Aihe: Peavey Valveking 100 nuppi
1 2 3
s8na
12.08.2013 14:11:54 (muokattu 12.08.2013 14:12:57)

Olin just lauantaina keikalla missä jäpät soitti valvekingeillä. Kyllä sillä osaavissa käsissä ihan ok soundia saa. Verraton hintalaatuhan tässä on kun käytettynä taitaa olla yleensä halvin 100W putkivahvari. Se orkkis 4x12 kaappi on kyllä todella tumppu ja kannattaa ehkä kokeilla muilla kaapeilla ennen lopullista tuomiota.

Samassa hintaluokassa paininee nuo Bugeran 120W koneet.

Engl powerball taitaa olla aika suosittu hevimiesten ensiputkivahvari?

Putkivahvareiden ostaminen on tosiaan aika hankalaa ja hinta nousee nopeasti tonne 800 e huiteille ja ylöspäin. Silloin sitten alkaa valinnanvara kasvamaan.
Ojamieli
12.08.2013 16:00:24 (muokattu 12.08.2013 16:05:21)

Shredder96: Oisko millanen vahvistin sitten hyvä?(sillä vahvistimen ostohan on usein se aika vaikea päätös, tästä oliki vähän aikaa sitten juttua) En oo saanu mahollisuutta testailla paljon eri vahvistimia.. Ite tykkään juuri tuosta että demppaukset on aika tiukkoja. Olisiko Peaveyn 6505 millainen? Hintaa sillä ainakin on mutta joskus löytää käytettynä kohtuu hintaan. Kertokaa ihmeessä hyviä vahvistimia mitä kannattaisi harkita.

Ite voin suositella Blackstarin HT-sarjaa. Iteltä löytyy HT-50 ja HTV-412 kaappi ja kitarana Jacksonin Dinky Duncanin JB/59 -mikeillä, lähtee tiukat dempit ilman boosteja tai muita pedaaleja. On myös monipuolinen vehjes tuon ISF:n ansiosta, ainoana miinuksena itelle on huono reverb, muuten oikeen passeli nuppi.
Ei se vaan toimi niin
Shredder96
12.08.2013 16:18:59

Ojamieli: Ite voin suositella Blackstarin HT-sarjaa. Iteltä löytyy HT-50 ja HTV-412 kaappi ja kitarana Jacksonin Dinky Duncanin JB/59 -mikeillä, lähtee tiukat dempit ilman boosteja tai muita pedaaleja. On myös monipuolinen vehjes tuon ISF:n ansiosta, ainoana miinuksena itelle on huono reverb, muuten oikeen passeli nuppi.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784074
Onko tämä vastaava mutta isompi? Pitääpä tutustua tähän Blackstar sarjaan :) On aivan outo merkki mulle toistaiseksi.
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
Ojamieli
12.08.2013 16:26:34

Shredder96: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784074
Onko tämä vastaava mutta isompi? Pitääpä tutustua tähän Blackstar sarjaan :) On aivan outo merkki mulle toistaiseksi.

Isompi ja yks kanava lisää, HT-50:ssä on nääs 2 kanavaa. Suosittelen kyl tuota settiä, itellä makso nuppi+kaappi uutena 999€, joten tuo hintakaan ei oo kovin paha.
Ei se vaan toimi niin
naavanka_
12.08.2013 22:09:27
Shredder96: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784074

Riippuen omasta saundikäsityksestäsi, loppuu HT sarjassa ainakin meikältä EQ:ssa varsinkin middlen osalta säätövara kesken.
Yhtälailla halpa vehjehän tuo on, putkien kannat on juotettu piirilevylle jne.
jhlamm
12.08.2013 22:40:36
Jos on varaa niin myös fireball on kohtuullinen peli. Itsellä tuo oli pitkään ja syrjäytti juurikin tuon valvekingin omasta taloudesta kevyesti. Sopii metalliin ja runttaamiseen. Kohtuulliset kliinit.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Tami
12.08.2013 23:29:59

Minusta tuo on kuitenkin ihan jees vekotin. Varsinkin se VK100 nuppi on särösointantaan hyvä ensiaskel. Sitten kun siihen kylkeen ostaa vielä jonkun toimivan kaapin, on perusteet siedettävälle soitannolle olemassa. Kaappia voipi sitten hyödyntää myöhempien vekottimien kanssa.

Soundia voipi viilata,tiukentaa,kirkastaa jne jne ihan perushalpis polkimienkin kanssa. Vahvistimen hinnasta riippumatta tuppaa kitaristeilla kuitenkin olemaan yksi tai useampi polkusin edessään.

Tuossa muutes toisessa ketjussakin mainitut kaks pikavinkkiä valvekingin kanssa....

The Dummy Jack Mod
A seriously cheap mod that everyone and anyone can and should do. Get a jack plug converter something like this:
And insert it into the 1st input. The plug your guitar into the second input and play. Creates more clarity in your tone and filters out some more of the muddiness.

FX Loop Patch Mod
Jumper cable in the Effects loop activates the Loop Buffer giving you a bit more clarity and level. Works great if you are not using any pedals in the chain already.

http://ultimate-guitar-valveking.wi aces.com/Amp+Tricks+and+Suggestions

Mä voisin ostaa tuommoisen valveking-nupin jos jollain on halvalla ylimääräisenä...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Shredder96
13.08.2013 00:09:15

http://breakofdusk.bandcamp.com/

Tuosta voi kuunnella millasta musiikkia me soitetaan bändin kanssa jos haluaa. Tosiaan pitää testailla nyt vähän eri merkkejä.. Kuten biiseistä kuulee niin myös cliini pitäis olla melko hyvä. Fireball ei sen takia oikeen oo mulla vaihtoehtona ku oon kuullu sen cliini saundin ja se nyt on vähä mitä on..:D Onko olemassa edes vahvistinta missä molemmat olis tosi hyviä, cliini ja särö(ilman että vahvistin maksaa sitä 1500.. sinne ei köyhällä opiskelijalla valitettavasti budjetti yllä mitenkään) Toisella kitaristilla on käytössä ME25 ja se ärjyy kyllä treeneissä aivan hyvin.
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
JaaGeRMaisTeR
13.08.2013 00:29:03
Shredder96: http://breakofdusk.bandcamp.com/

Tuosta voi kuunnella millasta musiikkia me soitetaan bändin kanssa jos haluaa. Tosiaan pitää testailla nyt vähän eri merkkejä.. Kuten biiseistä kuulee niin myös cliini pitäis olla melko hyvä. Fireball ei sen takia oikeen oo mulla vaihtoehtona ku oon kuullu sen cliini saundin ja se nyt on vähä mitä on..:D Onko olemassa edes vahvistinta missä molemmat olis tosi hyviä, cliini ja särö(ilman että vahvistin maksaa sitä 1500.. sinne ei köyhällä opiskelijalla valitettavasti budjetti yllä mitenkään) Toisella kitaristilla on käytössä ME25 ja se ärjyy kyllä treeneissä aivan hyvin.

6260 bugera..
*Maailma on potta*
Myrkky Nuoli
13.08.2013 07:05:27 (muokattu 13.08.2013 07:09:53)
JaaGeRMaisTeR: 6260 bugera..

Täytyy kyllä melkeinpä yhtyä tähän. Blackstarkin ois varmasti kova peli, mutta jos pienellä budjetilla mennään niin tuo Bugera 6260 on ihan naurettavan halpa. Se on siis 6505-klooni/mukaelma ja aika lailla siltä kuulostaakin. Cleanitkin on videoiden ja kuulopuheiden perusteella ihan hyvät. Teikän bändin äänimaailman perusteella ei kyllä pitäis mennä tuolla huti ja saa Suomestakin pilkkahintaan. Kattelin et Topsoundilla oli jotain 425€.
Jeszse
13.08.2013 08:18:55

Johon kannattaa suhtautua myös vähän varauksella. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=11076144#p11076144

Oma valveking on toiminu täydellisesti ilman mitään remonttia siitä asti ku ostin sen käytettynä syksyllä 2009. Paitsi että kantokahva repes kannesta irti yks kerta reeniksen pihassa, voi saatana.
Jari "Vittuku on hienot kattopaneelit" Kurki ja soitinyhtye Ramin Kivekset: The Jasser Arafats
Myrkky Nuoli
13.08.2013 10:21:23
Jeszse: Johon kannattaa suhtautua myös vähän varauksella. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=11076144#p11076144

Oma valveking on toiminu täydellisesti ilman mitään remonttia siitä asti ku ostin sen käytettynä syksyllä 2009. Paitsi että kantokahva repes kannesta irti yks kerta reeniksen pihassa, voi saatana.

Jäätävän paska säkä kyllä, huhhuh...
Shredder96
13.08.2013 10:22:50

Mulla on käytössä tällä hetkellä 6262 Bugera. Ei pysty oikeen siihen mitä haen.. Cliini säröytyy myös tosi helposti..(kitarassa passiivimikit, ei aktiiveja) Onko paljokin eroa tuossa 6260 Bugerassa tähän verrattuna?
Ojamieli
13.08.2013 10:26:56

Shredder96: Mulla on käytössä tällä hetkellä 6262 Bugera. Ei pysty oikeen siihen mitä haen.. Cliini säröytyy myös tosi helposti..(kitarassa passiivimikit, ei aktiiveja) Onko paljokin eroa tuossa 6260 Bugerassa tähän verrattuna?

Itellä oli juurikin Bugera 6262 combo aikasemmin käytössä, omasta mielestä tuo Blackstar oli huomattava parannus siihen verrattuna, itelle on kyl nupin omat EQ-säädöt riittäny. Jos vaan mahollista, niin kannattaa käydä testaamassa nuita HT-sarjalaisia.
Ei se vaan toimi niin
Myrkky Nuoli
13.08.2013 10:37:39
Shredder96: Mulla on käytössä tällä hetkellä 6262 Bugera. Ei pysty oikeen siihen mitä haen.. Cliini säröytyy myös tosi helposti..(kitarassa passiivimikit, ei aktiiveja) Onko paljokin eroa tuossa 6260 Bugerassa tähän verrattuna?

Ei varmasti oo riittävän suurta eroa. Ymmärtääkseni toinen on olevinaan 6505 ja toinen 6505+. Tässä tapauksessa sitten ehkä itekin suosittelisin jotain Blackstar-mööpeliä tai ehkä Framus Cobraa jos pylly kestää. MESA-osasto onkin sitten varmaan ihan liian kallista.
naavanka_
13.08.2013 11:23:38 (muokattu 13.08.2013 11:24:32)

Jossain on kyllä vikaa jos ei 120w peli pysy puhtaana bändivolumeilla.
Jos vaikka aloittaisit siitä että säädät kitaran volapotikkaa pienemmälle.
Et taatusti ainakaan parempaa saundia VK:sta saa tai yhtään enempää headroomia puhtaille.
Shredder96
13.08.2013 12:11:30

naavanka_: Jossain on kyllä vikaa jos ei 120w peli pysy puhtaana bändivolumeilla.
Jos vaikka aloittaisit siitä että säädät kitaran volapotikkaa pienemmälle.
Et taatusti ainakaan parempaa saundia VK:sta saa tai yhtään enempää headroomia puhtaille.

cliini on säröytyvä myös makuuhuone voluumilla. Gain on melkeen nollassa ja trebleä ei ole yhtään..
Myrkky Nuoli
13.08.2013 12:15:42
Shredder96: cliini on säröytyvä myös makuuhuone voluumilla. Gain on melkeen nollassa ja trebleä ei ole yhtään..

No tuo kuulostaa kyllä jo enemmän vialta kuin ominaisuudelta
Shredder96
13.08.2013 13:19:07

naavanka_: Tämä.
Mulla pysyi treenisvolumeillakin puhtaana 6260 nuppiversio.
Kannattaa ehkä myös putkien vaihto harkita joskus.
Kuluneet etusputket saattaa säristää ääntä pienelläkin volumella.

Kannattaa myös se kliinikanavan gain-potikka jättää matalalle.

E: Olet varmasti huomannut että sulla on tosiaan siinä clean kanavalla kaksi moodia, clean ja crunch.
Kruntsi muroutuu jo pienellä gainin kääntämisellä kun taas kliini pyysy puhtaana pidempään.

joo cleania oon käyttäny. Crunchia en oo käyttäny ollenkaan. Pitäis varmaan koittaa putkien vaihtamista? Miten sen sais hyvin tehtyä ku en nuista putkista tiiä oikeen mitään..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)