Aihe: EMG mikit+ etuaste
1
joseplluissans
01.09.2013 01:04:01
Seuraavaa aprikoin:
Seuraava soitinrakennusprojekti alkaa olla siinä mallilla, että täytyis tilailla mikkejä + elektroniikkaa. Kaikista vaihtoehdoista edullisuutenta vuoksi silmään on pistäny EMG:n setit solderless sydeemillään. Haluaisinkin nyt kuulla mielipiteitä/kokemuksia. Itselläni ois kiikarissa aktiivi J-set ja siihen päälle ehkä vielä 2-alue equ. Equ optiona, ontelon voi routata sen kokoseks että 4-5 potikkaa mahtuu sinne. Noissahan suositellaan 18V-modaus ihan EMG:n puolelta, kuinka olette sen itse kokeneet? Oletan myös, että esim. Kaikki EMG:n kamppeet mitä Thomannilla myydään, on samalla solderless-periaatteella, eli erillis-equn lisääminen mikkisettiin on kivuton?

Mielipiteitä, hyvin perusteltuja semmosia, kehiin!
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
PasiB
01.09.2013 10:42:41
Mulla on EMG PJ setti BTC control etusella tuossa Ala-Kuhan tekemässä vitosessa. Ihan ok paketti, kohta 20 vuotta se on toiminut moitteetta. Käyttöjännitteenä on 24V, kaksi 12V paristoa sarjassa.
http://pasib.kuvat.fi/
okabass
01.09.2013 11:13:59 (muokattu 01.09.2013 13:45:57)
Mulla oli EMG JB mikit käytössä n. -85-89. Jos nykyiset ovat samanlaisia, niin hyviä mikkejä ovatten.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Antti K.
01.09.2013 11:56:16
Nuo solderless -hässäkät ovat aikamoisia tilan viejiä ainakin kuvien perusteella. Mutta sehän ei sulla ollut ongelma. Varsinkin jos potikkakotelo avautuu taakse on nuo helppo kytkeä.

Itse olen käyttänyt EMG:n mikkejä jo 80-luvun puolesta välistä saakka ja tykkään kovasti. Itsekin suosin tuota 24V modausta Fender-mallisissa bassoissa. Nelikielisessä musarissakin kokeilin, mutta vaihdoin takaisin orkkikseen.

http://www.ebay.com/itm/EMG-24-VOLT … Accessories&hash=item23263e4f4e

Tuossa on näppärästi koottuna ihan nepparit ja kaikki. Multa löytyis vielä pari tollasta paristopesää (ja uudet paristot mukaan) piuhoilla, jos haluaisit kokeilla. 7€ posteineen. Oivoi, ne joutuu mahdollisesti kolvaamaan.

Omissa kuvissa näkyvään tummapuiseen jassoon on tarkoitus vaihtaa EMG:t takaisin. Bartolinit on nyt kokeiltu. Siinä on EMG BTS, mutta potikkapoliittisista syistä joudun varmaan vaihtamaan sen BTC:hen.
joseplluissans
01.09.2013 21:57:39
Kiitos hyvistä kommenteista! Tosiaan, kun ite tekee ni pystyy hyvin pitkälle suunnittelemaan tarpeenmukaisen soittimen. Tarkoitus ois bodystä tehdä Lakland-mallinen ja takapuolelle routtaus. Mietin vielä että laitanko erillisen pesän pattereille. Toisaalta, eihän niitä tarvitse koko aikaa olla vaihtamassa. Käytettynäkin voin paketin hommata. Punnitsen vielä vaihtoehtoja ja tsekkaan ebayn myös :)
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)