Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omenapuu..
1
aon
24.02.2003 22:06:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voisiko jostain isosta omenapuusta vääntää sähkökitaraan lankun? Kun on ainakin kovan ja sitkeän oloista puuta, luulisi jotenkin soivankin.
 
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
fox
24.02.2003 23:21:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, voisiko jostain isosta omenapuusta vääntää sähkökitaraan lankun? Kun on ainakin kovan ja sitkeän oloista puuta, luulisi jotenkin soivankin.
 
On sitkeää ja h-tin kovaa - vaikeaa työstää. Ehjän puun löytäminen hankalaa. Pintaviiluksi ehkä? Mutta kokeilemistahan ei kukaan estä, on niitä tuomesta ja raidan sydänpuustakin tehty. Voisi olla tosi upee, vaan tuo riittävän kokoisen terveen puun löytäminen askarruttaa. Päärynäpuusta tiedän varmasti ainakin Guildin akustisia tehdyn.
Prian
25.02.2003 13:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on niitä tuomesta ja raidan sydänpuustakin tehty.
Raidasta oon tehny yhden lankun. Tosi kevyt, mutta ilmava saundi ja hyvä sustaini. Ihan ok.
 
Arsca
26.02.2003 13:25:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raidasta oon tehny yhden lankun. Tosi kevyt, mutta ilmava saundi ja hyvä sustaini. Ihan ok.
 
Kuuleppa Prian, kattelin tossa sun kitara listaa ja olis kiva nähä mitä oot saanut aikaan. Laitappa kuvia mailissa jos on, ittellä on Teleprojekti menossa.
 
...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii...
Tympee Huttunen
11.08.2013 17:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3819 päivää vanha aihe, mutta ajankohtainen, koska varastosta löytyi kaadetun omenapuun tukit. Mitähän noilla paloilla tekisi? Piti laittaa klapeiksi, mutta tuli mieleen että kai noista jotain voisi myös tehdä. Pirun kovaa ja painavaa puuta on - ja ymmärtääkseni harvinaista.
 
Old Joe
11.08.2013 23:31:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: 3819 päivää vanha aihe, mutta ajankohtainen, koska varastosta löytyi kaadetun omenapuun tukit. Mitähän noilla paloilla tekisi? Piti laittaa klapeiksi, mutta tuli mieleen että kai noista jotain voisi myös tehdä. Pirun kovaa ja painavaa puuta on - ja ymmärtääkseni harvinaista.
 
Voisin kuvitella otelautaan. Jos on suoraa, niin vaikkapa kaulaan. Koriste paloja otelautaan ja runkoon, helmiäisen vastineeksi.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
rrroope
12.08.2013 00:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Voisin kuvitella otelautaan. Jos on suoraa, niin vaikkapa kaulaan. Koriste paloja otelautaan ja runkoon, helmiäisen vastineeksi.
 
otelautaa oon itekin haaveillut jos vaan löytäisi hyvän palan. tänä kesänä sahasin yhen pätkän kuivumaan, mutta saa nähdä kuinka pahasti halkeilee.
 
kovaa puuta on ja kivoja kuvioita, ruskean ja vaalean puun vaihtelua. jos ei muuta niin vaaleaan otelautaan sais ruskeat otelautamerkit porattua tuosta tai toisinpäin.
 
joseplluissans
12.08.2013 09:17:04 (muokattu 12.08.2013 09:18:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kandee ajatella "laatikon ulkopuolelta", eli miten sitä puuta voi hyödyntää. Kai siitä saa jotain efektiraitoja edes? Eihän se body tarvii olla yhdestä isosta palasta tehty?
http://www.talkbass.com/forum/f57/6 … ar-padouk-walnut-926792/index5.html
http://i1110.photobucket.com/albums … %20Guitars/IMAG0365_zps45611efe.jpg
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
rrroope
12.08.2013 10:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minkäkokoisia paloja sulla sitä omenapuuta on?
 
ja vaikkei siitä kitaraan mitään saisikaan niin varmaan tuolle löytyy muutakin käyttöä. leikkuulaudan sais varmaan komean tai mitä vaan tarve-esineitä joissa kovuus on plussaa. sopivaa kitara-aihiota odotellessa oon tehnyt omenapuusta mm. tyylikkäät rytmikapulat ja vaimolle puisia nappeja neuletöihin.
 
Tympee Huttunen
12.08.2013 10:28:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: minkäkokoisia paloja sulla sitä omenapuuta on?
 
ja vaikkei siitä kitaraan mitään saisikaan niin varmaan tuolle löytyy muutakin käyttöä. leikkuulaudan sais varmaan komean tai mitä vaan tarve-esineitä joissa kovuus on plussaa. sopivaa kitara-aihiota odotellessa oon tehnyt omenapuusta mm. tyylikkäät rytmikapulat ja vaimolle puisia nappeja neuletöihin.

 
Voin ottaa kuvan tänään (jos kelit suo).
 
Leikkuulaudat voisi kyllä olla hieno juttu.
 
samipa
16.08.2013 22:40:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omenapuu harvinaista?
 
-Sami
 
Tympee Huttunen
16.08.2013 22:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samipa: Omenapuu harvinaista?
 
-Sami

 
On se kuivattuna. Kyllä niitä pihoilla kasvaa, mutta harvoin menee "lihoiksi".
 
Old Joe
16.08.2013 23:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samipa: Omenapuu harvinaista?
 
-Sami

 

 
Kitarapuuksi - kyllä.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Puavali
17.08.2013 12:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Kelvollisena kitarapuuksi - kyllä.
 
Hyvä jos sen verran suoraa pätkää löytyy, että saa maniskan kaulan veistettyä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «