Aihe: Mad Professor pedaalit
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
Laulava Kylätohtori
30.03.2013 16:20:34
LaMotta: Tuntuu myydessä olevan merkitystä.
Missä se lukee? Jos lukee.

Vanhoissa ei lue mitään, uusissa vain. Hw:ssa on kai valkoinen laatikko ja pohjassa lukee made in Finland. Kannattaa avata, niin saa varmuuden. ..
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
LaMotta
30.03.2013 16:25:21 (muokattu 30.03.2013 16:34:34)

Tuossa kuva: http://muusikoiden.net/dyn/users/110628.jpg
Nii et kumpi tää nyt sit on?
Pohjalevyssä lukee sisäpuolella ELFA K430.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
30.03.2013 16:42:17
Luulisin, että on hw. Tässä ketjussa vähän aikaisemmin on kuva omasta hw shodista, muistaakseni näytti aika samalta. Katso itse, sivu tai pari taaksepäin. Muistelisin, että pcb:ssä on selkeäsri isompi piirilevy...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
gemisti
30.03.2013 17:08:33
LaMotta: Tuossa kuva: http://muusikoiden.net/dyn/users/110628.jpg

Handwired. Pcb-malleissa taitaa olla jakit ja potikatkin piirilevyllä suoraan kiinni.
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Gabe
30.03.2013 22:05:19
LaMotta: Tuossa kuva: http://muusikoiden.net/dyn/users/110628.jpg

Handwired malli tuo on, minullakin on tuollainen vanhemman mallin HW Mighty Red Distortion. Pcb versio on aika erinäköinen, tuolla on jossain kylätohtorin kuva aiheesta kun itse tätä pähkäilin.
LaMotta
30.03.2013 22:18:32 (muokattu 30.03.2013 22:19:51)

Jippii. Sillähän heilahti arvo heti ylöspäin monta kymppiä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gabe
12.04.2013 00:49:50
Jahas.. nyt sai taas ostoslista täytettä. Olen vähän haeskellut toista Overdrivea SHOD:n kaveriksi. Tuo proffan uutuus Amber Overdive vaikuttaa aika tarkkaan siltä mitä olen haeskellut:

http://www.mpamp.com/pedal/pedals-aod.htm

http://www.youtube.com/watch?v=GPbVY4wKwrQ&feature=youtu.be

Pitänee hakeutua testauskierrokselle taas lähiaikoina. Onko kukaan ehtinyt kokeilemaan purkkia?
komero
12.08.2013 16:49:10
Gabe: Jahas.. nyt sai taas ostoslista täytettä. Olen vähän haeskellut toista Overdrivea SHOD:n kaveriksi. Tuo proffan uutuus Amber Overdive vaikuttaa aika tarkkaan siltä mitä olen haeskellut:

Pitänee hakeutua testauskierrokselle taas lähiaikoina. Onko kukaan ehtinyt kokeilemaan purkkia?

Jokos porukalle on kertynyt kokemuksia tuosta Amber Overdrivestä? Itse olen testaillut silverface Bassmanin kanssa ja täytyy kyllä sanoa, että oli vaikuttava peli. Omiin käyttötarkoituksiin pörinää lähtee liikaakin, mutta sitä driveähän ei ole pakko avata tolkuttomasti.

En ole kovin tutustunut futsimaailmaan ja paljon overdrivejä on tutkimatta, ja mietityttääkin, että onko tuo Amber "taas uusi versio" jostain vai kenties jotain "uutta" saundillisesti? Itselleni Amber OD on aika uudenlainen pöristin, jotain od:n ja futsin väliltä eikä ehkä kuitenkaan :)

Joka tapauksessa aivan mahtava pedaali, tilaukseen lähti Custom Soundista.
Laulava Kylätohtori
14.08.2013 10:20:23
Kuinka hyvin LGW toimii eri vahvistimilla? Onko liian räikeä kirkkaan Fenderin kanssa tai liian tunkkainen kera tumman Marshallin.

Onhan niissä eq:t ym. joo, mutta tosiasiassa equista huolimatta toiset pedaalit toimivat paremmin erilaisten vahvarien kanssa kuin toiset.

Omakohtaisten kokemusten perusteella parhaiten erilaisten vahvarien kanssa toimii Rockettin Blue Note ja Maxonin VOP-9...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
komero
14.08.2013 11:15:01
Laulava Kylätohtori: Kuinka hyvin LGW toimii eri vahvistimilla? Onko liian räikeä kirkkaan Fenderin kanssa tai liian tunkkainen kera tumman Marshallin.

Onhan niissä eq:t ym. joo, mutta tosiasiassa equista huolimatta toiset pedaalit toimivat paremmin erilaisten vahvarien kanssa kuin toiset.

Omakohtaisten kokemusten perusteella parhaiten erilaisten vahvarien kanssa toimii Rockettin Blue Note ja Maxonin VOP-9...

Mulla ei ole LGW:tä, mutta lainassa on ollut ja muuten soittanut ja kuullut. Mun mielestä se passaa niin tummien kuin kirkkaiden vahvistimien eteen, ei lyö repiväksi eikä mössöksi.

Eilen tuli Amber Overdrive ja tänään Silver Spring Reverb. Amber on ehkä vähän sen oloinen, että ei sovi kaikkien vahvistimien kaveriksi. En tiedä. Tai ehkä se ei kuulosta niiin makealta toisten kanssa kuin joidenkin muiden :) Erittäin mukava silti.

Reverb on aivan loistava!
Laulava Kylätohtori
14.08.2013 11:19:21
komero: Mulla ei ole LGW:tä, mutta lainassa on ollut ja muuten soittanut ja kuullut. Mun mielestä se passaa niin tummien kuin kirkkaiden vahvistimien eteen, ei lyö repiväksi eikä mössöksi.

Eilen tuli Amber Overdrive ja tänään Silver Spring Reverb. Amber on ehkä vähän sen oloinen, että ei sovi kaikkien vahvistimien kaveriksi. En tiedä. Tai ehkä se ei kuulosta niiin makealta toisten kanssa kuin joidenkin muiden :) Erittäin mukava silti.

Reverb on aivan loistava!

Ehkä se "vika" saattaa olla elementissä, eikä välttämättä vahvistimessa. Siis ihan yleisestikin. Ainakin itse olen huomannut, että eri pedaalit toimivat ihan eri tavalla eri elementtien kanssa.

Reverbiä tässä miettinyt ja tuo SSR on myös erittäin kuumottava vaihtoehto. Pitäisi päästä testailemaan eri reverbejä, koska nyt en jaksa aloittaa mitään suurta reverb-rallia. Ja vielä, kun torillakaan liiku mikään, niin tulisi liian kalliiksi..
Gabe
14.08.2013 18:24:02
Laulava Kylätohtori: Kuinka hyvin LGW toimii eri vahvistimilla? Onko liian räikeä kirkkaan Fenderin kanssa tai liian tunkkainen kera tumman Marshallin.

LGW ei tunnu olevan kovin nirso siitä mihin kohtaan se lyödään tai minkä kanssa sitä käytetään.. ainakaan sen vähän perusteella mitä olen sitä kokeillut. Ei se soundia kirkasta ainakaan siinä määrin mitä SHOD. LGW taitaa kummitella vielä takaraivossa? :)
Kuha
15.08.2013 11:32:37

Laulava Kylätohtori: Pitopeliksi kelpuutan vain HW:n.

Hifisti :)
Old Fenders never die
Laulava Kylätohtori
15.08.2013 11:41:13
Kuha: Hifisti :)

Mutku kansantalous... ;)
Illu
15.08.2013 12:50:03
Gabe: Jahas.. nyt sai taas ostoslista täytettä. Olen vähän haeskellut toista Overdrivea SHOD:n kaveriksi. Tuo proffan uutuus Amber Overdive vaikuttaa aika tarkkaan siltä mitä olen haeskellut:

I smell gas in the air... Kulostaa kyllä kirotun hyvälle tuo Amber OD, ehkä sitten kun torilta sopivasti tapaa...
AngieRainbow
15.08.2013 13:37:42 (muokattu 15.08.2013 13:38:23)
Laulava Kylätohtori: Joo, kummittelee ja pahasti. Ja tässä olisi vielä oman kylän pojalla sellainen myynnissä. PCB tosin, mutta voisihan sitä testata ja myydä. Pitopeliksi kelpuutan vain HW:n. Toisaalta nyt pitäisi taas vähentää od-pedaalien määrää, mutta kyllä tuo pitäisi vielä testata. Sitten unohdan od:t ja siirryn fuzzien antoisan mehevään maailmaan...

Mä haluaisin boostailla vähän mun Bluetone JMP:tä, kun se on jo kunnolla säröllä. Sopisikohan tähän paremmin Treble boosteri, kuten tuo Jaskan Texas R. vai olisikohan esim. tommonen LGW hyvä.

Itselläni ei ole juurikaan kokemusta jo säröllä olevan marsun boostaamisesta. SHOD ei ehkä ihan ollut tähän tarkoitukseen.

Mulla ei ole ikinä ollut Treble boosteria, joten semmosta huvittaisi kokeilla, mutta mieluiten hankkisin itsekin kerralla pitopelin, jotta ei sitten tarvitse alkaa montaa kertaa vaihtamaan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Illu
15.08.2013 13:58:43
AngieRainbow: Mä haluaisin boostailla vähän mun Bluetone JMP:tä, kun se on jo kunnolla säröllä. Sopisikohan tähän paremmin Treble boosteri, kuten tuo Jaskan Texas R. vai olisikohan esim. tommonen LGW hyvä.

Itselläni ei ole juurikaan kokemusta jo säröllä olevan marsun boostaamisesta. SHOD ei ehkä ihan ollut tähän tarkoitukseen.

Mulla ei ole ikinä ollut Treble boosteria, joten semmosta huvittaisi kokeilla, mutta mieluiten hankkisin itsekin kerralla pitopelin, jotta ei sitten tarvitse alkaa montaa kertaa vaihtamaan.

Kokeiles kurillasi Colorsound Overdriveria tai sen kloonia. Saattais olla ihan muikea.
Laulava Kylätohtori
15.08.2013 14:07:40 (muokattu 15.08.2013 14:33:23)
AngieRainbow: Mä haluaisin boostailla vähän mun Bluetone JMP:tä, kun se on jo kunnolla säröllä. Sopisikohan tähän paremmin Treble boosteri, kuten tuo Jaskan Texas R. vai olisikohan esim. tommonen LGW hyvä.

Olen myös huomannut, että osa pedaaleista sopii paremmin valmiin särön boostaukseen kuin toiset (no joo, luonnollisesti). Omasta mielestä myös tuo SHOD oli hyvä, suorastaan omalla alallaan loistava, mutta hyvistä ominaisuuksista huolimatta, itse soundista vain puuttui jotain.

Harmi, että tuo Rauman LGW ehti menemään, mutta omasta mielestäni toimivia säröboosteja ovat mm. tubescreamerit ja niistä varsinkin tuo VOP-9. Siinä on tiettyä munakkuutta (olisiko jotain ala-middlen korostusta), jota muissa vastaavissa en ole tavannut. Jos ei viherlaatikot kiinnosta, niin yksi parhaista oli Lovepedalin Eternity Roadhouse käsin veisteltynä versiona. Samoin Landgraffin DO-klooni on varsin maukas. Nämä toki miedoilla single-coileilla soitettuna, joten ei mitään käsitystä, miten toimivat humppareilla.

Trebleboosteri toimii varmasti humppareilla paremmin kuin sinkuilla, mutta omasta mielestäni od isolla volalla ja pienellä gainilla (ei kuitenkaan gain nollassa) antaa parempaa soundia kuin pelkkä clean tai treblebooster. Nämä kokemukset siis tosiaan pelkkien single-mikkien pohjalta. Tosin toisessa statossa on tallahumppari, mutta kuitenkin. Tosin, jos vahvari on jo reilusti säröllä, niin tilanne on eri. Itse boostailen aina melko kevyesti särötettyä vahvaria.

Tuo Texas-Ranger on kyllä loistava. Tuli taas eilen todistettua, kun vähän vertailin od-pedaaleita. Monesta pedaalista saa hyvin samantyylistä soundia, mutta joku taika tuossa Rangerissa on, mikä erottaa sen edukseen. Ja toimii muuten myös, vaikka vahvari olisi vähän isommallakin säröllä. Soundi on sen verran mehukas, että välillä on vaikea lopettaa soittamista.. ;) Tosin toisella stratolla soundi ei ole niin hyvä. Pienikin muutos signaaliketjussa saattaa aiheuttaa yllättävän isoja muutoksia soundissa...

Oma suosikkini on Rockettin Blue Note. Toimii transparenttina clean/trebleboostina sekä hot-switch on asennossa tuo soundiin lisää gainia ja middlekorostusta, jolloin vahvaria saa mukavasti ruttuun. Lisäksi Fat-säädöllä saa nimensä mukaisesti läskiä sondiin, jos haluaa. Hyvä ominaisuus jos käyttää single-coileja ja toisaalta humpparikitaralla toimii kait tarvittaessa päinvastoin. Tuo VOP-9 on Blue Noten kanssa siitä hyvä, että se toimii kaikkien vahvarien kanssa (toistanko itseäni? Kirjoitin juuri tämän johonkin...) Texas Ranger on myös loistava kuten tuo jäsen Zeus Godin Landgraff-klooni. Omaan od-viisikkoon kuuluu myös Blue Note -klooni, joka toimii 18 voltilla ja on lähes samanlainen kuin originaali, mutta selkeämpi ja hieman kirkkaampi, joten olkooon nyt yksi tuollainenkin.

Paras boosteri, mitä itsellä on ollut, oli Mad Professorin Ruby Red Booster. Siinä on treble- ja cleanbooster samassa, sekä pois kytkettävä bufferi. Toimii myös tarvittaessa 18 voltilla, jos lisäheadroommia kaipailee. Master volumen ansiosta tuota voi käyttää myös säröpedaalina. Ja soundi on tuttua Mad Professor laatua...

Tulipas sepustus, mutta kun töissä on tylsää...

Ja yksi loistava ehdokas on Guitarsystemsin DriveTool. Loistopeli, mutta menee myyntiin, koska sillä ei ole sinänsä mitään erikoista annettavaa minulle, mitä en jo muista pedaaleista saisi ja ainahan sitä rahaa tarvitaan uusiin hankintoihin...

edit. taitaa tuo Texas Rangerkin olla alkujaan treblebooster, vaikka Jaskan versiossa on middle-, treble ja fullboostit...
Gabe
15.08.2013 22:11:01 (muokattu 15.08.2013 22:11:21)
Illu: I smell gas in the air... Kulostaa kyllä kirotun hyvälle tuo Amber OD, ehkä sitten kun torilta sopivasti tapaa...

Testasin tuota itseasiassa taannoin, ihan hyvä se oli. Jotain siitä jäi kuitenkin puuttumaan. Ehkä tuo fuzzikuume sotki liikaa ajatuksia, voisin antaa Amberille uuden mahdollisuuden tuon Mini Rectifierin kanssa. Fuzzin nälkäkin on nyt kohtalaisen hyvin tyydytetty. :)

SHOD ei välttämättä ole aivan paras vaihtoehto tällaiseen käyttöön. Treble boosteri Les Paulin ja Marshall henkisen vahvistimen kanssa ei ole kyllä huono idea. Oletko koskaan kokeillut Fuzz Face tyylistä purkkia lyödä siihen? Kitarakuussa myydään Puhtia, roudaa nuppi sinne ja testaa. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)