Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ideoita kolmen näytön toteutukselle?
1
Mr. Johnny
18.08.2013 22:07:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Kotistudiossani on tarkkaamo sekä erillinen soittotila, ja probleema seuraavanlainen. Tarkkaamossa on tällä hetkellä kaksi näyttöä joissa jaettu kuva. Lisäksi soittotilassa on yksi näyttö, johon toiveena olisi saada näkymään toisen näytön kuva tarkkaamosta. Tämä siksi, että esim rumpuja äänittäessä pystyn langattomalla näppiksellä säätämään kaiken tarpeellisen penkiltä eikä tarvitse ravata edes takaisin huoneiden väliä. Kaikissa näytöissä sisääntuloina dvi-sekä vga-liittimet(ei hdmi). Soittotilan ja tarkkaamon välille vedetty piuha on dvi, ja tätä ei pysty vaihtamaan enää. Näytönohjain on ati Radeon 3450, tässä on edellä mainitut ulostulot sekä hdmi, mutta olen siinä ymmärryksessä, että vain kahta voi käyttää samanaikaisesti.
 
Onko olemassa esim dvi-splitteriä joka jakaisi kuvan ulos tullessa kahteen lähteeseen ilman että näytönohjaimen asetuksiin täytyy puuttua? Vai tuleeko mieleen muita vaihtoehtoja?
 
Kiitos jo etukäteen!
 
Kukkis 77
19.08.2013 10:38:08 (muokattu 19.08.2013 10:40:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … g/Fuj-tech-DVI-Dual-Link-y-adapteri
 
E: Eikun hetkinen eihän toi taidakaan jeesata. Ois voinu lukea kysymyksen taas ajatuksen kanssa..
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Mr. Johnny
19.08.2013 13:48:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten niin? Eikös toi ole just se, eli jakaa kuvan kahdelle näytölle? Ymmärränkö mä väärin?
 
Antti1
19.08.2013 13:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Johnny: Miten niin? Eikös toi ole just se, eli jakaa kuvan kahdelle näytölle? Ymmärränkö mä väärin?
 
Jakaa jakaa. Aivan oikea härveli ongelmaa varten.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Mr. Johnny
19.08.2013 14:55:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos!!!
 
Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus.
 
Antti1
19.08.2013 16:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katso vielä, että on varmasti pinnit oikein päin tossa johdossa. En kyllä käsitä syytä kahden signaalin yhdistävälle johdolle, muttei sitä koskaan tiedä.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Kukkis 77
19.08.2013 16:52:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Johnny: Miten niin? Eikös toi ole just se, eli jakaa kuvan kahdelle näytölle? Ymmärränkö mä väärin?
 
Seuraavaksi opettelen ylipäätään lukemaan :D
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Mr. Johnny
19.08.2013 21:07:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Katso vielä, että on varmasti pinnit oikein päin tossa johdossa. En kyllä käsitä syytä kahden signaalin yhdistävälle johdolle, muttei sitä koskaan tiedä.
 
Sain toimimaan. Ja Antille vielä, että kyseessä siis ei kaksi signaalia yhdeksi, vaan ykisi signaali kahdeksi. Hieman säädöksi meni kun monitorit ei ole samanlaiset, niin joutui vääntämään resoluutioiden ja hertsien kanssa, mutta oikein hyvä tuli. Kiitos vielä!
 
Stombba
20.08.2013 22:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan sen verran topiccia koska liippaa läheltä!
 
Miten yleensä porukka on toteuttanut seuraavan:
 
Kaksi näyttöä studiossa ja kolmanteen pitäisi saada video. Eli pyörittäisin Cubasella sävellystä ja kolmannella näytöllä olisi "elokuva" johon sävellän musiikkia. Muutoinhan elokuvan lähde voisi olla omana mutta pitäisi elokuva pyöriä sävellyksen kanssa synkassa.
 
Tässä tapauksessa koneena Mac Pro jossa kaksi näyttöä nyt.
 
Danko
20.08.2013 22:36:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stombba: Lainaan sen verran topiccia koska liippaa läheltä!
 
Miten yleensä porukka on toteuttanut seuraavan:
 
Kaksi näyttöä studiossa ja kolmanteen pitäisi saada video. Eli pyörittäisin Cubasella sävellystä ja kolmannella näytöllä olisi "elokuva" johon sävellän musiikkia. Muutoinhan elokuvan lähde voisi olla omana mutta pitäisi elokuva pyöriä sävellyksen kanssa synkassa.
 
Tässä tapauksessa koneena Mac Pro jossa kaksi näyttöä nyt.

 
Mikä näytönohjain? Mulla on Mac Prossa ATI Radeon HD 5770, johon saa 3 näyttöä suoraan.
http://store.apple.com/fi/product/M … s-upgrade-kit-for-mac-pro-(mid-2010)
http://support.apple.com/kb/HT4279
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «