Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5168 169 170 171 172311 312 313 314 315
joonama
15.08.2013 13:49:41

BanZai88: Kyseessä siis 2007 sarjan shell-setti ilman virveliä ja telineitä? Menee samaan kategoriaan Pearlin Exporttien kanssa, niin eiköhän nuista voisi sen 300-350€ koittaa pyytää.

Tästä voisi päätellä, että et ole varmaan livenä nähnyt 2005-2007-3005-3007 kannuja? On nimittäin aivan eri viivalla kuin Exportit (mulla taas tosin hyvin pieni Export-kokemus, on ollut vain tasan yksi 16" tomi joka tuli muun kaupan mukana). Pidän noita mainitsemiani sarjoja ihan kunnollisina rumpuina kaikin puolin, Exporttien hehkutusta taas en pysty ymmärtämään.

Tuolla Banzain mainitsemalla hinnalla pitäisi kelvata nopeasti eteenpäin. Vanhaa varastoa näyttää saksan pojilla ainakin olevan uutena myynnissä siihen tonniin, sisältää 200-sarjan hardista (eli ei kummoista). Jos siitä ottaa parisataa telineille jää 800e, josta 65% (tarkkaa tiedettä nääs) 520e, virveli on käytettynä satkun eli siitä päästään hienoon lukemaan 420e.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Speedy
15.08.2013 13:50:34 (muokattu 15.08.2013 14:11:37)

Ludwig Pioneer 14x6,? snare, minkälainen?
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Vallu-Veke
15.08.2013 14:11:59 (muokattu 15.08.2013 14:12:48)
Speedy: Ludwig Pioneer snare, minkälainen?

Minulla on jazz festival. Pioneer on samalla rungolla, mutta vain kuudella lugilla.
Tuossa minun mallissa on enemmän lugeja, mutta luulen että pioneer
pelittää hyvin vähemmälläkin.
Tuo jazz festival on sen verran hyvä, ettei tarvitse enää katsella enempää virveleitä. Gasitukset loppus siihe.
Kamat on nyt muutenkin siinä mallissa, ettei tarvitse muuta kuin opetella soittamaan.

E: mulla on 14x5 malli.
zak69
15.08.2013 14:12:50
joonama: Tästä voisi päätellä, että et ole varmaan livenä nähnyt 2005-2007-3005-3007 kannuja? On nimittäin aivan eri viivalla kuin Exportit (mulla taas tosin hyvin pieni Export-kokemus, on ollut vain tasan yksi 16" tomi joka tuli muun kaupan mukana). Pidän noita mainitsemiani sarjoja ihan kunnollisina rumpuina kaikin puolin, Exporttien hehkutusta taas en pysty ymmärtämään.

Tuolla Banzain mainitsemalla hinnalla pitäisi kelvata nopeasti eteenpäin. Vanhaa varastoa näyttää saksan pojilla ainakin olevan uutena myynnissä siihen tonniin, sisältää 200-sarjan hardista (eli ei kummoista). Jos siitä ottaa parisataa telineille jää 800e, josta 65% (tarkkaa tiedettä nääs) 520e, virveli on käytettynä satkun eli siitä päästään hienoon lukemaan 420e.

Juu en minäkään nyt suoraan exporttien tasoisiksi väittäisi, mutta ei jaksa alkaa vääntämään täällä :)
Anyhow, hinnaksi laitoin 399...ei se noista paha pitäisi olla käsittääkseni.
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
marktark
20.08.2013 21:33:35
Jatketaan tähän edellisen perään snareista - lempiaiheeni :)

Nämä paksut, n. 20-kerroksiset virvelit (yks tuli just Torille käymään...).
En ole koskaan kokeillut, mutta millaisia ovat, noin yleisluonteeltaan ? Resonoivatko hyvin vai ovatko kenties jotenkin dempatumman tms. oloisia ? Missä vireissä ja millaisella tatsilla/volyymilla toimivat parhaiten ?
Play that song, not the instrument.
J.Newkid
21.08.2013 08:27:25

marktark: Jatketaan tähän edellisen perään snareista - lempiaiheeni :)

Nämä paksut, n. 20-kerroksiset virvelit (yks tuli just Torille käymään...).
En ole koskaan kokeillut, mutta millaisia ovat, noin yleisluonteeltaan ? Resonoivatko hyvin vai ovatko kenties jotenkin dempatumman tms. oloisia ? Missä vireissä ja millaisella tatsilla/volyymilla toimivat parhaiten ?

Oman kokemuksen mukaan ainakin noi Reference puuvirvelit ovat aika helvetin kovaäänisiä.
"Katselin videotasi aiheesta Johanna Kurkela - Rakkauslaulu. En kirjoita sinulle enää ikinä mitään."
BanZai88
21.08.2013 19:56:12 (muokattu 21.08.2013 20:00:51)
joonama: Tästä voisi päätellä, että et ole varmaan livenä nähnyt 2005-2007-3005-3007 kannuja? On nimittäin aivan eri viivalla kuin Exportit (mulla taas tosin hyvin pieni Export-kokemus, on ollut vain tasan yksi 16" tomi joka tuli muun kaupan mukana). Pidän noita mainitsemiani sarjoja ihan kunnollisina rumpuina kaikin puolin, Exporttien hehkutusta taas en pysty ymmärtämään.

Niin, kyseessähän oli 2000-sarjan setti, ei 3000-sarjan. Vai ymmärsinkö jotain väärin? Kakkosesta kun hypätään kolmoseen, niin samalla hinta vähän pompsahtaa. Eronahan noissa on vain materiaali, koivu vs. vaahtera ja 22" bassorummun säästötoimet.

Livenä on nuita sen verran tullut vastaan, että uskallan oman mielipiteen muodostaa. 2007-sarjan setin olen jokusen kerran kasannut / purkanut ja livenä sillä olen reilut 10 kertaa soittanut ja livenä kuunnellut noin 20 illan aikana about 15 eri rumpalin soittamana. Joten jonkunlaisen käsityksen olen tuosta sarjasta saanut.

Myöskin 3005-3007 sarjan seteillä on jokusia keikkoja tullut tehtyä. Viimeksi keikalla vastaan tuli Sonorin Ascent Beech setti. Sonor on merkkinä varsin tuttu. Valitettavasti olen itse omistanut vain Sonor Hilite 20/8/10/12/15 ja Sonor Designer 20/8/10/12/14/16/14x5 setit.

Pearlin Exportteja ja Visioneita on ihan samaan tapaan tullut vastaan. Mitään noista sarjoista en ole omistanut, joten vertaus oli tehty täysin ilman mitään "fanilaseja" perustuen omaan kokemukseen ja hintatietoihin, mitä tuolla maailmalla ja Suomessa on näkynyt.
Speedy
22.08.2013 21:53:38

Onko kukaan testannu, onko parempi vai huonompi kun TuneBot?

https://www.youtube.com/watch?v=HZhg2d2ZSFQ
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
hoikkeli
22.08.2013 22:27:30
Speedy: Onko kukaan testannu, onko parempi vai huonompi kun TuneBot?

On testattu, ei mitään käyttöä. Tunebottiin verrattuna aivan järkyttävän huono.
hollmi-5
23.08.2013 10:34:02
Speedy: Onko kukaan testannu, onko parempi vai huonompi kun TuneBot?

Ostin. Ei tee yhtään mitään.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Seba
23.08.2013 13:26:07

Kaverin luurilla kokeilin. Aivan turha kapine.
Liian läski hipsteriksi.
Laakstr
23.08.2013 14:29:24
"Hajatelmia" mikä olisi kohtuu myyntihinta Sonorin Force 2000 setille? Siistikuntoiset lähes uusilla kalvoilla, kokoopano 22 BD 12 ja 13 TT 14 ja 16 FT sekä 6,5x14 SD ei muuta HW-osastoa kuin tomiholderi. Lähinnä ajatuksena pitäiskö itsellään vai myisi uusien "hullutuksien" tieltä pois...
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
LumPus
23.08.2013 14:40:07
hollmi-5: Ostin. Ei tee yhtään mitään.

Onko kyse siitä ettei toi osaa kuulla tai lukea ääntä niinkuin pitäisi vai onko käytettävyys vain kuraa?

Eikös tuon (ja parin muun vastaavan) pitäisi tehdä periaatteessa ihan sama kuin TuneBotin?
Seba
23.08.2013 15:27:54

LumPus: Onko kyse siitä ettei toi osaa kuulla tai lukea ääntä niinkuin pitäisi vai onko käytettävyys vain kuraa?

Eikös tuon (ja parin muun vastaavan) pitäisi tehdä periaatteessa ihan sama kuin TuneBotin?

Sama kun vertaisi puhelimeen ladattavaa desibelimittaria ja vertaisi oikeaan mittariin.
Lukemat pomppii eikä luurin osat pysty käsittelemään realistisesti äänenpainetta millään normimikillä.
Tämmöinen fiilis jäi, testi oli lyhyt ja ytimetön.
Liian läski hipsteriksi.
markkuliini
23.08.2013 19:02:25 (muokattu 23.08.2013 19:04:48)

Onko jengillä kattavaa kokemusta pehmeistä hardware laukuista? Tarvis ostaa, sinne ei tarvis mahtua kovin paljoa tavaraa, 2 flatbase peltiständiä, 1 flatbase hh-standi ja virvelistandi, penkin alaosa ja jotain muuta pientä. Bassarispedun pidän mieluiten erillään hardwaresta.
Mitä suosittelette? Protection racket on ainakin ollut hyvä merkki noissa virvelipusseissa
Keikakäyttöön tulee joo, mutta ei mihinkään järjettömään raahaamiseen. Itse kantaisin jne. Renkaat olis ehkä kivat, mutta toisaalta noin kevyttä voi kantaakin.
Ja siis mahd.pieni olis hyvä, koska olisin valmis purkamaan standit paloihin.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Veksi
23.08.2013 19:26:29 (muokattu 23.08.2013 19:30:09)
markkuliini: Onko jengillä kattavaa kokemusta pehmeistä hardware laukuista? Tarvis ostaa, sinne ei tarvis mahtua kovin paljoa tavaraa, 2 flatbase peltiständiä, 1 flatbase hh-standi ja virvelistandi, penkin alaosa ja jotain muuta pientä. Bassarispedun pidän mieluiten erillään hardwaresta.
Mitä suosittelette? Protection racket on ainakin ollut hyvä merkki noissa virvelipusseissa
Keikakäyttöön tulee joo, mutta ei mihinkään järjettömään raahaamiseen. Itse kantaisin jne. Renkaat olis ehkä kivat, mutta toisaalta noin kevyttä voi kantaakin.
Ja siis mahd.pieni olis hyvä, koska olisin valmis purkamaan standit paloihin.

Profile on myös hyvä DLX niitä ainakin myy! 29€ näkyy olevan hinta!
markkuliini
23.08.2013 19:32:26

Veksi: Profile on myös hyvä DLX niitä ainakin myy! 29€ näkyy olevan hinta!

Onko Prolinella hardware casejakin? Nopea googlaus ei löytänyt kuin rumpucaseja. Niistä on kyllä vähän halpisfiilis, mutta voi olla että olen ihan pihalla.
Veksi
23.08.2013 19:36:39 (muokattu 23.08.2013 19:38:39)
markkuliini: Onko Prolinella hardware casejakin? Nopea googlaus ei löytänyt kuin rumpucaseja. Niistä on kyllä vähän halpisfiilis, mutta voi olla että olen ihan pihalla.
On siellä,mutta ei varastossa,mulla on virveli pussi on hyvä,siinä on kalvoillekin oma tilansa päällä vetoketjulla! Se on muuten merkiltään Profile!
markkuliini
23.08.2013 19:46:16

Veksi: On siellä,mutta ei varastossa,mulla on virveli pussi on hyvä,siinä on kalvoillekin oma tilansa päällä vetoketjulla! Se on muuten merkiltään Profile!

En edelleenkään löydä noista mitään tietoa paitsi F-musan sivuilla. Onkohan ne tehty vain Suomen markkinoille tms.
En siis viitsis hakea Suomesta, vaan joko tilaisin tai ostaisin Tukholman Slagverketistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)