Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 534 35 36 37 38215 216 217 218 219
Tawsky
06.09.2013 22:47:01 (muokattu 06.09.2013 22:47:37)
Jimi tekis varmaan dubsteppiä jos eläis.

E: Näin loistavasta avauksesta onnitteluiksi ammun itseäni päähän.
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
TMik
07.09.2013 15:25:14
Tuota toria seuranneena : te ootte sekasin noiden myymistenne kanssa
blues guitar
07.09.2013 16:19:47

TMik: Tuota toria seuranneena : te ootte sekasin noiden myymistenne kanssa

Tuota minäkin olen ihmetelly?????
Porukka ei taida itsekään tietää mitä haluaa. :D
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Vladi
07.09.2013 16:21:05
blues guitar: Tuota minäkin olen ihmetelly?????
Porukka ei taida itsekään tietää mitä haluaa. :D

Tai sitten ei ole rahaa ja sitä saa myymällä toisen Bluetoneista pois.
TTV
07.09.2013 16:26:29
TMik: Tuota toria seuranneena : te ootte sekasin noiden myymistenne kanssa

Samaa mieltä. Itekkin melkein retkahdin tyhmyyteen muuta onneksi päätinkin viedä kamat Harrylle modattavaksi. Lopputulos parempi kuin osasin kuvitella ja Bluetonet kaikki taas kotona.

Parantumattoman kamahomon kannattaa sysätä pennoset massatavaraan, joka liikkuu torillakin helpommin. Customien kierrättäminen on hankalampaa ja antaa esim. Bluetonesta vähän erikoisen kuvan, kun ensin jannut kehuu tuoreimman ostoksensa maasta taivaaseen tässä ketjussa ja sitten ne onkin jo torilla milloin minkäkin tarpeen rahoittamiseksi. Toki, jos talous ei anna myöden, niin jostain on luovuttava. Joillakin tämä vaan ei ole rationaalista, varsinkin jos myynnissä on useampia vahvistimia samaan aikaan. Mutta tokihan myyminen ja ostaminen on sallittua, välillä vaan ihmetyttää tavaran kierrätystahti ja hankintojen priorisointi.

Nooh, nyt on jo 3 pito-Bluetonea ja neljännen kehitysprojekti aloitettiin, eli kaippa tästäkin jotain outoa on tulkittavissa :D
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
petrip
07.09.2013 16:44:38 (muokattu 07.09.2013 16:45:19)
Customien kierrättäminen on hankalampaa ja antaa esim. Bluetonesta vähän erikoisen kuvan, kun ensin jannut kehuu tuoreimman ostoksensa maasta taivaaseen tässä ketjussa ja sitten ne onkin jo torilla milloin minkäkin tarpeen rahoittamiseksi.

Tästä olen samaa mieltä. Ei anna hyvää kuvaa valmistajasta. En nyt ole erityisesti seurannut asiaa, mutta tuntuu siltä, että aika monta Bluetonea on tämän ketjun aloittajakin jo torilla myynyt. No, jokaisella on oikeus myydä tai olla myymättä. Miten vaan.
Vladi
07.09.2013 16:50:01 (muokattu 07.09.2013 16:51:47)
petrip: Ei anna hyvää kuvaa valmistajasta.

Eli tällä logiikalla torilla pyörivät Amfisoundit ja Ruokankaat eivät myöskään anna hyvää kuvaa valmistajastaan?

En nyt ole erityisesti seurannut asiaa, mutta tuntuu siltä, että aika monta Bluetonea on tämän ketjun aloittajakin jo torilla myynyt. No, jokaisella on oikeus myydä tai olla myymättä. Miten vaan.

Kaksi olen tässä muutaman vuoden aikana myynyt ja nyt on yksi myynnissä. Syyt ovat ihan muualla, kuin tuotteiden laadussa. Ihan mielelläni tuon Dusty Roadin pitäisin, mutta opintotuilla ei nykypäivänä eletä.
jniska
07.09.2013 17:34:05
Markkinatalous pyörii myymällä ja ostamalla. Näin se vaan on. Samalla logiikalla voisi väittää kaikenlaista tavaraa saisseksi, jos joku sen pois myy.

Antaa poikien hakea saundia ja mielikamoja. Ainoa josta olen vähän ihmeissäni, on se että julistetaan heti uuden vahvarin tai efeksitn hankkimisen jälkeen, että tässä se saundi on, mitä olen etsinyt. Se on siinä jne. Ja sitten kahden viikon päästä onkin jo ihan uudet jutut. Mutta kukin tavallaan, samanlaista vaihetta itselläkin oli. Pientä malttia hommaan, niin hyvä tulee.

Itsellä nyt se vaihe menossa ,että olen tajunnut miten paljon soittotyylillä ja tatsilla voin vaikuttaa saundiin. Täytyy opetella soittamaan, sitten uusi kamarumba ehkä.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
klobasa
07.09.2013 19:26:53
Laulava Kylätohtori: Jotkut tosiaan ajattelevat, että myynti tarkoittaa, että laite on huono. Itse uskon, että siinä on takana perisuomalainen kateus.

Eihän siitä voi edes olla kateellinen, jos joku myy uudenveroista Bluetonea pois? Eikös se ole ihan hyvä asia, että uutta vastaavia vahvareitakin saa torilta suht helposti todella paljon halvemmalla kuin uusia?

Itse tosin koen yhtälössä olevan jotain tosi oleellista perusteellisesti pielessä, jos tilataan arvokkaita custom laitteita jatkuvalla syötöllä ja myydään ne pois "taloudellisista syistä" tosi isoilla tappiolla, että voi ostaa tilalle taas uutena teetettyä custom laitetta. Kyllähän myydessä tulee usein / joskus myynnissä vähän takkiin, mutta jotkut tekevät siitä oikein taidetta.

Taidan olla vain kateellinen...
AngieRainbow
07.09.2013 19:29:33 (muokattu 07.09.2013 19:29:57)
Mä en tajua tästä myymiseen liittyvästä kitinästä mitään. Nähdäkseni torilla ei ole yhtään Bluetonea myynnissä, mikä ei olisi vähintään vuoden vanha. Ja vaikka olisikin, niin mitä helvettiä sitten? Onko se joltain m.netin runkkarilta pois?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
TTV
07.09.2013 19:56:10 (muokattu 07.09.2013 19:57:01)
AngieRainbow: Mä en tajua tästä myymiseen liittyvästä kitinästä mitään. Nähdäkseni torilla ei ole yhtään Bluetonea myynnissä, mikä ei olisi vähintään vuoden vanha. Ja vaikka olisikin, niin mitä helvettiä sitten? Onko se joltain m.netin runkkarilta pois?

Ei tässä kukaan tällä asialla runkkaile, pohdippas noita aiempia postauksia ihan ajatuksella, ennen kuin turhaan kiihdyt. Itse ihmettelen vahvasti "oman speksin mukaan leivotun" vahvarin päätymistä torille ylipäätään, saati sitten muutaman viikon/kuukauden kuluttua valmistumisesta. Ei tunnu valmistajastakaan kivalta, kun jää sellainen "mikähän siinä nyt sitten oli vialla" mielikuva asiakkaan toiminnasta (ei mutua vaan faktaa).

Kyllä itsekkin kauppaan torilla ja vedän välillä pois ja taas myyntiin, se kuuluu kamahomon geeneihin; ei osaa päättää mitä pitää ja mitä haluaa tilalle. Tän keskustelun jujuhan onkin just Bluetonen vahvistimet, jotka suurin osa on enemmän tai vähemmän Customeita ja siten alkuperäisellä ostajalla on ollut jokin idea sen hankkimisessa. Saatu tuote ylistetään usein aiheesta, joskus hyvästä tavasta ja sitten se yktäkkiä onkin myynnissä "muiden hankintojen" rahoittamiseksi . . . ??

Mut joo, ei tästä kannata enempää meuhkata ja kenenkään mieltään pahoittaa, itse olen mielelläni noiden nuppieni omistaja enkä luovu Customeistani (kitara ja nupit) ennen kuin muu omaisuus on realisoitu, eikä muuta vaihtoehtoa enää ole. Kamahomosteluun käytetään ihan eri laitteita ja käteistä :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
07.09.2013 20:12:32 (muokattu 07.09.2013 20:18:56)
klobasa: Eihän siitä voi edes olla kateellinen, jos joku myy uudenveroista Bluetonea pois? Eikös se ole ihan hyvä asia, että uutta vastaavia vahvareitakin saa torilta suht helposti todella paljon halvemmalla kuin uusia?

Itse tosin koen yhtälössä olevan jotain tosi oleellista perusteellisesti pielessä, jos tilataan arvokkaita custom laitteita jatkuvalla syötöllä ja myydään ne pois "taloudellisista syistä" tosi isoilla tappiolla, että voi ostaa tilalle taas uutena teetettyä custom laitetta. Kyllähän myydessä tulee usein / joskus myynnissä vähän takkiin, mutta jotkut tekevät siitä oikein taidetta.

Taidan olla vain kateellinen...

Customeissaa tulee paljon takkiin, se on selvä. Entäs sitten, onko Amfisounditkin ihan paskoja, koska niitä saa myös torilta todella halvalla. Varmaan. Kuten kymmenet muutkin merkit, joissa sama tilanne. En ymmärrä, miksi Bluetonen myynnistä itketään.

Ja jos ei osaa speksata, niin se on sitten tällaista. Näissä customeissa saa sitä, mitä tilaa. Onko se valmistajan vika, jos joku ei tiedä, mistä pitää.

Ihan sama mulle koko juttu. Jokainen tehköön ja ajatelkoon, mitä huvittaa. ..

edit. Hyvä kirjoitus TTV:ltä. Ei kai se rakentajastakaan kivalta tunnu, mutta toisaalta, jos kuitenkin aina palataan samaan merkkiin, niin eikö se ole luottamuksen osoitus valmistajalle? Kertoo enemmän speksausvirheeltä kuin tyytymättömyydeltä valmistajaan..
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
AngieRainbow
07.09.2013 20:16:15
TTV:Mut joo, ei tästä kannata enempää meuhkata ja kenenkään mieltään pahoittaa :-)

Tämä totta.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
petrip
07.09.2013 20:39:51 (muokattu 07.09.2013 20:42:09)
Laulava Kylätohtori: Ja jos ei osaa speksata, niin se on sitten tällaista. Näissä customeissa saa sitä, mitä tilaa. Onko se valmistajan vika, jos joku ei tiedä, mistä pitää.

Mitä jos on mielestään määritellyt tarkkaan mitä haluaa, mutta toteutus ei vastaa ollenkaan mielikuvaa asiasta? Monessa muussa asiassa kuluttajalla on oikeus reklamoida, mutta näissä Custom-tilauksissa taitaa käydä niin, että ostaja on hiljaa ja nielee pettymyksensä ja laittaa "vahingon" kiertämään. Mielessään vaan pyörii ajatus, että kyllä se tekijä lupasi tehdä ihan sellaisen laitteen kun halusin...

Summa summarum, ei se vika aina ole tilaajassa. Ja tämä kommentti ei nyt suoranaisesti liity erityisesti Bluetoneen, vaan noin yleensä. Sitä voisi kysyä tilatessa mitä tehdään, jos lopputulos ei miellytä.
TTV
07.09.2013 20:53:25 (muokattu 07.09.2013 20:54:20)
petrip: Mitä jos on mielestään määritellyt tarkkaan mitä haluaa, mutta toteutus ei vastaa ollenkaan mielikuvaa asiasta?

Tämäkin hoituu tiettyyn rajaan asti hyvin Bluetonen kanssa, koska he kyllä auttavat sen oikean saundin metsästyksessä. Tarvittavat jälkimodaukset hoituu kyllä, jos vaan alkuperäinen laite sellaisen mahdollistaa.

Mulla tuli tilanne päälle noiden Express-vermeiden kanssa, kun en osaa soittaa mitään muuta kuin sekalaista metallia ja omiin korviin saundi ei sitten tuntunut ajankaan kanssa hyvältä (alkuhypen jälkeen korvat olivat kriittisempiä). Ekaksi tyrkkäsin paketin torille sellaisenaan, koska ajattelin jollekin muulle niistä koituvan iloa enemmän. No, Harry soitti ja kysyi mikä saundissa mättää? Juteltiiin kuvaillen asiasta ja sitten Harry ehdotti modeja nuppiin ja kaappiin. Molempia olin itsekkin miettinyt, mutten oikein tajunnu tehdä ite aloitetta. Nyt kun muutokset tehtiin, olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen. Vituttaisi oikeastaan aika rankasti, jos setti olisi menny torilla . . .

Huomenna onkin jäsen Savun kanssa testimittelöt; 3x Bluetone ja 2x ENGL mutta vaan kotioloissa. Vastaavia voisi järjestää toistekkin ja kunnon treeniksellä. Plussaa olisi kunnon nauhoitusvermeet, niin saataisiin tähänkin topikkiin lisää ääninäytteitä.
ReBeat
07.09.2013 20:53:40

petrip: Sitä voisi kysyä tilatessa mitä tehdään, jos lopputulos ei miellytä.

Kyllä paras olis sellainen Dumble-tyyli että valmistaja ensinnä tutkii että onko tilaaja sellanen että tältä soittaminen luonnistuu. Täysin ostajan vastuulla pitää olla soundityytyväisyyden, kun vahvistinta ostaa. Se olis aivan hirveä tilanne jos olis kaikelle kansalle joku modaus-takuu että mikäli soundi ei toimi niin sitä sitten korjaillaan. Pajalla olis ainainen jono, kun kaikenmaailman sängynlaitarunkkarit vaatisivat parempaa kun "otin A ja C soinnun peräkkäin ja ei oikein soinut hyvin".
blues guitar
07.09.2013 21:14:26

Omalla kohdallani olen tullut johtopäätökseen, että soundi ei parane vahvistinta vaihtamalla. Ainoa asia joka auttaisi olisi soittotaidon kehittyminen, joka ei enää tällä iällä ole kovinkaan helppoa. Joten ainoa syy kaluston vaihdolle on kokeilun halu.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
petrip
07.09.2013 21:15:08 (muokattu 07.09.2013 21:15:16)
ReBeat: Kyllä paras olis sellainen Dumble-tyyli että valmistaja ensinnä tutkii että onko tilaaja sellanen että tältä soittaminen luonnistuu. Täysin ostajan vastuulla pitää olla soundityytyväisyyden, kun vahvistinta ostaa. Se olis aivan hirveä tilanne jos olis kaikelle kansalle joku modaus-takuu että mikäli soundi ei toimi niin sitä sitten korjaillaan. Pajalla olis ainainen jono, kun kaikenmaailman sängynlaitarunkkarit vaatisivat parempaa kun "otin A ja C soinnun peräkkäin ja ei oikein soinut hyvin".

Vaatisi melkoista moraalia/pokkaa myyjältä sanoa, että "et osaa vielä tarpeeksi hyvin soittaa kitaraa, niin en tee sulle vahvistinta/kitaraa jne.". Mitähän mahtoivat Dunlopin insinöörit miettiä, kun tekivät 5 vuotta Eric Johnssonille omaa Signature Fuzzia? Pedaalissa ei varmaan kovin montaa komponenttia ole sisällä ja silti aikaa kului vuosia! No Eric on tunnetusti perfektionisti, mutta ei kukaan teknikko varmaan sanonut, että "mene kotiin treenaan ensin, niin katsotaan sitten". :)
Laulava Kylätohtori
07.09.2013 21:48:14
petrip: Mitä jos on mielestään määritellyt tarkkaan mitä haluaa, mutta toteutus ei vastaa ollenkaan mielikuvaa asiasta? Monessa muussa asiassa kuluttajalla on oikeus reklamoida, mutta näissä Custom-tilauksissa taitaa käydä niin, että ostaja on hiljaa ja nielee pettymyksensä ja laittaa "vahingon" kiertämään. Mielessään vaan pyörii ajatus, että kyllä se tekijä lupasi tehdä ihan sellaisen laitteen kun halusin...

Summa summarum, ei se vika aina ole tilaajassa. Ja tämä kommentti ei nyt suoranaisesti liity erityisesti Bluetoneen, vaan noin yleensä. Sitä voisi kysyä tilatessa mitä tehdään, jos lopputulos ei miellytä.

Onhan siinä tiettyjä vaikeuksia siirtää se visio omasta päästä sinne rakentajan päähän. Varsinkin vahvistimissa, missä se soundin kuvailu sanoilla on aina melko subjektiivista, kuten ymmärrys soundista muutenkin. Selittikö tilaaja väärin vai ymmärsikö rakentaja väärin..

Mutta kuten TTV jo sanoi, Bluetonella soundia voi muokata haluamaansa suuntaan, jos siinä joku mättää. Ja itse kävin kokeilemassa ennen ostoa, koska summa oli ainakin itselle sen verran iso, ettei ole varaa jatkuvasti uusia ostella.

Itsellä kävi ennemmin niin, että vahvistin oli paljon parempi, mitä olisin itse osannut kuvailla. Siksi täälläkin kirjoittelen mielelläni Bluetonesta positiiviseen sävyyn.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)