Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monipuolinen putkicombo/vahvistin ja kaappi-yhdistelmä
1 2
artal
25.08.2013 21:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Totta.. mutta mikäs vika siinä toisaalta on? Jostain syystähän ne tietyt ratkaisut tulevat mieluisiksi. Arveluttavampaa olisi suositella ratkaisua josta ei pidä. :)
 
No olisi kyllä, mutta tarkoitin että kysyjälle tuskin on paljon apua vinkeistä jotka annetaan näin lavealla määrittelyllä. Jos haluaisi tarkempia itselle eikä vastaajalle sopivia ehdotuksia, kannattaisi kysyä eksaktimmin tiettyä saundia.
 
Mutta hyvä tarkennus, ja mikäpä minä olen kysymyspoliisiksi alkamaan. Saahan tässä kelpo listan vaihtoehtoja joita alkaa itse kokeilemaan. :)
 
Mandarax
25.08.2013 22:03:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: 11R + pääte + räkki + lauta + kaappi.
 
Hyvä vaihtoehto, mutta ei taida ihan mahtua budjettiin.

 
Toriltahan melkein kasaisi budjettiin sopivan paketin, kaapinhan voi sitten päivittää vaikka isompaan jos tarvetta on.
Esim tämä 11R + Velocity 120w+ behkun surffilauta 730€.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=785020
 
Kaapiksi ensalkuun kotosalle joku 1x12" / 1x10" tms, esmeks tuosta:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784193
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=775605
 
Parilla kympillä budjetti ylittyisi jos ei tinkaa, tuossa olisi kyllä melkonen setti kotiin - isomman kaapin kanssa sitten treenikset ja keikatkin jos niikseen tulee.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
RaskasMielinen
26.08.2013 03:10:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Luin kerrankin mukana tulleen manuaalin oikein ajan kanssa ja perehdyin nupin toimintaan muutenkin huolella, nopeuttaa säätämistä ja helpottaa eri soundien löytämistä. Vladi vinkkasi minulle myös The Boogie Boardin olemassaolosta, sieltä löytää muiden käyttäjien asetuksia ja säätö tapoja eri soundeille. Suosittelen lämpimästi jos se ei ole ennestään tuttu.
 
Recton edessä minäkin jouduin nöyrtymään ja tarttumaan käyttöohjevihkoseen. Ovat muuten helvetin hyvin laadittuja, mulla on Recton lisäksi myös Stiletto. Saa välittömästi sellaiset säädöt kehiin, että saa käsityksen potentiaalista - siitä se koko homma tosin vasta alkaakin;D Edelleen olen myös sitä mieltä, että vahvistin kuin vahvistin - ainakin keinokuormattuna kotikäytössä - tykkää distortion/overdrive-pedaaleista (lähinnä boostereina leveli auki mutta DIST/OD nollassa tai lähellä sitä).
 
LesPaul70
26.08.2013 08:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Recton edessä minäkin jouduin nöyrtymään ja tarttumaan käyttöohjevihkoseen. Ovat muuten helvetin hyvin laadittuja, mulla on Recton lisäksi myös Stiletto.
 
Nyky-Mesoissa varmaan ovatkin, mutta toista oli 80-luvulla. Esimerkiksi vaikkapa Mark 2c+, jota monet pitävät yhtenä maailmanhistorian parhaista vahvareista. Sen mukana tuli yksi maailmanhistorian paskimmista käyttöohjeista. Yhteen pötköön epäselvästi ja pintapuolisesti kirjoitettu, mitä eri kontrollit tekevät. Enemmän kirjoitettu "insinööriltä insinöörille" kuin soittajalle. Löytyy nimittäin kyllä sitten tietoa erilaisiin vikatilanteisiin, esim. mitkä GEQ:n transistorit ovat NPN ja mitkä PNP tai vaikkapa miten paikantaa ja vaihtaa viallisia konkkia ja diodeja.
 
Alkuperäiselle kysyjälle, tuo kolminumeroinen hintalappu + "putkivahvistin joka taipuu humpasta heviin ilman apupolkimia" on kyllä vähän utopistinen yhtälö, ellei sitten oli valmis venyttämään budjettia tai tinkimään vähän putkista, monipuolisuudesta, tehosta ja/tai laadusta.
 
Sittenkin, jos saat tuon ekalla sivulla mainitun Mark III:n tingattua budjettiisi (tai budjettia vähän venytettyä), niin se olisi minun ykkösvalintani tässä ketjussa esitetyistä vaihtoehdoista kysyjän vaatimuksiin. Puhdas kanava vähintään siedettävä, ja säröt ovatkin sitten koko Mark-sarjan rankimmat. Ja sitä monipuolisuutta & säätövaraa löytyy enemmän kuin riittävästi.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
RaskasMielinen
26.08.2013 08:50:06 (muokattu 26.08.2013 09:12:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen jokeri vielä kuin Koch Multitone. Täällä mnetin torilla taitaa olla nytkin pari, ainakin aika lähellä aloittajan budjettia. En ole testannut mutta kuullut hyvää. Heleistä kliineistä murhamättöön kuulemma taipuisi? Oliko sisäänrakennettu keinokuorma ja kuulokeliitäntäkin? Ei ehkä merkkinä yhtä sexy kuin joku Mesa tai Marsu mutta kuulemma todella monipuolinen, nimensäkin mukaisesti, ja erittäin kestäviä.
 
EDIT: tarkoitin Twintonea, niitä on näemmä pari myynnissä. Valmistajan sivuilta ja muualta netistä toki löytyy oikeaa tietoa tuotteista ja niiden vertailun tueksi.
 
Gabe
26.08.2013 09:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artal: No olisi kyllä, mutta tarkoitin että kysyjälle tuskin on paljon apua vinkeistä jotka annetaan näin lavealla määrittelyllä. Jos haluaisi tarkempia itselle eikä vastaajalle sopivia ehdotuksia, kannattaisi kysyä eksaktimmin tiettyä saundia.
 
Mutta hyvä tarkennus, ja mikäpä minä olen kysymyspoliisiksi alkamaan. Saahan tässä kelpo listan vaihtoehtoja joita alkaa itse kokeilemaan. :)

 
Jep :) Itse näkisin niin että parhaimmillaankin näin netin välityksellä saa vain listan vaihtoehdoista joita voi sitten lähteä itse testaamaan. Ostopäätöksiä ei kannata rynnätä tekemään foorumikeskustelun tai huutoäänestyksen pohjalta. Omat korvat muodostavat sitten lopullisen mielipiteen.
 
RaskasMielinen: Recton edessä minäkin jouduin nöyrtymään ja tarttumaan käyttöohjevihkoseen. Ovat muuten helvetin hyvin laadittuja, mulla on Recton lisäksi myös Stiletto. Saa välittömästi sellaiset säädöt kehiin, että saa käsityksen potentiaalista - siitä se koko homma tosin vasta alkaakin;D Edelleen olen myös sitä mieltä, että vahvistin kuin vahvistin - ainakin keinokuormattuna kotikäytössä - tykkää distortion/overdrive-pedaaleista (lähinnä boostereina leveli auki mutta DIST/OD nollassa tai lähellä sitä).
 
Pitää kyllä myös kehua nykymesojen ohjekirjoja. Läpyskä oli paksu mutta yllättävänkin mielenkiintoinen, sen luki oikein mielellään kannesta kanteen. Itse olen alkanut vähän arpomaan tuon Mad Professorin Mighty Red Distortionin myymistä, Mesassa on niin hyvät ne sen omat säröt että OD ja pari kolme fuzzia vaikuttaisi riittävältä. Stiletto vaikuttaa myös aika hyvältä, pitäisi vähän kahlata muitakin Mesoja läpi ihan yleissivistyksen kannalta. Etenkin vanhempaa tuotantoa olisi kiva päästä tutkimaan.
sustain65
26.08.2013 17:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Sellainen jokeri vielä kuin Koch Multitone. Täällä mnetin torilla taitaa olla nytkin pari, ainakin aika lähellä aloittajan budjettia. En ole testannut mutta kuullut hyvää. Heleistä kliineistä murhamättöön kuulemma taipuisi? Oliko sisäänrakennettu keinokuorma ja kuulokeliitäntäkin? Ei ehkä merkkinä yhtä sexy kuin joku Mesa tai Marsu mutta kuulemma todella monipuolinen, nimensäkin mukaisesti, ja erittäin kestäviä.
 
EDIT: tarkoitin Twintonea, niitä on näemmä pari myynnissä. Valmistajan sivuilta ja muualta netistä toki löytyy oikeaa tietoa tuotteista ja niiden vertailun tueksi.

 
Kochin Twintonesta on nyt uusi versio, III. Se tai versio II on meikäläisellä yhtenä vaihtoehtona monipuoliseksi putkivahvistimeksi, mutta kokeilemaan en ole päässyt.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «