Aihe: Hei Kaverit.. Tokai tai Epiphone LesPaul?
1 2 3 4
Ziggy Bubba
11.09.2013 18:33:30

Noita Epin "Special kakkosia" on tehty mun tietojen mukaan ties mistä puista vuosien varrella. Kaverin yksilö oli mitä todennäköisimmin ihan vaneria, pirun painavaa sellaista vielä. Vastaan on tullut myös erittäin kevyitä yksilöitä, ehkä silloin on varastoon sattunut muuta materiaalia.

Ite en kyllä suosittele näitä ihan halvimpia keppejä, vaikka joillekin voi aivan soivia pelejä sattuakin. Tosi halpaan hintaluokkaan päästäkseen on valmistajan pitänyt "oikoa" aika monta mutkaa matkan varrella. On ne sitten kehnot (pehmeät) metalliseokset, huonosti kuivatut puut tai vähintäänkin soittimen viimeistely. Varsinkin pitkässä juoksussa nämä viat alkavat usein näkyä & kuulua.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Timo JM
11.09.2013 18:35:45

Jamawala: Hmm... Sunburst... Näyttää ihan sudelta, mutta maistuu varmasti mansikalta, :) hieman ehkä mustikaltakin ;-)

On kyllä livenä paremman näköinen kuin tuossa kuvassa :-)
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Timo JM
11.09.2013 18:56:11 (muokattu 11.09.2013 18:57:40)

Ziggy Bubba: Noita Epin "Special kakkosia" on tehty mun tietojen mukaan ties mistä puista vuosien varrella. Kaverin yksilö oli mitä todennäköisimmin ihan vaneria, pirun painavaa sellaista vielä. Vastaan on tullut myös erittäin kevyitä yksilöitä, ehkä silloin on varastoon sattunut muuta materiaalia.

Ite en kyllä suosittele näitä ihan halvimpia keppejä, vaikka joillekin voi aivan soivia pelejä sattuakin. Tosi halpaan hintaluokkaan päästäkseen on valmistajan pitänyt "oikoa" aika monta mutkaa matkan varrella. On ne sitten kehnot (pehmeät) metalliseokset, huonosti kuivatut puut tai vähintäänkin soittimen viimeistely. Varsinkin pitkässä juoksussa nämä viat alkavat usein näkyä & kuulua.

Toi mun yksilö on ainakin täydellinen. Siis oikeasti! Viimeistely on aivan samaa luokkaa kuin tonnin maksavissa skitoissakin. Kaula on just niin kuin pitääkin ja nauhat hiottu viimeisen päälle. Paino on myös aivan normaali. Pintakäsittelystä ei löydy pienintäkään mokaa. (Niinhän ei aina ole edes hintavammissa soittimissa.) Ainoa mitä tein oli kielten vaihto ja huilujen säätö, mutta nehän on tehtävä muutenkin. Metalliosien laatu tullee tosiaan selville vasta ajan kanssa.

Tuon jälkeen uskalsin tilata vielä 12-kielisen Epiphonen:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_dr_212_natural.htm

Akustisen viimeistely on aivan samaa luokkaa. Eli mulla on nyt tosi hyviä kokemuksia tuosta merkistä. Olenkin miettinyt jo 335:n kopiota.

Tuon LP:n kanssa tilasin myös tämän Telen:
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_std_tele_rw_ab.htm

Muuten jees skitta, mutta nauhoissa oli kova hiominen.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Jamawala
11.09.2013 18:58:48
Ziggy Bubba: Noita Epin "Special kakkosia" on tehty mun tietojen mukaan ties mistä puista vuosien varrella. Kaverin yksilö oli mitä todennäköisimmin ihan vaneria, pirun painavaa sellaista vielä. Vastaan on tullut myös erittäin kevyitä yksilöitä, ehkä silloin on varastoon sattunut muuta materiaalia.

Työntekijä: "Pomo puutavara loppui..."
Pomo: "kaatakaa se palmu tuolta tehtaan takaa"
JW
Jamawala
11.09.2013 19:11:57
ööö... Hinta(500e)/laatu/kunto suhde Gibsoneita Turusta, kiitos?
:)
JW
JaaGeRMaisTeR
11.09.2013 19:14:15
Jamawala: ööö... Hinta(500e)/laatu/kunto suhde Gibsoneita Turusta, kiitos?

Osta se studio pois torilta..
Gabe
13.09.2013 00:08:29
Jamawala: Voi Vit** Taas meni Gibson Studio ostot päin Pers*ttä... Huoh.. En saanut sitä Studiota Torilta

Nyt kiitos uusia tarjouksia...

- Gibson LesPaul
- Max.400-550euroa
- Värillä ei nyt väliä, kun voi maalauttaa
- kunto voi olla mikä vaan, kun voi korjauttaa

----Thx----

http://muusikoiden.net/tori/index.p … tion=all&type=all&view=full
Jamawala
13.09.2013 00:19:52
Gabe: http://muusikoiden.net/tori/index.p … tion=all&type=all&view=full

-_-
Ja toi oli hauska? :-/ No jaa...
...Ja niin Devil loi Rock'n Rollin...
novo
13.09.2013 01:07:21
En kyllä ite nykäsiskään nuihin Epikan spessuihin ennää. Kaiffarilla olt SG ja harvoin on niin rimpulaa vehjestä päässy kokkeilemmaan. Kerran oon tainnu keikan soittaa spessulespalla. Näyttää ok:lta, tuntuu pahalta. Olikos Gibbanilla jottai fadedlessuja? Ainakin SG oli pirun hyvä kapistus.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Durty
13.09.2013 09:48:01
Osta nyt se Tokai...
Jamawala
13.09.2013 17:00:58
Durty: Osta nyt se Tokai...

Joo, ostan tokain, jos ei 2-3viikon aikana ilmaannu Torille jotain halpaa Gibsonia

JaaGeRMaisTeR
13.09.2013 18:22:52
Myy ny ensin se jaska pois ennen ku alat miettiä suuria hankintoja
Jamawala
13.09.2013 18:40:07 (muokattu 13.09.2013 18:45:13)
JaaGeRMaisTeR: Myy ny ensin se jaska pois ennen ku alat miettiä suuria hankintoja

ei nyt vaihdeta puheen aihetta :DD

KUKA HALUAA OSTAA JACKSONIN? Jos tällä palstalla ilmottautuu ja haluaa ostaa, saa 30euroa alennusta :) reilu alennus

Ps: on mulla rahaa ostaa vaikka suoraan 1300euron Gibson, mutta haluaisin rahat takaisin noin 1kk sisällä eli nostan tililtä rahaa 300e + 200e(kädessä)
myyn Jaskan sitten jälkeen päin ;) ja saa nuo 300euroa takaisin
Myrkky Nuoli
16.09.2013 10:11:18
JaaGeRMaisTeR
16.09.2013 11:37:31
Myrkky Nuoli: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=796389

Siitä sitte.

Kehotin samaa hankkimaan :) Alle 500 ja gibson.. eiks just tuollasta haettu.
Jamawala
16.09.2013 22:19:24
JaaGeRMaisTeR: Kehotin samaa hankkimaan :) Alle 500 ja gibson.. eiks just tuollasta haettu.

Joo hain, hain... mutta Vantaa on yli 200km päässä niin ei huvita lähtee kattomaan.. Tai siis vanhemmat sanoo etten sais lähteä.

Olen kyllä sitä mieltä että ostaisin ton vaikka summa mutikassa kun on Gibson

ONGELMA ON SUURI----> Pitäisi olla Varsinais-suomessa kuulma... HuoH
zedder
16.09.2013 22:46:56
Jamawala: Olen kyllä sitä mieltä että ostaisin ton vaikka summa mutikassa kun on Gibson.

Se että lavassa lukee Gibson ei takaa sitä että käytetty kitara on kunnossa ja hintansa arvoinen. Eikä minkään muunkaan merkin logo.

Kyseiseen soitinyksilöön en ota kantaa, mutta ellei ihan kaveripiiristä ole kyse niin useimmiten olisi syytä tutustua tuotteeseen ennen lopullista ja peruuttamatonta maksutapahtumaa.
Mitä kävi, ketä tietää.
Jamawala
16.09.2013 23:07:38
zedder: Se että lavassa lukee Gibson ei takaa sitä että käytetty kitara on kunnossa ja hintansa arvoinen. Eikä minkään muunkaan merkin logo.

Kyseiseen soitinyksilöön en ota kantaa, mutta ellei ihan kaveripiiristä ole kyse niin useimmiten olisi syytä tutustua tuotteeseen ennen lopullista ja peruuttamatonta maksutapahtumaa.

Okey otan opista vaaria.... tai siis tiedät mitä tarkoitan
fox
16.09.2013 23:53:34

zedder:

No, kuitenkin se on Oeschilla käynyt laitossa, ilmoituksen mukaan, joten eiköpä se ole sevverran arvostettu remonttimies, että luulis kunnossa olevan.. Luultavimmin muutenkin läpi käynyt soittimen, huollon yhteydessä..
Ja hintapa on vallan edullinen, kuitenkin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)