Aihe: Puhdasta Fender-soundia etsimässä
1 2
jii.haanpaa
11.08.2013 13:05:59
deltablues: Hain itse vahvistinta juuri tuon tyyppiseen tarpeeseen ja päädyin Carr Slant V6:een. Puhdas kanava perustuu 60-luvun puolenvälin blackface twiniin ja särökanava 60-luvun lopun Marshalliin. Tehot voi puolittaa 40 W:sta 22 W:iin. Ei saa parasta soundia kotioloissa, mutta toimii ihan ok. Tone-säädöt vaikuttaa soundiin uskomattoman dynaamisesti ja vahvarista saa melkein mitä vain voi toivoa.

Demoklippien perusteella huikea laite!
johanssen
11.08.2013 16:27:53

mpekkanen: Makuuhuone vahvariksi kannattaa miettiä ihan toista peliä muutenkin kuin se millä heittää treenejä ja keikkoja.

Mun ratkaisu kerrostalossa on tää http://www.boxofdoom.nl/ ja unohdin keinokuormat.

Ei oo välii minkäläisen tai tehosen pelin eteen heittää ja kaiuttimen vaihtaa siihen alle minuutissa. Vaatii tietty kunnollisen kuuntelun. Mutta naapurit tykkää.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
kekehe
11.08.2013 16:38:49
Kuha: Sitä varten on Fender Pro Reverb.

Pro Reverbin minä myös hyväksi havainnut ja hienosäätöä sitten kaiuttimilla jos haluaa.
PJS
11.08.2013 17:32:10

mä ratkaisin ongelman mustanaamaisella princeton ampilla, jota jenkkilän puolessa monasti jopa nimitetään mini twiniksi. Eli sama laitos kuin princeton reverb mut ilman kaikua ja kliiniä volaa lähtee hyvinkin riittävästi kotiin ja keikoille plus treeneihin. Musasta kiinni tietty mut ainakin meitsille toimii.
Peace!
Rämppy
12.08.2013 10:38:08
Rovaniemenkiertäjä: Twin Reverbin ongelma on se, että se herää kuuleman mukaan henkiin vasta ns. stadion-volyymeissä. Tämän vuoksi hakusessa olisi jokin vastaavahko, mutta hieman vähäisemmille äänenpainotasoille tarkoitettu vahvistin.

Ei pidä paikkaansa. Tietenkään 75 wattinen twin reverb ei ole optimaalinen makuuhuonesoittoon (ainakaan ilman keinokuormaa), mutta twini soundaa hyvältä myös pienellä volyymilla. Kokemusta on. Mulla on ollut ko. vahvistin keikka- ja treenikäytössä jo 15 vuotta, ja paljon on tullut soiteltua myös todella hiljaa, volumepotikka kakkosen ja kolmosen välissä. Hienoa twinissä on se, että ääntä lähtee tarvittaessa riittävästi isommallakin keikkapaikalla ilman että soundi kompressoituu tukkoon.
En sitten malttanut olla sanomatta.
standby
12.08.2013 17:29:31
Kokeilepa tosiaan vanhaa Pro Reverbiä tai Vibrolux Reverbiä. Itselläni ollut molemmat, nyt enää jälkimmäinen. Nami-nami...!

Uteliaisuuttani kävin viime viikolla pyörähtämässä Bluetonella, ja testasin siellä ollutta Princeton Reverb Plussaa. Oli kyllä Straton kanssa todella mainiot Fender-soundit, á la Knopfler ja moni muu. Putkina 2 x 6L6, jousikaiku, tremolo, PPIMV, 2 x 10" ämyrit ja tehoa about 30 wattia.

Kerrassaan loistopeli, ainakin mun makuuni. Söi myös pedaaleita nätisti, jopa paremmin kuin Vibroluxini. Ja jos vielä enemmän puhtaita tehoja tarvitset, Harrylla on siihenkin modi valmiina.

Vähän enemmän noi Bluetonet maksaa, mutta niinhän se on, että Ladan saa halvalla ja Mersusta joutuu maksamaan vähän enemmän...
Rovaniemenkiertäjä
14.08.2013 22:26:17
Tämä todellakin alkaa kallistua vahvasti Bluetoneen päin. Eikä siinä mitään, kotimainen on kotimainen. Ja kun on vielä boutique-valmistaja niin saa sellaisen kuin haluaa. Hinta ei tässä tapauksessa ole ongelma, sillä olen päivätöissä, enkä ole niitä hetikohta lopettamassa... :D
Rovaniemenkiertäjä
16.08.2013 20:04:06
Tuli sellainen vielä mieleen, että minkälaisia kokemuksia on tuosta Bluetone Vibroverb SRV -vahvistimesta. Miten tuo 15" kaiutinelementti toimii pienillä äänenpaineilla ja millainen puhdas soundi tuossa on ylipäätään. Miten toimii pedaalien kanssa.

Vaihtoehtoja on oikeasti jo vähän liikaa...
AngieRainbow
16.08.2013 21:50:15
Rovaniemenkiertäjä: Tuli sellainen vielä mieleen, että minkälaisia kokemuksia on tuosta Bluetone Vibroverb SRV -vahvistimesta. Miten tuo 15" kaiutinelementti toimii pienillä äänenpaineilla ja millainen puhdas soundi tuossa on ylipäätään. Miten toimii pedaalien kanssa.

Vaihtoehtoja on oikeasti jo vähän liikaa...

Mulla on ollut muutama Bluetone ja tälläkin hetkellä on yksi. Hyviä koneita kaikki. Otappas sieltä sivujen kautta valmistajaan yhteyttä, niin hän kertoo sinulle varmasti kaiken, mitä haluat tietää.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Osteri
16.08.2013 21:52:51
Vai tulisko se Fender soundi sittenkin näistä Nile Rodgersin vermeistä?
Tämä: http://www.youtube.com/watch?v=4KUL9-eNXzQ
tai tämä: http://www.youtube.com/watch?v=h5EofwRzit0

Miten vaan mutta hienoa!
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)