Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä Vox olisi passeli?
1
jmihatsu
26.08.2013 19:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo legendaarinen yhtiö on kovalla tahdilla lähivuosina tuonut markkinoille uusia malleja, mutta mikä valita, siinäpä pulma..
 
Mulla on ollut ac30cc2 (wharfdale-kajareilla), joka oli kovin raskas, mutta samalla täyteläisen soundinen.
 
Nyt on ac15c1 (greenbackeillä), joka on kevyempi, mutta samalla "aika" jees.
 
Molemmissa olen tykännyt siitä, kuinka reagoi soittoon, siitä, miltä kuullostaa, kun etuaste alkaa murista, ja toisaalta miltä kuullostaa cleaninä kaiun/delayn kanssa.
 
Celestion alnico blue on "kuulemma" ainoa oikea kajari voxiin, mutta ei tuo greenback:kään huono ole.
 
Oon miettinyt, et käytettynä saisi ac30c2x:än (alnico bluet) tai ac15hw:n (greenback) suunnilleen samaan hintaan. Toisen sisuskalut on vintage-tyyppiset, ja toisen nykymetodiikalla (pcb) värkätty.
 
Onko joku ehtinyt/päässyt/halunnut testata vaihtoehtojani? Mitä eroja? Yhtäläisyyksiä?
 
Tehona 30w on yläkanttiin, mut on toki master volume. Toisaalta toisessa ei ole luuppia yms.
 
Avusta kiitollisena..
 
Joskus ehkä vielä opin soittamaan?
Myrkky Nuoli
26.08.2013 19:33:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää taitaa olla niitä juttuja, että ennenku on Alnico Bluet testattu niin koskaan ei pääse lopputulemaan. Itsellä on juuri tuo AC30CC2 Wharfedaleilla ja oon ollut erittäin tyytyväinen. Minusta nuo on hyvät elementit noin yleensä ja kohtuu greenback-mäiset. Vois toimia Marshall-hommissa kivasti. Silti takaraivossa kutkuttaa se ajatus, että joku päivä pitää vielä verrata miltä se kuulostais sinisillä..
 
Painaa kyllä niin jeesuksen helvetisti, ettei oikein roudailu kiinnosta. Mut mä soitan masteri täysillä ja kanavavola yli puolenvälin, että eipä sitä pienemmillä ratkaisuilla saa riittävän isoa VOX-saundia, paitsi sitten kun lyö massia pöytään ja hommaa customia.
 
LaMotta
26.08.2013 19:41:24 (muokattu 26.08.2013 19:46:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen pikaisesti verrannut AC15CCn ja 15HWn keskenään. Soundillisesti ovat aika erilaisia. HW ei ole soundiltaan yhtä tikku kuin CC. Lisäksi HW syö säröpedaaleja eri tapaan. On ne niin erilaisia, että kyllä on HW on testattava jos mahdollista. Reverbiähän siinä ei sitten ole. Tarkoitus on sanoa, että tavallinen AC ja HW on niin erilaiset vahvistimet, että eri elementit ei voi olla valintakriteeri niiden välillä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
jmihatsu
26.08.2013 20:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

->La Motta
Mitä tarkoitat, että syö säröjä eri tavoin? Mitä etuja näkisit huollon helppouden lisäksi hw:lle?
Dynaamisuus soitossa on ilmeisesti ollut yksi vanhempien voxien hyvistä puolista.
 
Joskus ehkä vielä opin soittamaan?
LaMotta
26.08.2013 20:28:28 (muokattu 26.08.2013 20:45:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jmihatsu: ->La Motta
Mitä tarkoitat, että syö säröjä eri tavoin?

 
Kaikki styrkkarit vastaa säröpedaaliin eri lailla. AC-sarja ei ole mitenkään erityisen kuuluisa siitä, että se syö säröjä hyvin.
 
Mitä etuja näkisit huollon helppouden lisäksi hw:lle?
 
En ole tämän alan tietäjä. Kaikki vahvistimet on korjattavissa johdotustekniikasta riippumatta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
26.08.2013 20:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta nuo Bluet kuulostavat säröillä huonolta, enkä oikein muutenkaan päässyt sisään Voxien särömaailmaan. Kiinan Vox AC30CCX oli ihan ok noilla Myrkky Nuolen asetuksilla, eli helvetisti volumea, mutta ääntä oli silloin liikaa treeneihinkin ja toisaalta headroomikin loppui jo melko aikaisessa vaiheessa (muistaakseni). Pedaalit toimivat tosi huonosti, ainoastaa Mad Proffan cleanboosteri toimi jotenkin.. Sama homma AC15C:n kanssa, mutta se oli sitten muuten (imo) selkeästi huonompi...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Myrkky Nuoli
27.08.2013 09:07:00 (muokattu 27.08.2013 09:07:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Minusta nuo Bluet kuulostavat säröillä huonolta, enkä oikein muutenkaan päässyt sisään Voxien särömaailmaan. Kiinan Vox AC30CCX oli ihan ok noilla Myrkky Nuolen asetuksilla, eli helvetisti volumea, mutta ääntä oli silloin liikaa treeneihinkin ja toisaalta headroomikin loppui jo melko aikaisessa vaiheessa (muistaakseni). Pedaalit toimivat tosi huonosti, ainoastaa Mad Proffan cleanboosteri toimi jotenkin.. Sama homma AC15C:n kanssa, mutta se oli sitten muuten (imo) selkeästi huonompi...
 
Tämä on kyllä.. Jos ei soita todella kovaa niin AC30 on melko overkill, itselle se on tosiaan masteri kaakossa just sopivan meluisa, mutta kyseessä on vähän semmonen hakkausbändi. Headroomia riittää kyllä maan pirusti, mutta tosiaan AC:t ei oo mitään erityisen hyviä säröpedaalivahvistimia. Itse ostin tuon vahvistimen just _sitä_ saundia varten ja oon kannuttanut buustereilla, EQ:lla ja overdriveilla sitten lisää hönkää, todella komeasti syö tuommoisia laitteita. Rangemasterilla oon nyt kyykyttänyt ja se on kyllä hieno combo. Säröstä diggailen kovasti noilla wharfedaleilla ainakin. Siinä ominaisuudessa ne just muistuttaa hiukan Greenbackejä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «