Muusikoiden.net
27.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha Pacifican tatsi
1 2 3
Hannu H.
23.12.2002 22:57:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muut huomanneet että tossa on mennyt taas yksi kitara hukkaan ku on jotain lastulevyä tai mitä lie vaneria runko... Kaula on meinaan todella hyvä soittaa. Tuommosta koekeilin koulussa tuossa...
 
Hannu H.
25.12.2002 22:21:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siitä keveydestä juuri ajattelin että se ei kokopuuta voisi olla...
 
Tmp
25.12.2002 22:34:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siitä keveydestä juuri ajattelin että se ei kokopuuta voisi olla...
 
Soittotuntuman keveydestä ei juuri voi vetää johtopäätöksiä että mistä on rakennettu. Kyseessä on varmasti väärinkäsitys ;)
 
Hannu H.
26.12.2002 00:27:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eiku sen kitaran kokonais painon eli keveyden mukaan sen päättelin...
 
ReBeat
30.08.2013 19:57:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Kaula on meinaan todella hyvä soittaa.
 
Jep, se on niissä kyllä. Tossa muuten Frank vetää Little Wingin Pacifica 112:lla (johon ehkä mikit vaihdettu): http://www.youtube.com/watch?v=Bbe0aCN5ubE
 
madcow2
30.08.2013 20:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perjantai-ilta vissiin jne :)
 
Maailman puttepossumaisin mies.
bfoc
30.08.2013 23:41:06 (muokattu 30.08.2013 23:44:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyl se Pacifica on ihan Honduras-mahonkia. Ne vaan pumppaa Yamahalla cavityt täyteen heeliuumia niin saa kilohintaa alemmaks.
 
e: ReBeat: Jep, se on niissä kyllä. Tossa muuten Frank vetää Little Wingin Pacifica 112:lla (johon ehkä mikit vaihdettu): http://www.youtube.com/watch?v=Bbe0aCN5ubE
 
Soitti väärin, unohti laulaa. Jimi suuttu. Helvettiin tommotteet Frankit jotka ei oo Tsappoja.
 
sutiojrikellA
blues guitar
31.08.2013 08:06:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: siitä keveydestä juuri ajattelin että se ei kokopuuta voisi olla...
 
Soundaako hyvältä?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
arppah8
31.08.2013 11:12:35 (muokattu 31.08.2013 11:20:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: siitä keveydestä juuri ajattelin että se ei kokopuuta voisi olla...
 
Paskat. Ei tuosta voi mitään päätellä. Mulla on kaikki viisi omatekelettä tehty samoista puista poislukien otelauta (leppä/vaahtera) ja eka painaa ainakin neljäsosan vähemmän kuin neljä muuta.
 
E: Itse asiassa meiltä liikkeestä hyllystä löytyvät Pacificat painavat myöskin enemmän kuin em. omatekele.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Wradlin
31.08.2013 12:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistakaa nyt sitten se että aloitusviesteistä on 11 vuotta aikaa. Ei mulla muuta. Jatkakaa.
 
arppah8
31.08.2013 12:40:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Muistakaa nyt sitten se että aloitusviesteistä on 11 vuotta aikaa. Ei mulla muuta. Jatkakaa.
 
Oho, en huomannut ollenkaan :D Voe prkl. Miksi tämmöisiä nostellaan?
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Wradlin
31.08.2013 12:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Oho, en huomannut ollenkaan :D Voe prkl. Miksi tämmöisiä nostellaan?
 
ReBeatilla on tuollainen hassunhauska fetissi, ilmeisesti.
 
J.Nikkanen
02.09.2013 07:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuluuko tähän nyt kirjoittaa että hyvä nosto Hermanni vaiko mitenkä?
 
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa.
Kivijalka
02.09.2013 10:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Do you even lift, Hairy man?
 
"Once again the gods spread the cheeks to ram cock in fucking ass!"
s8na
02.09.2013 11:45:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytti hakua, vihaajat vihaa, voi hitsin pimpula.
 
mpekkanen
02.09.2013 12:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole koskaan tullut Yamahan Pacificaa vastaan ja oikeastaan ei ole kauheasti väliäkään. Voi olla että on hintaisekseen ihan hyvä kitara ,mutta itsellä ei nyt ainakaan ole moiselle juurikaan käyttöä.
Se mikä tässä Frank Gambalen musapätkässä tökkii on se ,että vaikka hän tietysti väittää että tämä videossa ollut Yamaha on ihan rivikitara niin koskaan siitä ei voi kuitenkaan olla täysin varma. Hän osaa kyllä soittaa varmasti hieman huonommallakin pelillä, ettei siitä voi päätellä mitään. Ainakin miehellä on Ibanezille ollut omaa mallia ja en tiedä onko vieläkin.
Minua ainakin ottaa päähän kaikki EVH ja muut kumppanit jotka haastatteluissa väittävät ,että heidän soittimensa ovat ihan niitä samoja joita kaupassakin myydään. Höpöhöpö.
Tosin vaikka näin olisikin niin ei se kyllä kestään tee vaikka Steve Vaita ,että soittaa täysin samalla kitaralla kuin hän.
 
Kun vaikka sponsorisopimus tehdään niin artisti sitoutuu soittamaan keikoilla ja mainostamaan tietynmerkkisiä soittimia. Ei hän niitä kitaroita käy paikallisesta musiikkiliikkeestä ostamassa ennen keikkaa vaan kyllä se soitintehdas pitää huolen siitä ettei ne kitarat lopu kesken. Soitinpajoille on myös hyväksi ,että kitaristi soittaa useampaa mallia keikalla kuin yhtä kitaraa. Soittimethan voivat olla vaikka muuten samanlaisia ,mutta erivärisiä jos ei niissä muuta eroa ole.
On siis ihan turha väittää ,että kitarat olisivat samoja kuin mitä valmistajat myy vaikka olisi kysymys Custom Shop kitaroista. Taatusti ne ovat tunnetulle artistille tehty parhaalla mahdollisella tavalla ja parhaista puista jne.
Ulkonäöllisesti ne voivat kyllä olla ihan samoja mitä paja myy sitten tavallisille ihmisille.
 
Tämä ei varmaan liittynyt tähän Yamahan tatsiin yhtään,mutta ei siihen kyllä välttämättä liity joku Gambalen soittokaan.
Jos tuosta youtube pätkästä pitäisi muutenkin jotakin päätellä niin ,ainakin minusta tuo soitto oli todella tylsää.
 
Vladi
02.09.2013 12:48:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Minua ainakin ottaa päähän kaikki EVH ja muut kumppanit jotka haastatteluissa väittävät ,että heidän soittimensa ovat ihan niitä samoja joita kaupassakin myydään. Höpöhöpö.
 
Aikamoista mutuilua ilman mitään todisteita. Itse olen bongannut livenä useita artisteja, jotka soittavat omilla nimikkomalleillaan ja hyvin suurella todennäköisyydellä ne ovat ihan niitä kaupan hyllyistä löytyviä versioita. En ainakaan keksi, mitä hiton järkeä esim. Opethin kitaristien olisi teetättää PRS:n Custom Shopissa itselleen SE-nimikkomalliensa näköiset kitarat ja laittaa niihin vielä SE-tarrat lapoihin.
 
Keskimääräisesti soitinrakennuksen taso on noussut senverran hurjaa vauhtia viimeiset 20-30v, että alle 1000e hinnalla saa ties minkälaisia laadukkaita koneita keikoille ja studioon ja kelpaavat myös ammattilaisille.
J.Nikkanen
02.09.2013 12:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Ei ole koskaan tullut Yamahan Pacificaa vastaan ja oikeastaan ei ole kauheasti väliäkään. Voi olla että on hintaisekseen ihan hyvä kitara ,mutta itsellä ei nyt ainakaan ole moiselle juurikaan käyttöä.
 
Jaahans. No kiva. Mullapa taasen on Pacifica, PAC303-12. Mitäs siihen sitten, tatsi on ok, suorastaan herkistävä kun kohdilleen osuu.
 
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa.
pappasfin
02.09.2013 13:21:27 (muokattu 02.09.2013 13:33:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kohtuu kivoja pelejä nuo Pacificat mitä niillä on soitellu useampaan otteeseen, omistanu en ole. Yleensä ovat olleet ihan mukavan helpposoittoisa ja lähestyttäviä kitaroita.
 
Tuo Gambalen video, jossa hän soitteli sillä Pacificalla oli kyllä pettymys, ei ollu lähellekään mies tuossa parhaimmillaan. Tosin ei hän yleensä Jimiä soittele vaan ihan muuta kuten alla olevassa videossa
 
http://www.youtube.com/watch?v=TXp7pgxUu2E&list=RD02Bbe0aCN5ubE
 
Soittelee mies omalla signaturellaan, joka on Garvin, tuollaista ne kaupassa myypi suht reiluun hintaan, ei siinä mitään, ihan siisti kitara.
 
Noista signatureista sen verran, että osa kuuluisuuksista soittaa just sillä mitä kaupastakin saa ja osa ei eli osalla on sitten vähän erikoisuuksia verrattuna kaupan signatureen.
 
Multa noita signatureja löytyy tällä hetkellä parikin, toinen on just sama kuin artistilla ja toinen tehty käyttäen alkuperäistä mallina, jossa on jotain eroja mitä nyt en muista.
 
Aikaisemmin oli mulla mm. JS1200 ja tästäkin minua tietävämpi osas kertoa, että kaupassa oleva poikkeaa hieman tallaltaan eli se oli siinä erona, ei isoa mutta kuitenkin. (nyt en ole seurannu, että onko sama vai eri kun en omista kyseistä skittaa enää, katunu olen kuitenkin sen myyntiä).
 
Signatureissa siis on sekä että tarkkaan samanlaisia ja sitten niitä artistille viilattuja vehkeitä kuten mikit, jokin vipstaaki ehkä jne. pientä mutta kuiteskin.
 
PappaSFin
mpekkanen
02.09.2013 13:37:13 (muokattu 02.09.2013 13:48:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Aikamoista mutuilua ilman mitään todisteita. Itse olen bongannut livenä useita artisteja, jotka soittavat omilla nimikkomalleillaan ja hyvin suurella todennäköisyydellä ne ovat ihan niitä kaupan hyllyistä löytyviä versioita. En ainakaan keksi, mitä hiton järkeä esim. Opethin kitaristien olisi teetättää PRS:n Custom Shopissa itselleen SE-nimikkomalliensa näköiset kitarat ja laittaa niihin vielä SE-tarrat lapoihin.
 
Keskimääräisesti soitinrakennuksen taso on noussut senverran hurjaa vauhtia viimeiset 20-30v, että alle 1000e hinnalla saa ties minkälaisia laadukkaita koneita keikoille ja studioon ja kelpaavat myös ammattilaisille.

 
Tuskinpa se sitä Opethin kitaristia haittaa siellä lavassa se SE teksti,mutta sillä tekstillä on sellainen merkitys että PRS saa myytyä tätä SE sarjaa ihan toisella lailla kun sillä on kanssa "soittajia". Ei ole siitäkään mitään takeita etteikö kitara olisi oikeasti Custom pajan tuote, mutta paras tietenkin uskoa soittimien tekijöitä(?). Kitaristit tietenkin mainostavat omia mallejaan ja mainoksissahan ei koskaan puhuta mitään sellaista mikä ei pidä paikkansa. Onhan tässäkin tapauksessa kyseinen kitaristi ollut suunnittelemassa omaa nimikkomalliaan. On varmaan todennäköistä että jo ensimmäinen malli on ollut aasiassa kasattu soitin.
 
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että kitaroiden taso on kyllä noussut viimeiset 20-30 vuotta tuossa alle 1000 euron hintaluokassa.
 
Onhan esim. Fenderilläkin Jimmie Vaughan strato joka on meksikossa tehty. Varmasti voi olla ,että kaikki nämä meksikon signature mallit ovat ihan hyviä, mutta jos soittimen suunnittelussa on ollut jo kyseinen kitaristi alusta alkaen niin tuskin ne hänelle päätyvät soittimet ihan tuurilla sieltä kaikkien muiden samanlaisten seasta hänelle päätyvät. Tässäkään tapauksessa ei ole mitään takeita ,että Jimmien käyttämissä kitaroissa olisi yhtään mitään mikä on tullut sieltä meksikon tehtaalta.
Mielikuvilla myydään paljon soittimia.
 
Hyvä soitinhan voidaan tehdä ihan missä maassa tahansa jos niin halutaan. Se on kuitenkin eriasia tehdäänkö jotain kitaraa mainostavalle soittajalle soittimet erikseen vai saavatko he samoja soittimia kuin muutkin. Tässä saa jokainen uskoa mitä haluaa.
Kitaroiden myynti on kuitenkin bisnestä ja soittimet ovat aina enemmän tai vähemmän yksilöitä. Kun soittaja sitoutuu mainostamaan jotakin merkkiä niin hän ei ole enää ihan luotettava kertomaan siitä soittimestaan. Harvemmin kuulee artistien sanovan ,että oli muuten hyvä keikka mutta sattui pari maanantai kappaletta noissa signature soittimissa niin jäi paras meno saavuttamatta. Toisekseen uudet kitarat eivät ole koskaan parhaimmillaan vaan niitä täytyy soittaa. Eli yleensä kitaristit soittavat sellaisilla soittimilla joilla on jo muutenkin jo muutama keikka heitetty. Harvoin on sellaisia soittajia jotka soittavat kaikki keikkansa uusilla kitaroilla. Jos näin on niin silloin ne ei ainakaan ole ihan summassa mistään isommasta kuormasta valittuja soittimia. Uskoo ken tahtoo...
 
"Itse olen bongannut livenä useita artisteja, jotka soittavat omilla nimikkomalleillaan ja hyvin suurella todennäköisyydellä ne ovat ihan niitä kaupan hyllyistä löytyviä versioita."Tämä kirjoituksesi on kanssa mutuilua ilman mitään oikeaa näyttöä siitä ,että asiat tosiaan näin olisivat.
 
Esimerkiksi vaikka Metallican Kirk soittaa muutamalla ESP ja muillakin merkeillä ja ne soittimet ovat olleet jo samoja vuosia. Häneltä löytyy edelleen keikkakitaroista Jacksonin Custom Shop Randy Rhoads ,joka on Master Of Puppetsien kannessakin ja varmasti saisi uusia samanlaisia jos vaan haluaisi. Jospa siinä nimenomaisessa yksilössä on sitä jotakin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «