Jucciz 30.08.2013 00:12:37 (muokattu 30.08.2013 01:19:56) | |
---|
johanssen: Kameras mitään vikaa eikä käyttäjässäkään. Onnittelut. Voi muuta sanoo kuin että perkule ja yes. Mulla oli viime yönä semmoinen pöhkö idea päässä, että otetaan testipenkiksi Anssin uunituore Bluetone 5E3 ja survotaan sinne pari kerrallaan kaikkia noita eri 6V6-putkia, joita mulla on kaapissa (ja torilla...) ja äänitetään jokaisesta tilanteesta oma äänipätkä. Jaetaan tieto kansalle ja sit maistellaan pätkiä kuin kalliita viinejä konsanaan. Toki siis jos vaan Anssille sopii. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
johanssen 30.08.2013 01:24:11 (muokattu 30.08.2013 01:24:40) | |
---|
Jucciz: Mulla oli viime yönä semmoinen pöhkö idea päässä, että otetaan testipenkiksi Anssin uunituore Bluetone 5E3 ja sovitetaan sinne päätteeseen kaikkia noita eri 6V6-pääteputkia, joita mulla on kaapissa (ja torilla...) ja äänitetään jokaisesta tilanteesta oma äänipätkä. Jaetaan tieto kansalle ja sit maistellaan pätkiä kuin kalliita chileläisiä viinejä konsanaan. Toki siis jos vaan Anssille sopii. Kannatan käyttämään Anssin uutta Bluetonea ja Juccizin putkia hyväksemme, jos tämä heille sopii...pöhköissä ideoissa asuu herkku. nam. Tai mikä pöhkö toi on? öitä. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
AngieRainbow 30.08.2013 10:35:44 (muokattu 30.08.2013 11:22:46) | |
---|
Jucciz: Mulla oli viime yönä semmoinen pöhkö idea päässä, että otetaan testipenkiksi Anssin uunituore Bluetone 5E3 ja survotaan sinne pari kerrallaan kaikkia noita eri 6V6-putkia, joita mulla on kaapissa (ja torilla...) ja äänitetään jokaisesta tilanteesta oma äänipätkä. Jaetaan tieto kansalle ja sit maistellaan pätkiä kuin kalliita viinejä konsanaan. Toki siis jos vaan Anssille sopii. Kyllähän se vaan passaa, mutta jos putket saundaavat hiton hyvälle, niin ne jäävät mun koneeseen :) (Itseasiassa mä tarvin mun laulajan kanssa vähän treenikämppää ja ajattelin ehdottaa, että olisimme saaneet lainata sitä teikäläisen. Samalla voisin tuoda ton 5E3:n mukanani putkisessioihin, mutta palataan tähän maanantaina, kun nähdään.) Ihan hyvä ideahan tuo on. En ole suhtautunut Jukkiksen putkivouhotukseen kovinkaan vakavasti, mutta kun mun Bad Catin saundi parani huomattavasti pelkällä yhden etuasteputken vaihdolla, olen tullut toisiin ajatuksiin. Toki mun Bluetone 5E3 saundaa hiton hyvältä ihan näillä perusputkilla. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Kuha 30.08.2013 15:25:28 | |
---|
Old Fenders never die |
teleman 30.08.2013 15:38:01 (muokattu 30.08.2013 15:39:39) | |
---|
Väärään ketjuun tuli ja meni, sorry vaan. Komppikitaristi |
I3enjam1n 30.08.2013 16:24:52 | |
---|
Jucciz: Mulla oli viime yönä semmoinen pöhkö idea päässä, että otetaan testipenkiksi Anssin uunituore Bluetone 5E3 ja survotaan sinne pari kerrallaan kaikkia noita eri 6V6-putkia, joita mulla on kaapissa (ja torilla...) ja äänitetään jokaisesta tilanteesta oma äänipätkä. Jaetaan tieto kansalle ja sit maistellaan pätkiä kuin kalliita viinejä konsanaan. Toki siis jos vaan Anssille sopii. Olis loistavaa jos vielä lisäksi teette muutaman vertailupätkän sinun Fenderin ja tuon Bluetonen eroista, jos/kun niitä on. Samat asetukset ja mikitys, ehkä myös samat putket ja kaiutin? Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
AngieRainbow 30.08.2013 16:49:15 (muokattu 30.08.2013 20:05:32) | |
---|
Kuha: Tässä on pari hätäistä pätkää, jotka soitettu uudella Bluetone Brownie 6G3 Combolla. Kitarana Gibson ES 335, käytössä tallamikki. Kitaran jatkeena on pelkkä piuha - ei siis mitään efektejä. Ekasta clipistä huomaa, että dynamiikkaa piisaa, saundi puhdistuu kivasti kun tatsia keventää. Mastervolume oli klo 14 kohdalla ja Normal-kanavan volume klo 11 eli aika hyvä meteli lähti. http://www.saunalahti.fi/mavartia/Brownie_ES_1.mp3 http://www.saunalahti.fi/mavartia/Brownie_ES_2.mp3 On se vaan aika epeli. Meinaan tuo Kuha soittamaan :) Mä arvoin nimenomaan haluanko ton 6G3:n vai 5E3:n, mutta jälkimmäinen edustaa mulle sellaista legendaarisuutta, että se oli otettava. Hienosti pauhaa myös 6G3. Anyway, tänään soittelin ekat treenit duo-partnerini kanssa ja ei ole kuulema mun kitara ikinä soinut yhtä kauniisti. Vaikka mun 5E3:ssa on kaksi 12AX7 etuasteputkea, niin sen clean on ihan parhautta. Tykkään paljon enemmän kuin Black Face -maailman cleaneista. Tällä kun vetelin Knockin' On Heavens Door:ia, niin oli kyllä kaunista. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Muovinen 30.08.2013 20:54:34 (muokattu 30.08.2013 20:55:52) | |
---|
Kuha: Tässä on pari hätäistä pätkää, jotka soitettu uudella Bluetone Brownie 6G3 Combolla... Reagoi kyllä tatsiin tosi hienosti ja ärähtää kun plekulla käskee vähän enemmän :D Tykkään soundin luonteesta. Jos vaan mitenkään mahdollista, niin olisi mukava kuulla tuo vielä hieman (tai enemmänkin) boostattuna jollain od:lla, esim. ihan perinteisesti putkihuutajalla. Kuvakin kelepais ;) edith: miten AngieRainbow vertailis noita keskenään, mikä soundissa käänsi vaakakupin 5E3:n suuntaan? |
Gabe 30.08.2013 22:00:09 | |
---|
I3enjam1n: Olis loistavaa jos vielä lisäksi teette muutaman vertailupätkän sinun Fenderin ja tuon Bluetonen eroista, jos/kun niitä on. Samat asetukset ja mikitys, ehkä myös samat putket ja kaiutin? Tämä olisikin muuten oikein kiinnostavaa! Vladin VH Custom on näköjään reissanut jo tuohon ihan lähikulmille, pohdin että pitäisiköhän yrittää päästä sitä vähän katsomaan. :) Upean näköinen pikku combo se vain on. |
AngieRainbow 30.08.2013 22:07:12 | |
---|
Muovinen: edith: miten AngieRainbow vertailis noita keskenään, mikä soundissa käänsi vaakakupin 5E3:n suuntaan? No, mulla on jo Bluetone JMP50 nuppi sekä sille Bluetone kaappi ärhäkkäämpään menoon. Siitä lähtee semmon AC/DC rock sekä muukin hyvä vintage rock n' roll. JMP on myös Hurriganes menoon oiva peli. Halusin jotain muuta ja ennen kaikkea sopivan tyylikkäästi säröytyvän vehkeen blues-fiilistelyyn. 6G3 on selvästi räyhäkkäämpi kuin 5E3, mutta räyhäkkääseen menoon mulla on jo se JMP. Lisäksi mullakin on Neil Youngia levyhyllyssä, joten halusin saada tuota saundia. 6G3 on aika Marshall-mainen ja sopii hyvin ZZ Toppiin, mutta mä saan sen osaston siitä JMP:stä. 5E3 on aika omalaatuinen vehjes ja jakaa varmaan mielipiteitä, mutta mä kyllä tykkään. 6G3 on toki myös aika omalaatuinen ja puhdistuu myös kitaran volalla, mutta 5E3:n clean oli yksin kertaisesti saatava. Se on upea. 6G3 on huomattavasti säröisempi ja omaa enemmän attackia, kuten Jukkis tuolla aiemmin kirjoitteli. 5E3 on mulle semmonen unelma roots peli. Siinä on löysempi särö, josta itse tykkään. Kuunnelkaa nyt vaikka tätä: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZA_Q19HFQig What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Spiral 01.09.2013 12:29:04 | |
---|
Kuha: Tässä on pari hätäistä pätkää, jotka soitettu uudella Bluetone Brownie 6G3 Combolla. Ääninäytteistä aina plussaa. Hienoja soundeja ja hyvää soittoa. Se on aina mukavaa jos soittoätkissä on muutakin kuin sooloilua. |
Spiral: Ääninäytteistä aina plussaa. Hienoja soundeja ja hyvää soittoa. Se on aina mukavaa jos soittoätkissä on muutakin kuin sooloilua. Tattis, näitä on tulossa paljon lisää, oli vain nopea kokeilu ensalkuun. Old Fenders never die |
Vladi 02.09.2013 11:12:25 | |
---|
Gabe: Näin juuri! Mitäs modausta Old Beastiin puuhataan? :) Siinä oli specksit äkkiseltään katsottuna jo aika hyvin kohdillaan. Vastaan Gabe sulle tänne Bluetone-ketjuun. Old Beastiin taitaa tulla ainakin kolme modausta: Hienoinen basson vähennys, VVR:n lisäys ja päätemodaus. Tuo viimeisin on Harryn ehdottama muutos, jonka pitäisiä vähentää El84-päätteen säröytyessä tulevaa ylätaajuuksien kirskuntaa ja tehdä vahvistimesta päätesäröjen osalta miellyttävämmän kuuloinen. En osaa tarkemmin noita teknisiä yksityiskohtia siitä avata. Todennäköisesti myös jatkokehittelemme etuastetta hieman lisää. Näppäriä nämä p-t-p-koneet, kun se valmis tuote ei ole "lukittu" juuri sellaiseksi, kuin sen ensimmäisellä kertaa vastaanottaa. :) |
Gabe 02.09.2013 11:29:00 | |
---|
Vladi: Vastaan Gabe sulle tänne Bluetone-ketjuun. Old Beastiin taitaa tulla ainakin kolme modausta: Hienoinen basson vähennys, VVR:n lisäys ja päätemodaus. Tuo viimeisin on Harryn ehdottama muutos, jonka pitäisiä vähentää El84-päätteen säröytyessä tulevaa ylätaajuuksien kirskuntaa ja tehdä vahvistimesta päätesäröjen osalta miellyttävämmän kuuloinen. En osaa tarkemmin noita teknisiä yksityiskohtia siitä avata. Todennäköisesti myös jatkokehittelemme etuastetta hieman lisää. Näppäriä nämä p-t-p-koneet, kun se valmis tuote ei ole "lukittu" juuri sellaiseksi, kuin sen ensimmäisellä kertaa vastaanottaa. :) Oikein hyvältä kuulostaa, pistähän sitten mietteitä kun muutokset ovat valmiita. Tuo helppo modattavuus jälkikäteen on kieltämättä yksi p-t-p vahvistimien parhaista puolista. Jos alkaa soundi tympimään niin ei välttämättä tarvitse luopua vahvistimesta. :) Voisin kuvitella että VVR toimii Old Beastin kaltaisessa vahvistimessa todella hyvin. Tosi hyvä nimivalinta muuten. :) |
Vladi 02.09.2013 11:34:04 | |
---|
Gabe: Oikein hyvältä kuulostaa, pistähän sitten mietteitä kun muutokset ovat valmiita. Tuo helppo modattavuus jälkikäteen on kieltämättä yksi p-t-p vahvistimien parhaista puolista. Jos alkaa soundi tympimään niin ei välttämättä tarvitse luopua vahvistimesta. :) Voisin kuvitella että VVR toimii Old Beastin kaltaisessa vahvistimessa todella hyvin. Tosi hyvä nimivalinta muuten. :) Joo VVR tuntuu aika fiksulta lisältä tuohon ja siinähän on sekin hyvä puoli, että kun sen "avaa" täysille, niin se on käytännössä pois päältä. Näppärä lisä. Ja juu, tuo modattavuus on kyllä hyvä, kunhan osaa järkevästi kuvailla, että mitä sitä haluaa. Se ei meinaan ole aina helppoa. :D |
Kuha 02.09.2013 13:34:22 | |
---|
Old Fenders never die |
Jucciz 02.09.2013 13:46:27 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
krk 03.09.2013 19:43:09 | |
---|
Jucciz: Onpa kerrassaan rapea soundi - niinku kuuluukin! Upea perinteisempi "rokkisoundi"... Thorogood... tämä kuuluu läpi mistä tahansa, mutta ottaa kuitenkin vain sen tilan minkä se tarvitsee. Tohon pientä tilaa / släppiä niin syön kädestä... - So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |
blaekie 03.09.2013 19:52:34 | |
---|
Kuha: ...Jatkoa Bluetone 6G3 Brownie clippeihin: Pätkä soitettu Les Paul Special, tallamikki P90. Antakaahan palautetta saundista: http://www.saunalahti.fi/mavartia/Brownie_P90_1.mp3 No mitens noi sais kuuluville , kun tulee Object not found! The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error. If you think this is a server error, please contact the webmaster. Error 404 www.saunalahti.fiTue Sep 3 19:51:55 2013 Apache/2.2.24 Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Kuha 03.09.2013 20:04:44 | |
---|
blaekie: No mitens noi sais kuuluville , kun tulee Object not found! The requested URL was not found on this server. The link on the referring page seems to be wrong or outdated. Please inform the author of that page about the error. If you think this is a server error, please contact the webmaster. Error 404 www.saunalahti.fi Tue Sep 3 19:51:55 2013 Apache/2.2.24 Pätkät tulee piakkoin Bluetonen sivuille. Old Fenders never die |