Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua midi keyboardsien asentamiseen?
1
AmandaDahlia
22.08.2013 22:49:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Tilasin juuri vastikään Korgin Midi Microkeyboard 37 -soittimen ja sen asentamisen kanssa on ilmentynyt ongelmia. Suurin ongelma on se, etten saa soittimista mitään ääntä tietokoneen kautta, vaikka olen ladannut Korgin usb driverin ja Korg Kontrol Editorin ja virtavalo soittimessa palaa. Kone jota käytän on emachines E625 läppäri (vaikuttaako asiaan?) ja äänitysohjelmana käytän Reaperia.
 
Kaikki apu on tervetullutta!
 
Thomas Häggblom
22.08.2013 22:55:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sinulla päällä joku software-syntetisaattoriohjelma joka tunnistaa midikeyboardisi?
 
Tuostahan ei kuulukaan mitään ääntä lähteä sellaisenaan.
 
The Modulation Wheel // www.soundcloud.com/themodulationwheel
AmandaDahlia
23.08.2013 07:29:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manuaalissa luki että driverin ja tuon korg kontrol editorin lataaminen riittäisi, mutta pitäisikö noiden lisäksi siis vielä ladata joku ohjelma? Oon vielä aika ulapalla tämän laitteen kanssa, ei ole tullut ikinä vielä kokeiltua moista.
 
Janus
23.08.2013 11:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AmandaDahlia: Manuaalissa luki että driverin ja tuon korg kontrol editorin lataaminen riittäisi, mutta pitäisikö noiden lisäksi siis vielä ladata joku ohjelma? Oon vielä aika ulapalla tämän laitteen kanssa, ei ole tullut ikinä vielä kokeiltua moista.
 
Laite toimii varmasti, mutta siinä ei itsessään ole minkäänlaisia soundeja itsessään, vaan ne pitää toteuttaa esim. tietokoneen softasyntikoilla. Keyboard on tässä tapauksessa kuin TV:n kaukosäädin tai pelikonsolin ohjain, se vain antaa käskyjä keskusyksikölle (mikä nuotti pitää soida mihinkin aikaan jne.).
 
Reaperin kanssa ilmaistenkin softasynien käyttö onnistuu varmasti, mutta ainakaan itse sen käytöstä ei ole kokemusta. Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -palstalla joku osaa varmasti neuvoa (tsekkaa myös aloittelijaketju ja FAQ:it).
 
AmandaDahlia
24.08.2013 10:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ongelma selvisi, se oli tämä: http://www.youtube.com/watch?v=NswsT9cQSsw
 
Kiitoksia kaikille avusta kuitenkin!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «