Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 513 14 15 16 1728 29 30 31 32
the-Antero
14.08.2013 11:43:37

Laulava Kylätohtori: Sanoin jo keväällä, että se johtuu siitä, että ihmisiltä on rahat loppu ja olen edelleen samaa mieltä.

Joo-o näin se on. Verotus nousee, ruuan hinta nousee, palkat ei nouse... Milläs ostelet. Onneksi itellä on tällä hetkellä GAS hävinnyt :D tai no jos pari SG:tä ja Orangea lisää...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
mpekkanen
14.08.2013 11:44:26 (muokattu 14.08.2013 11:45:30)
Kyllä minustakin on ihan ok juttu ,että nostaa sitä omaa ilmoitusta vaikka viikon välein jos sitä hintaa tiputtaa hieman. Tuolla on kuitenkin sellaisia ilmoituksia aika paljon missä hinta on ihan samana pysynyt jo vaikka kuinka kauan ja nostoja tulee monta kertaa viikossa.

Ehkäpä nyt on vaan sellaista aikaa ettei mikään kiinnosta ketään.
Ainakin tuntuu ,että kitarat pitäisi myydä lähes laukun hinnalla niin ehkä sitten voisi mennä kaupaksi.
Halvemmat soittimet olisi varmaan annettava ilmaiseksi ja laittetava hakijalle rahat tilille ,että pääsee hakemaan.
Krice
14.08.2013 11:46:21

Laulava Kylätohtori: Sanoin jo keväällä, että se johtuu siitä, että ihmisiltä on rahat loppu ja

Minulla on sellainen tilanne, että kamaa löytyy enkä kehtaa ostaa uutta ennenkuin saan myytyä vanhoja pois. Toinen juttu on sitten se, että kun kukaan ei keksi tehdä erilaisia kitaroita vaan samat mallit myyntiin vuodesta toiseen niin markkinat tukkeutuu varmasti jossakin vaiheessa.
Laulava Kylätohtori
14.08.2013 11:58:04
Krice: Minulla on sellainen tilanne, että kamaa löytyy enkä kehtaa ostaa uutta ennenkuin saan myytyä vanhoja pois. Toinen juttu on sitten se, että kun kukaan ei keksi tehdä erilaisia kitaroita vaan samat mallit myyntiin vuodesta toiseen niin markkinat tukkeutuu varmasti jossakin vaiheessa.

Varmaan yleinen ongelma, että uutta ei voi ostaa, koska vanhaa ei saa kaupaksi. Ainakin itselle ajoittain liiankin tuttua.

Itsellä on välillä sellainen ongelma, että haluan testata vanhan ja uuden rinnakkain ennen kuin voin luopua vanhasta, joten uusi täytyy ostaa aina ennen kuin vanhan voi myydä. Jos vanha osoittautuukin paremmaksi, niin voi pistää uuden heti kiertoon, eikä harmita, että vanha tuli myytyä liian hätäisesti. Tosin tässä tyylissä tulee äkkiä lompakon rajat vastaan..

Ja sitten, kun on päättänyt, mitä myy ja näkee torilla jotain erityistä, niin sitten on pakko myydä vanhat puoli-ilmaiseksi pois, että ehtii ostamaan kuumotuksen kohteen torilta ennen muita...

Itse vannon straton nimeen nyt ja aina, mutta olisihan se tosiaan virkistävää, jos joku toisi markkinoille jotain oikeasti uutta, innovatiivista ja kiinnostavaa. Onhan niitä vanhojen mukaelmia ja väkisin väännettyjä erilaisia nähty, mutta ei mitään oikeasti kiinnostavaa (siis imo)...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
JaaGeRMaisTeR
14.08.2013 12:17:35
Laulava Kylätohtori: Sanoin jo keväällä, että se johtuu siitä, että ihmisiltä on rahat loppu ja olen edelleen samaa mieltä. Kyse ei ole ohimenevästä kesän aiheuttamasta hetkellisestä notkahduksesta. Näkemystäni vahvistaa talouslehtien jutut, joissa kaupanalan isot tekijät itkevät samaa virttä. Kauppa ei enää käy ja tulokset tippuvat. En usko, että tulevat veronkorotukset ja palkkojen nollaratkaisut parantavat asiaa...

Näinhän se menee. Toisaalta hallituksen korottaa veroja ei poista ongelmia mitä koitetaan parantaa. Ostovoimaa yms. Ei porukalla ole kohta varaa mihinkään joten mennään perse edellä puuhun.. Toisaalta jos pitää ottaa lainaa, että pääset kaupasta niin estää kivasti laman ja tukee pankkeja :)

Ei mene hallituksella putkeen. Äänestän myös ensikerralla jotain muuta kun kok. Keskusta tai sdp.. enkä kyllä hihhulipuolueita. :) Kyllä se siitä.
*Maailma on potta*
JaaGeRMaisTeR
14.08.2013 12:31:45
Laulava Kylätohtori: Varmaan yleinen ongelma, että uutta ei voi ostaa, koska vanhaa ei saa kaupaksi. Ainakin itselle ajoittain liiankin tuttua.

Itsellä on välillä sellainen ongelma, että haluan testata vanhan ja uuden rinnakkain ennen kuin voin luopua vanhasta, joten uusi täytyy ostaa aina ennen kuin vanhan voi myydä. Jos vanha osoittautuukin paremmaksi, niin voi pistää uuden heti kiertoon, eikä harmita, että vanha tuli myytyä liian hätäisesti. Tosin tässä tyylissä tulee äkkiä lompakon rajat vastaan..

Ja sitten, kun on päättänyt, mitä myy ja näkee torilla jotain erityistä, niin sitten on pakko myydä vanhat puoli-ilmaiseksi pois, että ehtii ostamaan kuumotuksen kohteen torilta ennen muita...

Itse vannon straton nimeen nyt ja aina, mutta olisihan se tosiaan virkistävää, jos joku toisi markkinoille jotain oikeasti uutta, innovatiivista ja kiinnostavaa. Onhan niitä vanhojen mukaelmia ja väkisin väännettyjä erilaisia nähty, mutta ei mitään oikeasti kiinnostavaa (siis imo)...

Olisi laitetestailuissa ihanteellista saada testattua uutta ja vanhaa yhtäaikaa.. Kalliimmassa laitteistossa se vaan ei onnistu jollei nappulaa löydy :) Viisas mies tuo tohtori.. mut hyi joku strato :D
*Maailma on potta*
Funkånaut
14.08.2013 12:35:33

JaaGeRMaisTeR: Torilla olisi kyllä hyviä diilejä. Tuo assault kramer 180€ ja charvel 475 alle 400€.. Mutta pakko todeta luuviulun sanoin.. kaikki yli 100€ laitteet on nyt vaikeaa myydä. Toivottavasti kauppa vilkastuu :)

Suora myynti voi olla haasteellista, mutta viime soittimeni meni kaupan alle päivässä. Tosin, toteutin vaihdon toiseen soittimeen.

Suora myynti tuntuu olevan hankalaa, mutta vaihtoruletti vissiin pyörii ihan hyvin. Ainakin kaikesta kauppaamastani on aina vaihdossa jotakin kiinnostavaa tarjottu.
"Minä juon ja osan jätän, minä juon ja osan jätän" - Pekka Siitoin Kuuntelen tämmöistä
reative
14.08.2013 12:43:53
Täytyy sanoa että itsekin yhden turhan ilmoituksen tein, kun ton kramerini laitoin myyntiin. Vaikka sille ostaja jo on periaatteessa niin enpä mä siitä raaski luopua..

Banaanisaarille siis minäkin joutaisin. :
JaaGeRMaisTeR
14.08.2013 12:46:51
Funkonaut: Suora myynti voi olla haasteellista, mutta viime soittimeni meni kaupan alle päivässä. Tosin, toteutin vaihdon toiseen soittimeen.

Suora myynti tuntuu olevan hankalaa, mutta vaihtoruletti vissiin pyörii ihan hyvin. Ainakin kaikesta kauppaamastani on aina vaihdossa jotakin kiinnostavaa tarjottu.

Vaihto toimii aina :D Se on kun torakka.. edes atomipommi ei pysäytä vaihtokauppaa :D

Itelle vaan yleensä tarjotaan ibanezejä joihin en lämpeä yhtään. Mutta hyvä sentääs, että jotenkin kauppa pyörii.
*Maailma on potta*
mpekkanen
14.08.2013 12:47:21 (muokattu 14.08.2013 12:51:12)
Funkonaut: Suora myynti voi olla haasteellista, mutta viime soittimeni meni kaupan alle päivässä. Tosin, toteutin vaihdon toiseen soittimeen.

Vaihtamisessa on vaan se juttu ,että aika harvoin löytyy sellaista kaveria joka haluaisi vaihtaa vaikka USA stratonsa kolmeen Squieriin. Nyt en tarkoita niitä vanhoja Squiereita 80-luvulta vaan näitä uusia.

Itseltä löytyisi monenkinlaisia kitaroita ja uusia talloja ,virityskoneita mutta haluaako joku vaihtaa vaikka kaksi kahdensadan arvoista kitaraa yhteen viiden sadan keppiin vaikka saisi satasen väliä. Varmasi näitäkin on ,mutta vähemmän kuitenkin.

Eli yleensä oli se oma ilmoitus mistä vehkeestä tahansa niin suurimmaksi osaksi tarjotaan aina edullisempaa vaihdossa ja sitten pientä väliä. Mikäs siinä jos jaksaa sitten koko ajan myydä ja vaihdella soittimia ja muita vehkeitä joille ei ole itsellä mitään käyttöä. Minä en ainakaan sellaista huvikseen vaihtelua jaksa.

Varsinkin kun niihin vaihokkeihinkin annetaan vaihdossa taas halvempia ja maksetaan väliä. Loppujen lopuksi kämppä on kohta täynnä halpoja soittimia/osia joilla ei ole mitään käyttöä eikä kysyntää.
Twinkle
14.08.2013 13:46:50 (muokattu 14.08.2013 13:48:35)
mpekkanen: Vaihtamisessa on vaan se juttu ,että aika harvoin löytyy sellaista kaveria joka haluaisi vaihtaa vaikka USA stratonsa kolmeen Squieriin.

Harmittavan vähän, koska nykytilanteessa parhaiten omasta arvoromustaan pääsee eroon nimenomaan vaihtamalla yksi kallis pienempiin ja välirahoihin. Nykymenolla se ei edes vie hirveästi enemmän aikaakaan kuin myydä suoraan täyteen hintaan. Näin siis olen tehnyt useammat kerrat, kämpästä on lähtenyt mm. PRS, Mesaboogien RoadKing ja päälle pari tonnia maksanut musarin kitara, mistään ei ole tullut takkiin.
Corto
14.08.2013 15:06:10
mpekkanen: Itseltä löytyisi monenkinlaisia kitaroita ja uusia talloja ,virityskoneita mutta haluaako joku vaihtaa vaikka kaksi kahdensadan arvoista kitaraa yhteen viiden sadan keppiin vaikka saisi satasen väliä. Varmasi näitäkin on ,mutta vähemmän kuitenkin.

Eli yleensä oli se oma ilmoitus mistä vehkeestä tahansa niin suurimmaksi osaksi tarjotaan aina edullisempaa vaihdossa ja sitten pientä väliä. Mikäs siinä jos jaksaa sitten koko ajan myydä ja vaihdella soittimia ja muita vehkeitä joille ei ole itsellä mitään käyttöä. Minä en ainakaan sellaista huvikseen vaihtelua jaksa.

Varsinkin kun niihin vaihokkeihinkin annetaan vaihdossa taas halvempia ja maksetaan väliä. Loppujen lopuksi kämppä on kohta täynnä halpoja soittimia/osia joilla ei ole mitään käyttöä eikä kysyntää.

Ajat nyt on tämmöset. Kallis rompe ei oikein liiku suoraan mutta halpa kama vaihtaa mielestäni omistajaa torilla edelleen tiuhaan, kunhan hinta on kohdillaan. Itse näkisin että nopeammin ne esimerkkisi halvat Skujut löytää ostajansa ihan erikseen myytynä kuin vaihtotavarana kalliimpaan keppiin. Hinnasta se vaan on kiinni, itsekin olen kaupannut polkuhintaan musakamoja jos oikeasti haluan niistä nopeasti eroon. Ei välttämättä maailman parhaat kaupat omalta kannalta, mutta ainakin ostajalle tulee hyvä fiilis ja itse saa edes jonkinmoisen pesämunan seuraavaa hankintaa varten.

Mutta kuten Twinkle tuossa aiemmin jo totesikin niin nykytilanteessa nopein tapa saada oma kallis musakama liikkumaan taitaa olla juurikin vaihdattaa se välirahaa vastaan halvempaan, jos sellaista diiliä tarjotaan. Ennemmin tai myöhemmin vekslaamalla löytyy joku henkilö joka on valmis ostamaan tarpeeksi halvan vaihdossa saadun tavaran suoraan. Vaikka onhan se kyllä nihkeää touhua jos ei jaksa jatkuvasti puljata myymisen kanssa.

Itseäni hatuttaa kun juuri nyt jos koskaan olisi Torilla ostajan markkinat mutta kun veropalautuksetkin tulee vasta joulukuussa niin ei ihan vielä viitsisi höylätä luotollakaan. Ehkä marraskuussa vasta. Pitää jatkuvasti hillitä GASia, korpeaa semmonen.
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Laulava Kylätohtori
14.08.2013 15:08:18 (muokattu 14.08.2013 15:11:57)
Corto: Itseäni hatuttaa kun juuri nyt jos koskaan olisi Torilla ostajan markkinat mutta kun veropalautuksetkin tulee vasta joulukuussa niin ei ihan vielä viitsisi höylätä luotollakaan. Ehkä marraskuussa vasta. Pitää jatkuvasti hillitä GASia, korpeaa semmonen.

Älä kiirehdi. Itse uskon, että vielä tulee aika, jolloin hinnat oikeasti tippuvat. Silloin olet onnellinen, ettet nyt ostanut kalliilla... ;)

Hinnasta se vaan on kiinni, itsekin olen kaupannut polkuhintaan musakamoja jos oikeasti haluan niistä nopeasti eroon. Ei välttämättä maailman parhaat kaupat omalta kannalta, mutta ainakin ostajalle tulee hyvä fiilis ja itse saa edes jonkinmoisen pesämunan seuraavaa hankintaa varten.

Näinhän se on. Parasta vaan hyväksyä tilanne ja ymmärtää, että hinnasta on tingittävä, jos haluaa tehdä kaupat nopeasti.

Mutta kuten Twinkle tuossa aiemmin jo totesikin niin nykytilanteessa nopein tapa saada oma kallis musakama liikkumaan taitaa olla juurikin vaihdattaa se välirahaa vastaan halvempaan, jos sellaista diiliä tarjotaan. Ennemmin tai myöhemmin vekslaamalla löytyy joku henkilö joka on valmis ostamaan tarpeeksi halvan vaihdossa saadun tavaran suoraan. Vaikka onhan se kyllä nihkeää touhua jos ei jaksa jatkuvasti puljata myymisen kanssa.

Tämä toimii esim. pääkaupunkiseudulla, mutta ei täällä metsän siimeksessä, kun kaiken saa lähettää postin tai matkahuollon kautta. Itseä ainakin tympii jännittää, että tuleeko sieltä mitään ja jos tulee, niin mitä. Eipä silti, onneksi nyt on omalle kohdalle osunut tosi fiksuja kauppamiehiä...
Numb
14.08.2013 15:10:00

Laulava Kylätohtori: Älä kiirehdi. Itse uskon, että vielä tulee aika, jolloin hinnat oikeasti tippuvat. Silloin olet onnellinen, ettet nyt ostanut kalliilla... ;)

Täähän kuulostaa ihan suomi24:n asuntojen hinnat -palstan viimeisen 15 vuoden sisällöltä tiivistettynä. Rommaa rommaa, syksyllä viimeistään rommaa... :P
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Laulava Kylätohtori
14.08.2013 15:14:22
Numb: Täähän kuulostaa ihan suomi24:n asuntojen hinnat -palstan viimeisen 15 vuoden sisällöltä tiivistettynä. Rommaa rommaa, syksyllä viimeistään rommaa... :P

:D

Ei ole muuten terveen ihmisen foorumi se. En ole jaksanut vuosiin lukea enää koko palstaa. Joskus lueskelin vanhoillislestaadiolaisten kinastelua ja kyllä sielläkin määriteltiin typeryys ihan uusille ulottuvuuksille... ;)
mpekkanen
14.08.2013 15:36:50
Meikäläinen soittaa nykyään aika paljon akustisia soittimia. Slideä ja monenlaisilla virityksillä. Itseltä löytyy kyllä ylimääräisiä sähkökitaroita ja muutakin tarviketta.
Jos kuitenkin haluaisin vaihdossa Lap steel kitaroita, parempia ja muunkin kokoisia kuin sopraano ukuleleja, busukeja, tres kitaroita ,resonaattorikitaroita niin vaikka tarjoan mitä sähkökitaraa vaihdossa niin ei tällaisten kielisoittimien soittajat yleensä kyllä vaihda jotain esim. shamisen soitinta LTD Laiho malliin joka on halvin mahdollinen ja tullut jostain vaihdossa. Ei hän sitä Shamisenia tai tres kitaraa varmaan vaihda vaikka antaisin kaksi Sunsmileä vaihdossa.

Eli nämä soittimet mitä itse haluaisin ovat suurimmaksi osaksi niin erikoisia ,ettei niitä juurikaan torilla ole ja monesti vaikka resonaattorikitaroiden kanssa esim. on niin että on aika halpaa huttua ja sitten hinnat pomppaa heti jo yli kahden tonnin. Ei ole mitään järkeä tilata sokkona soittimia joita ei ole vaikka ennen koskaan kokeillut. Varsinkin jos puhutaan kuitenkin ihan soittimista eikä mistään matkamuistokrääsästä.

Charangon löysin joskus melko edullisesti ja siihen hintaan vielä ihan soitettavan,mutta tuskin sekään kaveri olisi lämmennyt ajatukselle ottaa vaihdossa joku sähkökitara tai jotain muuta.

Soittimia on kuitenkin kertynyt niin paljon ,että on pakko myydä vanhaa pois että uutta mahtuisi tilalle. Mielummin olen kuitenkin vaikka myymättä ja ostamatta uusia kuin, että myisin liian halvalla tai ottaisin jotain sellaista vaihdossa jolla en tee sitäkään vähään mitä olin alkujaan myymässä.
Twinkle
14.08.2013 20:14:39
mpekkanen:
Jos kuitenkin haluaisin vaihdossa Lap steel kitaroita, parempia ja muunkin kokoisia kuin sopraano ukuleleja, busukeja, tres kitaroita ,resonaattorikitaroita niin vaikka tarjoan mitä sähkökitaraa vaihdossa niin ei tällaisten kielisoittimien soittajat yleensä kyllä vaihda jotain esim. shamisen soitinta LTD Laiho malliin joka on halvin mahdollinen ja tullut jostain vaihdossa. Ei hän sitä Shamisenia tai tres kitaraa varmaan vaihda vaikka antaisin kaksi Sunsmileä vaihdossa.

Tommoiset vehkeet, etenkin kalliimmissa hintaluokissa menee samaan luokkaan kuin ne joskus vaihdokkeina tyrkytetyt venetrailerit ja purjelentokoneet, niiden markkinat on vaan yksinkertaisesti hiivatin pienet tällä foorumilla. Erikoistuotteilla on erikoistuotteiden hinnat ja erikoistuotteiden markkinat, kun niitä ostaa ja myy lähinnä erikoismiehet.
the-Antero
14.08.2013 20:33:22

Jos mä oisin supersankari niin mun nimi ois Erikoismies! Mutta enpä mä oo. Ei oo erikoistaitoja eikä liikaa nappulaa joten jätän erikoistuotteet todellisille erikoismiehille :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
JaaGeRMaisTeR
14.08.2013 20:45:01
the-Antero: Jos mä oisin supersankari niin mun nimi ois Erikoismies! Mutta enpä mä oo. Ei oo erikoistaitoja eikä liikaa nappulaa joten jätän erikoistuotteet todellisille erikoismiehille :)

Nyt meni erikoiseksi.
*Maailma on potta*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)