Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voit ätä ilon päivää !! Marsuni toimii sittenkin!
1
reative
17.08.2013 14:12:18 (muokattu 17.08.2013 14:13:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä mullahan on tollanen Marshallin Mosfet 100 lead nuppi, ja aiemmin se piti sellaista häiritsevää napsuvaa ääntä joka oikeestaa esti soittelun. Joten kun en sitä kerennyt mihkään korjaukseen silloin viemään, niin purin sen ja katselin että tästä ei taida omin voimin toimivaa tulla niin nakkasin (näköjään kirjaimellisesti) sen sitten häkkivarastoon odottamaan parempia aikoja. Tästä on noin puolitoista vuotta.
 
Tänään sitten kun rouva lähti töihin niin itse tuumailin että mitähän sitä oikein duunaisi, ja meninpä sitten kaffeet juotuani häkkivarastoon vähän tavaroita järkkäilemään. Ja kaskas siellähän oli rojujen alla vanha mosfettini (vuodelta '85) jonka joskus torilta ostin. Vahvarin kun olin purkanut osiin niin kotelo oli hyllyn päällä ja vahvistin osa lattialla parin painavan pahvilootan alla. Todettuani varastoinnin olleen hieman raju, ajattelin että ''never gonna work''.
 
Noh, siivous kun ei hirveästi napannut, niin ajattelin että otanpa ja kokeilenpa että räjähtääko meillä sulaketaulu vai mitähän siitä virtanamistan painamisesta seuraa.
Rojut kämppään ja bugera helvettiin kaapin päältä ja marsu tilalle--->piuhat kiinni kappiin ja johto jatkoroikkaan (missä on itsessään sellainen katkaisin), vahvari päälle ja jatkoroikan kanssa hieman etäisyyttä marshalliin ja roikan kytkin päälle. Kädet korville myös laitoin.
 
Ei räjähtänyt, ei paukkunut eikä tullut savua. Olin melkoisen yllättynyt, ja tästä rohkaistuneena nappasin straton seinältä marsun perään ja vähän volumea auki vaffarista.
JA vooooihan perkules! Tämähän kuullostaa aivan_perkeleen_hyvältä laitokselta ja toimii kuin ajatus. Kaikki nappulat pelaa, ei kuulu mitään sivuääniä ja, todellakin täytyy vielä todeta, että särön laatu yllätti positiivisesti. Todella.
 
Sitten tuli mieleen että ''hetkinen, miksi tämä masiina ei pitä sitä napsuntaa enään?'' Totesin että kaikki piuhat oli kiinni, mutta yksi juttu uupui välistä: kaikutankki. Laitoinpa sitten vahvistinosan koteloon ja kaikutankki kiinni. Ja sama napsunta alkoi kuin ennenkin. Problem solved.
 
Tuolla kaiulla itse kun en juuri mitään tee, kun on pedaaleita, niin voisimpa sanoa että helppo korjaus oli. Ja kaikutankin voi vaihtaa, mutta tuskin tulee tehtyä.
 
Nyt on oikein iloinen ja mukava olo kun bäkup Marsu toimii jälleen, ja täytyy sanoa että luottamukseni Marshallin kestävyyteen lähti ihan uuteen nousukiitoon tämän tapauksen johdosta :).
 
Ja oikein mukavaa päivää myös kaikille muille :).
 
Kimmo72
17.08.2013 14:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kiva juttu :) Mulla on muuten vastaava kombo tuolla lojumassa. Pitäs varmaan laittaa tulille jokupäivä. Siinä muistaakseni rohisi potikat aika pahasti. Vähän hipaisi volumea niin ääni olikin täysillä.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Tuhkis
17.08.2013 14:26:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reative: Elikkä mullahan on tollanen Marshallin Mosfet 100 lead nuppi, ja aiemmin se piti sellaista häiritsevää napsuvaa ääntä joka oikeestaa esti soittelun. Joten kun en sitä kerennyt mihkään korjaukseen silloin viemään, niin purin sen ja katselin että tästä ei taida omin voimin toimivaa tulla niin nakkasin (näköjään kirjaimellisesti) sen sitten häkkivarastoon odottamaan parempia aikoja. Tästä on noin puolitoista vuotta.
 
Tänään sitten kun rouva lähti töihin niin itse tuumailin että mitähän sitä oikein duunaisi, ja meninpä sitten kaffeet juotuani häkkivarastoon vähän tavaroita järkkäilemään. Ja kaskas siellähän oli rojujen alla vanha mosfettini (vuodelta '85) jonka joskus torilta ostin. Vahvarin kun olin purkanut osiin niin kotelo oli hyllyn päällä ja vahvistin osa lattialla parin painavan pahvilootan alla. Todettuani varastoinnin olleen hieman raju, ajattelin että ''never gonna work''.
 
Noh, siivous kun ei hirveästi napannut, niin ajattelin että otanpa ja kokeilenpa että räjähtääko meillä sulaketaulu vai mitähän siitä virtanamistan painamisesta seuraa.
Rojut kämppään ja bugera helvettiin kaapin päältä ja marsu tilalle--->piuhat kiinni kappiin ja johto jatkoroikkaan (missä on itsessään sellainen katkaisin), vahvari päälle ja jatkoroikan kanssa hieman etäisyyttä marshalliin ja roikan kytkin päälle. Kädet korville myös laitoin.
 
Ei räjähtänyt, ei paukkunut eikä tullut savua. Olin melkoisen yllättynyt, ja tästä rohkaistuneena nappasin straton seinältä marsun perään ja vähän volumea auki vaffarista.
JA vooooihan perkules! Tämähän kuullostaa aivan_perkeleen_hyvältä laitokselta ja toimii kuin ajatus. Kaikki nappulat pelaa, ei kuulu mitään sivuääniä ja, todellakin täytyy vielä todeta, että särön laatu yllätti positiivisesti. Todella.
 
Sitten tuli mieleen että ''hetkinen, miksi tämä masiina ei pitä sitä napsuntaa enään?'' Totesin että kaikki piuhat oli kiinni, mutta yksi juttu uupui välistä: kaikutankki. Laitoinpa sitten vahvistinosan koteloon ja kaikutankki kiinni. Ja sama napsunta alkoi kuin ennenkin. Problem solved.
 
Tuolla kaiulla itse kun en juuri mitään tee, kun on pedaaleita, niin voisimpa sanoa että helppo korjaus oli. Ja kaikutankin voi vaihtaa, mutta tuskin tulee tehtyä.
 
Nyt on oikein iloinen ja mukava olo kun bäkup Marsu toimii jälleen, ja täytyy sanoa että luottamukseni Marshallin kestävyyteen lähti ihan uuteen nousukiitoon tämän tapauksen johdosta :).
 
Ja oikein mukavaa päivää myös kaikille muille :).

 
MÄ OON NIIN ONNELLINEN!
 
"When you combine the worst qualities of an elephant and a donkey...you get a lot of shit"
JaaGeRMaisTeR
17.08.2013 14:46:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimmo72: No kiva juttu :) Mulla on muuten vastaava kombo tuolla lojumassa. Pitäs varmaan laittaa tulille jokupäivä. Siinä muistaakseni rohisi potikat aika pahasti. Vähän hipaisi volumea niin ääni olikin täysillä.
 
Testaa puhdistaa potikat :) voi auttaa jollei saa potikat joutaa vaihtoon
 
*Maailma on potta*
reative
17.08.2013 14:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon pitää vain ostaa footswitch, kun muuten nuo kanavat ovat tollai sekoittuneena, kun muistelen nimittäin että nuo puhtaat tuossa olisivat olleet melkoisen hyvät.
 
mattim
17.08.2013 18:55:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reative: Elikkä mullahan on tollanen Marshallin Mosfet 100 lead nuppi, ja aiemmin se piti sellaista häiritsevää napsuvaa ääntä joka oikeestaa esti soittelun. Joten kun en sitä kerennyt mihkään korjaukseen silloin viemään, niin purin sen ja katselin että tästä ei taida omin voimin toimivaa tulla niin nakkasin (näköjään kirjaimellisesti) sen sitten häkkivarastoon odottamaan parempia aikoja. Tästä on noin puolitoista vuotta.
 
Tänään sitten kun rouva lähti töihin niin itse tuumailin että mitähän sitä oikein duunaisi, ja meninpä sitten kaffeet juotuani häkkivarastoon vähän tavaroita järkkäilemään. Ja kaskas siellähän oli rojujen alla vanha mosfettini (vuodelta '85) jonka joskus torilta ostin. Vahvarin kun olin purkanut osiin niin kotelo oli hyllyn päällä ja vahvistin osa lattialla parin painavan pahvilootan alla. Todettuani varastoinnin olleen hieman raju, ajattelin että ''never gonna work''.
 
Noh, siivous kun ei hirveästi napannut, niin ajattelin että otanpa ja kokeilenpa että räjähtääko meillä sulaketaulu vai mitähän siitä virtanamistan painamisesta seuraa.
Rojut kämppään ja bugera helvettiin kaapin päältä ja marsu tilalle--->piuhat kiinni kappiin ja johto jatkoroikkaan (missä on itsessään sellainen katkaisin), vahvari päälle ja jatkoroikan kanssa hieman etäisyyttä marshalliin ja roikan kytkin päälle. Kädet korville myös laitoin.
 
Ei räjähtänyt, ei paukkunut eikä tullut savua. Olin melkoisen yllättynyt, ja tästä rohkaistuneena nappasin straton seinältä marsun perään ja vähän volumea auki vaffarista.
JA vooooihan perkules! Tämähän kuullostaa aivan_perkeleen_hyvältä laitokselta ja toimii kuin ajatus. Kaikki nappulat pelaa, ei kuulu mitään sivuääniä ja, todellakin täytyy vielä todeta, että särön laatu yllätti positiivisesti. Todella.
 
Sitten tuli mieleen että ''hetkinen, miksi tämä masiina ei pitä sitä napsuntaa enään?'' Totesin että kaikki piuhat oli kiinni, mutta yksi juttu uupui välistä: kaikutankki. Laitoinpa sitten vahvistinosan koteloon ja kaikutankki kiinni. Ja sama napsunta alkoi kuin ennenkin. Problem solved.
 
Tuolla kaiulla itse kun en juuri mitään tee, kun on pedaaleita, niin voisimpa sanoa että helppo korjaus oli. Ja kaikutankin voi vaihtaa, mutta tuskin tulee tehtyä.
 
Nyt on oikein iloinen ja mukava olo kun bäkup Marsu toimii jälleen, ja täytyy sanoa että luottamukseni Marshallin kestävyyteen lähti ihan uuteen nousukiitoon tämän tapauksen johdosta :).
 
Ja oikein mukavaa päivää myös kaikille muille :).

 
Laita rouva useammin töihin niin kamppeet pelaa paremmin ;-)
 
.
B-tone-flat
17.08.2013 19:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä onkin hyvä idea että jos marsu alkaa vinoilemaan niin pistetään kellariin pariksi vuodeksi keräämään pimeyden voimia niin johan taas jaksaa.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
ancci
18.08.2013 00:13:38 (muokattu 18.08.2013 00:14:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Tässä onkin hyvä idea että jos marsu alkaa vinoilemaan niin pistetään kellariin pariksi vuodeksi keräämään pimeyden voimia niin johan taas jaksaa.
 
Tai sit siellä on hirvee läjä kuolleita marsuja :(
 
reative
18.08.2013 09:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun tuolla on soitellut niiin tuntuu notta tossa marssallissa on enempi munaa ku missää trankussa joilla on tullu soiteltua. Mielestäni voittaa jotkut putkistyrkatkin.
 
Aakoo
19.08.2013 21:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassu juttu. Mulla mosfet 100 kombo kylmässä varastossa ollut nyt muutaman vuoden. Aattelin viimeviikolla kaivaa sen esille, mutta jäi ajatuksen asteelle. Vaffarisa oli aikoinaan kovastikin ongelmia, tehot katoavat soittaessa jne... jospa muutaman vuoden hiljaisuus olis korjannut ongelmat. Käynpä huomenna hakemassa marsun laulamaan, jos vain ehdin
 
korvaoo
20.08.2013 12:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aakoo: Hassu juttu. Mulla mosfet 100 kombo kylmässä varastossa ollut nyt muutaman vuoden. Aattelin viimeviikolla kaivaa sen esille, mutta jäi ajatuksen asteelle. Vaffarisa oli aikoinaan kovastikin ongelmia, tehot katoavat soittaessa jne... jospa muutaman vuoden hiljaisuus olis korjannut ongelmat. Käynpä huomenna hakemassa marsun laulamaan, jos vain ehdin
 
MArsujen ja muutamien muiden vaffareiden vakio tsekattava sitten efektilooppi jos tuossa semmoinen on, eli piuha outista inniin... tuo tehojen katoaminen vaan vaikuttais sopivalta oireelta :)
 
kaikki paitsi on turhaa.
xjas73
20.08.2013 17:39:14 (muokattu 20.08.2013 17:39:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mosfetti saisi kyllä kuolleena pysyä. Se on surkein marsu jonka kautta olen soittanut...
 
hallu
20.08.2013 23:23:10 (muokattu 20.08.2013 23:30:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poistin harkitsemattoman suunsoittokommentin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «