Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cubase 7 Elements kotikäyttöön
1
Ben_D
18.08.2013 20:54:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huvittaisi päivittää Cubase 7 Elements, koska en viitsi kotikäyttöön maksaa montaa sataa euroa. En tarvitse kun maksimissaan 8 raitaa. Käytössä IK Amplitube VST sekä midiraidalla Superior Drummer.
 
Kokemuksia?
 
Jaava
18.08.2013 21:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse valitsisin reaperin, jos jotain erityistä syytä cubaseen ei ole.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Ben_D
18.08.2013 21:47:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Itse valitsisin reaperin, jos jotain erityistä syytä cubaseen ei ole.
 
Syy on se, että olen käyttänyt vuosikaudet Cubasea ja Nuendoo niin kotona kun studiollakin. Tällä hetkellä käytössä Cubase 5, mutta tässä uudessa kiinnostaa erityisesti MixConsole.
 
JPQ
19.08.2013 12:58:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en edes harkitsisi reaperia viimeksi kun katsoin en tajunnut mitään lisäksi
Cubasen nuotit ja ilmeisemmin laajempi mukana tuleva plugio kirjo olisi itselle arvossa. Tosin tällä etkellä itse olen logic miehiä. Mutta Cubase tai Studio One johon vaihdan jos vaiihdan ja tuskin vaihdan.
ps.Tämä komenttina Reaper ehdotukseen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Jaava
19.08.2013 13:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Minä en edes harkitsisi reaperia viimeksi kun katsoin en tajunnut mitään lisäksi
Cubasen nuotit ja ilmeisemmin laajempi mukana tuleva plugio kirjo olisi itselle arvossa. Tosin tällä etkellä itse olen logic miehiä. Mutta Cubase tai Studio One johon vaihdan jos vaiihdan ja tuskin vaihdan.
ps.Tämä komenttina Reaper ehdotukseen.

 
nyt siis vertailtiin cubase elementsiä suunnilleen saman hintaiseen täysin varusteltuun studio-ohjelmistoon. Reaperissa ei tule instrumentteja mukana, mikä voi jollekulle olla miinus, mutta ei siinä muuten mitään huonoa puolta oikeastaan ole.
Ja mäkin kerran katoin adoben photoshoppia ja mitään en tajunnut. Silti sitä aika monet käyttää. Reaperin käyttöliittymässä on pari huonoa puolta, mutta melkein kaikkea voi säätää, joten nekin asiat voi yleensä korjata.
 
Mutta cubase on cubase. Jos tykkäät siitä, hanki semmoinen.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Ben_D
19.08.2013 21:45:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin jo ja hyvin toimii. Reaperista katoin screenshotit ja nostin kädet pystyyn. Sekavan näkönen.
 
Jaava
19.08.2013 22:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ben_D: Hankin jo ja hyvin toimii. Reaperista katoin screenshotit ja nostin kädet pystyyn. Sekavan näkönen.
 
suunnilleen yhtä sekava kuin cubase. tarjoaa tosin käyttäjälle enemmän mahdollisuuksia sen sekavuuden säätämiseen.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Ben_D
20.08.2013 12:03:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: suunnilleen yhtä sekava kuin cubase. tarjoaa tosin käyttäjälle enemmän mahdollisuuksia sen sekavuuden säätämiseen.
 
No mulle Cubase on suomee....Reaper mandariinikiinaa.
 
lasal
24.08.2013 13:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reaperia käytin kuukauden mutta pienellä läppärinäytöllä cubase vaikutti selkeämmältä. Reaperia puoltaisi väljempi lisensiointi. Piakkoin loppuu Windows XP:n tuki ja lisenssin siirto käyttiksen vaihdon jälkeen voi Steinbergillä takkuilla?
 
Jaava
24.08.2013 15:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: reaperia käytin kuukauden mutta pienellä läppärinäytöllä cubase vaikutti selkeämmältä. Reaperia puoltaisi väljempi lisensiointi. Piakkoin loppuu Windows XP:n tuki ja lisenssin siirto käyttiksen vaihdon jälkeen voi Steinbergillä takkuilla?
 
Juu, tosiaan reaperin lisenssi toimii laittamalla lisenssitiedosto oikeaan paikkaan koneella. Ja ostamalla kerran saa myös seuraavan ison päivityksen ilmaiseksi.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
-Q-
26.08.2013 14:16:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: reaperia käytin kuukauden mutta pienellä läppärinäytöllä cubase vaikutti selkeämmältä. Reaperia puoltaisi väljempi lisensiointi. Piakkoin loppuu Windows XP:n tuki ja lisenssin siirto käyttiksen vaihdon jälkeen voi Steinbergillä takkuilla?
 
Tuen päättyminen ei kaiketi tarkoita että sen käyttö pitää lopettaa samana päivänä? On se Steinbergin lisenssihomma vähän riesa, mutta koneen tai käyttiksen vaihtaminen onnistuu varmasti viimeistään ostamalla sen lisenssidonglen. Itse käytän samaa lisenssiä sekä kotikoneessa winkkarilla ja OSX läppärillä vailla murhetta. Eri juttu on sitten taas muutama plugari jotka on rekattu vain kotikoneeseen.
 
CPU
26.08.2013 14:44:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Tuen päättyminen ei kaiketi tarkoita että sen käyttö pitää lopettaa samana päivänä? On se Steinbergin lisenssihomma vähän riesa, mutta koneen tai käyttiksen vaihtaminen onnistuu varmasti viimeistään ostamalla sen lisenssidonglen. Itse käytän samaa lisenssiä sekä kotikoneessa winkkarilla ja OSX läppärillä vailla murhetta. Eri juttu on sitten taas muutama plugari jotka on rekattu vain kotikoneeseen.
 
Donglen kanssa erittäin helppoa tämä. Myöskin kikkailu esim. läppärin kanssa samalla lisenssillä / donglella on kätevää. Laulunauhotukset lainakoneen kanssa vaati mukaan softien puolesta pelkän donglen, ku asennusmedat on netissä ja semmosen puol tuntia itse asennukseen. Helpottaa elämää, jos useita lisenssejä ja softia sekä tarttee vaihella konetta, niin ei tarttee auktorisoida erikseen jotaista softaa.
 
Reaperistahan saa vissiin kokonaan tikulla olevan asennuksen lisensseineen, mut käytännössä yhtä helppo systeemi onnistuu cubasellakin.
 
http://www.myspace.com/protectorateindustrial
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «