Aihe: Jami-skenen kulttuuri
1 2 3
Anonymous-jazz
27.02.2014 22:00:44 (muokattu 27.02.2014 22:01:02)

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 178 päivää vanhaan aiheeseen!" Tiedän sen ja tarkoituksellisesti tämän taas täältä nostin.

Niin sitä olen monesti ihmetellyt, että kun noissa useissa soittojameissa on tullut jo yli 11 v. pyörittyä nyt, että kuinka noi muutamat jameissa kävijät jaksaa edelleen esittää paria samaa biisiä viimeisen 10-vuoden aikana edelleen illasta toiseen?

Mulla ainakin jossain vaiheessa tulee jo sellainen kiintiö, että samat pari biisiä vuodesta toiseen, illasta toiseen alkaa tulla jossain vaiheessa jo korvista ulos.

Ja sitten vielä sekin, että vaikka jameissa monet soittajat ovat jo sitä tasoa, ettei tarvitse vetää koko ajan jamittelua E:stä. Niin edelleen ohjelmisto pysyy sillä samat 10 biisiä 10-vuoden sisällä, joka kerta.

Ja sitten vielä usein asenne on se, että täällä soitetaan yleisölle konserttia, vaikka kyseessä on jamit, joiden alkuperäinen tarkoitushan on soittaien kesken pitää ns. hauskaa. Että pitääkö siinä vielä alkaa yleisön persettä nuolemaan?
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
baron
27.02.2014 23:09:09 (muokattu 27.02.2014 23:09:51)

Anonymous-jazz: "Huom! Olet kirjoittamassa yli 178 päivää vanhaan aiheeseen!" Tiedän sen ja tarkoituksellisesti tämän taas täältä nostin.

Niin sitä olen monesti ihmetellyt, että kun noissa useissa soittojameissa on tullut jo yli 11 v. pyörittyä nyt, että kuinka noi muutamat jameissa kävijät jaksaa edelleen esittää paria samaa biisiä viimeisen 10-vuoden aikana edelleen illasta toiseen?

Ainakin jazzjameissa pointsi on improvisoidut soolot ja se piisi mistä se sointukierto otetaan jota jammaillaan on samantekevää.
Oleellista että piisi jonka kaikki soittajat tuntee.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Anonymous-jazz
21.03.2014 13:32:50

Sen olen monesti jameissa huomannut, että vaikka joskus ne kanssasoittajat ovat enemmän harrastelijoita. Niin kuitenkin se meininki riippuu täysin siitä, että kuinka hyvin pääsee tuohon rytmiin mukaan. Eli vaikka sointukierto olisi pelkkä E, niin senkin saa svengaamaan jos vaan vetää tuolla aidolla jamimeiningillä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)