Jahas, Proffan Fire Red Fuzz päätyi kuin päätyikin torille myyntiin. Minirecto pisti vähän uusiksi pedaalilautaa. Tonebenderit kiinnostaisi kokea kuitenkin vielä, mitä hyviä vaihtoehtoja tällä saralla olisi tarjolla? Fulltonen Soul-Bender ja Guitarsystemsin Bendertool ovat kiinnostaneet jo pidemmän aikaa. |
Laulava Kylätohtori 01.09.2013 11:23:23 | |
---|
Gabe: Jahas, Proffan Fire Red Fuzz päätyi kuin päätyikin torille myyntiin. Minirecto pisti vähän uusiksi pedaalilautaa. Tonebenderit kiinnostaisi kokea kuitenkin vielä, mitä hyviä vaihtoehtoja tällä saralla olisi tarjolla? Fulltonen Soul-Bender ja Guitarsystemsin Bendertool ovat kiinnostaneet jo pidemmän aikaa. Itseä kiinnostaisi, miten paljon BenderToolin Standardin ja Juniorin eri transistorit vaikuttavat soundiin. Junioria olisi kitarapajalla hyllytavarana, mutta Standardia ei Suomesta löydy... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
svilo 01.09.2013 11:57:05 (muokattu 01.09.2013 12:01:58) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itseä kiinnostaisi, miten paljon BenderToolin Standardin ja Juniorin eri transistorit vaikuttavat soundiin. Junioria olisi kitarapajalla hyllytavarana, mutta Standardia ei Suomesta löydy... Std on hieman *pyöreämpi* soundiltaan, ja tarvitsetko *Impedance Conversion Interface (on/off) - converting an active input signal (EMG pickups, Wireless system) and thus retaining the character of the effect* tsydeemiä .. Mutta toki sellaisen saa tilaamalla ... /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Kunnallisjäte 01.09.2013 15:28:38 | |
---|
Mitäs fuzzeja porukka suosittelee humbuukkereille? Tällaisesta olen tietoinen: http://www.thomann.de/fi/dunlop_joe_bonamassafuzz_face_blk.htm Muistelen että Tonebender-tyyppiset sopisivat myös kaksikelaisille? Haussa hieman dynaamisempi fuzz eli puhdistuu volapotikasta. Ei siis Big muff, härö fuzz tai maestro-tyyppinen fuzz. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Laulava Kylätohtori 04.09.2013 12:32:58 (muokattu 04.09.2013 12:33:44) | |
---|
Kiitos svilolle taas tiedosta. Ehkä tuo juniorkin ajaisi asiansa, koska tuolle aktiivimikkitsydemille ei ole käyttöä. Mutta MJM:n London Fuzz osoittautuikin mahtavaksi peliksi, nyt en raaski luopua siitä. Eihän tämän näin pitänyt mennä. En tiedä löytyykö tuolle (tai ylipäätään tuollaiselle soundille) käyttöä bändin kanssa, mutta hauska sillä on kotona fiilistellä. Jotenkin erittäin tanakkaa ja munaksata soundia. Loistopeli. En malta ainakaan vielä luopua, mutta katsotaan. Mitä tuo bias-säätöpotikka muuten tarkalleen ottaen tekee? Säätää tietysti bias-jännitettä, mutta mitä se tekee soundille? Mad Professorin Fire Red Fuzzista kaupat sovittu. Ei malttaisi odottaa, että postihenkilö tuo paketin perille... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 04.09.2013 13:39:22 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mad Professorin Fire Red Fuzzista kaupat sovittu. Ei malttaisi odottaa, että postihenkilö tuo paketin perille... Sydän itkee vähän verta jo etukäteen, mutta onneksi loistava purkki pääsee hyvään kotiin. :) Minulla on hyvin paha tapa kiintyä näihin.. |
johanssen 04.09.2013 15:23:16 | |
---|
Gabe: Sydän itkee vähän verta jo etukäteen, mutta onneksi loistava purkki pääsee hyvään kotiin. :) Minulla on hyvin paha tapa kiintyä näihin.. Rankka jätkä, kun raaskit luopua, mutta kyllä tohtori tota hellii ;) Mie en kyllä omasta hevillä (tai muullakaan genrellä) otettani irrota. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 04.09.2013 16:22:39 | |
---|
johanssen: Rankka jätkä, kun raaskit luopua, mutta kyllä tohtori tota hellii ;) Mie en kyllä omasta hevillä (tai muullakaan genrellä) otettani irrota. Pitkään arvoin, mutta vahvistimen vaihdon myötä on tarvetta muunlaisille purkeille enemmän. :) Yksi parhaista kokeilemistani tuo silti on. |
Laulava Kylätohtori 06.09.2013 22:33:52 | |
---|
Gabe: Eihän tällainen puhe nyt sovi yhtään paatuneen kamarunkkarin suuhun! Mitä pedaaleihin tulee, olen yksiavioinen. En vain ole vielä löytänyt sitä oikeaa... Laulava Kylätohtori: Mad Professorin Fire Red Fuzzista kaupat sovittu. Ei malttaisi odottaa, että postihenkilö tuo paketin perille... Voi rähmä. No eipä näkynyt pakettia. Sen yhden kerran, kun postin olisi oikeasti tarvinnut toimia, niin ei. Paketti on jumissa jossain Tampereen suunnalla... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 06.09.2013 22:48:44 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Voi rähmä. No eipä näkynyt pakettia. Sen yhden kerran, kun postin olisi oikeasti tarvinnut toimia, niin ei. Paketti on jumissa jossain Tampereen suunnalla... Huomasin! :O Postin täti vakuutti että se ehtisi täksi päiväksi. Paljon mikään ei ole keljumpaa kuin paketti viikonlopun yli postissa. :( |
Kunnallisjäte 07.09.2013 16:28:14 | |
---|
Ilmeisesti toi Tony's Bender Tool fuzz Pajalta toimii humbuukkereiden kanssa ainakin ton Svilon testipätkän perusteella... "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
svilo 08.09.2013 10:36:56 | |
---|
Kunnallisjäte: Ilmeisesti toi Tony's Bender Tool fuzz Pajalta toimii humbuukkereiden kanssa ainakin ton Svilon testipätkän perusteella... Kyllä, ja se TMF säätö on omiaan hienosäätöön single/hum sessioihin ... /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Laulava Kylätohtori 16.09.2013 18:03:05 (muokattu 16.09.2013 18:05:24) | |
---|
Tulipa postissa tänään S0r0666:n tekemä Tonebender IV -klooni ja himpskutti sentään. Jo on pikatestin perusteella mahtava peli! Käykää nopesti ostamassa omanne pois (tämä on aikaisemmin valmistuneesta erästä, mutta kait samanlainen): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=794011 Soundi on todella maukas. Jotenkin vain nämä Tonebenderit iskee eniten. Vertailussa vanhan isokoppaisen Soul-Benderin rinnalla soundi on lähes sama. Paremmuus on taas kuulijan korvassa, mutta hienoinen ero on treblessä. Videoklippien perusteella vaikuttaisi samantyyliseltä erolta, mitä on uuden ja vanhan Soul-Benderin välillä. Tuo tuli vaihdossa saman tekijän Lunar Module Deluxeen, joka oli toteutukseltaan ja laadultaan yhtä hyvä, mutta "tone" on vaan tässä omaan makuun parempi... Seuraava pakkohankinta on Tonebender II.... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
mopar 16.09.2013 18:31:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tulipa postissa tänään S0r0666:n tekemä Tonebender IV -klooni ja himpskutti sentään. Jo on pikatestin perusteella mahtava peli! Käykää nopesti ostamassa omanne pois (tämä on aikaisemmin valmistuneesta erästä, mutta kait samanlainen): http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=794011 Soundi on todella maukas. Jotenkin vain nämä Tonebenderit iskee eniten. Vertailussa vanhan isokoppaisen Soul-Benderin rinnalla soundi on lähes sama. Paremmuus on taas kuulijan korvassa, mutta hienoinen ero on treblessä. Videoklippien perusteella vaikuttaisi samantyyliseltä erolta, mitä on uuden ja vanhan Soul-Benderin välillä. Tuo tuli vaihdossa saman tekijän Lunar Module Deluxeen, joka oli toteutukseltaan ja laadultaan yhtä hyvä, mutta "tone" on vaan tässä omaan makuun parempi... Seuraava pakkohankinta on Tonebender II.... Mullakin on tommonen Lunar Module Deluxe, ja tässä itekseen aprikoin että mitenköhän toi nyt sitten eroaa tosta benderistä... Osaisitko mitenkään paremmin asiaa selittää? http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg |
McNulty 16.09.2013 18:54:49 | |
---|
Foxrox Hot Silicon Fuzz saapui iteljoonin kyydissä tänään ja nyt olen ~tunnin kyseistä oranssia rasiaa kutitellut/kuritellut '62 Strato-replikalla. Päällimmäisiä mietteitä: - Miten voi olla noin mahtavan dynaaminen fuzz? Straton volapotikkaan reagointi on suoraan sanottuna täydellistä - Potkua löytyy ja gainia silikoni-FuzzFace tyyliin. Ei siis mikään äärettömän överi, mutta sen verran rapsakka että kyllä tällä stonerit ja grunget lähtee koska vaan. - Grit-potikka ei ole vielä ihan auennut, olen pitänyt sen melko vahvasti keskellä. Ns. kaakossa se ajaa signaalia kyllä kovasti ruttuun, sellaiseksi "fart" fuzziksi. Tuo Grit-potikka keskustelee myös Vol ja Fuzz potikoiden kanssa interaktiivisesti, joten pitänee vielä pari iltaa maistella ja tutustua siihen. - Soundi on hyvä, todella hyvä... juur sellaista fuzzia mistä mie diggailen. Instant Hendrixiä, mutta kovasti paljon muutakin. Aivan miedosta overdrive-henkisestä kuumaan fuzz-meininkiin asti. - Soundi on juureva, hyvä vanhanliiton luonnollinen soundi. Ei mitään hifi-kikkaretta tai teennäistä, metallista sirinää. Vaikka Hot Silicon on räyhäkäs laite, niin siitä puuttuu sellainen distortioneille tyypillinen sirittävä ominaisuus. Tästä on hyvä jatkaa tutkimusmatkaa ja pitää jossain välissä malttaa testailla Les Paulilla (vintage-henkiset humbuckerit) myöskin. The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men. |
Laulava Kylätohtori 16.09.2013 19:58:45 (muokattu 16.09.2013 20:04:22) | |
---|
mopar: Mullakin on tommonen Lunar Module Deluxe, ja tässä itekseen aprikoin että mitenköhän toi nyt sitten eroaa tosta benderistä... Osaisitko mitenkään paremmin asiaa selittää? Innoissani oli pakko pieni luraus nauhoittaa, vaikkei minkään tason edellytyksiä löydykään.. ;) Mutta joo, jos tuosta nyt saisi edes jonkinlaisen käsityksen erosta. Lunar Module oli mielestäni niin samantyylinen Guitarsystemsin FuzzTool jr:n kanssa, että käytin sitä Lunar referenssinä. Ekaksi pelkkä vahvari, sitten kolme kertaa sama riffi FuzzTool->S0r0n Tonebender ja lopuksi Fulltonen Soul-Bender... http://maihinnousu.net/s/20595 Sanallisesti sanoen sanoisin, että Tonebender on smoothimpi ja vähän jöötikkäämpi kuin Lunar Module, joka taas on hieman treblekkäämpi ja ehkä od-maisempi. Riippuu niin paljon säädöistäkin, itse en osaa säätää... e. piti tuosta wahistakin pistää joku pätkä, mutta siitä tulee aina sellaista tyhjää päätöntä tilutusta. Ei tulisi meikäläisesti demo-eksperttiä... e2. kaikki fuzzit toimii kertakaikkiaan loistavasti Picture Wahin kanssa. Johtuneeko tuosta Picturesta (siinähän on joku wah-systeemi muistaakseni), vai onko nämä sellaisia fuzzeja, joilla ei ole ongelmia wahin kanssa.. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
mopar 16.09.2013 22:47:31 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Innoissani oli pakko pieni luraus nauhoittaa, vaikkei minkään tason edellytyksiä löydykään.. ;) Mutta joo, jos tuosta nyt saisi edes jonkinlaisen käsityksen erosta. Lunar Module oli mielestäni niin samantyylinen Guitarsystemsin FuzzTool jr:n kanssa, että käytin sitä Lunar referenssinä. Ekaksi pelkkä vahvari, sitten kolme kertaa sama riffi FuzzTool->S0r0n Tonebender ja lopuksi Fulltonen Soul-Bender... http://maihinnousu.net/s/20595 Sanallisesti sanoen sanoisin, että Tonebender on smoothimpi ja vähän jöötikkäämpi kuin Lunar Module, joka taas on hieman treblekkäämpi ja ehkä od-maisempi. Riippuu niin paljon säädöistäkin, itse en osaa säätää... .. Kiitos. On kyllä loppupeleissä ihan makuasia mikä noista näytteistä on paras. Toi Fulltonen Soul-Bender kyllä kuulostaa mun korvaan edelleen pirun hyvältä. Mites muuten on, ku sä oot noita Hendrix-miehiä, ni minkä noista itse valitsisit Jimin biiseihin? :) http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg |
Dunga 17.09.2013 06:06:53 | |
---|
Analogman White Dot NKT275 Sunface saapuu pian. Jännän äärellä taas siis. War... war never changes. |
Laulava Kylätohtori 17.09.2013 08:26:55 | |
---|
Void: Analogman White Dot NKT275 Sunface saapuu pian. Jännän äärellä taas siis. Ai sinä siis ostit sen, senkin kelmi! Mutta toisaalta hyvä, niin voin ostaa sen taas sinulta, kun myyt sen... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 17.09.2013 08:33:18 | |
---|
mopar: Kiitos. On kyllä loppupeleissä ihan makuasia mikä noista näytteistä on paras. Toi Fulltonen Soul-Bender kyllä kuulostaa mun korvaan edelleen pirun hyvältä. Mites muuten on, ku sä oot noita Hendrix-miehiä, ni minkä noista itse valitsisit Jimin biiseihin? :) Itse asiassa olen fuzzien kanssa niin myöhäisherännäinen, että viimeksi kun keväällä bändin kanssa soiteltiin Hendrixiä, niin mulla ei ollut kuin itse kasaamani Uraltonen Fuzz Face. Noin muuten olen aina käyttänyt od:ta. Vähän kai kerettiläistä, mutta en ole koskaan edes yrittänyt saada 1:1 Jimisoundia, koska se on jo lähtökohtaisesti mahdotonta. Siksi soittelen vain omalla itseä miellyttävällä soundilla.. Myymäni '70 fuzz olisi kai ollut aika lähellä Jimin käyttämää FF:ä, mutta mikähän noista nykyisistä mahtaisi olla siihen hommaan paras. Vaikea sanoa. Pitää testata... Kuinka olenkaan voinut olla niin monta vuotta niin väärässä fuzzeista. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |