Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 529 30 31 32 33215 216 217 218 219
Gabe
26.08.2013 09:46:38
AngieRainbow: Bluetoneiden potentiaalinen ostajakunta on todella pieni. Marshall vahvistimia etsii paljon suurempi joukko väkeä. Ei minustakaan Bluetonet ole mitenkään ylihintaisia laatuunsa nähden. Monet Fenderit, Mesat jne maksavat uutena paljon enemmän. Harva kuitenkin ymmärtää Bluetoneiden päälle, joten sellaista on vaikea saada kaupaksi kuten montaa muutakin pienempää mutta laadukasta merkkiä.

Tuosta se varmaan aika pitkälti johtuu. Myyjän kannalta hieman tukalaa mutta ostajallehan tuo on oikein ihanteellinen tilanne. Varsinkin perinnehenkistä vahvistinta etsivän kannattaa kytätä toria Bluetonea silmällä pitäen, tuostahan lähti yksi AC30 hetki sitten suunnilleen samaan hintaan kuin Voxin vastaava kiinanrimpula! Nyt näyttää muutenkin olevan aika hyvä kattaus ihan uudenkarheaakin konetta kaupan, itseäni polttelee ikävästi tuo TTV:n 2x10 kaappi.. on vain vähän väärän värinen.
Vladi
26.08.2013 10:04:50
Gabe: Tuosta se varmaan aika pitkälti johtuu. Myyjän kannalta hieman tukalaa mutta ostajallehan tuo on oikein ihanteellinen tilanne. Varsinkin perinnehenkistä vahvistinta etsivän kannattaa kytätä toria Bluetonea silmällä pitäen, tuostahan lähti yksi AC30 hetki sitten suunnilleen samaan hintaan kuin Voxin vastaava kiinanrimpula! Nyt näyttää muutenkin olevan aika hyvä kattaus ihan uudenkarheaakin konetta kaupan, itseäni polttelee ikävästi tuo TTV:n 2x10 kaappi.. on vain vähän väärän värinen.

Voisin myydä sulle mun kaapin jos en tykkäis itse siitä niin paljon. ;) Enpä muista, että olis koskaan kaappi innostanut samalla tavalla. Koko, paino ja soundi on juuri oikeassa balanssissa.
Gabe
26.08.2013 10:15:56
Vladi: Voisin myydä sulle mun kaapin jos en tykkäis itse siitä niin paljon. ;) Enpä muista, että olis koskaan kaappi innostanut samalla tavalla. Koko, paino ja soundi on juuri oikeassa balanssissa.

Kiusaa nyt vielä toista! ;) Mitkä kaiuttimet sinulla muuten on siinä kiinni?
Vladi
26.08.2013 10:19:51
Gabe: Kiusaa nyt vielä toista! ;) Mitkä kaiuttimet sinulla muuten on siinä kiinni?

WGS Veteranit, 10-tuumaiset semmoiset. Tuntuvat toimivan aika monen vahvarin kanssa hyvin.
TTV
26.08.2013 11:47:27 (muokattu 26.08.2013 11:48:31)
Gabe: itseäni polttelee ikävästi tuo TTV:n 2x10 kaappi.. on vain vähän väärän värinen.

Heh heh, sininen on nätti. Mut joo, toi 2x10" toteutus lähtee modattavaksi torstaina. En tykkää yleissaundista metallihommissa ( -> liian yläkireä, bottne liian pieni) ja siksipä teemmekin kaapista ylikokoisen 1x12" WGS Veteranilla. Runko ja ulkonäkö pysyvät samoina, elementin kiinnitys muuttuu.

Samalla teemme pari kokeilumodia Express Jr:ään, jonka johdosta poistin koko setin myynnistä. Aloitamme Harryn ja Matin kanssa myös uuden "Metalli-Bluetonen" kehittämisen, siltä prokkikselta odotan itse todella paljon . . .
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Vladi
26.08.2013 11:59:27
TTV: Heh heh, sininen on nätti. Mut joo, toi 2x10" toteutus lähtee modattavaksi torstaina. En tykkää yleissaundista metallihommissa ( -> liian yläkireä, bottne liian pieni) ja siksipä teemmekin kaapista ylikokoisen 1x12" WGS Veteranilla. Runko ja ulkonäkö pysyvät samoina, elementin kiinnitys muuttuu.

Tässä se taas nähdään, että mietä on moneen junaan ja junan katolle ja ja ja...

Itse olen taas tykännyt raskaammankin musan puolella tuosta 10-tuumaisten elementtien tuomasta napakkuudesta ja yleisesti nopeammasta regoinnista soittotatsiin. Toki "metallihommilla" voidaan tarkoittaa vaikka mitä ja siitä ne erot syntyykin. Itselleni se menee tuonne jonnekin Petrucci-soundin suuntaan, eli middlekästä, tiukkaa ja erittäin erottelevaa soundia jossa on paljon harmonisia kerrannaisia yms. Soitan tosin yleensä myös normivireessä/drop-d:ssä, mikä varmasti vaikuttaa asiaan. :)
AngieRainbow
26.08.2013 12:04:45
TTV: poistin koko setin myynnistä.

Mulla on ollut Bluetone JMP50 nuppi ja Bluetone 2x12" kaappi jo kaksi kertaa torilla, kun ne ovat liian tehokkaat omiin tarpeisiini. Olen molemmilla kerroilla ottanut ne kuitenkin aika pian sieltä pois. Ei niitä pysty myymään, vaikka liian isot ovatkin. Niissä on niin hyvä saundi, että sitä katuisi koko loppu elämänsä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
26.08.2013 12:21:14
JaaGeRMaisTeR: Bluetonen runtuvahvistin :D hyvinkin erimieltä 234567891011:n kanssa. Oon mieltänyt nuo enemmänkin kevyenmusiikin vahvistimiksi. Olin siis väärässä :D

Juu, ei tosiaan ole vain mitään kevyen musiikin vahvareita. Omasta Dustysta itsestään ei mitään kirkonpolttosäröjä irtoa, mutta stratolla lähtee loistavat Zeppelin ym. soundit. Ja hyvällä boosterilla särö riittää sitten vaikka mihin, kunnon heavy ja varmaan metalliinkin (riippuu kitarasta ja kaapista), mutta itse en tarvitse niin en ole koskaan kokeillut. Mutta siis vahvarista jonkin verran säröä ja siihen od boosteriksi, niin ei voi puhua mistään humppavehkeesta. Jos ei meinaan särö riitä rokkiin ja heviin, niin vika on miehessä.

Ja mitä olen kuullut Crossroadin Soldanopohjaista lead-kanavaa, niin maukkaat Van Halenit ym. tuntui lähtevän...

Angien kanssa samaa mieltä, miksi näissä customeissa on suhteessa heikompi jälleenmyyntiarvo. Sama tuntuu olevan custom-vahvistinten lisäksi lisäksi kotimaisten kitaroiden laita. Aika suurella arvonpudotuksella tuntuu Amfisoundeja ja Ruokankaitakin välillä olevan myynnissä..
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
TTV
26.08.2013 12:25:55
AngieRainbow: Mulla on ollut Bluetone JMP50 nuppi ja Bluetone 2x12" kaappi jo kaksi kertaa torilla, kun ne ovat liian tehokkaat omiin tarpeisiini. Olen molemmilla kerroilla ottanut ne kuitenkin aika pian sieltä pois. Ei niitä pysty myymään, vaikka liian isot ovatkin. Niissä on niin hyvä saundi, että sitä katuisi koko loppu elämänsä.

Totta turiset. Harryn kanssa kekattiin noi modaukset ja pitäähän niiden vaikutus kokeilla.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Hombre
26.08.2013 13:13:28
En tiedä olenko ainoa, niin paljon kuin peukutankin näitä, jolle tuo torilla olevan bluetonen vinossa oleva etulevyn verhoilu ottaa hiukan silmään 8-/

Varsinkin arvokkaampien putiikkikoneiden sitä haluaa voivansa todeta notta "Made with a lot of love and attention in details"

http://muusikoiden.net/dyn/tori/788833.jpg?1377419272
-
Jucciz
26.08.2013 13:37:50
Hombre: ... "Made with a lot of love and attention in details"

Attention TO detail, ja siis mielellään ilman s:ää. "Detail" on vähän semmoinen massasubstantiivi, joka voi tarkoittaa isompaakin määrää. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Hanok
26.08.2013 13:57:45 (muokattu 26.08.2013 13:58:55)
JaaGeRMaisTeR: Bluetonen runtuvahvistin :D hyvinkin erimieltä 234567891011:n kanssa. Oon mieltänyt nuo enemmänkin kevyenmusiikin vahvistimiksi. Olin siis väärässä :D

Tuossa klipissä oli crunch-kanavan boost päällä ja gain jossain klo 1-2 paikkeilla. Lead-kanavassa gain oli n. klo 11 kohdalla, joten siellä on reserviä runsaasti.

Siksi oikeastaan tuon klipin postasinkin, että muillakin on mahdollisuus vähän laajentaa käsitystä siitä mihin nämä nupit itse asiassa taipuvat. Säröklippien kanssahan on vaan yleisesti se ongelma, että se mikä tuplattuna ja miksauksessa, ei välttämättä yksinään raakana raitana kuulosta kovin herkulta. Tuokin näyte kaipaisi tietenkin ekvalisaattoria, mutta jätin kuitenkin tässä vaiheessa prosessoinnin minimiin.

Myös sitä on hankala demota miltä vahvistin itse asiassa soundaa huonetilassa. Itsehän niitä vahvistimia pitää testata, pelkkien klippien perusteella ei juuri voi vielä vetää johtopäätöksiä.
Laulava Kylätohtori
26.08.2013 14:42:00
Hanok: Siksi oikeastaan tuon klipin postasinkin, että muillakin on mahdollisuus vähän laajentaa käsitystä siitä mihin nämä nupit itse asiassa taipuvat. Säröklippien kanssahan on vaan yleisesti se ongelma, että se mikä tuplattuna ja miksauksessa, ei välttämättä yksinään raakana raitana kuulosta kovin herkulta. Tuokin näyte kaipaisi tietenkin ekvalisaattoria, mutta jätin kuitenkin tässä vaiheessa prosessoinnin minimiin...

Hauskinta omassa Bluetonessa onkin ollut juuri se, miten se toimii treeneissä tai keikalla bändin kanssa. Se soundi on siinä, ei tarvitse yrittää runkata nappeja tai pistää boostereita signaaliketjuun, jotta soundi olisi sitä tai tätä. Tietysti nekin toimivat, jos niitä haluaa käyttää...

Näkisin edelleen, että tämän ketjun tarkoitus on se, että Bluetonen omistajat tai niistä positiivisessa mielessä kiinnostuneet voivat vaihtaa kokemuksiaan tai kysellä tyhmiä. Ja ne, ketä nämä eivät kiinnosta tai pitävät niitä huonoina vahvareina, voisivat ymmärtää olla kirjoittelematta tänne, koska ketään ei todellakaan kiinnosta jonkun Jonne X:n mielipide, miten paska Bluetone hänen mielestään on. Mutta eihän tämä toki ainut ketju ole, jossa vähäjärkiset itkevät - ilmiö on tuttu myös esim. lähes kaikista Gibsonia sivuavista keskusteluista ja monista vähänkin kalliimman merkin ketjuista...
Hanok
26.08.2013 14:57:51 (muokattu 26.08.2013 14:58:24)
Laulava Kylätohtori: Hauskinta omassa Bluetonessa onkin ollut juuri se, miten se toimii treeneissä tai keikalla bändin kanssa. Se soundi on siinä, ei tarvitse yrittää runkata nappeja tai pistää boostereita signaaliketjuun, jotta soundi olisi sitä tai tätä. Tietysti nekin toimivat, jos niitä haluaa käyttää...

Minulla on tuo nuppi tällä hetkellä lähinnä himatreeni- ja äänityskäytössä. Näissä hommissa ovat kyllä toistaiseksi jääneet boosterit tarpeettomiksi.

Näkisin edelleen, että tämän ketjun tarkoitus on se, että Bluetonen omistajat tai niistä positiivisessa mielessä kiinnostuneet voivat vaihtaa kokemuksiaan

Kyllä siihen keskusteluun minun puolestani saa vaihtoehtoisia näkökulmia tuoda. Myös kritiikki on tervetullutta, mutta se saisi olla rakentavaa ja perusteltua.
Laulava Kylätohtori
26.08.2013 15:13:01
Hanok: Kyllä siihen keskusteluun minun puolestani saa vaihtoehtoisia näkökulmia tuoda. Myös kritiikki on tervetullutta, mutta se saisi olla rakentavaa ja perusteltua.

Juu, olet oikeassa. Kyllä kritiikki ja eriävät näkemykset ovat ehdottomasti tervetulleita, mutta järkevästi perusteltuina. Jos Jonne X:n mielestä Bluetone on vain yksinkertaisesti maailman paskin, niin sen voi jättää kirjoittamatta. Jos Jonne X kertoo myyneensä Bluetonensa, koska se korosti liikaa/liian vähän ylämiddleä, niin se on jo ihan eri juttu...

Tarkoitus ei tosiaan ole pitää mitään pohjoiskorealaistyylistä ylistyshuutoa Bluetonelle, vaan keskustella asioista normaalisti.
Vladi
26.08.2013 15:27:12 (muokattu 26.08.2013 15:29:46)
Hombre: En tiedä olenko ainoa, niin paljon kuin peukutankin näitä, jolle tuo torilla olevan bluetonen vinossa oleva etulevyn verhoilu ottaa hiukan silmään 8-/

Varsinkin arvokkaampien putiikkikoneiden sitä haluaa voivansa todeta notta "Made with a lot of love and attention in details"

http://muusikoiden.net/dyn/tori/788833.jpg?1377419272

Nojaa, enpä tiedä onko itselleni ollut tuolla lopulta mitään merkitystä. Kameran linssi vääristää vielä hieman vahvistaen vinousefektiä. Itse olen todennut, että loppuviimeksi minua ei ihan älyttömästi kiinnosta vahvistimen ulkonäkö, jos soundi on kohdallaan ja tuossa se on. Oma musiikkimaku ja soundimieltymys vaan tuntuu ailahtelevan kun naisen mieliala ja sen myötä pitää saada taas jotain uutta.

Kyllähän Bluetonelta saa myös äärimmäisen tarkasti viimeistellyn tuotteen, mutta se taas tietää pidempää valmistusaikaa ja korkeampaa hintaa. Tuokin nuppi valmistui aikoinaan noin parissa kuukaudessa, mikä on ihan huikea toimitusaika tuollaiselle tuotteelle. Nopea valmistuminen + hyvä soundi + kohtuullinen hinta saa hyvin nopeasti unohtamaan tuommoiset pikkujutut. Kukin toki tavallaan. :)

E: Lisään vielä sen, että Bluetonehan on suhteessa varsin uusi pulju ja valmistusmetodit ovat silmiinnähtävästi kehittyneet vuosien saatossa. Tuo myymäni nuppi on jo melkein parivuotias ja siinä on ehkä tuommoisia pieniä juttuja, kun taas reilu kuukausi sitten saapunut 2x10 kitarakaappi on viimeistelyltään aivan täydellinen. En epäröisi hetkeäkään laittaa sitä vertailuun vaikkapa Mesan tuotteiden kanssa.
JaaGeRMaisTeR
26.08.2013 15:34:29
Hanok: Tuossa klipissä oli crunch-kanavan boost päällä ja gain jossain klo 1-2 paikkeilla. Lead-kanavassa gain oli n. klo 11 kohdalla, joten siellä on reserviä runsaasti.

Siksi oikeastaan tuon klipin postasinkin, että muillakin on mahdollisuus vähän laajentaa käsitystä siitä mihin nämä nupit itse asiassa taipuvat. Säröklippien kanssahan on vaan yleisesti se ongelma, että se mikä tuplattuna ja miksauksessa, ei välttämättä yksinään raakana raitana kuulosta kovin herkulta. Tuokin näyte kaipaisi tietenkin ekvalisaattoria, mutta jätin kuitenkin tässä vaiheessa prosessoinnin minimiin.

Myös sitä on hankala demota miltä vahvistin itse asiassa soundaa huonetilassa. Itsehän niitä vahvistimia pitää testata, pelkkien klippien perusteella ei juuri voi vielä vetää johtopäätöksiä.

Pitää jossain kohdin kunnolla ottaa kuunteluun klippi ja pyöritellä paremmin nuita raitoja. Oli vähän huono verme sen kuunteluun. L-R tasapainoa ei kunnolla saanut muutettua. Tosiaan tuossa klipissä oli osotus siitä, että sai sieltä mörkömölinääkin tarvittaessa.

Olen tosiaan mieltänyt bt:n vahvistimet tähän asti hyvinkin maltillisella säröllä olevaksi. Varmaan syynsä siihen on klipit mitä on tullut kuunneltua aiemmin :) Saisi nuin yleensäkkin olla isompaa mainosta demoille mitä tännekkin on tullut. Saattaappi ne käsitykset muuttua.

Vielä pitää odottaa Gaben demoa ja arvosteluja Mesasta. Toivottavasti joskus tulee. Mutta siitä sitten joskus ja eriketjussa :D
Laulava Kylätohtori
26.08.2013 15:42:23 (muokattu 26.08.2013 15:55:59)
JaaGeRMaisTeR: Saisi nuin yleensäkkin olla isompaa mainosta demoille mitä tännekkin on tullut. Saattaappi ne käsitykset muuttua.

Maihinnoususta (Jsus4) löytyy Bluetonella soitettua materiaalia. Ainakin ylimpänä olevat keikkavedot (joissa nimi alkaa numerolla) ovat Bluetonella vedetty. Hendrixeissä taisi olla itse tekemäni uraltonen fuzz face päällä, muut ilman pedaaleja. Ainakin "Sikermä" (Born to wild + pari Zeppeliniä) on hyvä esimerkki pelkän Dusty Roadin soundista ilman mitään pedaaleja. Nauhoitus jollain Zoomilla keskeltä lattiaa, joten nauhoituksen laatu sinänsä ei riko mitään ennätyksiä... ;)

edit. linkki: http://maihinnousu.net/a/2572

Sanokaa, mitä sanotte, mutta ainakin itse olen tyytyväinen Bluetonen soundiin...
johanssen
26.08.2013 16:18:29

Aivan helvatan hyvää rokkiruttua siitä lähtee, meinaan omasta Dusty Road Reverbistä. 3 kuukautta nyt ollu ja vieläkin oon ihan liekeissä. Tosin ite en mitään hevanderi soundeja kaipaakkaan vaan rapsakkaa muroa. ODeenkin myin jo tarpeettomana laudasta pois. Ja tehonpuolitus on itelle ollu ihan turha, sillä vahvistin myös soi makiammin, kun on kaikki putket pelissä.

Nyt on uus Dusty Harryn kanssa suunnitteilla pelkällä ruttupuolella ihan vaan bändikäyttöön, kun en siinä cleaneja kaipaa. Tulis vaan pikkasen sirompi ja mukavampi liikutella. Pikkasen vaan vielä nappulaa uupuu, että saadaan tuotantoon.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)