Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokeongelma liitettäessä mikseriin.
1
TriPold
08.09.2013 15:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan Behringer Xenyx X1204 USB mikserin.
Äänittäessäni musiikkia kuuntelen playbackin liittämällä kuulokkeet (3,5 mm) stereo plug adapterilla (1/4") mikserin "Phones" liitäntään.
 
Mikserin "Phones" ulostulo MAX: +19 dBu/150 ohm (+25dBm)
 
Kuulokkeet.
Taajuusvaste: 20 Hz - 20 kHz
Herkkyys: 106 dB/mW
Impedanssi: 32 ohmia
Äänielementit: 40 mm:n neodyymimagneetti
 
Ongelma on siinä että kuulokkeista tuleva ääni kuulostaa etäiseltä ja vaimeahkolta. Matalat taajuudet vaimenevat huomattavati. Esimerkiksi lauluääni ei kuulu lähestulkoon ollenkaan muiden instrumenttien joukosta ja kaikuu.
 
Kuulokkeet toimivat muuten täydellisesti tietokoneessa, telkkarissa, stereoissa tai suoraan liitettäessä Digipianon ulostuloon adapterilla.
 
Mikseriin olen kokeillut nappikuulokkeita ja Logitechin kaijuttimia adapterin kanssa samalla tuloksella. Logitechit oli huonoin vaihtoehto siinä, koska ne alkoivat pitämään surisevaa ääntä. Tosin sellaiset muinaiset Philipsin kuulokkeet jossa liitäntä oln suoraan kokoa 1/4", toimi taas erinomaisen hyvin mikserin kuulokeliitännässä.
 
Olen koittanut omilla stereokuulokkeillani mikserin takana olevia "Control room Out" L ja R liitäntöjä adapterin välityksellä. Vaikka tällöin ääni tietenkin kuuluu vain vasemmasta kuulokkeesta, kuuluu silti lauluääni paljon selkeämmin muiden instrumenttien rinnalla.
 
Vaihtoehdot tuntuvat näin alkuun jo hiipuvat enkä oikein keksi enää mitä muuta kokeilisi. Toista adapteria?, eri kuulokkeita?, saako mikseristä vielä jotain ratkaisevia asetuksia muutettua?
 
Asetukset tällähetkellä (Source).
2-TR/USB: Painettu.
ALT 3-4: Ylhäällä.
MAIN MIX: Painettu.
PHONES/CTRL RM: Toisella viivalla.
2-TR/USB TO MAIN: Ylhäällä.
MODE: Ylhäällä.
Kaikki muut säädöt ovat joko nollilla tai oletusasennoissa silloin kun kuuntelen musiikkia tietokoneelta USB liittimen kautta.
Äänittäessäni nostan MAIN MIX:in ylös.
 
Toivottavasti saatte edes jonkinlaisen kuvan ongelmasta. Kokonaisuus on vähintäänkin sekava, myönnän sen. Ongelmaa on varsin hankala kuvata. Olen lähettänyt Behringerille myös yhteyspyynnön ongelmaani.
 
Kunnioitan ja arvostan suuresti jokaista apua ja ehdotusta jonka saan.
 
anapena
08.09.2013 17:32:14 (muokattu 08.09.2013 20:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sä varmaan kuuntelet suoraa ääntä mikserista, että pienellä viiveellä myös samaa ääntä tietokoneen kautta. Koeta järkeillä siltä pohjalta kytkentöjä ja esimerkiksi mute-nappuloiden asetuksia. Vähän vaikeaa täältä käsin neuvoa, kun ei pääse kokeilemaan...
Mä olen joskus tehnyt niin, että kuuntelen tietokoneelta muita jo äänitettyjä raitoja, laitan äänitettävän raidan tietokoneesta mutelle, ja kuuntelen sitä tarvittaessa mikseristä ennen tietokonetta. Vaihtoehtoja on tietty muitakin.
Onko sulla mikserin manuaalia, olisiko siinä mallikytkennästä kuvaa?
Mitäs jos päästät sen main mix-napin ylös?
Meneekö tuonne 2-track usbhen muuten koko ajan kamaa ilman mitään routtauksia?
Tuolla Source-napillahan sä valitset että mitä kuuntelet luureista.
Voi olla, että joudut laittelemaan monitoroinnit kohdilleen äänisoftasta, jos tämä on sun ainoa äänikortti ja mikseri.
 
Istu ja pala!
dewil
08.09.2013 17:48:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa siltä että se vetää luurikanavat vastavaiheeseen.
Olisko siä joku rikki/oikiksessa.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «