Aihe: varoitus
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
Muovinen
30.08.2013 23:02:34

mpekkanen: Toivottavasti on poistettu ,ettei olisi kukaan ostanut sitä.

Kyllä mulle tuli ihan maili tori.fistä jossa kerrottiin, että ilmo poistettiin. Tämä tulee tietenkin vaan meille vasikoille.
mpekkanen
30.08.2013 23:17:40
Minusta on hyvä asia ,että se on poistettu eikä kukaan ostanut sitä.
Olisi tori.fillä aika omituista käytäntöä jos antaisivat siellä olla Suomen lakien vastaisia tuotteita kaupan.
Osteri
30.08.2013 23:50:59
Kyllä se sinne uudelleen nousee. Tosin "myydään polttopuuta" -osastolla. :)
Mutta lopputulos on ihan jees.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
markkuilari
31.08.2013 00:31:27
mpekkanen: Minusta on hyvä asia ,että se on poistettu eikä kukaan ostanut sitä.
Olisi tori.fillä aika omituista käytäntöä jos antaisivat siellä olla Suomen lakien vastaisia tuotteita kaupan.

Voisko joku nyt perustella, että miksi mnet torilla väärennöksien myyminen on sallittua ja kaikille ihan OK, mutta muualla ei. Vai onko asia niin, että muita merkkejä saa väärentää, kunhan jättää Gibson brändin rauhaan.
JaaGeRMaisTeR
31.08.2013 00:37:35
markkuilari: Voisko joku nyt perustella, että miksi mnet torilla väärennöksien myyminen on sallittua ja kaikille ihan OK, mutta muualla ei. Vai onko asia niin, että muita merkkejä saa väärentää, kunhan jättää Gibson brändin rauhaan.

Onko m.netin torilla väärennöksiä? Yks kaula löyty jossa fenderin tarra on liimattu. Laitatko linkkiä vaikka. :) (hymiö keventämään kommenttia.)
markkuilari
31.08.2013 01:13:26 (muokattu 31.08.2013 01:17:28)
JaaGerMaisTeR: Onko m.netin torilla väärennöksiä? Yks kaula löyty jossa fenderin tarra on liimattu. Laitatko linkkiä vaikka. :) (hymiö keventämään kommenttia.)

No tuossa ainakin yksi sen kaulan lisäksi(en jaksanut selata koko toria)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=790190

Montako pitää olla, ennen kuin on laitonta?. Ja jos yhtään on seurannut toria, niin on varmasti huomannut monia muita kauloja, palacastereita ja skujuja mihin on liimailtu Fenderin logoja. Kuinkahan moni näistä on jo muuttunut "aidoiksi".

Tasapuolisuuden nimissä lynkataan nämäkin myyjät. (jos käyttäisin hymiötä, laittaisin yhden tähän)
Osteri
31.08.2013 01:27:07
Enkös minä ole koko ajan sanonut että ei nämä niin helposti napsahda rangaistuksille vaikka kansa niin luuleekin kun netistä lakia lukevat? Elävä elämä on toisenlaista.

Esimerkki 30.8.2013: Kaikki syytteet on hylätty Wäinö Aaltosen museoon liittyvässä taideväärennösjutussa Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.
Tapaus liittyy venäläistä avantgardea esitelleeseen näyttelyyn, joka järjestettiin kesällä 2009 Turussa. Suurin osa tauluista tuli yksityiskeräilijän kokoelmista. Näyttely keskeytettiin, kun ainakin osa tauluista ilmeni väärennöksiksi.
Syyttäjän mukaan keräilijä tiesi, että osa tauluista oli väärennettyjä. Häntä syytettiin törkeästä petoksesta, väärennyksestä ja tekijänoikeusrikoksesta. Mies kiisti syytteet, ja myös oikeuden mukaan syytteet jäivät näyttämättä.
Syytteessä oli myös pariskunta, joka oli myynyt teokset keräilijälle. Heitä vaadittiin tilille sekä keräilijän harhauttamisesta että taulujen toimittamisesta näyttelyyn yhdessä keräilijän kanssa.

http://www.ess.fi/?article=426730
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
JaaGeRMaisTeR
31.08.2013 01:57:21
markkuilari: No tuossa ainakin yksi sen kaulan lisäksi(en jaksanut selata koko toria)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=790190

Montako pitää olla, ennen kuin on laitonta?. Ja jos yhtään on seurannut toria, niin on varmasti huomannut monia muita kauloja, palacastereita ja skujuja mihin on liimailtu Fenderin logoja. Kuinkahan moni näistä on jo muuttunut "aidoiksi".

Tasapuolisuuden nimissä lynkataan nämäkin myyjät. (jos käyttäisin hymiötä, laittaisin yhden tähän)

Kattos perskules.. enpä olekkaan tarkemmin kuvaa kattonut. Kyllähän tuo menee samaan sarjaan sen torin gibsonin kanssa. Omastamielestä ainakin. Vaikka kaveri myy sitä squjuna voi joku sen joskus fenderinä myydä eteenpäin jne.
ReBeat
31.08.2013 11:24:52

Osteri: Kyllä se sinne uudelleen nousee.

http://www.nettimarkkina.com/gibson/1153089
blues guitar
31.08.2013 11:33:17

ReBeat: http://www.nettimarkkina.com/gibson/1153089

"Made in USA"!. Myös sarjanumero löytyy, minkähän kitaran?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
ReBeat
31.08.2013 11:47:38

Onkohan itse tuonut aitona parin sadan Gibsonina maahan, vaiko sanonut että "kiinalaista tuoteväärennöstä nyt olisin maahantuomassa tässä myyntitarkoitukseen... että eiköhän pojat hoideta asianmukaiset tullimaksut samantien kuntoon niin matka pääsee jatkumaan".
mattim
31.08.2013 12:15:35 (muokattu 31.08.2013 12:16:53)

ReBeat: Onkohan itse tuonut aitona parin sadan Gibsonina maahan, vaiko sanonut että "kiinalaista tuoteväärennöstä nyt olisin maahantuomassa tässä myyntitarkoitukseen... että eiköhän pojat hoideta asianmukaiset tullimaksut samantien kuntoon niin matka pääsee jatkumaan".

Tämmösistä kamppeista ei mitään tullimaksuja vielä ainakaan ulkomaanmatkan yhteydessä synny ;-)
.
JaaGeRMaisTeR
31.08.2013 13:17:45
ReBeat: Onkohan itse tuonut aitona parin sadan Gibsonina maahan, vaiko sanonut että "kiinalaista tuoteväärennöstä nyt olisin maahantuomassa tässä myyntitarkoitukseen... että eiköhän pojat hoideta asianmukaiset tullimaksut samantien kuntoon niin matka pääsee jatkumaan".

Kyllä tuo tori.fi:llä pyörivä gibson on kiinasta tilattu. Ja siitä on verot ja tullaus maksettu. Näin luki jossakin sählöpostissa.
markkuilari
01.09.2013 05:13:00
JaaGeRMaisTeR: Kattos perskules.. enpä olekkaan tarkemmin kuvaa kattonut. Kyllähän tuo menee samaan sarjaan sen torin gibsonin kanssa. Omastamielestä ainakin. Vaikka kaveri myy sitä squjuna voi joku sen joskus fenderinä myydä eteenpäin jne.

Taidatkin olla ainut joka tajuaa tän asian sisällön, muut näyttää kyttäävän missä feikki Gibson seuraavaks luuraa, viis muista, tai eipä ole ainakaan yhtään perustelua tullu.
pappasfin
01.09.2013 14:10:21 (muokattu 01.09.2013 15:24:34)
JaaGeRMaisTeR wrote "Kyllä tuo tori.fi:llä pyörivä gibson on kiinasta tilattu. Ja siitä on verot ja tullaus maksettu. Näin luki jossakin sählöpostissa."

Tuskinpa on tullattu ja ainakaan yrityksen nimissä ja sehän on varmaan selvää eikös ;D

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille … uttajat/tuotevaarennokset/index.jsp

Ja kun miettii mitä aikaisemmin on kirjoitettu niin alvit ym. maksettu..just joo, uskoa saa ken haluaa minä en ennenkuin näen faktat.

Yksinkertaisesti yritys kun ei tullin läpi tuo tuoteväärennöksiä eikä varsinkaan Gibsonin tuoteväärennöksi, olis pysähtynyt seinään koko homma. Tullihan ilmoittaa asianomaiselle rekisteröidyn tuotemerkin omistajalle tapauksesta ja jos tuo olisi tuotu yrityksen nimissä niin se merkitsisi, että Gibson olis ilmoittanu, ettei he tee asiassa mitään ja vähän kyllä epäilen tätä.

En nyt usko tuohon tullaukseen ainakaan yrityksen nimissä ja vaikka olis tehty ykstiyisenä niin sen myyminen muuten kuin onkin "kaupallista ja verollista" kts. alla olevan lainauksen eka kohta.

"Huomioi kuitenkin, että:

tuonti mitä tahansa vastiketta vastaan katsotaan kaupalliseksi ja on siten verollista riippumatta määristä. (oma lisäykseni ->(tämä myös koskee aasian tuontia eikä pelkästään EU:n tuontia)

tupakkatuotteissa on oltava terveyshaitoista varoittavat pakkausmerkinnät suomeksi ja ruotsiksi. Et siis voi tuoda savukkeita esimerkiksi Virosta 200 kappaletta enempää, jos merkinnät puuttuvat.
saat tuoda toisesta EU-maasta hankkimiasi nuuskatuotteita omaan henkilökohtaiseen käyttöösi enintään 30 kappaletta 50 gramman rasioita. Lahjaksi nuuskaa ei saa tuoda."

Kyseinen linkki http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/

Eli homma jatkuu ja karavaani kulkee ja minä epäilen koko hommaa ja hyvästä syystä enkä usko edelleenkaan ns. myyjän kuulopuheisiin vaan selviin faktoihin.

Elämässä on tässä vaiheessa tullu kuultua aika uskomattomiakin tarinoita ihmisiltä joten sinisilmäisyys on kyllä kaikonnu aika tukevasti pois.
PappaSFin
JaaGeRMaisTeR
01.09.2013 16:31:48
pappasfin: Tuskinpa on tullattu ja ainakaan yrityksen nimissä ja sehän on varmaan selvää eikös ;D

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille … uttajat/tuotevaarennokset/index.jsp

Ja kun miettii mitä aikaisemmin on kirjoitettu niin alvit ym. maksettu..just joo, uskoa saa ken haluaa minä en ennenkuin näen faktat.

Yksinkertaisesti yritys kun ei tullin läpi tuo tuoteväärennöksiä eikä varsinkaan Gibsonin tuoteväärennöksi, olis pysähtynyt seinään koko homma. Tullihan ilmoittaa asianomaiselle rekisteröidyn tuotemerkin omistajalle tapauksesta ja jos tuo olisi tuotu yrityksen nimissä niin se merkitsisi, että Gibson olis ilmoittanu, ettei he tee asiassa mitään ja vähän kyllä epäilen tätä.

En nyt usko tuohon tullaukseen ainakaan yrityksen nimissä ja vaikka olis tehty ykstiyisenä niin sen myyminen muuten kuin onkin "kaupallista ja verollista" kts. alla olevan lainauksen eka kohta.

"Huomioi kuitenkin, että:

tuonti mitä tahansa vastiketta vastaan katsotaan kaupalliseksi ja on siten verollista riippumatta määristä. (oma lisäykseni ->(tämä myös koskee aasian tuontia eikä pelkästään EU:n tuontia)

tupakkatuotteissa on oltava terveyshaitoista varoittavat pakkausmerkinnät suomeksi ja ruotsiksi. Et siis voi tuoda savukkeita esimerkiksi Virosta 200 kappaletta enempää, jos merkinnät puuttuvat.
saat tuoda toisesta EU-maasta hankkimiasi nuuskatuotteita omaan henkilökohtaiseen käyttöösi enintään 30 kappaletta 50 gramman rasioita. Lahjaksi nuuskaa ei saa tuoda."

Kyseinen linkki http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/

Eli homma jatkuu ja karavaani kulkee ja minä epäilen koko hommaa ja hyvästä syystä enkä usko edelleenkaan ns. myyjän kuulopuheisiin vaan selviin faktoihin.

Elämässä on tässä vaiheessa tullu kuultua aika uskomattomiakin tarinoita ihmisiltä joten sinisilmäisyys on kyllä kaikonnu aika tukevasti pois.

En tainnut mainita yrityksen nimissä tilaamisesta mitään. Vain tuosta ko yksilöstä :) vai löydätkö epäkohdan? Typon varmasti löydät :D Miten nuo yritykset edes vedettiin tähän hommaan? Yksityisethän nuita tuotteita myy.

Tupakka asiaan tai nuuska asiaan. Tullia ei varmaan jaksa tuollainen kiinnostaa. Eipä ole koskaan ratsannut yhtään autoa. Ja epäilen, että eräs nuorimies ei ollut lakipykälistä kiinnostunut kun edesmenneestä netosta kävi hakemassa 4x sallitun määrän tavaraa.

Jatkan tarinaa vielä kysymyksellä. Onko tämä muiden mielestä levinnyt käsiin? Ja joko se fenderin tarralla varustettu squju on hiillostettu pois m.netin torilta?
blues guitar
01.09.2013 17:34:49 (muokattu 01.09.2013 18:19:10)

Mitäs mieltä olette tästä mun Warmoth/Tokai/Fender palacasterista.
https://www.dropbox.com/s/0vjjnwv9k … 8zx/Photo%201.9.2013%2017.29.27.jpg

Ensin oli tarkoitus hioa F-decal kokonaan pois, mutta jätin kuitenkin piruillessani hieman jäljelle, koska kitarassa on kiinni Fender CS mikit. :D
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
pappasfin
01.09.2013 17:44:53 (muokattu 01.09.2013 18:07:55)
JaaGeRMaisTeR: En tainnut mainita yrityksen nimissä tilaamisesta mitään. Vain tuosta ko yksilöstä :) vai löydätkö epäkohdan? Typon varmasti löydät :D Miten nuo yritykset edes vedettiin tähän hommaan? Yksityisethän nuita tuotteita myy.

Jatkan tarinaa vielä kysymyksellä. Onko tämä muiden mielestä levinnyt käsiin? Ja joko se fenderin tarralla varustettu squju on hiillostettu pois m.netin torilta?

Azolit kirjoitti alla olevan lainausmerkeissä:

"Tuo on hauska väite että jotenkin huijaisin asiakkaita, verottajaa tai itseäni!
Kyllä mulla on ihan laillinen soitinpaja ja maksan verot ja tuskailen ALVien kanssa kuten muutkin yrittäjät.
Alalla ei kauaa soittimia viilata jos homma perustuu kusetukseen. Päin vastoin, suuri osa asiakkaistani on aiemmin kanssani kauppaa käyneitä ja homma perustuu nimenomaan luottamukseen ja joustavaan asiointiin molemmin puolin.

Mitä tuohon yllättävän paljon huomiota herättäneeseen väärennettyyn Gibsoniin tulee, niin se on poistettu myynnistä.
Itselleni tuo oli täysin kuriositeetti ja mielenkiinnosta harvinaisuuteen ostettu.
"

Eli siis ei ole yritys myynin takana?!, kyllä minä nyt ainakin olen ollut siinä käsityksessä ja vissiin useampi muukin henkilö, että taustalla on nimenomaan yritys.

Eikä tämä tuoteväärennös asia ole ainoa mikä tässä asiassa hieman kiusaa ja hämmentää, asiaan kun liittyy monta muutakin epäkohtaa, joista on jo tullut mainittua esim. se, että tuote on vieläkin myynnissä eikä suinkaan ole vedetty pois myynnistä kuten asianomainen itse kuvaa tilannetta mikä nyt vaan ei ole mitenkään faktaa kun katsoo sitä myyntilmoitusta eri sivustolla http://www.nettimarkkina.com/gibson/1153089

Mun puolesta joku saa olla sinisilmäinen mutta minä en sitä ole enkä usko kuulopuheisiin vaan faktoihin.

Mun puolesta tämän ketjun voi hyvinkin laittaa lukkoon kun ei tästä tule lasta eikä paskaa vaikka kuinka pulistaisiin.
PappaSFin
mpekkanen
01.09.2013 18:22:11
Taitaa olla ainakin muusikoiden sivuilla järkevämpi ilmoittaa ylläpidolle suoraan ihan selkeissä tuoteväärennös jutuissa kuin ilmoittaa sitä tänne.
Mikäli ei sitten halua sitä kuraa niskaansa näiltä tyypeiltä joilla on varmaan omakin lehmä ojassa kun myydään vehkeitä joiden tarkempi katsominen ei päivänvaloa kestä.

On todella kummallista ,että lähes puolet viesteistä on tuoteväärennöksiä myyvien puolella?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)