Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ltd Alexi 600 vs Ltd MMV TE09
1 2
Megamättö
14.09.2013 15:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musamaailma.fi/esp-mmv-09te-blks-y.html
 
Vs
 
http://www.musamaailma.fi/esp-alexi-600-greeny.html
 
Oon harkinnu ny jonkin aikaa enkä osaa päättää näiden välillä.
Mielipiteitä ja kokemuksia kiitos!
 
TTV
14.09.2013 15:26:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et tarvi floikkaa, niin halvempi ehdottomasti, koska se on nätimpi. Alexissa on varmastikin laadukkaampi viimeistely.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Megamättö
14.09.2013 17:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis halvemman edut onki siinä ,et siínä on valmiin emg 81, halvempi ja ei tule niin paljo säätämistä koska vähemmän liikkuvia osia.
 
Alexissa on floikka joka pitää vireen paremmin , mutta siinä on hz mikki joka on vissii vähä heikko kasiykköseen verrattuna. Viimeistely olisikin sitten varmaa parempi.
 
Noitte syitten takia en juuri osaa valita.
 
ps. jossei ihme käy niin ostaisin alexin käytettynä ,koska harvoin opiskelijalla on tonnia laittaa keppiin kiinni.
 
ReBeat
14.09.2013 17:33:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos raha ei vaikuta niin tärkein kysymys olisi että haluatko käyttää floikkaa. Se kun tulee määräämään ja muokkaamaan sitä miten ilmaiset soittamalla itseäsi. Siitähän koko soittamisessa on aika pitkälti sitten kysymys. Tuollainen kiinteätallainen pitää vireen siinä missä floikkakin, jos kielet on asennettu järkevästi, venytelty kunnolla ja satula on kielisatsille sopiva. Noiden mikkien erolle ei kannata antaa mitään painoarvoa. Sen voi tarvittaessa vaihtaa.
 
Megamättö
15.09.2013 12:57:28 (muokattu 15.09.2013 12:59:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Jos raha ei vaikuta niin tärkein kysymys olisi että haluatko käyttää floikkaa. Se kun tulee määräämään ja muokkaamaan sitä miten ilmaiset soittamalla itseäsi. Siitähän koko soittamisessa on aika pitkälti sitten kysymys. Tuollainen kiinteätallainen pitää vireen siinä missä floikkakin, jos kielet on asennettu järkevästi, venytelty kunnolla ja satula on kielisatsille sopiva. Noiden mikkien erolle ei kannata antaa mitään painoarvoa. Sen voi tarvittaessa vaihtaa.
 
No kun tilanne se ,että meijän bändi soittaa yhdellä vireellä (drop c) joten virettä ei tarvi olla koko ajan vaihtamassa. Mietin vain kun halvemmassa on ltd:n virittimet jotka on ekassa kitarassa ja ne on, vähintääkin huonommat kuin nykyisessä ykkösessä olevat sperzelit. (ajatus siis ,että floikka pitää virettä paremmin kuin ltd:n virittimet)
 
Eli jos vire pidetään koko aja samassa. Ja alexi-600 ostaisin käytettynä ,koska ei tosiaan oo varaa laittaa melkee tonnia nyt kiinni tai vähän myöehmminkään kitaraan.
 
muoks. Mietin vain kun esp:n omillakin sivuilla sanotaan ,että alexissa on floyd rose bridge ,että onko siinä joku leikki tinafloikka vai joku kunnollisempi?
Mitään tinaleluja ei oo kiinnostusta ostaa.
 
H.Corruption
15.09.2013 15:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megamättö:
 
Alexissa on floikka joka pitää vireen paremmin , mutta siinä on hz mikki joka on vissii vähä heikko kasiykköseen verrattuna. Viimeistely olisikin sitten varmaa parempi.

 
Eikös tuossa ole Alexin signature mikkisetti, siis passiivi mikki ja boosteripiiri. Itsellä on tuo setti yhdessä kitarassa ja ääntä lähtee enemmän kuin 81:stä. Lisäksi mikrokytkimillä pystyy muokkaamaan soundia, jollei tehdasasetuksena oleva Alex-soundi miellytä.
 
Tuhkis
15.09.2013 16:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin vain kun esp:n omillakin sivuilla sanotaan ,että alexissa on floyd rose bridge ,että onko siinä joku leikki tinafloikka vai joku kunnollisempi?
Mitään tinaleluja ei oo kiinnostusta ostaa.

 
Eikös tuo kuvissa näytä OFR floikalta.
 
"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
H.Corruption
15.09.2013 16:35:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Eikös tuo kuvissa näytä OFR floikalta.
 
Taitaa olla 1000-sarjalainen.
 
Tuhkis
15.09.2013 16:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption: Taitaa olla 1000-sarjalainen.
 
Suattaapi olla. Laadullisesti mennään samalla tasolla OFR floikan kanssa omasta mielestä.
 
"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
Decadetroll
15.09.2013 17:06:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Suattaapi olla. Laadullisesti mennään samalla tasolla OFR floikan kanssa omasta mielestä.
 
Vähän ohuempi baseplate ja viistotut tallapalat. Sekä korea valmistusmaana. Siinäpä ne erot taitaa ollakin.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Megamättö
15.09.2013 18:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Vähän ohuempi baseplate ja viistotut tallapalat. Sekä korea valmistusmaana. Siinäpä ne erot taitaa ollakin.
 
luokitteletteko sen sitten leikki vai käyttövehkeeksi? Se tässä eniten painaa kupissa. Jos on käyttökamaa niin olen sitten silloin kallistumassa sen puoleen ,koska tinafloikan kanssa leikit on jo leikitty.
 
Nacher
15.09.2013 19:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin kumpaakaan kitaraa kokeilematta on silti pakko sanoa, että aika järjetöntä ostaa floikkakitaraa siksi, että se pitäisi vireen paremmin. Jossei kiinteätallaisen virittimet ole ihan susipaskat muovilelut, niin oletusarvoisesti sellainen pitää oikein säädettynä vireensä hyvin JA on pienet vireen heilahtelut on helppo korjata nopeasti lennossa. Floikan uudelleenvirittäminen on taas paljon monimutkaisempi toimenpide ja floikat ovat paljon taipuvaisempia vireongelmiin joko huonosti säädettyinä tai käytössä tarpeeksi kuluessaan. Kiinteä tallahan ei periaatteessa kulu yhtään mihinkään käytössä.
 
Laiho tosiaan itse käyttää tuota EMG HZ+boosteri configuraatiota, josta syystä se varmaan tuossa Aleximallissakin on. Ei se ihan paska voi olla, kun olettaisi Laiholla olevan varaa EMG 81:seen myös halutessaan.
 
Decadetroll
15.09.2013 20:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megamättö: luokitteletteko sen sitten leikki vai käyttövehkeeksi? Se tässä eniten painaa kupissa. Jos on käyttökamaa niin olen sitten silloin kallistumassa sen puoleen ,koska tinafloikan kanssa leikit on jo leikitty.
 
Jos kyseessä nyt on x000-sarjan floikka, niin kyllä se ihan käyttöpeli on. Itselläni on parissa kitarassa moinen ollut, eikä vireongelmia esiintynyt. Yhtä varmakäyttöinen peli oli kuin saksalaisten ofr. Tiedä sitten vuosikymmenen päästä, miten tuo ohkasempi baseplate kestää? Mutta jos nyt en ihan väärin veikkaa, niin sulle käy niinkuin melko monelle muullekkin, eli ei tuota keppiä enää 10 vuoden päästä sulla edes ole. :)
 
Vireenpidon takia ei tosiaan ole väliä sinänsä, onko floikallinen vaiko kiinteä talla, kunhan kumpikin on oikein säädetty ja kiinteässä erityisesti satula kannattaa pitää kuosissa, jottei pääse kielet kinnaamaan ja heittämään virettä.
 
Punnitse ja harkitse tarkkaan sitä, minkämoista keppiä haluat. Floikallisella tekee temppuja, mutta taas unison-venytykset (suomenkielinen termi?) ovat vähän kinkkisempiä, kun pitää ottaa huomioon toisen kielen vireenlasku kun yhtä venytetään. Parhaimmillaan floikassa on aivan loistava vireenpito (olettaen, että säädät sen oikein) ja itse pidän kovasti floikallisten tuntumasta. Ja onhan aina mahdollista blokata se talla, jos ei sitä sitten lopulta jaksakkaan pahemmin käyttää. Jonkin verranhan se syö sustainia, mutta se nyt on taas sitten makuasia. Monet varmasti myöskin tonen puolesta itkevät, mutta no joo... Metalliinhan tuo sun keppi kuitenkin tulee, eikä hipellysjatsiin. :)
 
Kiinteätallainen taas on todella varma vireenpidosta, kunhan tuo edellämainittu satula on kuosissa, ts. hiottu sopivaksi kielisetille. Myöskin ne unison-bendit menee kuin vettä vaan, eikä vire muutu toisessa kielessä kun yhtä venyttää. Toki kannattaa ottaa huomioon esim. kaulakulman vaihtuminen, kun verrataan TOM-tallaa ja floikkaa. TOMeissa siis keskimääräisesti on isompi kaulakulma, kuin vaikka hardtaileissa tai floikassa, mutta tokihan tähänkin on poikkeuksia.
 
Jos meikäläisen pitäisi hankkia tuollanen RR-johdannainen, niin laittaisin ehdottomasti jacksonin RR5... Mutta jos nuo kaksi vaan voisi valita, niin kyllä meikä nappais tuon kiinteätallaisen. Mutta sepä on vaan mun mielipiteeni. Makuasioita, sano musti ja niinpoispäin.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Tuhkis
15.09.2013 20:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Megamättö: luokitteletteko sen sitten leikki vai käyttövehkeeksi? Se tässä eniten painaa kupissa. Jos on käyttökamaa niin olen sitten silloin kallistumassa sen puoleen ,koska tinafloikan kanssa leikit on jo leikitty.
 
Itse en huomaa, tunne tai koe mitään eroa OFR ja 1000 sarjalaisen välillä. Hallussa 6-kielinen OFR floikalla ja 7-kielisessä 1000 sarjalainen.
Kammeta saat vimmatusti ja vire pitää.
 
"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
Antti1
15.09.2013 20:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Näin kumpaakaan kitaraa kokeilematta on silti pakko sanoa, että aika järjetöntä ostaa floikkakitaraa siksi, että se pitäisi vireen paremmin. Jossei kiinteätallaisen virittimet ole ihan susipaskat muovilelut, niin oletusarvoisesti sellainen pitää oikein säädettynä vireensä hyvin JA on pienet vireen heilahtelut on helppo korjata nopeasti lennossa.
 
Korostaisin vielä sitä, että toi vireenpito on äärimmäisen harvoin kiinni virittimistä. Mä sanoisin top 5 listan olevan tämä:
-paska satula, tai huonosti tehdyt kieliurat
-päin helvettiä virittimien ympärille kieputetut ja väärin viritetyt kielet
-kulunut kiikkutalla, mallista riippumatta
-osaamaton säätäjä
-kulahtaneet kielet
 
Mulla ei oo ikinä ehjät virittimet olleet syynä huonoon vireenpitoon, mutta hyvillä se virittäminen toki on helpompaa, tarkempaa ja siten nopeampaa. Mun mielestä muutenkin kiinteä talla on se referenssi, johon kaiken muun vireenpitoa verrataan. Jos kitarasta haluaa eliminoida satulan vaikutuksen mahdollisimman hyvin, niin hommaa kiinteän tallan hienovirittimillä ja vetää lukkosatulan kaulaan kiinni. Mikään kampela ei pidä virettä yhtä hyvin, ei ikipäivänä, mutta vähän ehkä hankalaksihan toi homma tossa kohtaa sit jo menee.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Gabe
15.09.2013 20:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Korostaisin vielä sitä, että toi vireenpito on äärimmäisen harvoin kiinni virittimistä. Mä sanoisin top 5 listan olevan tämä:
-paska satula, tai huonosti tehdyt kieliurat
-päin helvettiä virittimien ympärille kieputetut ja väärin viritetyt kielet
-kulunut kiikkutalla, mallista riippumatta
-osaamaton säätäjä
-kulahtaneet kielet
 
Mulla ei oo ikinä ehjät virittimet olleet syynä huonoon vireenpitoon, mutta hyvillä se virittäminen toki on helpompaa, tarkempaa ja siten nopeampaa. Mun mielestä muutenkin kiinteä talla on se referenssi, johon kaiken muun vireenpitoa verrataan. Jos kitarasta haluaa eliminoida satulan vaikutuksen mahdollisimman hyvin, niin hommaa kiinteän tallan hienovirittimillä ja vetää lukkosatulan kaulaan kiinni. Mikään kampela ei pidä virettä yhtä hyvin, ei ikipäivänä, mutta vähän ehkä hankalaksihan toi homma tossa kohtaa sit jo menee.

 
Komppia tälle..
benny
15.09.2013 20:19:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota kitara missä ei ole pääkalloa, se näyttää vielä teini-iänki jälkeen hyvältä/ei-niin-nololta.
 
shitfuck inc.
Decadetroll
15.09.2013 20:34:41 (muokattu 15.09.2013 20:36:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Ota kitara missä ei ole pääkalloa, se näyttää vielä teini-iänki jälkeen hyvältä/ei-niin-nololta.
 
Toisaalta taas eikös sitä pitäisi ostaa keppi, joka miellyttää nyt, eikä vasta myöhemmin? Muistan itsekin kun vuosituhannen alussa oli pakko saada rändiroudsi ja olihan se mahtifiilis, kun kuukausia kuolattuani tiettyä mallia, sain vihdoin hyppysiini sen hevisoiron. Olin iloinen kuin hyppykeppi. Myöhemmin sitte sen tietty möin pois rankan modailun jälkeen, kun kitaramaku muuttui pikkuhiljaa. Sen jälkeen itseasiassa hankin taannoin tuon rr5:n ja totesin, että eipä se rr ole meikän malli lainkaan enää. Silloin aikoinaan se rr oli vaan niin saakelin siisti, että se fiilis soitellessa kompensoi moniakin kepin huonoja ominaisuuksia. :)
 
Ja nyt tarkoitan tietty niitä omia mieltymyksiä kitaran asentoon, muotoon, tuntumaan jne. Sinänsä siinä jacksonissa ei ollut yhtään huonoa ominaisuutta, mitä nyt vaan ei mun kroppaan enää passannutkaan. Kaula oli yks parhaimmista, mitä olen soittanut.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Trendkeel
15.09.2013 21:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Toisaalta taas eikös sitä pitäisi ostaa keppi, joka miellyttää nyt, eikä vasta myöhemmin? Muistan itsekin kun vuosituhannen alussa oli pakko saada rändiroudsi ja olihan se mahtifiilis, kun kuukausia kuolattuani tiettyä mallia, sain vihdoin hyppysiini sen hevisoiron. Olin iloinen kuin hyppykeppi. Myöhemmin sitte sen tietty möin pois rankan modailun jälkeen, kun kitaramaku muuttui pikkuhiljaa. Sen jälkeen itseasiassa hankin taannoin tuon rr5:n ja totesin, että eipä se rr ole meikän malli lainkaan enää. Silloin aikoinaan se rr oli vaan niin saakelin siisti, että se fiilis soitellessa kompensoi moniakin kepin huonoja ominaisuuksia. :)
 
Ja nyt tarkoitan tietty niitä omia mieltymyksiä kitaran asentoon, muotoon, tuntumaan jne. Sinänsä siinä jacksonissa ei ollut yhtään huonoa ominaisuutta, mitä nyt vaan ei mun kroppaan enää passannutkaan. Kaula oli yks parhaimmista, mitä olen soittanut.

 
Plussan arvoinen kirjoitus!
 
benny
15.09.2013 21:12:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll, Olen omilla soitinvalinnoillani vähän jäävi vastaamaan tuollaisiin. Mutta mun tarkoitus on kyllä ollut hyvin pitkälti hommailla ns. "keepereitä". Ehkä mulla oli joku 30:n villitys kun toi Icemani piti hommaa, mut on seki silti kokonaan musta :D
 
Uskaltaisin silti väittää, että pidemmällä juoksulla ESP MMV 09TE maksaa itsensä takaisin.
 
shitfuck inc.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «