Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Classic 70s stratocasterin parantelu
1
H3MULI
27.08.2013 16:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve kaikki!
 
Ostin tuossa suht hiljattain meksikolaisen Classic 70s Stratocasterin vaahteraotelaudalla. Sain käytettynä todella halvalla. Kaula ja tatsi miellyttää suuresti ja säädöt on kohillaan, mutta niin akustisessa kuin vahvistetussa soinnissa olisi parantamisen varaa. Kitara soi vähän tukkoisesti ja epätasaisesti kun vertaa jenkkiläiseen 62 Hot Rod stratooni, joka soi kirkkaasti ja heleästi. Saarnirunko tuossa classicissa pitäis olla.
Huomaan että kitaran tremolo ei ole originaali vaan vaihdettu. Sekä itse talla, että blokki vaikuttavat kuitenkin aika halvalta kevytmetallilta. Saisikohan tremolon ja mikit vaihtamalla soundiin lisää potkua vai voiko kyse olla vaan esimerkiksi huonosta puusta?
 
ReBeat
27.08.2013 16:41:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H3MULI: Sekä itse talla, että blokki vaikuttavat kuitenkin aika halvalta kevytmetallilta. Saisikohan tremolon ja mikit vaihtamalla soundiin lisää potkua
 
Kyllä saisi.
 
voiko kyse olla vaan esimerkiksi huonosta puusta?
 
Voi olla sitäkin.
 
LaMotta
27.08.2013 16:45:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkikseltään speksejä vilkaisemalla noissa on aika iso ero mm nauhoissa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
p130
27.08.2013 16:52:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytä hakua: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=218928&ao=0
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Tuhkis
27.08.2013 17:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein 2 aihetta peräkkäin päätit sit perustaa?
 
"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit."
Midrange
27.08.2013 18:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun rahat menee 60% huonoon puuhun ja 40% niihin metalliosiin.
 
Kyllä kunnon metallista tehty talla voi kirkastaa soundia kummasti, mutta ei sekään ihmeitä tee.
 
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
Gabe
27.08.2013 19:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Mun rahat menee 60% huonoon puuhun ja 40% niihin metalliosiin.
 
Kyllä kunnon metallista tehty talla voi kirkastaa soundia kummasti, mutta ei sekään ihmeitä tee.

 
Samaa veikkaan. Varmaan asiallinen talla asiaa ainakin vähän auttaa mutta jos puut ovat ihan surkeat niin toivottuun lopputulokseen tuskin päästään.
H3MULI
28.08.2013 07:30:06 (muokattu 28.08.2013 08:22:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, profiilini lagaa jotenkin joten tein vahingossa 2 aihetta.....
Noh, mutta kiitos vastauksista. Voisin kokeilla väliaikaisesti vaihtaa amerikkalaisen tremolon 62 stratostani tuohon. Ovat luultavasti yhteensopivia. Siinä ainakin selviäisi hyvän tremolon vaikutus sointiin.
 
H3MULI
28.08.2013 07:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nauhat menin jo vaihtamaan mediumjumboiihn, koska pidän kaulasta ja vanhat vintagenauhat olivat niin loppuun kuluneet. :)
 
H3MULI
28.08.2013 07:36:38 (muokattu 28.08.2013 08:30:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja olen aika uusi täällä foorumeilla, miten saan poistettua turhan topicin? xD
 
Laulava Kylätohtori
28.08.2013 09:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H3MULI: Ja olen aika uusi täällä foorumeilla, miten saan poistettua turhan topicin? xD
 
Tervetuloa vaan. Topikkia et saa poistettua mitenkään (ainakaan ymmärtääkseni)...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
H3MULI
28.08.2013 19:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menin sitten vaihtamaan testiksi 62 Hot rodini tallan classiciin. Huono talla oli tunkkaiseen soundiin syynä. Jenkkiläisellä teräsblokkisella tallalla kitaraan tulee se kirkas "stratoklangi" mitä kaipasin. Massiivisen eron huomaa sekä akustisesti että vahvistimella. Nyt skeba vasta todella soundaa siltä miltä straton pitää. Soundi on edelleen ontompi kuin leppärunkoisen stratoni, mutta hyvä omalla tavallaan, vissiin saarnille ominaista. Suuri helpotus huomata, että kitara on itsessään hyvää laatua.
Nyt vain toista kunnon tallaa ostamaan!
 
LaMotta
28.08.2013 20:17:28 (muokattu 28.08.2013 20:17:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H3MULI: Menin sitten vaihtamaan testiksi 62 Hot rodini tallan classiciin. Huono talla oli tunkkaiseen soundiin syynä.
 
Oolratirallaa. Varmaan pitää omaan korealaiseen PRS Stratoon etsiä jostain myös jyhkeämpi tremoloblokki.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
H3MULI
28.08.2013 20:24:19 (muokattu 28.08.2013 20:26:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti itteäskin auttaa! Mulla kitaran ominaissoundi ei varsinaisesti muuttunut, mutta "heräsi eloon".
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «