihtoehdon välillä. Itse tykkään LP:stä, jonka myötä käsissä on reilusti puuta ja resonoivaa massaa, jota ei tarvitse paljoakaan käskeä. Toisaalta se on painava eikä välttämättä sovi muotoilultaan kaikkien näppeihin. Soundikin on suht'koht' yhtä paksu kuin itse kitara.
 
SG taas on kevyempi, istuu käsiin kuin hansikas mutta yltää tarvittaessa soundeiltaan kiusallisen liki Les Paulia. Vaikka en ole soitellut nykyisten vahvaimieni kautta tuolla SG:llä, väittäisin kotitaltiointien perusteella, että Gibsonin LP, ES-335 ja mitä todennäköisimmin myös SG kuulostavat yllättävän samanlaisilta jonkun brittiläisen putki-stäkin kautta, varsinkin ruvelle vedettynä. Kaikki nuo puskevat paksua ja pitkää ääntä.
 
Hmm..nykyajan termein tuo 335 lienee seksikkäin ja ...tanan kallis, SG vastustamattomasti puoleensa vetävä ja LP taas ikäloppu ja vanhanaikainen, kelkasta pudonneiden äijien leka.
 
Baila Mi Hermana
Milla
16.11.2002 02:32:01
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen tähän asti kirjoittaneista tuntuu pitävän SG:stä vähintään hiukan. Minun mielestä se on visuaalisesti helvetin ruma kitara. Siksi ostaisin LP:n, tosin Tokain.
 
Ukko
16.11.2002 10:06:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm..nykyajan termein tuo 335 lienee seksikkäin ja ...tanan kallis, SG vastustamattomasti puoleensa vetävä ja LP taas ikäloppu ja vanhanaikainen, kelkasta pudonneiden äijien leka.
LP ja Stratocaster ovat kiistatta maaiman kaikkeuden upeimpia sähkiksiä ainakin ulkomuotonsa perusteella.
 
manfred
16.11.2002 10:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmmm...vaikeaa.onko lespaul studiossa muuten ihan kunnon vaahterakansi, kun nääs into-luthmanin kuvastossa puhuttiin jotain "vaahterapäällysteestä"?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «