Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 514 15 16 17 1828 29 30 31 32
mpekkanen
14.08.2013 22:42:50
Twinkle: Tommoiset vehkeet, etenkin kalliimmissa hintaluokissa menee samaan luokkaan kuin ne joskus vaihdokkeina tyrkytetyt venetrailerit ja purjelentokoneet, niiden markkinat on vaan yksinkertaisesti hiivatin pienet tällä foorumilla. Erikoistuotteilla on erikoistuotteiden hinnat ja erikoistuotteiden markkinat, kun niitä ostaa ja myy lähinnä erikoismiehet.

Kysyin joskus thomannilta olisiko tulossa tres kitaroita,7-kielisiä akustisia teräskielisiä myntiin sekä kyselin, että onko tulevaisuudessa mahdollisesti saatavilla esim. straton ja telen kauloja ja bodeja hieman laadukkaampana kuin mitä nyt on nämä Harley Benton kitit.

Vastaus kaikkeen oli ,että tällaisia tuotteita ei ole tulossa valikoimiimme. Vastaus tuli kyllä nopeasti,siitä plussaa.

Kyllähän kaikki erikoistuotteet tahtovat maksaa. Joskus puolivuotta sitten torilla oli kolmekaulainen 50-luvun alun Fender lapsteel kitara. Myyjä kertoi ,että voi ottaa jotain vintage roinaa vaihdossa. Tarjosin 50-luvun lopun tai ihan 60 luvan alun National sähkökitaraani vaihdossa. Ei käynyt. Hintapyyntö oli kyllä varsin kohtuullinen,mutta näin eläkeläisenä ei ole ihan kaikkea kuitenkaan mahdollista rahalla ostaa. Sitten on vielä sekin ,että itselle ylimääräisestä kamasta olisi hyvä päästä eroon. No se oma National kitara on myyntitilissä Kitarapajalla. Hän sai sen omansa kai kaupaksi kun kertoi kanssa vievänsä sen ehkä Kitarapajalle jos ei muuten mene.

Tres kitaroita oli hetki sitten vielä Kitarapajalla Martin valmistamina Meksikon tehtaalta ja hinta oli 430 euroa. Kokeilinkin sitä kun olin siellä suunnalla,mutta on se kuitenkin hieman suolainen hinta ja nyt on enää vasuria jäljellä. Itsellä on yksi Martinin sopraano uke joka on Meksikossa tehty ja oli jotain hieman yli 300 euroa kun sen ostin 7 tai 8 vuotta sitten. Se on todella hyvä soitin. Kuitenkaan tres kitaralla kun kotona soittelisin niin olisi mukavaa jos löytyisi hieman edullisempi versio.
Näitäkin soittimia( siis tres kitaroita) kyllä tehdään hieman halvemmalla ja ihan laadukkaita vieläpä,mutta en uskalla alkaa sokkona tilaamaan jostain Kuubasta tai Espanjasta.

Erikoisemmat soittimet ovat sellaisia ,että niitä saa joskus joltain huutokauppa tai vastaavilta sivuilta todella halvalla ja se tarkoittaa yleensä että soitin on melkoisella todennäköisyydellä matkamuisto ja laatu voi olla ihan mitä tahansa. Yleensä lähinnä koristeita. Sitten jos löytää kunnollisen soittimen niin ne maksaa paljon ja ei näitä sähkökitaroita yleensä kannata paljoa tarjota vaihdoksi.

Täytynee kytätä torin ilmoituksia jos sinne tulisi sellaisia vehkeitä että ne kiinnostaisivat ja kysellä josko jonkinnäköisiin vaihtokauppoihin päästäisiin. Väliähän voi aina maksaa jos saa muuten jotain itselle tarpeetonta siinä samassa pois. Tämä on minun kohdallani järkevin kun joskus laitoin myynti/vaihto ilmoituksia niin eipä niitä tres tai lap steelejä kukaan tarjonnut.

Kun siis tulee toria aika paljon katseltua niin olisi mukava jos ne myydyt tuotteet sieltä otettaisiin pois. Voi sitä ilmoitusta pari päivää pitää, että myyty mutta sitten pois. Myöskin tuo omien soittimien jatkuva nostaminen pitäisi olla niin että kerta viikossa ja jos hinta ei tipu niin siihenkin pitäisi jotain keksiä.
En jaksa alkaa laskemaan kuinka paljon on taas sellaisia vehkeitä jotka ovat kuukausia roikkuneet samoilla hinnoilla ja lähes joka toinen päivä ne nostetaan ylös ja hinnassa ei mitään muutosta.

Jos itse laittaisin ostetaan ilmoituksia useammalle palstalle joka toinen päivä näistä hieman erikoisemmista soittimista niin ihan varmasti monelta hirttäisi kiinni. En viitsi sitä siksikään tehdä kun tiedän ,että se on melko hyödytöntä.
wuchi
16.08.2013 23:21:21
Myöskin tuo omien soittimien jatkuva nostaminen pitäisi olla niin että kerta viikossa ja jos hinta ei tipu niin siihenkin pitäisi jotain keksiä.
En jaksa alkaa laskemaan kuinka paljon on taas sellaisia vehkeitä jotka ovat kuukausia roikkuneet samoilla hinnoilla ja lähes joka toinen päivä ne nostetaan ylös ja hinnassa ei mitään muutosta.

Jos itse laittaisin ostetaan ilmoituksia useammalle palstalle joka toinen päivä näistä hieman erikoisemmista soittimista niin ihan varmasti monelta hirttäisi kiinni. En viitsi sitä siksikään tehdä kun tiedän ,että se on melko hyödytöntä.

Tästä ilmoitusten nostamisesta on ollut kirjoittelua ennenkin. Olen itse hieman eri mieltä tästä. Miksi hintaa pitäisi muuttaa jos vaikka kerran viikossa nostaa ilmoituksen etusivulle? Ehkei ketään halua ostaa kyseistä tavaraa juuri sillä hetkellä mutta ei se siitä arvottomampaa tee. Muutaman viikon päästä joku voi jo maksaa pyydetyn hinnan.

Ymmärrän että heräteostelijaa (joihin itsenikin lasken) harmittaa kun samat tavarat pyörii päivästä toiseen etusivulla, mutta myyjän kannalta ilmoitukset kannatta olla suhteellisen alkupäässä palstalla. Ostaja todennäköisimmin ottaa yhteyttä tuoreimpiin ilmoituksiin, kuin siihen joka on sivulla kymmenen.
Jos tavara ei mene kaupaksi, niin myyjä jossain vaiheessa todennäköisesti laskee hintaa, tai ottaa tavaran pois myynnistä. Tai antaa sen olla siellä jos ei ole tarvetta myydä nopeasti.

Myyjillä on eri motiiveja myydä. Jos on rahapula niin hinta varmasti tippuu nopeaan tahtiin. Jos ei niin ilmoitus voi olla kauankin, varsinkin jos on kyse kalliimmista tavaroista. Siksi minun mielestäni on epäreilua myyjiä kohtaan odottaa ettei ilmoituksia saisi nostaa ilman että esimerkiksi hintaa pudottaa. Kiitos ja anteeksi.

Ja vaikka itselläni on kitara myynnissä, ei tämä kirjoitus ollut pohjustus sille, että aion nostella ilmoitusta koko ajan :)
wille114
17.08.2013 08:28:21
Osteri: Sitä en tajuu miksi myytyjen kamojen ilmot roikkuu torilla. Ja sit vielä se "myyty" teksti siellä tuulettamassa.....pöhköä kyllä.

edit: saakelin kirj.vieheet

Saapihan tietää hintatasoa millä muut on myynyt tai myymässä. Myyty ilmossa voi jopa näkyä lopullinen hinta jolla tavara on liikkunut.
Hynkel
17.08.2013 08:38:00
Nostot ovat ehdottomasti ok. En tajua miten ne voivat kutajota häiritä. Haku toki toimii jos tarvitsee jotain spesifiä etsiä.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
sustain65
17.08.2013 08:43:17
Myös minun mielestäni nostot ovat OK. Säännöksi hyvä olisi "voit nostaa ilmoituksesi korkeintaan kerran viikossa" (ilman olennaista uutta lisätietoa), jos sellaista sääntöä ei torilla vielä ole.
Silver Mica
17.08.2013 09:18:23
sustain65: Myös minun mielestäni nostot ovat OK. Säännöksi hyvä olisi "voit nostaa ilmoituksesi korkeintaan kerran viikossa" (ilman olennaista uutta lisätietoa), jos sellaista sääntöä ei torilla vielä ole.

Nosoto eivät häiritse ja käytän niitä myös itse joskus. Usein on käynyt niin, että verme on mennyt kaupaksi heti noston jälkeen. Kaikki eivät etsi tiettyä tuotetta, vaan tekevät heräteostoksia.
Krice
17.08.2013 09:48:18

sustain65: Myös minun mielestäni nostot ovat OK.

Jos torilla on vaikka 100 ilmoitusta ja kaikki nostavat niitä, niin 10 noston jälkeen ilmoituksia on 1000. 900 ilmoitusta lisää selattavaksi. Hauskaa, vai mitä? Mutta kun ei ajatella kuin omaa napaa niin sitä omaa rakasta hanipuppeli-ilmoitusta nostellaan.
Hynkel
17.08.2013 09:50:48
Krice: Jos torilla on vaikka 100 ilmoitusta ja kaikki nostavat niitä, niin 10 noston jälkeen ilmoituksia on 1000. 900 ilmoitusta lisää selattavaksi. Hauskaa, vai mitä? Mutta kun ei ajatella kuin omaa napaa niin sitä omaa rakasta hanipuppeli-ilmoitusta nostellaan.

Mutta kun kaikki ei nostele, ja se oikeaoppinen nosto tehdään tietenkin niin että alkuperäinen ilmoitus poistetaan. Näin ilmoitusten määrä pysyy samana, ja Kricekin voi nukkua yönsä rauhassa. Mutta kun ei kun vain sitä valitetaan, eikä oteta asioista selvää, ja mamut ja pakkoruotsikin vielä, homoista puhumattakaan, ja rikkaista!!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Vilpur1
17.08.2013 09:51:05
milahtee: Nosoto eivät häiritse ja käytän niitä myös itse joskus. Usein on käynyt niin, että verme on mennyt kaupaksi heti noston jälkeen. Kaikki eivät etsi tiettyä tuotetta, vaan tekevät heräteostoksia.

Mulla käynyt monesti samat. Usein noston jälkeen tulee myös vaihtari ehdotuksia ja myös niitä "nyt kun sulla on ollu toi ilmotus yli 4 viikkoo niin myytkö -50%?" which is nice. (Näyttäis olevan englannin tunneista liian pitkä aika kun rupesin mietimään miten which kirjotetaan :D)
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Osteri
17.08.2013 10:02:27
Saapihan tietää hintatasoa millä muut on myynyt.
Tähän todellisuuteen en kyllä usko. Pikemminkin ilmoittaja jättää sen alkuperäisen hinnan, jotta muille näkyy mukamas kuinka kohdalleen ilmoittaja oli heti hinnan asettanut. Ei kai kukaan torille tule kertomaan että joutuikin todellisuudessa pudottamaan hintaa € 500,- kaupan syntymiseksi.

"Myyty" ilmossa voi jopa näkyä lopullinen hinta jolla tavara on liikkunut.
Todellinen hintaa jäänee tietoon vain myyjän ja ostajan välille.

Noilla perusteilla myyty-ilmon roikottaminen torilla ei oikeen viesti yhtään mitään. Mutta tämähän on vain oma näkemykseni asiasta.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
wuchi
17.08.2013 10:08:54
Krice: Jos torilla on vaikka 100 ilmoitusta ja kaikki nostavat niitä, niin 10 noston jälkeen ilmoituksia on 1000. 900 ilmoitusta lisää selattavaksi. Hauskaa, vai mitä? Mutta kun ei ajatella kuin omaa napaa niin sitä omaa rakasta hanipuppeli-ilmoitusta nostellaan.

Tosiaan unohtui itseltäkin tuo, että luonnollisesti vanha ilmoitus poistetaan samalla.

Lisätään vielä, että siitä olen samaa mieltä että on turha jättää 'myyty' ilmoituksia enää torille kun kaupat on tehty. Ei ainakaan itselle tuo mitään lisäinformaatiota jos vertaa ilmoituksen poistamiseen.
Laulava Kylätohtori
17.08.2013 10:14:26
Osteri: Tähän todellisuuteen en kyllä usko. Pikemminkin ilmoittaja jättää sen alkuperäisen hinnan, jotta muille näkyy mukamas kuinka kohdalleen ilmoittaja oli heti hinnan asettanut. Ei kai kukaan torille tule kertomaan että joutuikin todellisuudessa pudottamaan hintaa € 500,- kaupan syntymiseksi.

Todellinen hintaa jäänee tietoon vain myyjän ja ostajan välille.

Jep, kyllä se näin on. Itse yleensä tinkaan ainakin jotain pyyntihinnasta, välillä vähän enemmänkin. Siis ostaessa ja myydessä...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mattim
17.08.2013 12:02:24

Laulava Kylätohtori: Jep, kyllä se näin on. Itse yleensä tinkaan ainakin jotain pyyntihinnasta, välillä vähän enemmänkin. Siis ostaessa ja myydessä...

Tätä on tavattu kutsua kaupankäynniksi ;-) Määkin tykkään.
.
J.Nikkanen
17.08.2013 12:06:57
Osteri: Sitä en tajuu miksi myytyjen kamojen ilmot roikkuu torilla. Ja sit vielä se "myyty" teksti siellä tuulettamassa.....pöhköä kyllä.

Tuo otti itseänikin pannuun aiemmin, mutta otin sittemmin tavaksi itsellekkin pitää ilmoa hetken aikaa !! VARATTU !! sekä !! MYYTY !! tekstillä varustettuna. Tämä siksi että joistakin tuotteistä tuli kyselyjä ilmon poistamisen jälkeen ja jotain alakantin tarjouksiakin olettamuksella ettei tuote ollut mennyt kaupaksi vaan kiukuspäissäni poistin ilmon.

Tosin, en tykkää roikuttaa niitä siellä kovin kauaa, muutamia päiviä max.
Tein itse ja säästin polttopuiden hankinnassa.
JaaGeRMaisTeR
17.08.2013 13:37:06
J.Nikkanen: Tuo otti itseänikin pannuun aiemmin, mutta otin sittemmin tavaksi itsellekkin pitää ilmoa hetken aikaa !! VARATTU !! sekä !! MYYTY !! tekstillä varustettuna. Tämä siksi että joistakin tuotteistä tuli kyselyjä ilmon poistamisen jälkeen ja jotain alakantin tarjouksiakin olettamuksella ettei tuote ollut mennyt kaupaksi vaan kiukuspäissäni poistin ilmon.

Tosin, en tykkää roikuttaa niitä siellä kovin kauaa, muutamia päiviä max.

Itehän teen silleen, että kun tuote varataan piilotan sen ja kun myydään poistan. Joskus tieten kekkulipäissään poistan vaikka oli tarkotus piilottaa joten pakkp tehä uusi.
*Maailma on potta*
Durty
17.08.2013 16:17:47
Jos ilmoitus alkaa epäsanalla ''elikkäs'', koko ilmo jää lukematta.
Osteri
17.08.2013 17:21:03
Mitä, mitä?! Paras aloitushan on just:
"Elikkäs, juum, sehän on nyt sillai, että myynnissä olis tällainen ......."
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
nakedzen
17.08.2013 17:29:18
Osteri: Mitä, mitä?! Paras aloitushan on just:
"Elikkäsm, juum, sehäm on nyt sillaim, ettäm myynnissäm olis tällainem ......."

Korjattum. :p
Terry Pantheras
17.08.2013 18:12:11
Durty: Jos ilmoitus alkaa epäsanalla ''elikkäs'', koko ilmo jää lukematta.

Tätä jotkut käyttää selkeästi tahalleen ja ärsyttääkseen. Minusta se on aika jees :D

Myöskin turhia kommentteja ilmestyy toisinaan myynti-ilmoituksiin:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784102
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)