Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 POD HD Pro VS AXE-FX Ultra
1
painofdespair
08.09.2013 11:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntematon vastaan tunnettu.
Onko teidän mielestänne POD HD Pro FX Ultran veroinen laite? Millä tavalla laitteiden saundit/efektit eroavat toisistaan?
 
Onko suositeltava ostos hankkia Line6 vai suoraan AXE FX Ultra? Eikös molempiin kannata hankkia jonkin sortin midikontolleri mukaan livesoittoa varten?
 
Decadetroll
08.09.2013 13:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

painofdespair: Tuntematon vastaan tunnettu.
Onko teidän mielestänne POD HD Pro FX Ultran veroinen laite? Millä tavalla laitteiden saundit/efektit eroavat toisistaan?
 
Onko suositeltava ostos hankkia Line6 vai suoraan AXE FX Ultra? Eikös molempiin kannata hankkia jonkin sortin midikontolleri mukaan livesoittoa varten?

 
Ei ole sen veroinen, lähellekkään. Johan sen kertoo pelkkä hintatasokin, ettei podit koita kilpailla axen kanssa. Osta axe. Tai osta pod. Omista tarpeistahan se riippuu. Midikontrolleri kyllä helpottaa soittohommia.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
hallu
08.09.2013 13:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ei ole sen veroinen, lähellekkään. Johan sen kertoo pelkkä hintatasokin, ettei podit koita kilpailla axen kanssa. Osta axe. Tai osta pod. Omista tarpeistahan se riippuu. Midikontrolleri kyllä helpottaa soittohommia.
 
onko sulla mitään muuta perustetta kuin hinta? aloittaja nyt kuitenkin kysyi myös että "millä tavoin laitteet eroavat toisistaan?".
 
Hinta on tietenkin se kriteeri millä me asiantuntemattomat koitamme päätella laitteiden laatua ja ominaisuuksia. Hinta on vain karkea ja epäluotettava mittari, koska se ei kerro muuta kuin minkälaiseen statukseen valmistaja haluaa laitteensa sijoittaa. Valmistajahan voi määritellä hinnan itse täysin mielivaltaisesti. Ei ole mitään virallista riippumatonta virastoa, jolta anottaisiin lupa hinnan korotukseen ja se sitten tutkisi laitteen, että onko se sen arvoinen:-).
 
Markkinataloudessa tietenkin markkinat toimivat jonkinlaisena kontrollina hinnalle, mutta aika karkeana ja johdateltavana. En ymmärrä myöskään ajatusta että podit eivät kilpailisi axen kanssa. Jos laitetta käytetään samaan tarkoitukseen niin totta kai se kilpailee. Jos toinen laite on olennaisesti edullisempi, niin silloin se kilpailee hinnalla (pod). Jos toinen laite on olennaisesti kalliimpi, niin se yrittää kilpailla laadulla tai statuksella (axe). On täysin perusteltu kysymys, miten laitteet eroavat toisistaan. Hinnanhan pystyy kuka tahansa näkemään, mutta kyse onkin siitä, missä määrin laitteet ovat hintansa väärtejä. Tai onko axe parempi, vaan ainoastaan kalliimpi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Decadetroll
08.09.2013 15:44:24 (muokattu 08.09.2013 15:48:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mitä olen podeja testaillut ja pari kertaa axea, niin kyllä niissä on eroja. Axella saa millintarkkaa nysväystä harrastaa ja sitten saunditkin ovat sen myötäiset. Podeilla taas on vähemmän parametreja ja se saundi ei yleensäottaen ole yhtä hyvän kuuloinen kuin axessa. Toisille riittää pod, toiset haluaa parempaa. Itse käytän podia, kun se ei maksa niin paljoa ja riittää mulle kotisoitteluun ja pieneen demotteluun ihan kivasti.
 
Tarkoitin nyt sillä kilpailuttomuudella sitä, että pod nyt ei yritä edes olla yhtä monimutkainen ja "hienostunut" kuin axe ja kyllähän noilla on aivan eri käyttäjät noin karkeasti yleistettynä. Axea yleensä näkee pitkän linjan tyypeillä, kun taas jotain podia en ole koskaan nähnyt esim steve vailla tai vastaavilla veijareilla. :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
askomiko
09.09.2013 00:08:19 (muokattu 09.09.2013 00:18:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultra-axea parempi valinta voi olla standard, koska soundit on muuten samat, mutta ultrassa on enemmän prossutehoa efekteille, sekä pari villiä efektiä jota ei stanussa ole. Jos et siis hingu villiä määrää efektimuljutuksia.
 
Niin ja käytetty Eleven rack on suht edullinen peli myös.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
hallu
09.09.2013 01:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: No, mitä olen podeja testaillut ja pari kertaa axea, niin kyllä niissä on eroja. Axella saa millintarkkaa nysväystä harrastaa ja sitten saunditkin ovat sen myötäiset. Podeilla taas on vähemmän parametreja ja se saundi ei yleensäottaen ole yhtä hyvän kuuloinen kuin axessa. Toisille riittää pod, toiset haluaa parempaa. Itse käytän podia, kun se ei maksa niin paljoa ja riittää mulle kotisoitteluun ja pieneen demotteluun ihan kivasti.
 
Tarkoitin nyt sillä kilpailuttomuudella sitä, että pod nyt ei yritä edes olla yhtä monimutkainen ja "hienostunut" kuin axe ja kyllähän noilla on aivan eri käyttäjät noin karkeasti yleistettynä. Axea yleensä näkee pitkän linjan tyypeillä, kun taas jotain podia en ole koskaan nähnyt esim steve vailla tai vastaavilla veijareilla. :)

 
Tämä oli hyvä ja perusteltu vastaus plussaa siitä:-). Itselläni ei nimittäin ole kokemusta noista kummastakaan:-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
LesPaul70
09.09.2013 07:48:38 (muokattu 09.09.2013 07:50:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Axea yleensä näkee pitkän linjan tyypeillä, kun taas jotain podia en ole koskaan nähnyt esim steve vailla tai vastaavilla veijareilla. :)
 
http://montyjay.com/james-hetfield-line6-pod-pros/
http://montyjay.com/metallica-gear/ … rs/james-hetfield-line6-pod-x3-pro/
 
Myös muuan John Petrucci on levyttänytkin jonkun soolonsa vanhan Podin Recto-mallilla.
 
...no joo, eivät kai sitten "vastaavia veijareita" tai "pitkän linjan tyyppejä".
 
Itse asiaan vain sen verran, että painivathan nuo paitsi hinnaltaan myös tekniikaltaan vähän eri sarjassa. Axe edustaa uudemman sukupolven mallinnusfilosofiaa kuin PODit, joissa ideana on ollut tuottaa "niin uskottava mallinnus kuin keskivertokitaristin kukkarolle sopivaan hintaan on realistista". Podeissa on alun perinkin siis ollut mielessä tasapaino välillä projektin kokonaiskustannus vs yhden yksikön hinta vs myyntimäärät.
Axessa sen sijaan vaikuttaisi tähdätyn mahdollisimman uskottaviin ja realistisesti toimiviin malleihin, hintalapusta viis. Ne maksaa jotka jaksaa. Myyntimäärät pienempiä kuin Line 6:lla, mutta myös katteet jonkin verran isompia.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Decadetroll
09.09.2013 08:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: http://montyjay.com/james-hetfield-line6-pod-pros/
http://montyjay.com/metallica-gear/ … rs/james-hetfield-line6-pod-x3-pro/
 
Myös muuan John Petrucci on levyttänytkin jonkun soolonsa vanhan Podin Recto-mallilla.
 
...no joo, eivät kai sitten "vastaavia veijareita" tai "pitkän linjan tyyppejä".
 
Itse asiaan vain sen verran, että painivathan nuo paitsi hinnaltaan myös tekniikaltaan vähän eri sarjassa. Axe edustaa uudemman sukupolven mallinnusfilosofiaa kuin PODit, joissa ideana on ollut tuottaa "niin uskottava mallinnus kuin keskivertokitaristin kukkarolle sopivaan hintaan on realistista". Podeissa on alun perinkin siis ollut mielessä tasapaino välillä projektin kokonaiskustannus vs yhden yksikön hinta vs myyntimäärät.
Axessa sen sijaan vaikuttaisi tähdätyn mahdollisimman uskottaviin ja realistisesti toimiviin malleihin, hintalapusta viis. Ne maksaa jotka jaksaa. Myyntimäärät pienempiä kuin Line 6:lla, mutta myös katteet jonkin verran isompia.

 
Toki, soolo on varmaan nauhoiteltu. Ei silti näy podia lavalla :) joskus aikoinaan line6 mainosti, että slipknotin kitaristit käyttää line 6 spedereitä. Njoo, varmaankin takahuoneessa istuimena käyttivätkin.
 
Onpa satchistakin video, missä hän soittaa surfing with an alienin jollain halpiskitaralla ja pikkuvahvarilla, mutta vaikka hän niitä joskus on hetken käyttänytkin, niin en nyt mainostaisi hirveästi asialla. Ja toki kyseessä on aikamoinen veitikka ja pitkän linjan mies ;)
 
Mutta nyt kun on jauhettu kakkaa, niin samoilla linjoillahan tässä ollaan podin ja axen eroista. Peace.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
jhlamm
09.09.2013 09:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän eri kaliiberin vehkeitä verrata, mutta mitä kaverini POD HD Prota soittanut niin siitä ainakin on saanut todella hyvät metallisoundit kyllä irti. Siitä ei ole tietoa paljonko tähän on aikaa kulunut, mutta riittää varmasti todella monelle nekin soundit mitä sieltä saa. Tosin joitakin axeja kuulleena (en osaa nimetä mikä vermes oli aina kyseessä, kerran FX2) niin onhan niissä tuhottoman kova soundi. Tosin niin on hintakin. Jos edullisempaa haluaa katsastaa niin suosittelen myös tutustumaan eleven rackiin.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
PurpleCandle
09.09.2013 16:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten on vielä aiheen vierestä tämä: http://www.thomann.de/fi/kemper_profiling_amplifier_powerrack.htm
Youtubessa tuota pitkään kuolanneena olen ollut huomaavinani että porukka pitää tätä parempana kuin Axe.
 
For what it freedom?
Skebaristi
09.09.2013 17:31:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PurpleCandle: Ja sitten on vielä aiheen vierestä tämä: http://www.thomann.de/fi/kemper_profiling_amplifier_powerrack.htm
Youtubessa tuota pitkään kuolanneena olen ollut huomaavinani että porukka pitää tätä parempana kuin Axe.

 
Axen foorumilla on myös vahva konsensus aiheesta ;)
 
epeli
10.09.2013 09:00:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Niin ja käytetty Eleven rack on suht edullinen peli myös.
 
Täältä myös ääni Eleven Rackille. Liikkuu samoissa hinnoissa kuin esim pod hd pro. Ite oon aina mieltäny 11R:n axen äpäräpikkuveljeksi.
 
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Tami
10.09.2013 11:30:50 (muokattu 10.09.2013 11:34:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut axe-ultra, 11r ja nykyään tuo HD500.
 
Mun kokemuksen mukaan noista ei mikään tuo autuutta suoraan, eikä taivaat aukea ensi kuulemalta.
Sananen kaikista.
Axe on ruuvaajaan unelma ja siitä riittää soundia ja ruuvattavaa pitkäksi aikaa. Kääntöpuolena sitten on se, että malttamattomasti jumittuu ruuvaamiseen. Omassa käytössä mä päädyn kuitenkin aina samansuuntaisiin muutamaan perussoundiin. Axe olkoon kuitenkin monipuolisin näistä kolmesta.
 
11R on sitten suppeampi versio axesta. Itseäni tökkii protoolssin ja editoinnin sekä ilokkien kanssa puuhailu. Itse soundit laitteessa on hyvät ja tuosta löytää kyllä hyvät äänet ja toisaalta sitten säätömahdollisuuksiakin löytyy jos niin haluttaa.
 
Podi on sitten hinnaltaan halvin. Soundit ovat monipuoliset ja onhan sitä ruuvattavaa tuossakin. Jotenkin kuitenkin L6:ssa mulle soveltuu se editoinnin helppous ja toisaalta vanhat pohjat Linen kanssa jelppaavat tuon ruuvailun kanssa. Line6:n ongelma on mun mielestä se, että vieläkin yritetään tunkea kaikki mahdolliset soundit ja efektit noihin laatikoihin. Parempaan käytettävyyteen mun mielestä päästäisiin sillä, että määrän sijasta panostettaisiin muutamaan perussoundiin ja laadukkaaseen efektiin. Epäilemättä näistä kolmesta halvimman ja huterimman oloinen on tämä Hd500.
 
Aloittajalle toisaalta vastaisin: osta se mihin on rahaa. Oman kokemuksen mukaan nuo kaikki kolme täyttävät kitarasoundin paikan ja bändin seasta kukaan ei kuule mikä vekotin siellä on. Toisaalta mikään näistä ei ole NIIN ratkaisevasti paremman kuuloinen kuin toinen ainakaan silloin kun soitellaan livenä. Mun kokemuksen mukaan vaikeinta noista mallintavista on saada se "puolimuro" cleanin ja särön välimaastosta SEKÄ toisaalta semmoinen rautalankasoundi, jolla tuntuu itsestä hyvältä vedellä.... Sitten vielä ajateltavaksi: miksi hd pro? Samat jututhan on noissa lautamallisissa hd500 ja hd500x polkimissa?
 
Mulla on podin perässä tuommoinen ( http://line6.com/stagesource-l2t/ http://www.youtube.com/watch?v=GZS-1JGkmQU ) ja se täyttää kitarakaapin, PA-kajarin ja monitorin tarpeet paikasta ja tilanteesta riippuen..
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
jmyrakka
10.09.2013 12:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

axe fx KAKKONEN on nykypäivää, rakkaat ystäväiseni. :|
 
saundi lähtee sormien välistä!
painofdespair
10.09.2013 18:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Mulla on ollut axe-ultra, 11r ja nykyään tuo HD500.
 
Mun kokemuksen mukaan noista ei mikään tuo autuutta suoraan, eikä taivaat aukea ensi kuulemalta.
Sananen kaikista.
Axe on ruuvaajaan unelma ja siitä riittää soundia ja ruuvattavaa pitkäksi aikaa. Kääntöpuolena sitten on se, että malttamattomasti jumittuu ruuvaamiseen. Omassa käytössä mä päädyn kuitenkin aina samansuuntaisiin muutamaan perussoundiin. Axe olkoon kuitenkin monipuolisin näistä kolmesta.
 
11R on sitten suppeampi versio axesta. Itseäni tökkii protoolssin ja editoinnin sekä ilokkien kanssa puuhailu. Itse soundit laitteessa on hyvät ja tuosta löytää kyllä hyvät äänet ja toisaalta sitten säätömahdollisuuksiakin löytyy jos niin haluttaa.
 
Podi on sitten hinnaltaan halvin. Soundit ovat monipuoliset ja onhan sitä ruuvattavaa tuossakin. Jotenkin kuitenkin L6:ssa mulle soveltuu se editoinnin helppous ja toisaalta vanhat pohjat Linen kanssa jelppaavat tuon ruuvailun kanssa. Line6:n ongelma on mun mielestä se, että vieläkin yritetään tunkea kaikki mahdolliset soundit ja efektit noihin laatikoihin. Parempaan käytettävyyteen mun mielestä päästäisiin sillä, että määrän sijasta panostettaisiin muutamaan perussoundiin ja laadukkaaseen efektiin. Epäilemättä näistä kolmesta halvimman ja huterimman oloinen on tämä Hd500.
 
Aloittajalle toisaalta vastaisin: osta se mihin on rahaa. Oman kokemuksen mukaan nuo kaikki kolme täyttävät kitarasoundin paikan ja bändin seasta kukaan ei kuule mikä vekotin siellä on. Toisaalta mikään näistä ei ole NIIN ratkaisevasti paremman kuuloinen kuin toinen ainakaan silloin kun soitellaan livenä. Mun kokemuksen mukaan vaikeinta noista mallintavista on saada se "puolimuro" cleanin ja särön välimaastosta SEKÄ toisaalta semmoinen rautalankasoundi, jolla tuntuu itsestä hyvältä vedellä.... Sitten vielä ajateltavaksi: miksi hd pro? Samat jututhan on noissa lautamallisissa hd500 ja hd500x polkimissa?
 
Mulla on podin perässä tuommoinen ( http://line6.com/stagesource-l2t/ http://www.youtube.com/watch?v=GZS-1JGkmQU ) ja se täyttää kitarakaapin, PA-kajarin ja monitorin tarpeet paikasta ja tilanteesta riippuen..

 
HD Prota meinasin oikeastaan sen takia noista PODeista, koska eniten tarve olisi äänittämiseen, tämä unohtui mainita. Axe olisi taas käytännöllisempi niin äänityksissä kuin livesoitossakin. Vaikeaa valintaa.
 
jhlamm
10.09.2013 19:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos tuossa hintaluokassa ja äänittämiseen niin ängetään pakkaan vielä kemper. Halvempi kuin axe ja parempi kuin POD (oma mielipide). Liitäntöjä riittää ja spdifin kautta saa nauhoittelun helposti myös reampattuakin. nimim. pari kertaa nauhoitellut tällä ja kaverin bändin uusin levy on kitaroiden ja basson osalta sillä nauhoiteltu. ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «