Aihe: Mikä näistä mikkikytkimistä humppa-stratoon?
1
MikeS
10.05.2004 15:08:12 (muokattu 10.05.2004 15:23:41)
Terve. Tällä viikolla lähtee viimeinkin Warmoth-tilaus. Humbucker-stratoon on vielä valitsematta enää mikkikytkin. Warmothin mallisto on tuolla linkin takana, mitä suosittelisitte kahden humbuckerin stratoon? Kolmevaiheinen kai se on hyvä olla. Ja mitkä noista ylipäätänsä sopivat? Onko esim. Les Paulin kytkin sopiva vai meneekö se jotenkin väärään suuntaan?

MIKKO

EDIT: Niin, linkki unohtui (klikkaa tuolta "switches"):
http://www.warmoth.com/common/frames/hardware.htm
toxic
10.05.2004 15:13:16 (muokattu 10.05.2004 15:16:27)
Sellanen 3:ssa asennossa oleva potikka vois olla hyvä. Sellanen strato mallinen siis :D

Edit: Eli minkälainen se mikki on?
MikeS
10.05.2004 15:22:15
Kahden humpparin stratoon.. Hm. Mikeistä en sano mitään, kun pitäisi tietää minkälaista räminää haet ja mistä tykkäät, mutta elektroniikat hoitaisin kolmeasentoisella kytkimellä, sekä yhdellä nostopotikalla joka puolittaa molemmat mikit. -> 6 vaihtoehtoa. Sitä isommat säätelyt on monesti ihan turhia eikä niitä tule käytettyä koskaan.

Ja kun kerran osista rakennat, niin älä tingi tallasta! Ehdottomasti kunnon teräksinen mötikkä, soundiero on hyvinkin suuri. Huono talla pilaa tumppusoundiseksi, oli mikit tai puut miten hienoja tahansa.

Voisiko joku tarkentaa noissa nostopotikoista - esim. mitä sellaisia tuolla Warmothin linkissä on tarjolla? Ja siis onko kyseessä ulkoisesti samanlainen namiska kuin noi tone- ja volume-namiskat? Ja asennetaanko sellainen yleensä samaan kohtaan kuin vol/tone-namiska?

Tuntuu tässä mikkikytkinasiassa (kuten koko kepin rakentamisen kanssa) olla monta asiaa mietittävänä kun alkaa miettimään...

Mitä tulee tallaan, juuh, aion hommata Gotohin kiinteän tallan Spelektroniikasta.

MIKKO
MikeS
10.05.2004 15:22:56 (muokattu 10.05.2004 15:23:24)
Hups, sekoilen täällä.
Dr. Muff
10.05.2004 15:25:23
Eiku tee portaaton puolitus humppareille potentiometrillä. Mun mielestä kivampi kun ei yksi potikka törrötä epäesteettisesti.

Niin tai laita siihen stratoon single-coilit =)
Who's that wanker?
Jucciz
10.05.2004 17:00:36 (muokattu 10.05.2004 17:00:52)
Niin tai laita siihen stratoon single-coilit =)

Oispahan edes oikea Strato.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
P2
10.05.2004 18:05:15
Pistäpäs kolmeasentoinen ja jos puolituksia haluat, niin push-pullilla ne. Toimii parhaiten ja on selkein.
Dr. Muff
10.05.2004 18:09:36 (muokattu 10.05.2004 18:27:17)
Toimii parhaiten ja on selkein.

Ajattelit ilmoittaa, että toimii parhaiten ja on selkein. Kyllä puolitus potikalla toimii myös niinkuin pitää ja voi laittaa no-load potikan jos uskoo että se vuotaa. Noh, mitäpä tässä sitten.
Who's that wanker?
Niskamies
10.05.2004 18:23:32
Mä teen mun tuplahumpparikitaraan remppaa nyt pian, ja ajattelin siihen kanssa pistää kummankin humpparin puolituksen nosto-tonepotikkaan. Haluisko joku kertoa että miten se tehdään, nyt näin pähkinänkuoressa.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
P2
10.05.2004 18:24:21
Minä? Olen koittanut, nykyisessä on 5-asentoinen ja se on ihan anuksesta, mutta ei jaksa maksaa kymmentä euroa, että sais kolmeasentoisen.
MikeS
10.05.2004 19:34:57
Eiku tee portaaton puolitus humppareille potentiometrillä. Mun mielestä kivampi kun ei yksi potikka törrötä epäesteettisesti.

Lisäkyssiä:

1) Onko "push pot" sitten paljonkin korkeampi kuin tavallinen namiska?

2) Jos oletetaan, että hommaan keppiin kaksi volumenamiskaa (molemmille mikeille) sekä yhden tone-namiskan, voinko lisätä mikinpuolituksen mihin tahansa noista namiskoista tollaisella 'painallusnamiskalla'? Jos voin, kannattaisiko se laittaa siihen tone-nappulaan, vai onko ihan sama missä namiskassa se puolituskytkin on?

3) Mikä ero on 250k ja 500k -potentiometreillä? Kumpaa suosittelisitte ko. kepin vola- ja tone-säätöön?

4) Onko noita kaikenlaisia mikkivalitsimia ja potentiometrejä (esim. 'painalluspotentiometrit') hyvin tarjolla suomalaisilla kitaramaakareilla? Jasesoi on se paikka, jossa aion kitaraa kootuttaa, elektroniikat laitattaa jne. Toisin sanoen, kannattaisiko potentiometrit ja mikinkytkin ostaa Jasesoista (samalla voisi varmaan neuvotella asiantuntijan kanssa siitä, mitä kannattaa valita)?
Dr. Muff
10.05.2004 19:52:13
1) Onko "push pot" sitten paljonkin korkeampi kuin tavallinen namiska

Push-pull?Ulosvedettynä se on puolisen senttiä muita potikoita korkammalla.

3) Mikä ero on 250k ja 500k -potentiometreillä? Kumpaa suosittelisitte ko. kepin vola- ja tone-säätöön?

Vastuksen määrä. Just oli juttua. Käytä hakua. Sillä ei ole väliä mikä potikoista on nostopotikka, jos se on volume niin nostettuna se voi olla enemmän tiellä kuin mitä volumepotikka stratossa on 'tiellä'. Vaikkei se minun mielestä ole tiellä vaan juuri oikeassa paikassa.

(samalla voisi varmaan neuvotella asiantuntijan kanssa siitä, mitä kannattaa valita)?

Ei kannata. Minä olen asiantuntia.
Who's that wanker?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)