firebrd 10.08.2013 14:50:15 | |
---|
Gabe: Mitenkäs Blackstar ID:60 toimisi? http://www.musamaailma.fi/blackstar-id-60tvp-h-kitaranuppi.html Tai Blackstarin HT-5, käytettynä sopisi ainakin budjettiin. Täysputkikone ja tehoakaan ei liikaa joten kotona voi soittaa, ja saa kytkettyä piuhalla DI-outputista suoraan PAhan jos keikkailee. Mulla oli pari vuotta, tykkäsin kyllä. |
JaaGeRMaisTeR 10.08.2013 15:42:56 | |
---|
firebrd: Tai Blackstarin HT-5, käytettynä sopisi ainakin budjettiin. Täysputkikone ja tehoakaan ei liikaa joten kotona voi soittaa, ja saa kytkettyä piuhalla DI-outputista suoraan PAhan jos keikkailee. Mulla oli pari vuotta, tykkäsin kyllä. Ja linkki: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=783601 *Maailma on potta* |
MegaMan 13.08.2013 08:39:48 | |
---|
Minä juon kossua!!! |
Ziggy Bubba 13.08.2013 16:44:18 | |
---|
8080:t on kyllä just hevanderiin hyviä. Noissa tosiaan on potikoiden rahinaa ja vastaavaa suht usein, mutta nekin saa etevämpi fiksattua aika helposti. AVT-sarja taas on aika karmeeta säröjen puolesta, ihan eri pelejä. |
JaaGeRMaisTeR 13.08.2013 22:17:48 (muokattu 13.08.2013 22:18:24) | |
---|
Ziggy Bubba: 8080:t on kyllä just hevanderiin hyviä. Noissa tosiaan on potikoiden rahinaa ja vastaavaa suht usein, mutta nekin saa etevämpi fiksattua aika helposti. AVT-sarja taas on aika karmeeta säröjen puolesta, ihan eri pelejä. Puhdistus sprayllä.. sillä lähti vs100 rahinat :) Megaman.. cuben päihittämiseen ei paljoa tarvita :D *Maailma on potta* |
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä. |
nakedzen 14.08.2013 06:08:09 (muokattu 14.08.2013 06:11:46) | |
---|
-Hexa-: Voin ihan rehellisesti sanoa, että ilman ts-9 henkistä boosteria tuosta ei saa ruuvattua mitenkään noin raskasta saundia. "I wasnt using a tube screamer, it was just the amp." Kohdasta 1:12-> kuulee kuinka suuren osan kitaroiden tuplaaminen ja jyräävä bassosoundi tekee "kitarasoundista". |
ancci 14.08.2013 10:30:41 (muokattu 14.08.2013 10:33:08) | |
---|
Tuplatttt. |
ancci 14.08.2013 10:32:58 (muokattu 14.08.2013 10:34:47) | |
---|
-Hexa-: Voin ihan rehellisesti sanoa, että ilman ts-9 henkistä boosteria tuosta ei saa ruuvattua mitenkään noin raskasta saundia. Hmm. Aktiivi tallassa kyllä itse saan niin raskaan kun haluan.. säröä tuossa on kyllä jopa liikaa omiin tarpeisiin. Ehkä näissä nupeissa on suuria eroja yksilöiden välillä, kun jotkut sanoo että särön määrä/laatu riittää rockiin ja osa sanoo että säröä saa jopa liikaa.. E: Mutta jos en olisi köyhä opiskelija niin en mä tolla vahvistimella todellakaan soittaisi.. :) Tällä hetkellä/tällä budjetilla hoitaa asiansa! |
mpekkanen 14.08.2013 11:13:54 (muokattu 14.08.2013 18:18:09) | |
---|
ancci: Hmm. Aktiivi tallassa kyllä itse saan niin raskaan kun haluan.. säröä tuossa on kyllä jopa liikaa omiin tarpeisiin. Ehkä näissä nupeissa on suuria eroja yksilöiden välillä, kun jotkut sanoo että särön määrä/laatu riittää rockiin ja osa sanoo että säröä saa jopa liikaa.. E: Mutta jos en olisi köyhä opiskelija niin en mä tolla vahvistimella todellakaan soittaisi.. :) Tällä hetkellä/tällä budjetilla hoitaa asiansa! Itsellä ei tuota Peavey vahvista ole koskaan ollut, vaikka joskus Peaveyn VTM 60 ja siihen Metaltronixin 4x12 kaappi olivatkin luottovehkeeni. Vaikuttaa soundiin kitaran mikit,niinkuin sanoitkin. Myös nykyään on niin matalia vireitä joillakin käytössä ,että nekin vaikuttavat siihen soundiin. Ehkä jos on oikein matala vire niin sitä säröä ei niin paljoa edes tarvitse ,että se murisee jo ihan hyvin. Tietysti on varmaan näitäkin sällejä sitten ,että kaikki nappulat on joko kiinni tai auki ja silti on aina jotain liian vähän tai liikaa. Noista youtube pätkistä on aina hiukan vaikea sanoa kun siihen kokonaisuuteen vaikuttaa soittaja, viritys,kielet,vahvarin säädöt ja se miten koko juttu on nauhoitettu. On tietysti helppoa laittaa soundi pätkä ja kysyä miten saa tällaisen soundin,mutta siihen voi olla oikeasti vastaus ettei mitenkään. Jokaisella soittajalla on omanlaisensa tatsi ja se mikä jollakin levyllä on soundina on täysin eriasia kuin se että soitetaan treenivolumella tai ollaan keikoilla. Suurin osa bändeistä kuulostaa soundien puolesta erilaiselta livenä kuin studiossa, vaikka olisi samat kitarat ja vahvarit molemmissa. Myöskin siihen soundiin vaikuttaa niiden muidenkin soittajien soundit ja soittotyylit jne...ei ole myöskään ihan sama millä volumella soitetaan ja missä/mitä sitä soitetaan. Varmasti jos haluaa rankempia soundeja niin aktiivimikit kitarassa on parempi ratkaisu oli se vahvistin mikä tahansa. Tämäkin on makuasia, tosin. Joskus voisi olla ihan hyvä jos on jo sellaiset vehkeet ,että niissä teho riittää niin keskityttäisiin siihen treenaamiseen eikä jatkuvaan laitteiden vaihtamiseen. Hyvät kitaristit kuulostavat yleensä kyllä hyviltä oli ne vehkeet ihan mitkä tahansa. Tällä en nyt tietenkään tarkoita että jollakin patterikäyttöisellä vyölle laitettavalla vahvistimella saisi hyvän kuuloista metallia aikaiseksi (jos puhutaan bändisoitosta),mutta eiköhän tämän asian tajua jos sen haluaa ymmärtää. |
JaaGeRMaisTeR 14.08.2013 13:27:35 (muokattu 14.08.2013 13:37:03) | |
---|
Gabe: Mitenkäs Blackstar ID:60 toimisi? http://www.musamaailma.fi/blackstar-id-60tvp-h-kitaranuppi.html Toimii hyvin tuokin laite. Hyvät soundit lähtee helposti ja säröä löytyy. Mallintavaksi hyvä laitos. Suosittelen testaamaan kyllä. Kaikki soundit ei miellyttänyt korvaa, mutta löyty helposti myös hyvätkin murinat ja pehmeän lämpimät puhtaat. Ehdoton peli kaikkien testattavaksi. Testikitarana oli aktiivi goottigibson.. sounds guut :) *Maailma on potta* |
ancci 14.08.2013 17:55:08 | |
---|
mpekkanen: ... Hyvää pohdintaa + Joo se suurin tekijä minkä tahansa vahvistimen hyvältä kuulostamiseen on kyllä soittaja itse. HiGain menossa tarkka ja tiukka plektrakäsi vaikuttaa niin paljon soundiin... Kevyemmässä musiikissa soittotatsi nousee vieläkin suurempaan rooliin. Parhaiten aloittajakin löytäise omalle soittotyylilleen sopivan vahvistimen kokeilemalla :) Ja Peavey Valvekingiä suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. |
Dropped C 14.08.2013 18:30:19 | |
---|
Laney TubeFusio:iin riittää pikkuhilut. Saundi muistuttaa ValveStatea, ehkä vielä enempi gainia tässä, aika kirpsakka saundi. |