Aihe: Aura Audio
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
epeli
13.08.2013 15:34:34

Tämähän on hienoa viihdettä kun isot äijät tappelee että kenellä on paras mielipide. *hakee popcornit*

Mun mielestä se uus A3 kuulosti oikeen hyvältä. Ja epuilla ei kuulunu sitä yläkertaa juur lainkaa. Kuulosti melkeen sössötykseltä. Voi tosin ihan hyvin olla äänisepän vika se.

Jatkakaa huutamista. Tätä on hauska seurata kun minkään osapuolen mielipide ei ole muuttumassa mihinkään :)
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
piiskuri
13.08.2013 15:47:29

Eipä niistä muittenkaan putiikkien töttöröistä löydy mitään järkevää dataa, jos ihan rehellisiä ollaan. : )

Ja kyllä, tuo meillä kokeilussa ollut uusi A3 on kokeiluasteella.
Ripustus-systeemi oli fiksu ja se on kai lopullinen. Varmaan jotain ulkonäköön vaikuttavia juttuja on ehkä tulossa, mene ja tiedä. Ne on toisarvoisia seikkoja. Tärkeintä on se miltä se töttörö kuulostaa.
NeliX4
13.08.2013 16:00:04
piiskuri
13.08.2013 17:25:07

Aura audio on taas mukana Avita -messuilla. Menkää rohkeesti kysymään, niin saatte kaipaamianne mittaustuloksia ja vastauksen (uskallan luvata) kaikkiin mieltänne askarruttaviin kysymyksiin koskien kyseisen valmistajan komootteja.
Pauli Lappalainen
13.08.2013 17:33:36
Ihan vielä sen verran puutun ja sitten osaltani saa olla, mutta
haluaakohan ko. komeroiden valmistaja tämän sorttista mainostusta tuotteilleen?

Kivahan se on jos asiakkaat on tyytyväisiä, mutta.....

Jatkakaa....
RautiSa
13.08.2013 19:09:50

eetuss: No mulla on kysymys. Miksi AuraAudio A3 on "no longer in production"?

Koska sivuilla näkyvä tuote on tosiaan vanha malli, jota on viimeksi tullut autoon tönittyä kesällä 2010. Tämä josta nyt on puhe, on siis kokonaan uusiksi suunniteltu malli.
Tässä vielä nappaamani kuva nuista nipuista https://www.dropbox.com/s/347hnyhei … vul/Photo%203.8.2013%2011.46.55.jpg niin saa jonkinasteisen käsityksen, minkä kokoisesta komerosta on kyse.
piiskuri
13.08.2013 19:27:50

Baltic Jazzeilla oli nyt kans tämä setti.
Kerkeskö kukaan siellä kuuntelemaan etupuolelta?
miffe
14.08.2013 18:38:43
eetuss: Mä mietin lähinnä AA:n näkökulmasta. Luulisi että intresseissä olisi puhaltaa peli poikki ja pistää numeroita kehiin. Tai sitten numerodata ei ole niiden puolella..

Sitä numerodataa on takuulla tulossa, luultavasti paljon ja osa graafiseen muotoon muunnettuna ei-fyysikoille/-matemaatikoille. Todennäköisesti myös EASE on myöhemmin käytettävissä (AA on lisensoinut sen).
turkulainen
eetuss
15.08.2013 08:59:33

RautiSa: Koska sivuilla näkyvä tuote on tosiaan vanha malli, jota on viimeksi tullut autoon tönittyä kesällä 2010. Tämä josta nyt on puhe, on siis kokonaan uusiksi suunniteltu malli.
Tässä vielä nappaamani kuva nuista nipuista https://www.dropbox.com/s/347hnyhei … vul/Photo%203.8.2013%2011.46.55.jpg niin saa jonkinasteisen käsityksen, minkä kokoisesta komerosta on kyse.

Vanhalla ja uudella tuotteella sama nimi..? Kätevää?

More popcorn, anyone?
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
miffe
15.08.2013 11:38:21
eetuss: Vanhalla ja uudella tuotteella sama nimi..? Kätevää?

No ei ole, samoin kuin tuotteiden lyhyet elinkaaret. Mutta minä olen tästä marmattanut ihan suoraankin, enkä vain kirjoittanut täällä tai muilla foorumeilla.
turkulainen
ile.pop
18.08.2013 17:51:51
piiskuri: Jos kilpailevaa töttöröä tuodaan 12 palaa puolellensa (ja Auraa 5 palaa)

Se mua kiinnostais tietää, että kattaako nää eri kokoiset setit tommosen isohkon alueen yhtä tasaisesti? Kuvaa kun kattelee, niin vois kuvitella, että toi Aura ei aukea ihan yhtä eteen kun toi d&b?
On guuluu...
piiskuri
19.08.2013 03:02:52

Olis voinu olla ekaa kolmea metriä varten yks töttörö/puoli lisää.
Meillä oli siinä pari HK-audion pönttöä filleinä.

Mutta sehän se hauskuus tässä onkin, että kyllä se peijooni vaan kattoi koko ison kentän ja hemmetin hyvin! Nätisti heitti ihan sinne teltalle asti, myös yläpään...
Varaa olis ollu reilusti vedellä lujempaakin ja se 4Khz---> oli todella hyvän kuulonen ja särötön.

Kannattaa ehdottomasti tutustua. Järjettömän hyvä töttörö.
LHU
19.08.2013 21:44:59
Ei mulla muuta, en ole kuunnellut etu- enkä takapuolta enkä mitannut riippumaton pituutta.

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphot … 79_380484698740184_1915862961_n.jpg
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
piiskuri
20.08.2013 16:59:20

Kiitos, Liuhu, rakentavasta palautteestasi.
LHU
20.08.2013 21:17:28
piiskuri: Kiitos, Liuhu, rakentavasta palautteestasi.

En pystynyt parempaan mutta se oli kaikille, myös itselleni.
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
LHU
20.08.2013 21:31:16 (muokattu 20.08.2013 21:41:15)
Ehkä yritin myös vihjata että kaipaisin tähän foorumiin muutakin kuin juupas/eipäs-tyyppistä keskustelua, ja taas toisaalta haluaisin myös että ne tahot jotka ovat ostaneet ko. merkkistä kaiutinta osaisivat olla sille subjektiivisia. Yleensähän se menee juuri niin että "ostin tätä, tämä on paras" on ainoa lähestymistapa näihin asioihin.

Miksiköhän Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueella on paljon Aura-Audiota, Itä-Suomessa ei juurikaan, eikä pääkaupunkiseudulla? Johtuisiko se keikkojen erilaisesta luonteesta, esim. Helsingissä täytyy tarjoilla ulkomaalaisille jotka eivät hyväksy areena-tyyppisille keikoille kaiutinmerkkiä josta ei ole kokemusta?

Edit: Enkä siis ota kantaa tähän uuteen, vanhalla mallimerkinnällä myytävään prototyyppiin joka siis edelleen ilmeisesti muuttuu johonkin suuntaan. Olen kuullut kaikenlaisia kommentteja mutten suostu uskomaan hyvää enkä pahaa ennenkuin olen sillä itse miksannut jossain järkevissä olosuhteissa.
piiskuri
20.08.2013 22:34:41

Miksköhän se ostopäätös on syntyny? "Ostin ny näitä ku oli niin paskoja."
Onhan noita purkkiloita esim Gaia Musicin varastossa, ei ne kaikki tällä suunnalla ole.
Lappia myöden niitä on myyty. : ) Ruosilalla on Jyväskylässä ainakin 40kpl A8:a. Pääkaupunkiseudulta löytyy ainakin Nurmijärveltä iso nyytti Auraa. Ohan noita menny.
Muutama vuosi takaperin ilmesty Isotalon toimiston hyllylle kullanvärinen A8. Siinä kohtaa oli seppä myyny miljoonalla Eurolla kaiuttimia...

Ja homma on vasta alussa. Tarina jatkuu. ; )

Jos menet, Liuhu, Viikkarille keikalle, niin ainakin johonkin niistä vanhemmista meni uutta A1:tä ja ilmeisesti muihinkin olis menossa. Siellä pääset sitä pienempää purkkia testaamaan. Temiltä voit kysellä kokemuksia, kun teki Neljän Ruusun rundin niillä ja A21 subeilla, joista kans (ylläri ylläri) tykkään ite ihan kauhhiasti.

Röningin Janne pääs viime kesänä tuon A3:n prototyypin kanssa tekemään muutamia keikkoja ja kovasti tykkäs. Jannea ku näät, niin kysäiseppäs kokemuksia.

Jos kiinnostaa, niin voin ilmotella, missä nuita nyyttejä liikkuu, niin pääset kuuntelemaan.

Kovasti toivoisin, että saisin mielipiteeni jossain kohtaa kaivaa sieltä peräaukosta...
Minusta ne vehkeet on vaan tosi hyviä.

Aamulla lyön 24kpl A8:a soimaan taas! Nekin on hyviä, mutta ne uudet A1 ja A3 on ihan eri luokkaa vielä! Ne on mahtavia!!!
miksaajasetä
20.08.2013 22:55:06
Itse pyörin yleensä muutamaa kertaluokkaa pienemmillä laitteilla, mutta en malta olla kysymättä, järjestetäänkö noille ns. Isojen Poikien vehkeille koskaan tilaisuutta testata kahden tai useamman eri valmistajan settiä samassa paikassa? Minusta on vaikea kuvitella, että niiden keskinäisestä paremmuudesta voisi muodostaa edes perusteltua subjektiivista mielipidettä ilman rinnakkaiskuuntelua, ja luulisi ainakin omiin tuotteisiinsa uskovien valmistajien olevan tuollaisesta kiinnostuneita.
piiskuri
20.08.2013 23:13:01

Eipä niitä ole kukaan halukas järjestämään. Mitä sitten, jos vaikka Italialainen töttörö olisikin paremman kuuloinen, kuin monta kertaa kalliimpi ranskalainen?
Ei kukaan nyt halua sellaiseen tilanteeseen joutua!
Tai jos suomalainen "autotallissa" rakennettu pömpeli olisikin mukavamman kuuloinen, kuin saksalaisessa "huippumodernissa kaiutintegnologialaboratoriossa" valmistettu?
Sehän olisi katastrofi!!!

Sen tiedän, että Turun suunnalla eräässä hallissa mittakopissa on mittailtu muitakin, kuin oman verstaan tötteröitä ja saatu mielenkiintoista dataa...

Suomesta ei taida löytyä seppää, joka olis enemmän perillä siitä, miten kaiuttimia on tehty ja tehdään, kuin tuo herra AA.
Menkääs Avita -messuilla juttelemaan...

Rohkeesti vaan. Ei ne pure. Haastakaa, kun tiedätte kummiskin tosi paljon kaiuttimista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)