Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Amatöörille apua
1
Lauska
17.08.2013 23:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apua!
Mulla on mikki josta lähtee haarautuva johto, jonka toisen, sinisellä merkityn haaran päässä on kolme piikkinen XLR ja toisen, punaisessa päässä viis piikkinen. Pitääkö mun vaihtaa liittimet jos haluan tämän johonkin kiinni??
Koitin katella englanninkielistä wiki-artikkelia XLR -standardeista mutta se ei juuri auttanu.
Kyse on vanhasta mikistä, ja kiinnostais kovasti kuulla tämän saundia :)
Eli siis mihin tämä on tarkoitettu kiinnitettäväksi?
 
"When you ain got no money to pay your house or pay your taxes, you damn got the blues!" -Howlin Wolf
Old Joe
18.08.2013 00:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cougar: Apua!
Mulla on mikki josta lähtee haarautuva johto, jonka toisen, sinisellä merkityn haaran päässä on kolme piikkinen XLR ja toisen, punaisessa päässä viis piikkinen. Pitääkö mun vaihtaa liittimet jos haluan tämän johonkin kiinni??
Koitin katella englanninkielistä wiki-artikkelia XLR -standardeista mutta se ei juuri auttanu.
Kyse on vanhasta mikistä, ja kiinnostais kovasti kuulla tämän saundia :)
Eli siis mihin tämä on tarkoitettu kiinnitettäväksi?

 
Kyse lienee DIN-liittimistä. 3-piikkinen on signaalijohto ja 5-piikkinen kytkintoiminnolle. Tarkoitettu käytettäväksi nauhureissa.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Lauska
18.08.2013 12:36:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei! Kiitos. Tuo selvensi paljon. Eli saan periaatteessa tuosta signaalin liittämällä pelkän signaalijohdon?
 
"When you ain got no money to pay your house or pay your taxes, you damn got the blues!" -Howlin Wolf
azlag
18.08.2013 17:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cougar: Okei! Kiitos. Tuo selvensi paljon. Eli saan periaatteessa tuosta signaalin liittämällä pelkän signaalijohdon?
 
Yup, eiköhän se näin mene. Yleismittarilla tykkään itse kokeilla johtoja, miten ovat kytkettynä ja ovatko edes ehjiä.
 
Old Joe
18.08.2013 22:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cougar: Okei! Kiitos. Tuo selvensi paljon. Eli saan periaatteessa tuosta signaalin liittämällä pelkän signaalijohdon?
 
Juuri näin. Mikissä oleva kytkin ei siis katkaise signaalia, vaan sillä hoidetaan nauhurin ja < Play> hommelit.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «