Tuomoo 10.08.2013 23:37:05 | |
---|
Randomizer: Nytkö pari kertaa kuunnellut niin alan pitämään yhä enemmän ja enemmän noista soundeista. Rumpusoundit ovat todella makeat! Nyt vasta pääsin kuuntelemaan tämän biisin ekaa kertaa, huomasin tämän jo joku päivä sitten töissä, mutta työpaikan palomuuri esti pääsyn tuolle sivustolle, enkä ole koko viikolla päässyt kunnolla oman koneen ääreen. Kyllähän tämä biisinä toimii, vaikkakin voisi sanoa, että onhan tämä jo kuultu ennenkin, eipä tämä biisi tarjoa mitään uutta eikä ihmeempää. Mutta nuo soundit eivät toimi minun korvaan. Ainakaan vielä. Rummut sinänsä toimivat heti alkuun paremmin, kuin edellisellä levyllä, huomaa että Mangini on saanut itse touhuta patteristonsa takana. Tiedän vain vähän liikaa asioita. Ei muuta. - Anonymous-jazz. |
Mazeeh 14.08.2013 18:39:09 | |
---|
Oonko ainoa kellä oli aluksi vähän sekavat fiilikset ettei osannut sanoa tykkääkö vai ei ? Mutta mitä enemmän kuuntelee niin sitä paremmalta kuulostaa, iskee kovempaa ku Matti Merviä. |
ruikku20 14.08.2013 18:45:54 | |
---|
Mazeeh: Oonko ainoa kellä oli aluksi vähän sekavat fiilikset ettei osannut sanoa tykkääkö vai ei ? Mutta mitä enemmän kuuntelee niin sitä paremmalta kuulostaa, iskee kovempaa ku Matti Merviä. Et ole, itsellä täysin samat fiilikset. Levyä odotellessa, voisi taas pistää kyseisen biisin kuulumaan. Lars is the best anyways. Way better technically than the guy from dream theatre and he doesn't have a big ego which always helps. Kiitos youtube ja käyttäjä kmvoss! :D |
John Titor 14.08.2013 22:36:03 (muokattu 14.08.2013 22:37:58) | |
---|
Tonski: Kivat instruosiot, muuten biisi ei iskenyt... Sanokaas onko tämä vain oma harhani vai onko deeteen tahtilajivaihdokset muuttuneet jotenkin epäloogisemmaksi viimeisen parin levyn aikana? Vaikkapa ihan Systematic Chaokselle asti kun kuuntelee biisejä niin tahtilajiprogeilussa on jokin punainen lanka kautta koukku josta tavallaan älytä se riffi, nyt esmes Breaking All Illusionsissa ja tässä biisissä tuntuu, et kun tahti pitäis pätkästä niin lisätään riffin siihen osaan kolme kuudestoistaosanuottia hämmentämään soppaa. Itelle on tullu tahtilajiprogeiluista aika vahvat tällaset vibat nyt viimesimpien levyjen driimtiitterissä, liekö sit korvien välissä ko. vaiva. Voihan se olla, että sitä itse on muuttunu ajan myötä typerämmäks eikä pysy enää perässä:D Proge karkaa käsistäni! Mulla on ihan sama fiilis. Tuntuu monet pätkät menevän nimenomaan sillee 4/4+3/16 tai -1/8 -ajatuksella, suoraankin vois vetää mutta ei viitti koska DT. Hexa: Mulla on aina ollu dancesta sellanen tälläinen kuva: 4 liian hyvää soittajaa, paska laulaja + yksi matematiikan ultratohtori. En oikein oo ikkään ymmärtänyt sitä, biisin paras ja ainoa järkevä kohta on mielestäni se 30luvun pianosoolo. Miten se paska laulaja kuuluu siinä biisissä? :D Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
rakula 14.08.2013 22:49:40 | |
---|
The Rikza: Petrucci sais mun puolesta vetää leadvokaalit biisille tai parille. Ääntä kuitenkin mieheltä löytyy Laitahan joku pätkä missä se oikeasti laulaa hyvin. Ymmärtääkseni herra itsekin on sanonut, että ei se osa-alue oikeen taivu. Taustalaulutkaan harvemmiten kuuluu yhtään mihinkään. Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa. |
-Hexa- 15.08.2013 00:40:02 | |
---|
Miten se paska laulaja kuuluu siinä biisissä? :D Aatteleppa vähän syvemmin. Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä. |
UltimateGreedo 15.08.2013 18:58:45 | |
---|
Tuli pitkästä aikaa kuuneltua Black Clouds & Silver Liningsia. Viimiset kolme biisiä toimivaa settiä, mutta levyn alkupuoli juuri niin juustoista menoa kuin muistelinkin. Mitä nyt A Nightmare to Rememberissä oli pari hyvää kohtaa. Levy olisi melkein kympin lätty, jos lopullinen tuote olisi ollut: 1. Shattered Fortress 2. The Best of Times 3. The Count of Tuscany Kestoltaan noin 45 min. eli juuri sopiva. |
ekikoo 15.08.2013 19:06:29 | |
---|
Tuolla naamakirjassa dt laittoi että teattereihin tulossa maailmanlaajuisesti tuo tuleva Luna Park : http://www.liveatlunapark.com/ Saapi nähä miten Suomessa, jos Oulun Plaza näyttää niin menisin mielellään katsoon. Onhan noita ollut näillä piireillä ennenkin esim. priestiltä ni miksei tätäkin... Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson |
Kärpäsruoska 15.08.2013 21:43:21 (muokattu 15.08.2013 21:43:38) | |
---|
UltimateGreedo: Tuli pitkästä aikaa kuuneltua Black Clouds & Silver Liningsia. Viimiset kolme biisiä toimivaa settiä, mutta levyn alkupuoli juuri niin juustoista menoa kuin muistelinkin. Mitä nyt A Nightmare to Rememberissä oli pari hyvää kohtaa. Levy olisi melkein kympin lätty, jos lopullinen tuote olisi ollut: 1. Shattered Fortress 2. The Best of Times 3. The Count of Tuscany Kestoltaan noin 45 min. eli juuri sopiva. Heh, minulle ne heikot kohdat ovat lähinnä The Shattered Fortress ja Wither. A Nightmare to Rememberissä on tietty omat vikansa, mutteivät ne nyt sentään koko biisiä yllä pilaamaan, eivät läheskään. Ja kun tuossa tuossa kuuntelin peräkkäin uusimpien levyjen sinkkuja niin A Rite of Passage ja On the Backs of Angels olivat selkeästi parhaat. Tietty tässä voisi ottaa sellaisen varauksen että The Enemy Inside yhtäkkiä avautuisi aivan uudella tavalla, mutta sitä ei Constant Motioninkaan kohdalla koskaan tapahtunut, joten uskaltanen jo sanoa ettei tuosta uudesta biisistä mitään merkkiteosta muodostu, ei sitten millään. Mitä taas The Shattered Fortressiin tulee niin siinä alkoi se samojen osien kierrättäminen viimein väsyttää jopa minua, varsinkin kun kehiin ei tuoda mitään uutta. Jos tahdon kuunnella noita AA-hommia, kuuntelen käytännössä aina niitä aiempia osia kun tuo viimeinen kuulostaa vähän väkisin tehdyltä. Wither taas on ihan DT:n 2000-luvun linjan mukainen juustoballadi, joten vaikken siitä niin välitäkään niin ehkä sen kanssa on jotenkin oppinut elämään kun se on kuitenkin jotensakin linjanmukainen. Pahin rimanalitus tuolla saralla on minusta The Answer Lies Within. Huhhuh niitä sanoituksiakin, "life is short so learn from your mistakes and stand behind the choices that you make". Rakastan teitä kaikkia. |
Vessajono 16.08.2013 00:01:37 (muokattu 16.08.2013 00:03:13) | |
---|
UltimateGreedo: Tuli pitkästä aikaa kuuneltua Black Clouds & Silver Liningsia. Viimiset kolme biisiä toimivaa settiä, mutta levyn alkupuoli juuri niin juustoista menoa kuin muistelinkin. Mitä nyt A Nightmare to Rememberissä oli pari hyvää kohtaa. Levy olisi melkein kympin lätty, jos lopullinen tuote olisi ollut: 1. Shattered Fortress 2. The Best of Times 3. The Count of Tuscany Kestoltaan noin 45 min. eli juuri sopiva. No mitä vittua, The Best of Times on ainakin niin jäätävän korni biisi, että se ei oo enää edes juustoa vaan sulatejuustoa. Wither ei ärsytä sinänsä suuremmin, kuten todettua, se on aika pitkälti hyvin tyypillinen nyky-DT:n balladi. Jos jotain tuolta levyltä pitäis jättää pois niin kyllä mun puolesta sais lähteä The Shattered Fortress ja The Best of Times. e: jälkimmäinen mielellään itse asiassa hyvinkin kauas, varmaan yks bändin huonoimpia biisejä ikinä. Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN? |
Vessajono: No mitä vittua, The Best of Times on ainakin niin jäätävän korni biisi, että se ei oo enää edes juustoa vaan sulatejuustoa. Wither ei ärsytä sinänsä suuremmin, kuten todettua, se on aika pitkälti hyvin tyypillinen nyky-DT:n balladi. Jos jotain tuolta levyltä pitäis jättää pois niin kyllä mun puolesta sais lähteä The Shattered Fortress ja The Best of Times. e: jälkimmäinen mielellään itse asiassa hyvinkin kauas, varmaan yks bändin huonoimpia biisejä ikinä. Hehe :D Onhan tuo The Best of Times erittäin korni, mutta toimii. En pitänyt pitkään aikaan edellämainitusta tai Shattered Fortressista, mutta hyvin nekin ovat alkaneet toimia. A Rite of Passage on tuon levyn huonoin biisi. Wither on ihan jees, mitä nyt biisi olisi paljon parempi ilman kertosäkeen ja lopun paisuttelua. Itse olen aina pitänyt enemmän kappaleen pianoversiosta. |
fadetoblack_ 16.08.2013 23:04:59 | |
---|
eipä tuolla albumilla ole mitään yhtä tiettyä kappaletta mikä ois huono, A dreamatic turn of events albumin jälkeen toiseks paras albumi toi black clouds and silver linings. Jokaisella siis oma mielipide mutta tarviiko niitä kipaleita arvostella noin negatiivisesti. ne on hienoja teoksia. |
-Hexa- 17.08.2013 16:09:31 | |
---|
Pitkästä aikaa change of seasons. On tää kyllä theatterin parhaimmistoa (ellei paras?). Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä. |
Kulkunen 17.08.2013 22:08:58 | |
---|
ekikoo: Tuolla naamakirjassa dt laittoi että teattereihin tulossa maailmanlaajuisesti tuo tuleva Luna Park : http://www.liveatlunapark.com/ Saapi nähä miten Suomessa, jos Oulun Plaza näyttää niin menisin mielellään katsoon. Onhan noita ollut näillä piireillä ennenkin esim. priestiltä ni miksei tätäkin... Lähin näytös jonka tuo haku antoi oli Amsterdamissa. Voihan tuolla halutessaan näköjään myös toivoa esitystä kotikaupunkiin. |
Basil79 17.08.2013 22:12:44 (muokattu 17.08.2013 22:59:19) | |
---|
-Hexa-: Pitkästä aikaa change of seasons. On tää kyllä theatterin parhaimmistoa (ellei paras?). No minun mielestä ei lähellekään :) Uusi sinkku alkoi maistumaan. En viitsi alkaa liikaa kehumaan, kun täällä on kuitenkin faneja, jotka kuuntelevat bändiä oikein ;). Mutta mutta, kyllä maistuu. Mukavia heviriffejä ja tanakkaa rummutusta unohtamatta mukavia melodioita. Tarpeeksi erilaisia vivahteita, että ei mene tylsäksikään. Vokaalit kuulostavat ihmeen hyviltä, näitä kun olen omalta osalta pitänyt DT:n heikkona puolena, mutta nyt kuulostaa aika korvakarkilta. Ilmeisesti liian karkkiseksi menee truu progettajille? Tämä sinkku osuu kyllä aika hyvin siihen tyyliin, mistä minä DT:ssä eniten pidän. Sanoinko jo, että kylläpä maistuu! :) |
Anti-Social 17.08.2013 23:54:43 | |
---|
Pakko oli toisen kerran vielä pyöräyttää. Ja kyllä muuten parani vaikutelma. Sitten vaan levy varaukseen. Tulee pitkä odotus joka toivottavasti palkitaan suklaisella levyllä. |
arppah8 18.08.2013 13:00:06 | |
---|
-Hexa-: Pitkästä aikaa change of seasons. On tää kyllä theatterin parhaimmistoa (ellei paras?). Ehkä parasta, kyllä. Learning to liven kanssa kamppailee tiukasti kärkipaikasta. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
pehko 19.08.2013 06:37:21 (muokattu 19.08.2013 06:38:04) | |
---|
|
Vessajono 19.08.2013 12:57:47 | |
---|
fadetoblack_: Jokaisella siis oma mielipide mutta tarviiko niitä kipaleita arvostella noin negatiivisesti. ne on hienoja teoksia. Miten niitä sit pitäis arvostella? "Hyvä biisi mutta en kyllä tykkää siitä." Jos biisi on jonkun mielestä huono, niin se on huono ja kyllä sen mun puolesta saa julki tuoda. Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN? |
Tonski 19.08.2013 13:39:05 | |
---|
pehko: Liquid Tension Experiment on kyllä vitun kova. PItkästä aikaa kaivoin levyt taas kuunteluun ja voi Hesus. http://www.youtube.com/watch?v=edqH0ofRQrM 5:28 hajottaa kyllä aina:D Itekin kuunnellu LTE:tä lähiaikoina tavallista enemmän! |