Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 518 19 20 21 2228 29 30 31 32
JaaGeRMaisTeR
08.09.2013 19:23:02
Vladi: Nyt jotain rajaa näihin sun huuteluihin. Esim. perheelliselle työsskäyvälle tuommoinen 30km ylimääräinen lenkki voi olla senverta suuri rasite, myytävästä tuotteesta saatavaa raha ei sitä korvaa. Jos et tiedä kyseisestä henkilöstä muuta, kuin että hänellä on auto ja hän ei halua tehdä tuota lenkkiä, niin ei siitä millään voi vetää automaattista johtopäätöstä huijausyrityksestä.

Niinpä, ei tässä voi kuin ihmetellä, miten aikuinen (minua varmaan yli 2x vanhempi) ihminen on noin katkera siitä yhdestä epäonnistuneesta Huuto.neti-kaupasta ja katsoo sen myötä oikeudekseen harrastaa joka välissä toisten syyttelyä huijauksista. Sulla on liipasinsormi erittäin herkässä, jos joku ei suostukaan sinun tavallasi tehtäviin kauppoihin.

Ihan oikeasti, nyt malttia ja tervettä järkeä tähän touhuun.

Jos on perheellinen niin suostuu vaikka tuomaan tavaran :D

Ihmisiä on myös erinlaisia. Ite jaksan lähteä viemään kamoja ylikkin 30km päähän vaikka omaksi huviksi. Toiset taas ei jaksa/ kehtaa lähteä tekemään edes 500m lenkkiä turhaan. Yleensä se on vaan viitsimisestä ja aikataulusta kiinni pääseekö vai ei :)

Mutta joo sellasta. Eipä nyt liittynyt kyseiseen kauppaan tää meikäläisen lässytys. Vaan noin yleensä :) Ei tiedetä myyjästä mitään joten osaa ottaa kantaakaan :)
mpekkanen
08.09.2013 20:55:01
Vladi: Nyt jotain rajaa näihin sun huuteluihin. Esim. perheelliselle työsskäyvälle tuommoinen 30km ylimääräinen lenkki voi olla senverta suuri rasite, myytävästä tuotteesta saatavaa raha ei sitä korvaa. Jos et tiedä kyseisestä henkilöstä muuta, kuin että hänellä on auto ja hän ei halua tehdä tuota lenkkiä, niin ei siitä millään voi vetää automaattista johtopäätöstä huijausyrityksestä.

Niinpä, ei tässä voi kuin ihmetellä, miten aikuinen (minua varmaan yli 2x vanhempi) ihminen on noin katkera siitä yhdestä epäonnistuneesta Huuto.neti-kaupasta ja katsoo sen myötä oikeudekseen harrastaa joka välissä toisten syyttelyä huijauksista. Sulla on liipasinsormi erittäin herkässä, jos joku ei suostukaan sinun tavallasi tehtäviin kauppoihin.

Ihan oikeasti, nyt malttia ja tervettä järkeä tähän touhuun.

Ensinnäkin minä en ole täällä ketään maininnut nimeltä. En ole edes kertonut missä ja mikä soitin on myynnissä.
Kun tämä kaveri olisi sen soittimen kyllä pystynyt laittamaan matkahuollossa tai postiennakolla,mutta niin että rahat ensin tilille.

Kuitenkin kun halusin että kokeilisin soitinta ensin niin siihen tuli sellaisia vastauksia ,että kyllä se käy mutta kielet pitäisi vaihtaa kun siinä ei nyt ole kaikkia. Kun sitten kerroin ,että olisin tullut junalla lähimpään kaupunkiin niin hän kertoi ,ettei siellä olevassa treenikämpässä ole kuin bassokaappi eikä mitään vahvaria. Siis se heidän treenikämppä oli siinä kaupungissa johon se juna tulee. Tähän väliin sellainen huomautus ,että aika erikoinen bändi jos on yksi bassokaappi mutta ei ole yhtään vahvistinta jolla voisi soittaa/kokeilla jotain kielisoitinta. En tedä mitä ne muut soittimet sitten ovat. Varmaan bändi jossa kaikki soittaa puhaltimia,en tiedä.

Kyllä tämä touhu minusta vaikuttaa hieman hämärältä,varsinkin kun kerroin hänelle että joutuisin olemaan hotellissa yötä kun linkkivuorot ja junanaikataulut eivät sovi yksiin.

Hänelle ei myöskään sopinut tämä asia ei huomenna tai viikon päästä. Itse kun olen eläkkeellä niin minulle olisi käynyt ihan milloin vain. Hänelle ei käynyt edes se päivä kun hänellä on ne treenit siellä kaupungissa? Olisin myös voinut vaikka korvata hänelle ne kilometri rahat jos hän olisi niitä pyytänyt ,mutta hänelle se ei käynyt.
Raha olisi kyllä kelvannut tilille,mutta muuten homma meni sitten näin.

Jos kysyisin sinulta tekisitkö itse tämän kaltaisen kaverin kanssa kauppaa niin varmaan vastaisit ,että tietenkin? Vai...

Tämän tuotteen hinta oli muuten semmoinen ,että kyllä perheellinen ihminen normaalisti kyllä sen ajan saisi järjestymään. Kysymys ei ollut ihan muutamasta satasesta ja edelleenkin minulle se kokeileminen olisi käynyt ihan milloin vain.
Osteri
08.09.2013 21:50:11
Kauppa nyt vaan on sellaista että se joko onnistuu tai ei onnistu, sen mukaan miten kaikki kaupan ehdot sopivat molemmille osapuolille. Painotus sanalla molemmille.
Kyllä minä sen ymmärrän että on kauppiaita jotka ei liiku metriäkään. Siinä voi myyjä tietysti ihmetellä jos ei tavara häviä nurkista. Itse ajattelen niin, että kauppias AINA joutuu hieman ponnistelemaan saadakseen tuotteita kaupaksi. En nyt tarkoita että kaikkien pitäisi likkua esim sama 350 km jonka itse olen toteuttanut kun vein tavaran ostajalle. Mutta jotain lähiliikkumista vois tapahtua jotta kaupat onnistuvat.
Kuten sanottu, ymmärrän toisaalta senkin jos myyjä päättää olla viemättä tavaraa mihinkään. Silloin se on ostajan valinta mitä tekee.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Alfons Åberg
08.09.2013 21:51:48 (muokattu 08.09.2013 23:05:30)
Jos minulta kysytään, lähdenkö kitaraa tuomaan 30 km päähän, miettisin kaksi kertaa. Ja pitkään.
Teen paljon prosenttitunteja ja silloin tällöin yövuoroa, joten ensimmäisenä ei tulisi mieleen lähteä varsinaisella lepoajalla kuskailemaan myyntiartikkeleita. Paitsi jos on matkan varrella niin oikein mielellään. Tosin siinäkin vähän joutuu arvioimaan ollaanko tosimielessä liikkeellä vaiko vain riffiklinikkaa vailla, kun ei paikalliseen musiikkiliikkeeseen enää kehtaa.

Osteri: Itse ajattelen niin, että kauppias AINA joutuu hieman ponnistelemaan saadakseen tuotteita kaupaksi.

Tätä komppaan. Sellainen vanhan ajan kauppa, että oli pelkkä puhelinnumero, kuuluu siihen aikaan kun nettikauppojen, eBayn, ym puuttuessa kysyntää oli enemmän kuin tarjontaa ja kaikki paremmat kamat piti hakea Ruotsista tai vähintään Helsingistä. Mutta kuten sanoit, myyjällä on oikeus itse päättää kuinka pitkälle haluaa tavaraa kuskata.
31 grams of crank and still kicking.
Vladi
08.09.2013 22:01:44
IntriguingMan: Jos minulta kysytään, lähdenkö kitaraa tuomaan 30 km päähän, miettisin kaksi kertaa. Ja pitkään.
Teen paljon prosenttitunteja ja silloin tällöin yövuoroa, joten ensimmäisenä ei tulisi mieleen lähteä varsinaisella lepoajalla kuskailemaan myyntiartikkeleita. Paitsi jos on matkan varrella niin oikein mielellään. Tosin siinäkin vähän joutuu arvioimaan ollaanko tosimielessä liikkeellä vaiko vain riffiklinikkaa vailla, kun ei paikalliseen musiikkiliikkeeseen enää kehtaa.

Tätäpä juuri tarkoitinkin. Kyllä minua ainakin ottaisi päähän sopia jonnekin tapaaminen, ajaa paikanpäälle ja todeta, että kaveri ei ostakaan tuotetta. Siksi ymmärrän hyvin, jos joku ei halua tämmöistä miittiä sopia.
Osteri
08.09.2013 22:20:41
......no en minäkään nyt 350 km pelkästään kitaran takia aja. sattui vaan duunireissun varrelle sopivasti. Nytkin olis kotkalaisille ja vaasalaisille tuotteita tarjolla...(vink)... :)
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
mpekkanen
08.09.2013 22:37:10 (muokattu 08.09.2013 22:52:57)
Vladi: Tätäpä juuri tarkoitinkin. Kyllä minua ainakin ottaisi päähän sopia jonnekin tapaaminen, ajaa paikanpäälle ja todeta, että kaveri ei ostakaan tuotetta. Siksi ymmärrän hyvin, jos joku ei halua tämmöistä miittiä sopia.

Meinaatko, että minä olisin matkustanut yli 300 kilometriä suuntaansa ja todennut muutaman riffin jälkeen ,että kiitoksia kokeilusta ja olisin tullut takaisin. En minäkään niin tyhmä ole ,että huvikseni teen tuollaisia matkoja. Ne eivät ole sitäpaitsi ihan ilmaisia nekään ja jos on hieman kalliimpaa tuotetta ostamassa niin kyllä itse ainakin haluan testata tuotteen. Sitä myös suosittelen kaikille muillekkin, mutta varsinkin arvokkaampien laitteiden kanssa.

Siis olisihan minuakin harmittanut jos soitin ei olisi ollut sellainen kuin myyjä oli siitä kuvan antanut tai se ei muuten olisi jostain syystä minua miellyttänyt. Se tässä kuitenkin ihmetyttää ,että hänellä on selvästi menoa ainakin silloin tällöin siihen lähikaupunkiin ,mutta silloin samalla sitä soitinta ei voinut ottaa mukaan ja oltaisiin sovittu siitä kokeilemisesta. Hänelle se ei kuitenkaan käynyt ollenkaan, ei minään päivänä.

Kun ostettaessa alkaa soittimesta kieletkin häviämään ja kehutaan soittimen loistavaa soundia sähköisesti. Kuitenkaan kun olisin sitä jollakin vahvarilla halunnut kokeilla niin sellaista vahvistintakaan jolla sitä voisi kokeilla ei missään ole. Tämänkin asian olisin minä vaikka voinut järjestää niin että sitä olisi sähköjen kanssa voitu kokeilla. Se kuitenkin tyssäsi siihen ettei tämä myyjä suostunut lähtemään sieltä kotoaan näyttämään sitä minnekkään.

Rahat tilille olisi edelleen käynyt ja kyllä hän siinäkin tapauksessa olisi joutunut käymään joko postissa tai matkahuollossa.

Korjataan lopuksi,että kyllä myyjä saa tosiaan itse tehdä ne ehdot miten on valmis tuotettaan myymään. Silloin ne olisi kyllä hyvä laittaa siihen ilmoitukseen ja myös sekin jos sen testaaminen ei onnistu tai se ei ole nyt siinä kunnossa ,että se onnistuu muutenkaan. Tässä tapauksessa ei ollut vahvistinta ja soittimesta puuttui kieliä.
Muutenkin ihmetyttää jos on jotain arvokkaampaa soitinta myymässä ja siinä ei ole kaikkia kieliä. Siis tällainen paljastuu kun sitä olisin tulossa kokeilemaan,mutta samalla kyllä rahat kelpaisi tilille ja nouto matkahuollosta.
Twinkle
08.09.2013 23:04:39
mpekkanen: Meinaatko, että minä olisin matkustanut yli 300 kilometriä suuntaansa ja todennut muutaman riffin jälkeen ,että kiitoksia kokeilusta ja olisin tullut takaisin. En minäkään niin tyhmä ole ,että huvikseni teen tuollaisia matkoja. Ne eivät ole sitäpaitsi ihan ilmaisia nekään ja jos on hieman kalliimpaa tuotetta ostamassa niin kyllä itse ainakin haluan testata tuotteen. Sitä myös suosittelen kaikille muillekkin, mutta varsinkin arvokkaampien laitteiden kanssa.

Oli miten oli, niin se on kumminkin myyjän itse päätettävissä että lähteekö raahaamaan soitintaan ylipäätänsä mihinkään sillä oletuksella että siellä olevalle ostajalle se ehkä kelpaa, jos siis ylipäätänsä tulee paikalle. Ja kun kerran tässä asiassa kerran ollaan, niin kyllähän se vaatii minusta aikamoista pokkaa ylipäätänsä pyytää joltakulta täysin tuntemattomalta moista palvelusta.

Näitä nyt tulee ja menee, harva diili on kuitenkaan niin hyvä että sitä mieltä kannattaa pahoittaa. Jos ei olosuhteet anna myöten, niin sitten kaupat jää silloin yksinkertaisesti tekemättä ja tekee sitten seuraavalla kerralla sitten.
Alfons Åberg
08.09.2013 23:17:44 (muokattu 08.09.2013 23:18:40)
Twinkle: Oli miten oli, niin se on kumminkin myyjän itse päätettävissä että lähteekö raahaamaan soitintaan ylipäätänsä mihinkään sillä oletuksella että siellä olevalle ostajalle se ehkä kelpaa, jos siis ylipäätänsä tulee paikalle. Ja kun kerran tässä asiassa kerran ollaan, niin kyllähän se vaatii minusta aikamoista pokkaa ylipäätänsä pyytää joltakulta täysin tuntemattomalta moista palvelusta.

Näitä nyt tulee ja menee, harva diili on kuitenkaan niin hyvä että sitä mieltä kannattaa pahoittaa. Jos ei olosuhteet anna myöten, niin sitten kaupat jää silloin yksinkertaisesti tekemättä ja tekee sitten seuraavalla kerralla sitten.

Juurikin näin. Olen varmaan kyllästymiseen asti tästä sanonut, mutta suurin munaukseni myyjänä on ollut lähteä taittamaan julkisilla 20 km ostajaehdokkaan luokse, todetakseni paikan päällä vain että riffiklinikat oli vain mielessä. Ja olin liian kohtelias viheltääkseni peliä poikki ja sen sijaan sain todeta että Behind The Blue Eyesin pystyy soittamaan aika monta kertaa neljäänkymmeneen minuuttiin.
31 grams of crank and still kicking.
blues guitar
09.09.2013 05:35:28

Ihan suosiolla kannattaa vain unohtaa sellaiset kauppakumppanit joille testaaminen ei sovi, kuten myös sellaiset tuntemattomat kauppiaat joille pitäisi maksaa etukäteen.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
09.09.2013 08:41:52
mpekkaselle ...

Ilman muuta kannattaa heti unohtaa, jos noin vaikeaa on, mutta tosiaan syytökset huijauksesta ovat ehkä vähän hataralla pohjalla, vaikka tuossa monta erikoista asiaa onkin.

Mutta se, että ei lähde viemän tavaraa, ei ole ihmeellistä. Itsellä 3 ja 5 vuotiaat lapset, iso remontti, työ ym. niin ei tästä niin vain lähdetä esittelemään kitarakamoja naapurikaupunkiin. Varsinkin, kun siitä ostajasta ei koskaan tiedä, onko sillä mielessä riffiklinikka vai kaupat. Kaupat voi jäädä syntymättä, vaikka tuote olisi juuri sitä, mitä luvataan.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Antsa Lipsanen
11.09.2013 14:33:37
Ei liity mitenkään aiheeseen mutta kuitenkin: Aikanaan myin prätkääni kesän kynnyksellä. Olin juuri mökillä itäisellä Suomenlahdella kun Ostaja soitti. Pyörä piti saada heti. Aamulla siis soutaen mantereelle, henkilöautolla 150 km Helsinkiin tallille, akku kiinni pyörään ja puunausta, sadevarusteet ylle ja prätkällä Hämeenlinnaan siis kaupan tekoon. Treffipaikan pihalla Ostaja totesi samantien, että olikin kyllä aamulla jo ostanut samanlaisen, mutta ei viittinyt ilmoitella kun ainahan pyöriä kiva katsella. Kyllä meille nauru maittoi:) Siinä vaiheessa kun ilmoitin että nyt tulee turpaan, niin miehet juoksivat pakettiautoon ja kaasuttelivat Tampereelle. Hauska sattumus kerrassaan
JaaGeRMaisTeR
12.09.2013 10:05:32 (muokattu 13.09.2013 05:54:44)
Virhe! Liian turha tai tyhmä ilmoitus!
RaskasMielinen
12.09.2013 21:27:08

Aika paljon on tullut kaikenlaista kitarakamaa ostettua täältä mnetin torilta. Yhden yhtäkään huonoa kokemusta ei ole kohdalleni sattunut, johtuen ehkä muutamasta asiasta:
1) Olen tiennyt tarkkaan mitä haluan.
2) Olen ottanut yhteyttä ilmoittajaan vain siinä tapauksessa, että olen pitänyt kauppaa lähes varmana.
3) Tärkeintä: olen tinkinyt jo puhelimessa ja kauppa on sovittu siinä, toki sillä ehdolla että tarkastan tavaran ja sen pitää olla myyjän lupaamassa kunnossa. Olen siis ottanut sen riskin, että joku kitara ei sitten sovikaan omaan räpylääni tai vahvistin soundimakuuni. Siihen olen valmistautunut ajatuksella, että myyn sen sitten eteenpäin.
4) Olen ollut valmis ajamaan pitkiäkin matkoja. Tässä yksi päivä ajelin jonkun 350 km satasen rumpukoneen takia. Minusta se on mielenkiintoista, kiva nähdä kaikenlaisia treeniksiä ja tavata jos jonkinlaisia hengenheimolaisia. Ajan muutenkin paljon. En pidä itse ajamisesta, tosin.

Kyllä, olen myynnin ja sen johtamisen sekä talouden ammttilainen. Ymmärrän että vain harvoin kauppakumppanini kitarakamoissa omaavat vähänkään samanlaisa taustoja. Siksi olen pitkäpinnainen esimerkiksi myyjän jahkaillessa josko ei sittenkään myisikään sitä rakasta kepukkaansa jne. Niin, minulla on sekä taito että mahdollisuus toimia niin kuin toimin. Mahdollisuutemme olla joustavia vaihtelevat varmasti paljonkin.

Tärkeintä kuitenkin on, että on itse mahdollismman A) määrätietoinen, B) myönteinen ja C) joustava (ne eivät todellakaan poissulje toisiaan), siinä pienemmässä tai suuremmassa liikkumatilassa, mitä itse kullakin on. Näin pääsee parhaisiin mahdollisiin tuloksiin sekä bisneksessä että kamarunkkauksessa. Tämä ei ole kommentti kenenkään puolesta eikä ketään vastaan, vaan yleinen huomio.
Hynkel
12.09.2013 21:54:10
RaskasMielinen: Olen ollut valmis ajamaan pitkiäkin matkoja. Tässä yksi päivä ajelin jonkun 350 km satasen rumpukoneen takia. Minusta se on mielenkiintoista, kiva nähdä kaikenlaisia treeniksiä ja tavata jos jonkinlaisia hengenheimolaisia. Ajan muutenkin paljon. En pidä itse ajamisesta, tosin.

Tämä voisi olla itseni kirjoittamaa tekstiä. On tosi kivaa ajella kauemmaskin, kaikki pitopelit ovat löytyneet näin. Ilman muuta ovat osaksi tästä syystä niin rakkaita!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
JuSu
13.09.2013 10:28:48
Terry Pantheras: Asiaa. Ja jos joku värkki on pakko saada, niin kyllähän sen vuoksi ajaa vaikka 350 kilsaa.

Joku ajaa, joku ei. Kukin tavallaan.

Kyllä mulle perheellisenä on olennaista, että ei tarvitse sinkoilla sinne tänne. Mä olen ostaessani pyytänyt lähettemään tavaraa ihan Helsingin sisälläkin, koska se vaan on mulle helpointa hakea kampe lähipostista silloin, kun tilaisuus avautuu. Mieluusti maksan muutamia euroja siitä hyvästä, että ei tarvitse juosta/ajella pitkin kaupunkia kamppeitten perässä eikä sovitella aikatauluja.

Samoista syistä en helposti myöskään lähde esittelemään mitään tavaraa yhtään minnekään naapuria kauemmaksi. Jos ostaja haluaa tutustua tuotteeseen etukäteen, tulkoon kotiini tai työpaikalleni. Jos ei tule, niin sekin on ihan jees, ostakoon toisaalta.

Toki homma riippuu paljon tavarasta ja kauppakumppanista, mutta pääpiirteittäin noin. Jos ei onnistu, niin sitten vaan kohteliaasti vetäydyn kaupanteosta ja uutta matoa koukkuun. Melkein aina kuitenkin asia on tavalla tai toisella järjestynyt.

JuSu
Laulava Kylätohtori
13.09.2013 10:36:21
JuSu: Joku ajaa, joku ei. Kukin tavallaan.

Kyllä mulle perheellisenä on olennaista, että ei tarvitse sinkoilla sinne tänne. Mä olen ostaessani pyytänyt lähettemään tavaraa ihan Helsingin sisälläkin, koska se vaan on mulle helpointa hakea kampe lähipostista silloin, kun tilaisuus avautuu. Mieluusti maksan muutamia euroja siitä hyvästä, että ei tarvitse juosta/ajella pitkin kaupunkia kamppeitten perässä eikä sovitella aikatauluja.

Samoista syistä en helposti myöskään lähde esittelemään mitään tavaraa yhtään minnekään naapuria kauemmaksi. Jos ostaja haluaa tutustua tuotteeseen etukäteen, tulkoon kotiini tai työpaikalleni. Jos ei tule, niin sekin on ihan jees, ostakoon toisaalta.

Toki homma riippuu paljon tavarasta ja kauppakumppanista, mutta pääpiirteittäin noin. Jos ei onnistu, niin sitten vaan kohteliaasti vetäydyn kaupanteosta ja uutta matoa koukkuun. Melkein aina kuitenkin asia on tavalla tai toisella järjestynyt.

JuSu

Perheellisenä olen samalla kannalla. Näin toimin itsekin.

Toki, jos olisin poikamies tai lapset isompia, niin silloinhan sitä voisi enemmän ajella kauppojen perässä. Onhan se aina hauskaa jutella alan harrastajien kanssa joutavia, mutta nykyinen elämäntilanne 'pakottaa' usein kääntymään postin palvelujen puoleen...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kuha
13.09.2013 11:01:16

Terry Pantheras: Asiaa. Ja jos joku värkki on pakko saada, niin kyllähän sen vuoksi ajaa vaikka 350 kilsaa.

Juu, keväällä ajoin Fenkun vahvarin takia 600 km, mitäs tuo on kun ei työkseen aja autoa.
Old Fenders never die
rrroope
13.09.2013 11:25:54
kielten puuttuminen myytävästä artikkelista on kyllä kummallista. eikös herrasmiessäänöt sanele, että ennen kuin tuote laitetaan myyntiin, se pyyhitään puhtaaksi kaikesta paskasta, viritetään ja vaikka ostetaan uudet kielet siihen ettei vaan anneta huonoa kuvaa ostajaehdokkaalle. muussa tapauksessa tuote myydään projektina puoleen hintaan.

itsekin sain kerran sen verran paskasen kitaran vaihdossa että melkein hirvitti, onneksi selvisin rätillä pyyhkimisellä. hyvä kitara ja taloudellista tappiota ei tullut mutta jotenkin jäi ikävä fiilis kun edellisen omistajan hikiä ja rasvoja pyyhki otelaudasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)