Aihe: Maidenin kitarat?
1
aavee
09.05.2004 17:14:50 (muokattu 09.05.2004 17:15:38)
Eli tietääkö kukaan minkä merkkisillä kitaroilla Adrian Smith, Dave Murray ja Janick Gers soittelevat?
Made in Finland
JLM
09.05.2004 17:15:34

Fender
Fortune
09.05.2004 17:16:15
Fenderin ja Jacksonin stratocaster-mallisia kitaroita, ryyditettynä floikilla, humppareilla yms., vähän äijän mukaan vaihdellen.

Jollakin heistä näytti olevan Les Paulkin välillä käytössä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Ze Kink
09.05.2004 17:19:23 (muokattu 09.05.2004 17:20:52)
Jollakin heistä näytti olevan Les Paulkin välillä käytössä.

Adrianilla on/oli. Ja olihan Murraylläkin Esp jossain vaiheessa, ja Adrianilla taisi joku Ibakin olla. Jacksonista en kyllä tiedä, mutta Charvelia taisi Adrian joskus käyttää. Ja tosiaan Flight of Icarus- biisin musavideolla Adrianilla on Gibson SG, on noita vissiin muitakin. Murray ja Gers kuitenkin ovat stratomiehiä.

EDIT: Ja käyttää se Adriankin yleensä stratoja ainakin keikoilla, kuitenkin se vetää useimmiten yhden biisin lespalla. Musavideoissa sillä on melkein aina joku muu kuin strato.
"I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci
Fortune
09.05.2004 17:20:03
Dave Murraylla oli ainakin Rock in Rio -tallenteella muistaakseni Jacksonin tekemä Strato.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Ze Kink
09.05.2004 17:21:41
Dave Murraylla oli ainakin Rock in Rio -tallenteella muistaakseni Jacksonin tekemä Strato.

Itse ainakin muistan että lavoissa olisi lukenut Fender.
"I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci
Tinmo
09.05.2004 17:35:48 (muokattu 09.05.2004 17:37:28)
Itse olen nähnyt seuraavaa:

Dennis Stratton: Gibson Les Paul Custom & Firebird
Dave Murray: Fenderin & Jacksonin valmistamia Stratocastereita. Yhdessä kuvassa olen nähnyt miehen käsissä 70´s Gibsonin SG:n.
Janick Gers: Fender Stratocastereita
Adrian Smith: Gibsonin Les Paul, Ibanez Destroyer, Fender & Jackson & Charvel Stratocaster, Gibson SG, Jackson King V (sanoo soittavansa, ilmisesti kuitenkin vain studiosessioita).

*edit* Aces High-videolla Harrisilla on se ihme sininen Thunderbird-basso ja Adrianilla saman tekijän hevikeppi, en muista nimeä.
SG & Marshall = Rock & Roll
kalkkuna
09.05.2004 17:38:22
Kyllä Davella oli semmoinen (ilmeisesti custom-shopin) LP joskus silloin kun Dickinson oli juuri liittynyt bändiin. Siinä oli aivan älyttömän hieno quilt-top ja väritys oli/on sunburst, eikä mikään hevikeppi ollut, vaan lähinnä rock/blues-kamaa. SG:kin sillä Killers-levyllä oli, kolme-mikkinen custom jota siihen aikaan vielä sanottiin SG:n(solid guitar) sijasta Les Pauliksi. Adrianillahan on ollut vaikka mitä, Ladoa, Fenderiä, Gibsonia, Jacksonia, Hameria.. Mr. Gersin ainoat nähdyt kitarat taitaa olla stratoja, vintage-lookilla ja hotrails-mikeillä, hienojahan ne kieltämättä on.
toxic
09.05.2004 18:36:17 (muokattu 09.05.2004 18:37:33)
Davella on joskus ollut Sg (nykyään kait pelkkiä stratoja käyttää), janickersilla en oo nähny muita kuin stratoja. Ja adrianilla oon nähny les paulin, straton sekä pari erilaista exploreria. Toin ex oli sellanen normaali ja toinen sellanen... Sellanen "terävämpi"

Edit: Se steven valkonen basso mustalla läpyskällä on muuten ihan sairaan siisti.
tommiot
09.05.2004 18:39:53
Adrian Smith: Gibsonin Les Paul, Ibanez Destroyer, Fender & Jackson & Charvel Stratocaster, Gibson SG, Jackson King V (sanoo soittavansa, ilmisesti kuitenkin vain studiosessioita).

Mulla on Ed Hunter-keikka Saksasta VHS:llä, ja siinä ainakin Smith soittaa Trooperin Jacksonin King V:llä tai RR:llä, en nyt muista kummalla...
Da Make
09.05.2004 18:55:12
Adrianilla oli ssoss videolla tetmd biisissä 3/4 kaulainen strato, olisiko ollut Jackson peräti.
(Katso svensson levyn "videot", pitäisi näkyä niissäkin.)
Cräx, Change, Ötöm!?IHKK #09 Katso omat plussasi täältä!
Safaweb
09.05.2004 20:21:47 (muokattu 09.05.2004 20:25:46)
Davella pari Fender Stratoa (musta, kermanvalkea), joissa floikat ja kaikissa kolme Seymour Duncan hot railsia.

Adrianilla Pari Fender Stratoa (kermanvalkea ja sunburst), joissa floikat ja HSS-mikitys. Lisäksi Gibson Les Paul Goltop ja toinen, musta lespa.

Janickilla kaksi Fender USA Stratoa (toinen ainakin musta), joista toisessa on JB Junior tallamikkinä ja toisessa hot railsit kaulassa ja tallassa.

Nämä on siis nykyiset kitarat.
Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
Safaweb
09.05.2004 20:30:14
Se Steven valkonen precision basso, jossa on se West Ham -tunnus on se sama basso, joka on ollut mm. mustan ja sinisen värinen peilipleksillä. Eli sama basso näkyy jo Women In Uniform -videolla. Sitä on vaan aina vähän customoitu. Näin ainakin Steve itse väittää.
Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
PoLFus
09.05.2004 20:34:17

Dave Murray: Fender Stratocaster, Charvel/Jackson Stratocaster, Ibanez Destroyer, Les Paul

Janick Gers: Fender Stratocaster

Adrian Smith: Les Paul, LADO earth 2003, Fender/Jackson Stratocaster, SG, Ibanez Destroyer

Steve Harris: Fender precision bass, Lado custom unicorn (se sininen)
~ 7ender $tratocaster ~
Tinmo
09.05.2004 21:29:18
Ei pirkele haluan nähdä kuvan missä Murraylla on SG kädessä. Yhden olen vain nähnyt ja sekin taisi vain vilahtaa videossa(?) nanosekunnin ajan.
SG & Marshall = Rock & Roll
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)